English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 74, 75, 76  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
solbakken13
Proff

PostPosted: 06.02.2012 21:19    Post subject: Reply with quote

Raul wrote:
Flott at du støtter laget å ønsker og få opp entusiasmen hos enkelte som har resignert men problemet ditt blir jo at populariteten din daler som følge av det. Du selv må også forstå hvorfor enkelte har den oppfatningen.

Joda, du har selvfølgelig et poeng. Jeg vet selv at populæriteten min har dalet, men det er ikke særlig rart det heller. Siden 90% av forumet ser svart på rbk fremtid og har mistet håpet så sier det seg selv at populæriteten min vil synke da jeg prøver å få folk til å tenke positivt

menmen, alle kan ikke ha samme syn på en sak såSmile
Back to top
View user's profile Send private message
cypern
Proff

PostPosted: 06.02.2012 21:29    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på å være konstruktivt kritisk og ensidig negativ til alt og alle, alltid. Jeg synes det er en trend her inne at kritikken har gått over til bli både usaklig og upassende i flere sammenhenger.
Det viktigste en supporter kan gjøre er å STØTTE opp om laget sitt, kjøpe sesongkortet, dra på kampene, skrike ut "ROSENBORG" til stemmebåndet rakner.
Jo, man skal være kritisk, man skal si ifra og et forum skal ikke nødvendigvis være fritt for usakligheter. Men et sted går grensen.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 06.02.2012 22:04    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å være blindt optimistisk når vi har gått fra å være en klubb som jevnlig deltar i CL til å slite med å stable på beina en 11er.
Back to top
Diskutere
Junior

PostPosted: 06.02.2012 22:04    Post subject: Reply with quote

Solbakken13:

Det er en ærlig sak at du er lei folks negativitet, og at du vil heller at de skal se positivt på ting, men om du først lager en tråd om dette emnet bør du ha noen argumenter for hvorfor folk skal se lyst på fremtiden. Det innlegger du siterer lyser ikke akkurat positivitet med setninger som "Den begredelige 2011 sesongen endte som kjent med bronse som smakte 'Hansa'[...]", "Nå er vi lei tap i land som Kypros og Aserbadsjan [...]". Videre fortsetter innlegget med HÅP om hvordan fremtiden blir, uten noen begrunnelse på hvordan dette skal skje. Ellers er det ganske tydelig at dette er en reklame for kjernen, og ikke nødvendigvis er skrevet av noen som faktisk TROR at 2012 blir året hvor Rosenborg slår tilbake

Det du må skjønne er at mange av de som er negative her inne har brukt mye penger hvert år på å støtte laget sitt, og har vært med på den nedadgående kurven rosenborg har hatt på 2000-tallet. Felles for alle disse er at de ønsker at Rosenborg skal gjøre det så godt som mulig, men at de ikke er enige i hvordan ledelse/trenere utfører sine jobber for å nå målene for klubben. Negativitet for negativitetens skyld er selvfølgelig ikke bra, men det samme kan sies om positivitet for positivitetens skyld. Når ting butter imot som det har gjort, spesielt det siste året, trenger man ikke ja-mennesker som er enige i alt som gjøres og ukritisk støtter klubbens avgjørelser.

Som du sikkert har lest i mange tråder på dette forumet, er det mange forskjellige begrunnelser på at Rosenborg-skuta er på feil kurs, så jeg ser frem mot at du gir en liste på hva som gjør at du personlig ser positivt på Rosenborg-fremtiden.
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 06.02.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Det er vanskelig å være blindt optimistisk når vi har gått fra å være en klubb som jevnlig deltar i CL til å slite med å stable på beina en 11er.

Ja, det er jeg helt enig . Det er tungt og kjipt å se klubben slite slik og fortvilelsen er så og si bunnløs for mange. Men det er forskjell på å være blindt optimist og kronisk negativ.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.02.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Som jeg viste her om dagen hadde vi jo nesten like tynn stall i 1997. Det handler om å få på plass et par nye spillere, men ikke kostbare og dårlige spillere.

Det virker ekstra tynt når laget ikke presterer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
solbakken13
Proff

PostPosted: 06.02.2012 22:49    Post subject: Reply with quote

Okei, nå ser jeg at jeg har blitt missforstått! Jeg er helt enig med at rbk har blitt ledet feil de siste årene og at folk som hoftun burde ta snippsekken og forlate brakka med engang!!! Jeg har kanskje ikke vært tydelig nokk på det jeg mener, beklager. Jeg ser også mange negative ting på det som skjedde fjor året, som for eksempel det sene kjøpet av Jim, europa som glapp i i Kypros og at vi måtte se oss slått av erkerival Molde. RBK har blitt ledet feil de siste 10 årene, helt enig.

Det jeg mener er ikke at det er noe som ser ut som kan endre på den negative trenden vi er inne i i dagens RBK. Det jeg prøver og få frem er at vi kan ikke se negativt i absolutt alt, det blir feil. Jeg prøver å få frem at vi må, som alle andre år, kjøpe sesongkort, komme på kampene og støtte laget vi alle elsker! For viss vi bare sitter her på forumet og klager på alt som er feil så blir det virkelig ikke noe bedere, skjønner du hva jeg mener? Skal RBK gjennvinne tronen i norskfotball må vi på kampene og vise spillerne og hele organisasjonen RBK at vi støtter laget. Da vil det etterhvert (forhåpentligvis) skape en entusiasme i hele RBK. Som Roar Stjernen prøver og gjøre på brakka, skape en entusiamse og positivitet.

Jeg som de fleste andre har ikke sett så veldig mye positivt det siste året, røde tall osv. Men det blir aldri bedere viss ikke vi lever i troa og støtter laget;) Greit kan godt hende jeg er på bærtur og at de fleste her på forumet har kjøpt sesongkort allerede.

Håper virkelig dere forstår hva jeg mener, for så langt ser du ut som vertfall noen av dere har missforstått meg...
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 06.02.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

Siden du er godt i gang kristobal, kanke du dra fram en statistikk eller gammel post som viser at vi vinner ligaen og kvaller til europa hver gang vi ikke er i gang med spillerlogistikken i februar, og går 30 mill i minus på budsjettet foregående sesong. Da blir jeg optimist.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.02.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

Må ha vært i 2002 det da. Var vel ikke stort av nye spillere på plass i februar, og et underskudd på 25 millioner i 2001. Mesterliga og seriegull høsten 2002. Så det går da an Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 06.02.2012 23:15    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Dess mer en vet dess mer ulykkelig blir en.

Kebab er tyrkisk og betyr det man ikke veit har man ikke vondt av.
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 06.02.2012 23:24    Post subject: Reply with quote

"OPPtimismen jeg lengter etter" -
slike tråder minner meg om VGD og VPN, ugh..
Back to top
Diskutere
Junior

PostPosted: 06.02.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

Å "sitte her på forumet og klage på alt som er feil" som du sier, trenger ikke å utelukke at man møter opp på kamp. Jeg vil tro at de som skriver her på forumet her er mer engasjerte og møter opp på kamper oftere enn andre Rosenborg-supportere gjør. Entusiasme er vel og bra, og det kan påvirke spillernes prestasjoner på banen, det skal jeg være enig i. Men å ikke møte opp på kamper sender også et budskap til ledelsen om at noe må gjøres. På samme måte som at et politisk partis oppslutning synker når de ikke gjør en god jobb, vil publikumsoppmøte på fotballkamper påvirkes av klubbens resultat. Mangel på sportslige resultat og en fallende interesse for Rosenborg legger ytterligere press på ledelsen, og kan da føre til at du får ønsket ditt oppfylt med at Hoftun forlater brakka.

Jeg skjønner at Roar Stjernen (som du nevner) vil prøve å skape en entusiasme og positivitet, men på samme måte som at Stjørdals-Blink ikke vil bli et topplag i norge bare de har nok entusiasme og positivitet, kommer heller ikke Rosenborg til å ta tilbake tronen med disse to. Hardere lut må sannsynligvis til, og det er det mange av de her på forumet vil frem til med sin kritikk av Rosenborg.
Back to top
Diskutere
Junior

PostPosted: 06.02.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

Ertsaas wrote:

Jeg foreslår at du avstår fra å komme med slike kommentarer i fremtiden. Du bidrar ingenting til diskusjonen ved å komme med en enkeltsetning hvor du kritiserer rettskriving, og i tillegg sammenligner det med fora av en grumsete kvalitet. Solbakken13 har kanskje noen skrivefeil i sine poster, men poenget hans er innlysende for alle, og han prøver å føre en ordentlig diskusjon. Med de indirekte personkarakteristikkene du kommer med, fører ditt innlegg rbkweb ett steg nærmere VGD og VPN som du selv kritiserer.
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 06.02.2012 23:53    Post subject: Reply with quote

Diskutere wrote:
Men å ikke møte opp på kamper sender også et budskap til ledelsen om at noe må gjøres. På samme måte som at et politisk partis oppslutning synker når de ikke gjør en god jobb, vil publikumsoppmøte på fotballkamper påvirkes av klubbens resultat. Mangel på sportslige resultat og en fallende interesse for Rosenborg legger ytterligere press på ledelsen, og kan da føre til at du får ønsket ditt oppfylt med at Hoftun forlater brakka.

Jeg skjønner at Roar Stjernen (som du nevner) vil prøve å skape en entusiasme og positivitet, men på samme måte som at Stjørdals-Blink ikke vil bli et topplag i norge bare de har nok entusiasme og positivitet, kommer heller ikke Rosenbrgorg til å ta tilbake tronen med disse to. Hardere lut må sannsynligvis til, og det er det mange av de her på forumet vil frem til med sin kritikk av Rosenbo.

Her har du flere gode poeng. Jeg er helt enig i at å ikke møte opp på kamp sender et budskap til ledelsen og legger press på de, men vi kan sette press på de på så andre måter. Mitt forslag er å møte opp på kamp og støtte spillerne våres, det er tross alt de som er selve RBK. Og heller legge press på ledelsen med og for eksempel ha plakater der det står " ledelsen må gå osv" Media er også noe som er med og skape press på ledelsen. Skutle gikk pga mediapress, da kan også en hoftun gå av pga sikkelig mediapress. Og ikke møte opp på kamper legger ikke bare press på ledelsen, det skaper missnøye og demotiverer spillerne våres.

Jeg er også helt enig at for å snu RBK skuta så hjelper ikke bare de 2 faktorene entusiasme og positivitet, det sier seg selv. Men entusiasme og positivitet er det vi supportere kan bidra med, skjønner du? Roar Stjernen skal skape entusiasme og positivitet på brakka, noe som forhåpentligvis får frem lysten og satse ordentlig og skape et godt lag. Derfor bruker jeg entusiasme og positivitet som et stikkord.

Og du som kritiserte skrivefeilene mine så er det veldig unødvendig, det hadde ikke noe med diskusjonen og gjøre og jeg er tross alt bare 15 år så kan ikke forlange at jeg skriver rett heletiden
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 06.02.2012 23:55    Post subject: Reply with quote

Diskutere wrote:
Ertsaas wrote:

Jeg foreslår at du avstår fra å komme med slike kommentarer i fremtiden. Du bidrar ingenting til diskusjonen ved å komme med en enkeltsetning hvor du kritiserer rettskriving, og i tillegg sammenligner det med fora av en grumsete kvalitet. Solbakken13 har kanskje noen skrivefeil i sine poster, men poenget hans er innlysende for alle, og han prøver å føre en ordentlig diskusjon. Med de indirekte personkarakteristikkene du kommer med, fører ditt innlegg rbkweb ett steg nærmere VGD og VPN som du selv kritiserer.

Min kritikk var rettet mot navnet på tråden, da jeg mener at slike navn gjør forumet rotete og uoversiktlig. Jeg erkjenner likevel at jeg kunne presisert dette klarere i forrige post. Og ja, du har selvfølgelig rett, jeg skulle holdt meg for god for OPP-bemerkningen - dessverre ble fristelsen for stor!Smile Jeg ber derfor ydmykt om unnskyldning til Solbakken og alle andre som føler seg støtt:)
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

Har ryddet opp her. Vennligst les forumregler og vær litt mer kritisk i forhold til opprettelse av nye tråder på dette forumet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2012 12:32    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
jeg er tross alt bare 15 år så kan ikke forlange at jeg skriver rett heletiden

Ikke for å være slem, men: Eh, jo.

Du viser jo senere at du kan skrive rett hvis du bare gidder, så da synes jeg faktisk du skal gjøre en innsats for å gjøre innleggene dine lesbare. Du vil nok fort finne ut at andelen folk som tar innleggene dine seriøst vil øke dramatisk dersom det er forholdsvis velskrevet. Og så pynter det jo litt opp på forumet når folk skriver ordentlig norsk.

On-topic så er jeg enig med deg i at det kan bli vel mye negativitet, men så er det jo også ispedd en dose svart humor i det hele, og denne vil nok ofte gå ut over Hoftun, Jönsson, Svendsen, Skutle og andre som oppleves som mer enn gjennomsnittlig ansvarlige for det vi opplever nå.
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 07.02.2012 15:42    Post subject: Reply with quote

Tynt med spillere fra A-laget på trening denne uken, 11 utespillere pluss to keepere. Hvor lenge skal dette fortsette før Hoftun klarer å signere nok spillere til at Rosenborg kan få kvaliteten på treningene de trenger nå i oppkjøringen? Det som er helt sikkert er at de må slite voldsomt med å skaffe forsterkninger når det drøyer slik. Synes det er merkelig at ingen journalister presser på mer angående Rosenborgs jobb på overgangsmarkedet når situasjonen er slik den er. Det er jo ikke slik at dette er første gang klubben sliter med dette før sesongstart.
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 07.02.2012 16:58    Post subject: Reply with quote

Ja, er det noe sted adressa burde være mere kritisk til rbk, er vel den tynne stallen. Confused
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.02.2012 16:59    Post subject: Reply with quote

Fy satan så dumme RBK er.

Hvis vi kvitter oss med Åsen nå...

Og en annen ting: Osei Oviasu hadde i går fullstendig kontroll på Byåsen og tapte ikke en eneste duell som midtstopper. En anvendelig, utrolig billig i drift spiller med stort potensiale og anvendelig (back, stopper, midtbane, offensiv midtbane) spiller som i tillegg er lokal - han ble kastet bort! Det er så mange ting i RBK jeg sliter med å se...
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 07.02.2012 17:32    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Ja, er det noe sted adressa burde være mere kritisk til rbk, er vel den tynne stallen. Confused

adressa er mest opptatt av åpenhet...
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 07.02.2012 17:41    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Osei Oviasu hadde i går fullstendig kontroll på Byåsen og tapte ikke en eneste duell som midtstopper. En anvendelig, utrolig billig i drift spiller med stort potensiale og anvendelig (back, stopper, midtbane, offensiv midtbane) spiller som i tillegg er lokal - han ble kastet bort!

Jepp! Har mast om ham den siste uka på både nye spiller-tråden og 2012-tråden, hvor jeg lufter lett frustrasjon over mangel på engasjement rundt å hente tilbake denne karen. Menmen, ender vel opp med at Hoftun finner en nevø til rørleggeren til en barndomskompis som flyttet til Kolvereid for 10 år siden. Fordi "Han er en likanes kar, og han snakker delvis bastardisert trønderdialekt."
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.02.2012 17:57    Post subject: Reply with quote

Avgjørelsen om å tilby Michael Jamtfall treårskontrakt med en lønn som ikke står i forhold til bevist nivå, står i grell kontrast til avgjørelsene om å la "minst like gode" og i alle fall yngre, billigere og økonomisk og sportslig mindre risikable prospekter forsvinne.

Dersom noen klarer å overbevise meg om at Jamtfall junior ikke fikk ny kontrakt på grunn av farens trenerrolle, er jeg tilbøyelig til å si at dette kun skyldes dårlig vurderingsevne (dumskap) og ikke en dyr og utrivelig form for "vennskapskorrupsjon".

Selv om man mangler noe kompetanse (er umoden som leder og trenger tid) går det an å ha integritet. Mangler man begge deler bør man ikke ha noen lederrolle i en ballklubb som ønsker åpenhet og go'fot-assosiasjoner.

2012 kan være året man rydder opp i grumset.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2012 20:23    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Selv om man mangler noe kompetanse (er umoden som leder og trenger tid) går det an å ha integritet. Mangler man begge deler bør man ikke ha noen lederrolle i en ballklubb som ønsker åpenhet og go'fot-assosiasjoner.

Idea
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.02.2012 16:15    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/spillerstall/

For et jævla trist syn. Faen meg like mange trenere som vi har forsvarsspillere Confused

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 74, 75, 76  Next
Page 21 of 76

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb