English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Robert81
Rutinert

PostPosted: 14.02.2012 17:06    Post subject: Reply with quote

Iversen vil da kunne denge ræv i Tippeligaen? Han ville virkelig gjort det på slutten i RBK sist også hadde han blitt brukt der han hører hjemme. Bedre hodespiller skulle man ihvertfall lete lenge etter! Den spisskompetansen vil vi også kunne få god bruk for i Euro.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
CopyCat
Junior

PostPosted: 14.02.2012 17:16    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
doffen wrote:
Tommel'n opp! Recon!

Så naive kommer vi til å være, og en konsekvens av det er at Rade får enda et argument for å stikke til Sverige. Da har vi en 36 år gammel skadeutsatt spiss istedet for en 32 år gammel en. Vent og se.

Om Rade stikker til Sverige eller ikke vil nok være totalt uavhengig av Steffen, med mindre en overgang for Steffen får ham til å bli.

Tipper det fortsatt sitter langt inni underbevistheten til folk at Steffen var med å vippe oss av tronen i 2004-2005, ellers hadde han neppe blitt like avskydd som han blir nå.

Signalene fra Hoftun har også vært klare, prestasjonsbasert lønn osv. Hvis en overgang for Steffen fører til at en av de 6 fremste(Issah, Henriksen, Svensson, Dockal, Chibuike og Prica) blir utelatt av startelveren uten at det er snakk om skader eller karantener så er Jønsson en større idiot en jeg hadde trodd.

Steffen var uansett en av våre viktigste spillere offensivt i 2010, uansett hvor mye Zaphod81 gneldrer om dette med at Steffen scoret på straffe og alt det der. En fallitterklæring ligger ikke i om vi signerer Steffen eller ikke, den ligger i hvordan vi eventuelt bruker ham. og det ansvaret har Jan Jønsson. Også en fordel om Hoftun kanskje henter enda en spiss med tanke på at fremtiden til Rade, Boti og Jamtfall er uviss, men så spørs det da om Hoftun har lært seg å være førevar.

Inn:
Daniel Berntsen
Stefan Strandberg
Steffen Iversen
Steffen Hagen
Ole Selnæs
Christoffer Ã…sbakk
ST-Produkt ung spiss, gjerne fra utenfor arisk Vikingland/Kalmarunionen.
Jørgen Olsen Øverås
Tommel'n opp!
Vil heller ha annen spiss en Iversenk. Kvalitet spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2012 17:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har jo ikke engang nevnt det med straffene.

At han var "en av våre viktigste spillere offensivt i 2010" er jo en sannhet med modifikasjoner. Han fikk da, som alltid, tre måneder i starten av sesongen til å spille seg i form, hvor han ikke bidro overhodet, men spilte likevel fast hele sesongen. Sånn sett er det litt vanskelig å ikke defineres som "viktig", når man spiller hele sesongen som en av de to mest offensive spillerne, og til alt overmål trenger avlasting fra andre så man slipper å løpe defensivt.

Men jeg skjønner jo at dette var fordi han ikke ble brukt der han hører hjemme, da hadde han jo pøst inn mål i boksen, som han er så kjent for, noe som vitterlig var umulig å oppnå fra hans svært defensive utgangspunkt som hengende spiss.

Med sarkasmeknappen av kan det jo sies at Iversen har rutine og er konstruktiv med ball, men det er dessverre alt. Han vinner langt færre hodedueller enn før, han beveger seg stadig saktere og mindre, og han scorer også stadig mindre. Spilleren er gammel og ferdig, la ham nå tvære de siste pengene ut av noen andre enn oss.
Goran
Proff

PostPosted: 15.02.2012 07:11    Post subject: Reply with quote

Medisinsk test gjenstår, kan bli klar i kveld leser jeg i adressa nå.
toreinar
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 07:32    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...224294.ece
Koppis
Senior

PostPosted: 15.02.2012 07:56    Post subject: Reply with quote

Suverent. Skal bli artig å se RBK igjen, gleder meg til å se neste kamp nå. Blir spennende dette !!!
Back to top
Isfuglen
Junior

PostPosted: 15.02.2012 08:02    Post subject: Reply with quote

Sier aldri nei til Iversen. Elsker fotballforståelsen. Han passer vel best i en Brandhaugrolle nå når spenst og timing viker for tyngdekraften?

Stasjonær og sutrete på banen sist. Får håpe han blir stasjonær og blid denne gangen og kan gi litt positiv energi til laget. Det trengs.

Iversen har nok mange år igjen i Tippeligaen. Langt til Ronaldodimensjoner:

Top 10 fat footballers
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 08:02    Post subject: Reply with quote

Var ikke Ivers sin største fan når han var her sist, men tror dette kan bli bra. MEN, kontrakten bør ikke være for bra og det bør ikke gå på bekostning av en ny spiss.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 08:04    Post subject: Reply with quote

Ambisiøst.... Sad
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 15.02.2012 08:06    Post subject: Reply with quote

Dersom dette blir vår eneste signering av angriper, er det rett og slett TRAGISK, og et stort tegn på resignasjon. Frykter stort for typen fotball vi kommer til spille i år med ivers og rade på laget...
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 08:16    Post subject: Reply with quote

Farvel topp 30 ambisjoner. Så lite ambisiøs signering tror jeg aldri Rbk har gjort før.
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 15.02.2012 08:19    Post subject: Reply with quote

Lever fortsatt i den tro at Iversen er ment som backup til Rade, mulig det er naivt men.
Iversen er velkommen hvis vi henter en knallgod yngre spiss i tillegg.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 08:31    Post subject: Reply with quote

Jesus! Er det mulig?

Knallgod yngre spiss? Glem det. Ryan er nete mann inn porten og da er vi "ferdige" i dette vindu ifølge EH. Vi er vel da ferdige på alle måter egentlig...
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 08:40    Post subject: Reply with quote

Kommer Iversen igjennom den medisinske testen så er det en "big fat fuck you" til Stoor
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 08:50    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Farvel topp 30 ambisjoner. Så lite ambisiøs signering tror jeg aldri Rbk har gjort før.

Hva begrunner du det med? Har du tuslet rundt med Iversen på treningsfeltet i London og fulgt med formen hans?

Iversen er RBK'er, rutinert, god på hode, straffer, har pondus (i den positive betydningen av ordet) og kan med alt dette være med på å avgjøre kamper til vår fordel. Vi trenger flere ponduser (igjen,...) i dette laget.

Min positivitet begrunner jeg dog med at Iversen har fått en prestasjonsbasert kontrakt, og at det i tillegg vil komme inn en yngre spiss. Med disse kriteriene på plass vil Iversen være en god signering.

Velkommen heim!
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 15.02.2012 08:53    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:

Høiland...
Back to top
Robbaan
Senior

PostPosted: 15.02.2012 08:56    Post subject: Reply with quote

Om Ivers er den eneste vi får inn som erstatning for Bakenga, blir jeg oppriktig lei meg. Jeg kan ikke skjønne at EH + fler skulle ville hente han hjem.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 08:56    Post subject: Reply with quote

Winsnes(den tredje gangen)
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.02.2012 08:57    Post subject: Reply with quote

Om spissen(man håper) vi undersøker i Nigeria fortsatt signerer så liker jeg signeringen av av Iversen. Om dette er løsningen istedenfor et ungt prospekt med utviklingspotensialet så begynner jeg å grine.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 09:03    Post subject: Reply with quote

Grei signering dette. Dersom han kommer på en pay-as-you-play- kontrakt. I utgangspunktet vil han være den beste spissen vår dersom han er i form, med et spørsmålstegn rundt Chibuike (er han den spilleren som så ut som Maradona i 2 kamper eller den spilleren vi knapt har sett de siste 15?).
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 09:05    Post subject: Reply with quote

Kongestemning! kanskje det blir sesongkort læll.
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 15.02.2012 09:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er delvis positiv til en signering av Iversen. Sportslig er han mer enn god nok. Han har et godt blikk, bra fotballhode, bra teknikk, gode pasningsferdigheter, gode avslutningsferdigheter, er et bra oppspillspunkt som kan holde på ballen hvis det trengs og er rolig i pressede situasjoner. I tillegg har han en vinnermentalitet, en evne til å gjøre andre bedre og en evne til å ufarliggjøre press-fremkallende situasjoner, som kan være veldig bra for alle de unge spillerne våre på lengre sikt.

Hvis kjøpet også medfører at vi selger Prica nå eller i neste vindu mens vi kan få penger for han og at vi (uavhengig av om Iversen kommer eller ikke,) henter en ung rask, teknisk og målfarlig bakromsspiss. Kommer Iversen, så kan den andre spissen eventuelt komme i neste vindu, men han bør komme senest da. Dette krever at Hoftun klarer å tenke langsiktig og flere trekk samtidig, noe han ikke akkurat har mange bevis på at han klarer opp gjennom. Men det er lov å håpe Wink

Derimot er jeg negativ til å hente Iversen hvis tanken er "da var vi ferdige med spissjakten for i år" og at Iversen/Prica blir spissparet gjennom hele sesongen. Det holder som sagt ikke internasjonalt, er en kortsiktig løsning og bidrar til mindre variasjon i angrepsmønsteret.
Back to top
mikeøsten
Senior

PostPosted: 15.02.2012 09:10    Post subject: Reply with quote

Ser ingenting galt i å signere en spiller som kommer gratis, prestisjebasert lønn og trekker til seg publikum. I tillegg vet vel alle hva en god Ivers kan gjøre (forsåvidt også en dårlig en).
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.02.2012 09:11    Post subject: Reply with quote

Mon tro hva lønna hans er?
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 09:25    Post subject: Reply with quote

Hva jeg begrunner det med?

Han står som en saltstøte på banen, den tregeste spilleren på Rbk. Han har mange gode kvaliteter som blikk for spillet, hodespill og pasningsfot, men det holder ikke når han ikke beveger seg og heller ikke er spesielt rask på små flater

Nb. Synes ikke han var god nok sist han var her, så han er neppe blitt noe bedre siden den gang
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 214, 215, 216  Next
Page 177 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb