| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 14.02.2012 15:12 Post subject: |
|
|
Dersom tidsskjemaet er så stramt, er mitt klare råd at han utsetter turen til en helg har litt bedre tid.
Det er ikke meningen å rakke ned på ditt velmente råd, men jeg slutter aldri å la meg forundre over folk som på død og liv må forlate stadion før kampene er ferdigspilte - gjerne på stillingen 2-2 eller tilsvarende. Det spiller tilsynelatende ingen rolle om kampen starter kl 15, 18 eller 2045; det viktigste er uansett å komme først hjem. Det kan da umulig være sånn at de samme folka har noe ekstraordinært viktig de må rekke like etter hver eneste fotballkamp de er på? |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 14.02.2012 15:25 Post subject: |
|
|
| Helt enig nieuwlaat, og spesielt om man er på en spesiell kamp, f.eks. i England, hvor man kanskje ikke er så ofte, så er de 20-30 minuttene i kø noe jeg GLATT ville godtatt for å se hele kampen og få med meg stemningen til slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.02.2012 15:44 Post subject: |
|
|
Jeg er jo strengt tatt enig i det så klart. Men en gang jeg var der for noen år siden tapte de et lokaloppgjør, og jeg har vært i mer komfortable situasjoner for å si det sånn. I ettertid ser på det hele som "tøft" men der og da, not so much. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 14.02.2012 16:12 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Har ikke satt mine bein på en engelsk stadion siden de fjernet ståtirbunene. Foretrekker Tyskland for skikkelig stemning og kampopplevelse. England er oppskrytt, ikke i nærheten av hva det var. |
NÃ¥ er vel boleyn ground kjent for en av fotballeuropas aller beste publikumsopplevelser da? _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 14.02.2012 16:15 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Jeg er jo strengt tatt enig i det så klart. Men en gang jeg var der for noen år siden tapte de et lokaloppgjør, og jeg har vært i mer komfortable situasjoner for å si det sånn. I ettertid ser på det hele som "tøft" men der og da, not so much. |
Det er forresten Watford de skal spille mot, det er vel bortimot et lokalderby det også. _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.02.2012 16:27 Post subject: |
|
|
| Har vært på Upton Park to ganger, var ikke voldsom stemning noen av gangene. Den første gangen jeg var der scoret forøvrig Østenstad hat-trick (for Southampton)! |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 14.02.2012 16:29 Post subject: |
|
|
da har du vært uheldig, for det er stikk i strid med hva jeg har hørt vertfall. _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.02.2012 16:30 Post subject: |
|
|
Hehe, det var tydeligvis 25.april 1998:
http://www.altomfotball.n...lUrl=false
Frank Lampard og Rio Ferdinand på WH, ellers mange gamle slitere som Lomas, Palmer og Benali  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.02.2012 17:21 Post subject: |
|
|
Min eneste Premier League-kamp var faktisk også på Upton Park. Vi ble stående ved siden av Sunderland-gjengen.
Mener at Joe Cole, Lampard og gjengen vant(?). |
|
| Back to top |
|
 |
Nr1-. Senior
|
Posted: 14.02.2012 18:02 Post subject: |
|
|
Min eneste PL-kamp var også på Upton Park, eller Boleyn Ground som jeg fant ut at det egentlig heter. Dette var i 2009, med Zola som trener for WH. Ble faktisk imponert over spillestilen til WH i den kampen. _________________ Kaddara |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 14.02.2012 18:16 Post subject: |
|
|
Reiste England rundt for nesten et år siden for å lage en radiodokumentar. Var på 11 kamper i 5 forskjellige divisjoner, og kjenner meg ikke igjen i de som sier at det ikke er liv på tribunene i England. Å se hjemmesupporterne gråte av glede etter at Northampton sikret uavgjort hjemme mot Rotherham mens en rullestolbruker stormet banen var helt fantastisk. Nå kan det jo hende at jeg var heldig med de kampene jeg besøkte(Tottenham-Arsenal sikker vinner, samme med Ipswich-Norwich), men engelsk fotball er definitivt noe jeg kan anbefale alle å ta turen over for å se. Ikke nødvendigvis Premier League, men også lengre ned i divisjonene skjer det mye gøy. Vær dog obs på at det er DYRT å gå på kamp i England. Også nedover i divisjonene. Regn med rundt 10-15 pund uavhengig av hvilken klubb du skal se i conference. Skrev en del reisebrev derfra som man kan finne her: http://srib.no/redaksjon/...n/blodfan/ med litt generelle tips og observasjoner vi bet oss merke i mens vi var der borte. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 14.02.2012 21:33 Post subject: |
|
|
Anbefaler Cardiff og Leeds. Spesielle opplevelser. Unngå drittplassen Bolton. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.02.2012 21:50 Post subject: |
|
|
WH leder forresten 1-0 mot Southampton. Vinner de den tar det et stort skritt mot Premier League. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 14.02.2012 23:40 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Spis i sentrum før drar ut med tuben. Dersom det er mulig er det ikke dumt å gå noen minutter tidlig. Det kan bli litt vel mye folk oppover Green Street etter kampen og spesielt ved stasjonen. Ønsker du noe mer detaljert kan du sende meg en PM. |
Nå har ikke jeg erfaring med West Ham og Upton Park, men folkestimen på vei ut fra kamp er jo halve opplevelsen spør du meg.
Selv havnet jeg inne på The Strawberry etter første (og hittil eneste) kampen min på St. James' Park. Puben var stappfull, det var knapt nok en centimeter ledig. Men med en kald brun i hånda står man der som sild i tønne og kommer lett i prat med lokale folk. Det er DET som er den engelske fotballopplevelsen for meg. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 15.02.2012 00:08 Post subject: |
|
|
Var ikke gammel nok til det den gang. Sinte hjemmesupportere og tett med aggressiv snut var ikke akkurat det jeg hadde gledet meg til. Blitt noen år eldre nå og mer hypp på action og publiv. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.02.2012 09:48 Post subject: |
|
|
| Sjekk hånda til Evra. Han er nok ikke så skyldfri som det fremstilles. Mangelen på en utstrakt hånd kan nok også ha vært medvirkende til at Suarez gikk fort forbi, som en spontan handling, og da sikkert spontan fra begge to. Hva man har sagt og bestemt seg for på forhånd vil jo da kunne forandres gjennom hva som skjer i øyeblikket. Av den grunn er det rimelig far fetched å påstå at Suarez har holdt Liverpool og Dalglish for narr ved å på forhånd si at han ville håndhilse, og ikke gjøre det. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 15.02.2012 17:46 Post subject: |
|
|
- Du tok traktoren min!!
- Nehei, for du la den i sandkassa og da er det ikke din mer!!
- JOHO for jeg hadde konglen min i den!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.02.2012 18:03 Post subject: |
|
|
Media on Racism: Part 1 – Churnalism
Fantastisk artikkel, anbefales til alle dere som ikke forstår hvorfor Liverpool eller Suarez ikke aksepterer rapporten til FA. Videre hvorfor engelsk presse er noen svin uten evne til å reflektere og tolke saker fra forskjellige vinkler eller har forståelse for andre kulturer enn sin egen.
Media on Racism: Part 2 – Framing |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.02.2012 18:22 Post subject: |
|
|
Jeg gir meg over av 'pool-fansen. Makan til samling sutrebøtter har jeg jaggu aldri vært borti. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.02.2012 18:25 Post subject: |
|
|
| Du kan heller ta deg tid til å lese rapporten eller i det minste artikkelen. Det er gode grunner til at en er forbannet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.02.2012 18:40 Post subject: |
|
|
Nei, det er faktisk ikke det, i hvert fall ikke ut av det der. Hva er du påstår? At FA er ute etter Suarez fordi han er utlending? Evra er også utlending i England.
Fordi Suarez er fra Uruguay? NÃ¥ er det nabolandet Argentina England har minst til over for her i verden - kanskje bortsett fra ett land, Frankrike, Evras hjemland.
Er FA og/eller media ute etter Suarez fordi de kan bruke han til å statuere ett eksempler, gjerne uten å nødvendigvis sjekke fakta skikkelig først? Godt mulig, og det er selvsagt beklagelig, men det er da jaggu helt normalt - i hvert fall medias side. Se på Pelu-saken, f.eks.
Fordi de kan bruke saken som råstoff til en kvern som bare kan hoste opp den ene saken etter den andre, mer eller mindre relatert til den opprinnelige saken? Ja, godt mulig, men det er også helt normalt i media. Møkkamann-saken, f.eks.
Er media ute etter Suarez fordi han er Liverpool-spiller, og i dette tilfellet har gitt media en ska som kan brukes for alt den er verdt til å kunne bygge opp om "Hatimageet" mellom de to klubben? Høyst sannsnynlig, men det driver jo også media med som standard.
Er FA ute etter Suaraz fordi han er Liverpoolspiller, og han slik sett kan brukes til å bygge ned statusen til Liverpool til fordel for "FAs yndlinger" Man Utd? Nei, selvsagt ikke. Men du kan ta deg en god faen på at det er den mest brukte grunnen blant 'pool-fansen (i hvert fall blant de jeg kjenner)
Sutreunger. Suarez er en kødd - så enkelt er det, get over it. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.02.2012 18:42 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Suarez er en kødd - så enkelt er det, get over it. |
Det burde være så enkelt, men disse reserve-engelskmennene beskytter gjøken med nebb og klør. Merkelig gjeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.02.2012 18:45 Post subject: |
|
|
Reserve-engelskmenn? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.02.2012 19:03 Post subject: |
|
|
| De anglofile. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.02.2012 19:24 Post subject: |
|
|
Åh, sånn! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|