| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.02.2012 16:31 Post subject: |
|
|
| Nr1-. wrote: | | Bakklandia wrote: | | Hentesveis wrote: | | Hvordan vil dere vurdere Robert Stene vs Torgeir Dahle? |
Pest vs. Podagra.
Vil ikke ha noen av dem, men hadde jeg måttet velge, hadde jeg definitivt gått for Dahle. |
En Dahle som ikke presterte i Glimt i fjor foran Stene som har vært en av Ranheims beste i Adecco de to siste årene? |
Bodø/glimt prestere ikke i fjor. Punktum.
Dette handler mer om ferdigheter - hva troppen har fra før av og ikke. Men i utgangspunktet holder ingen av dem nivået som trengs. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 16.02.2012 16:32 Post subject: |
|
|
| Å ja så vi var ikke ferdig handlet på topp, var bare en finte for å hente inn en adecco spiller. Hva er det som skjer da? |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 16.02.2012 16:33 Post subject: |
|
|
Ut - Bakenga (19) Inn - Ivers (36), Stene (30).  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.02.2012 16:44 Post subject: |
|
|
35 og 29  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.02.2012 16:46 Post subject: |
|
|
RBK bør tillate seg å ha et par lokale spillere fra div naboklubber, spesielt i dagens økonomiske situasjon i RBK. Stene er 29 år og bør leies av RIL for hele 2012-sesongen. Utleie av Åsen og evt Aasbakk til RIL er mer en god nok kompensasjon for Stene.
JOØ bør heller kjøpes pga sin relativt unge alder. |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 16.02.2012 16:52 Post subject: |
|
|
Er ikke uenig i det du sier josinho. Tror fort Stene kan bli en bra stallspiller, til tross for sine 29 år og manglende tippeligaerfaring. _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.02.2012 17:04 Post subject: |
|
|
Det blir eventuelt spennende å se om Stene "tar nivået" i TL. Stenes statistikk i 2011 er faktisk ganske lik Ojos fra 2010. Vi kan vel konkludere med at Ojo iallfall har tatt nivået i TL  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 16.02.2012 17:15 Post subject: |
|
|
Noen som kan fortelle meg hva slags spiss Stene er? Hvilke egenskaper har han? Er han kjapp?
29 år gammel Adecco-spiller er vel ikke det jeg så for meg akkurat, siden det har gått rykter om Nigeria-tur  |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 16.02.2012 17:17 Post subject: |
|
|
| Kjapp er vel det siste han er, så vi sitter i såfall med tre stasjonere spisser. Hva skjedde med hurtig bakromsspiss? |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 16.02.2012 17:22 Post subject: |
|
|
| PVR-kjøp altså? Treg, halv-gammel Adecco-spiller med samme egenskaper som vi allerede har i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.02.2012 17:36 Post subject: |
|
|
| Teknisk, god skuddfot, smart, god i lufta. Dvs en yngre og dårligere Iversen. |
|
| Back to top |
|
 |
Isfuglen Junior
|
Posted: 16.02.2012 17:43 Post subject: |
|
|
Har alltid vært litt fascinert av Stene. Masser av mål og avgjørende dødballer for Ranheim, men likevel var det først på slutten av siste sesong han fikk spille hele kamper.
Noen som vet årsaken til alle de tidlige byttene/liv som supersub? Manglende grunntrening? Elendig defensivt? Skadeplaget? |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 16.02.2012 17:55 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | RBK bør tillate seg å ha et par lokale spillere fra div naboklubber, spesielt i dagens økonomiske situasjon i RBK. Stene er 29 år og bør leies av RIL for hele 2012-sesongen. Utleie av Åsen og evt Aasbakk til RIL er mer en god nok kompensasjon for Stene.
Enig i det meste, men de spillerne som får de "plassene" bør være betraktelig yngre enn 29/30++. Så gamle spillere skal være etablerte i TL. Alt annet vil være hodeløs bruk av lønnsbudsjettet. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.02.2012 18:11 Post subject: |
|
|
| Enda en falitterklæring. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 16.02.2012 18:28 Post subject: |
|
|
Jeg slites mellom om jeg skal le eller grine. Dette blir bare for dumt.
Er greit nok å hente noe lokalt å spe på troppen med, men da bør de i det minste tilføre troppen noe. All ære til Stene, men han har ingenting i RBK å gjøre mtp alder og ferdighet.
Ser for øvrig at Adressa hevder det er JJ som skal handle... Nok et ledd i beskyttelseskampanjen til fordel for Hoftun |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.02.2012 18:32 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | josinho wrote: | RBK bør tillate seg å ha et par lokale spillere fra div naboklubber, spesielt i dagens økonomiske situasjon i RBK. Stene er 29 år og bør leies av RIL for hele 2012-sesongen. Utleie av Åsen og evt Aasbakk til RIL er mer en god nok kompensasjon for Stene.
Enig i det meste, men de spillerne som får de "plassene" bør være betraktelig yngre enn 29/30++. Så gamle spillere skal være etablerte i TL. Alt annet vil være hodeløs bruk av lønnsbudsjettet. |
Vel, vel. Se ikke bort fra at BILs Dahle(28 år...?) blir neste spiller inn i RBKs stall  |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 16.02.2012 18:39 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Teknisk, god skuddfot, smart, god i lufta. Dvs en yngre og dårligere Iversen. |
Så i bunn og grunn, han kunne vært en grei backup til Prica hvis vi ikke hadde hentet Iversen. Nå som Iversen er klar, burde han være uaktuell. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 16.02.2012 18:48 Post subject: |
|
|
| Joda, josinho. Isåfall skal jeg bli med på et klagekor jeg.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 16.02.2012 19:16 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Hentesveis wrote: | | Hvordan vil dere vurdere Robert Stene vs Torgeir Dahle? |
Pest vs. Podagra.
Vil ikke ha noen av dem, men hadde jeg måttet velge, hadde jeg definitivt gått for Dahle. |
Og du har skikkelig greie skjønner jeg? Dust.
Stene og Dahle har jo helt forskjellige forutsetninger for og evt ta nivået.
Stene er en tekniker og Dahle er ren kraft. Sier selv hvem av de to som kan ha det inne. Og det er ikke Dahle. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.02.2012 19:26 Post subject: |
|
|
| Bjorni wrote: | Og du har skikkelig greie skjønner jeg? Dust.
Stene og Dahle har jo helt forskjellige forutsetninger for og evt ta nivået.
Stene er en tekniker og Dahle er ren kraft. Sier selv hvem av de to som kan ha det inne. Og det er ikke Dahle. |
Hva er det egentlig du prøver å si nå? At så lenge man har teknikk så kan man spille på ett hvilket som helst nivå? Hvorfor pokker er ikke da Thierry Djedje Danon - norges beste futsalspiller gjennom tidene - superstjerne i "vanlig" fotball?
Som jeg sa høyere oppe her: Stene tilfører ikke troppen noe nytt hva ferdigheter angår, og han er i tillegg eldre enn Dahle. Ingen av dem er gode nok nivåmessig, men fordi Dahle har andre kvaliteter og er yngre, ville jeg foretrukket han hvis jeg måtte velge.
Men det er ikke jeg som bestemmer innkjøpene i RBK - heldigvis. Makan til utakknemlig rolle å inneha. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 16.02.2012 19:35 Post subject: |
|
|
| At du elegant avfeier Stene med "Pest vs. Podagra" kommentaren din. Fullstendig upassende. Om han tar nivået vet jo ikke jeg, men at han har bedre forutsetninger enn Dahle all den tid han har dominert i Adecco er vel rimelig innlysende. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.02.2012 19:43 Post subject: |
|
|
OK, da tar v begge to med i a-stallen så får vi se hvem som får mest rett  |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 16.02.2012 19:45 Post subject: |
|
|
Ja, god plan. Var akkurat det jeg sa  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.02.2012 19:47 Post subject: |
|
|
Fint, da må JJ få de nødvendige instrukser så dette prosjektet blir satt i gang  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.02.2012 19:49 Post subject: |
|
|
| Bjorni wrote: | | At du elegant avfeier Stene med "Pest vs. Podagra" kommentaren din. Fullstendig upassende. Om han tar nivået vet jo ikke jeg, men at han har bedre forutsetninger enn Dahle all den tid han har dominert i Adecco er vel rimelig innlysende. |
Jeg avfeier Dahle, også. "Pest eller podagra" er ett gammelt ordtak man bruker for å signalisere at begge alternativet i ett valg ikke er å foretrekke - du vil jo ikke ha verken pest eller podagra, liksom. Du vil jo helst være frisk. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|