English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strategi for spillerkjøp
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 04.02.2012 00:43    Post subject: Reply with quote

Jaja, samma det. Jeg er i hvert fall enig i at vi må handle ungt med videresalgspotensial, selge når budene kommer på våre gode unge spillere og være en attraktiv klubb for spillere som ønsker seg enda lenger. Det har jeg prøvd å formidle i ulike sammenhenger.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2012 03:04    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg de aller fleste ville valgt om man fikk mulighet. Syns Recon skriver fantastisk bra i sin post, uten tvil.

Når det er sagt så syns jeg ikke det hadde vært galt om vi fisket opp spillere som for eks Farnerud(o.l) på bosman/ekstremt billig så lenge de forsterker 11ern vesentlig og ikke får uanstendige kontrakter.

Føler det må bli en balansegang gjennom det hele, og ikke bare kun utviklingsspillere og "de som ikke er gode nok til å dra ut".

Gamle helter som fortsatt kan bjeffe er nok essensielt å få inn med jevne mellomrom, men vi snakker da om skikkelig klassespillere i alderen maks 31/32, ikke type 34/35 år gamle eks-RBKere.

Uansett er det så mye galt nå at jeg ikke orker å skrive innlegg for å beskrive hva jeg mener burde vært gjort annelededs, det hadde endt opp med å bli en masteroppgave omtrent :S
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 04.02.2012 03:09    Post subject: Reply with quote

Jeg kan være tildels enig i overgangsperioden, men når vi er "der" blir det feil etter min mening som en jevnlig greie i hvert fall. Da vil de bare forstyrre rytmen i strategien. Da må vi evt snakke slike som har vært ute en tur og så vender hjem for å være kontinuitetsbærere i sentrallinja resten av karrieren, men da vil jeg ha dem før de er i trettiåra. Da snakker jeg mer slike som kom seg ut, men ikke helt fikk den suksessen de håpte på, og drar hjem til det trygge og den sikre spilletiden.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2012 03:16    Post subject: Reply with quote

Ser absolutt poenget ditt, og skal det være aktuelt å hente inn eldre spillere så må det selvsagt være spillere som virkelig forsterker 11ern. Virkelig. Og selv da må man gjør en vurdering. Om man rimelig ser for seg å vinne seriegull med troppen man har så kicker man ikke ut et talent/ung spiller for en marginalt bedre 30åring.

Jeg tenker mer på der man har mangler og/eller mellomsesonger. Som nå ville selvsagt Farnerud styrket RBK helt sjukt, uavhengig av hvior store talenter gutta våre er.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.02.2012 03:28    Post subject: Reply with quote

Sikkert, men i en slik setting ville han forstyrret utviklingen til en som uansett hadde stort potensiale, som vi skulle utvikle og selge for å reinvestere i en ny. Jeg tror det er viktig å være rimelig tro mot en slik strategi om man skal kjøre den, ellers plutselig sitter man der som AJAX med en gammel Litmanen igjen som ikke helt lever opp til Litmanen 1.0

Som sagt, om det er tapte sønner som kommer hjem for å bli ut karrieren, og dermed bidrar med kontinuitet til denne sentrallinjen, kan jeg være med på det.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2012 03:35    Post subject: Reply with quote

Jeg ser poenget ditt og er nesten helt enig. For meg tenker jeg mest på når det er tydelige klassespillere. Sånne spillere kommer jo ikke ofte, men kan gjerne bety forskjellen på EL og CL for eks. Men det hele forutsetter jo at man har ansatte som evner å se på pur kvalitet og hvor lenge de kan levere på de tnivået, ikke hvorvidt de spilte for oss tidligere og "fortjener" å få en god kontrakt når de vil hjem.

Men jeg må si jeg hyller tankegangen i posten din Recon, det er bare kjipt å tenke på at vi er så langt unna at jeg blir trist når jeg lese den.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 04.02.2012 09:37    Post subject: Reply with quote

I fjor kom det klassespillere til sommeren!!
Hvorfor ikke komme med slike spillere FØR seriestart slik at vi henger med i serien fra starten av og ikke må jage etter. RBK
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 04.02.2012 11:28    Post subject: Reply with quote

For å ikke snakke om at med klassespillere FØR sesongstart kanskje vil føre til flere solgte sesongkort, som igjen kan gi litt mer penger inn.
Recon
Legende

PostPosted: 05.02.2012 16:33    Post subject: Reply with quote

Jaggu, skryt fra TKK på twitter. Kan leve på den en stund. Wink

Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 05.02.2012 17:26    Post subject: Reply with quote

Vanvittig bra, Recon(kommentaren altså). Tommel'n opp!

Benkeforslag om Recon som styremedlem på årsmøtet!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 05.02.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Haha, tror lista ligger en sMULE høyere enn en kommentar på rbkweb.

Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 05.02.2012 17:52    Post subject: Reply with quote

Ta på deg kjole og lebestift, så får vi kvotert deg inn.
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 05.02.2012 18:44    Post subject: Reply with quote

Recon: Hvilken post refereses det til?
Johnny W
Veteran

PostPosted: 05.02.2012 18:47    Post subject: Reply with quote

Sjekk forsida.
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 05.02.2012 18:58    Post subject: Reply with quote

Bra artikkel, Recon.
Om vi i tillegg legger til en bedre strategi for erstatning av solgte spillere også slik at vi ikke skal finne opp kruttet eller gå for panikk kjøp ved første anledning så er vi der.

Men som du skriver i artikkelen så handler nok dette mer om strategi og ikke hva vi gjør i et enket overgangsvindu. Om det ikke er en rød tråd i det klubben foretar seg så kan vi få mange slike overgangsvinduer vi har nå i tiden fremover.
Isfuglen
Junior

PostPosted: 05.02.2012 19:49    Post subject: Reply with quote

Flott av Recon. Konstruktivt.

Enig i det meste. Det mest interessante syns jeg er ønsket om en stabil sentrallinje, med spillere som er stabilt gode (spilleforståelse?) uten at de er stjerner (menn med stake?).

Tror det er litt naivt i dagens økonomiske situasjon at RBK skal kunne hente de beste unge (<23) krydderspillerne. De blir fort håpløst dyre. Da er det mer realistisk å styrke det gode arbeidet med ungdomsavdelingen. Hente talenter rundt 16 år og videreforedle dem selv. Fart, teknikk og spilleforståelse.

Så må vi ha en trener som faktisk vil gi unge spillere med ferdigheter en mulighet til å blomstre på A-laget. JJ gjør jo det nå, selv om det mest er på grunn av en sportslig ledelse under pari. Sutresvensker i 442 og langballer er derimot helt håpløst i forhold til slik lagbygging.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 05.02.2012 21:45    Post subject: Reply with quote

Den strategien Recon skisserer er en strategi de fleste burde følge, i hvert fall når man ikke har all verdens penger. Problemet blir at frykten for å tape blir større enn ønsket om å vinne. Og da tyr man til de eldre spillerne, som både er "rutinerte", "solide" og "stabile i prestasjonene".

I en klubb som RBK burde man ha baller nok til å satse på de store talentene. Enig i de som mener at sentrallinja bør være "mindre talentfull", spillere man ønsker å beholde i lang tid.

Dette hadde vært et flott lag:

Örlund (Helst ny, though)
Hedenstad - Larsen - Wangberg - VÃ¥ge Nilsen
de Lanlay - Henriksen - Issah - Berisha
Chibuike
Børven

Hedenstad (6-7 mill), Våge Nilsen (4-5 mill), de Lanlay (7-8 mill), Berisha (10 mill) og Børven (8-10 mill) hadde blitt kostbart. Men om man ser på pengene vi har kastet bort de siste årene (Pelu, Miller, Nordberg, Olsen, Goa, Moldskred, Zahora, Winsnes (andre gang) og Fredheim Holm), så ser man hva man kunne gjort med pengene. Ja, det slår feil innimellom. Men jeg tror de fleste kunne se at en spiller som Marcus Pedersen kom til å bli god. Da kunne man slengt ut 7 Olsen-millioner for ham istedenfor.
larseg94
Proff

PostPosted: 08.02.2012 08:03    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg som tror ST hadde gjort en meget mye bedre jobb som Sportslig Leder enn det Hoftun gjør?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 08.02.2012 09:00    Post subject: Reply with quote

Ja. Det er nok forhåpentligvis bare deg
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.02.2012 10:19    Post subject: Reply with quote

Stig T er sikkert en helt grei talentspeider men han er ingen Messias. Han bidro til aa hente mange gode spillere i perioden 2006-2008, men siden da har jeg egentlig vaert ganske skuffet over RBKs innkjoep og spillere som Goa, Berisha, Zahora, Bjarsmyr m.fl har jo vaert gedigne flopper.

Naa vet ikke vi paa forumet hva som skjer bak lukkede doerer, kanskje har Stig T anbefalt mange spillere men RBK har ikke greid aa gjennomfoere dealene, kanskje har de ikke hoert paa raadene hans, kanskje staar han ogsaa bak kjoep som Fredheim Holm, Roenning og Hoiland... hvem vet...

Uansett er det ganske soekt aa gi Stig T all aere for gode spillerkjoep samtidig som Skutle/Hoftun/Joensson faar all skyld for daarlige spillerkjop.
Strand
Veteran

PostPosted: 08.02.2012 10:21    Post subject: Reply with quote

Det er ganske tydelig å se hvem som står bak de forskjellige kjøpene (mer riktig, hvem som har funnet dem og fått organisasjonen til å gå for dem).

Stig T hadde for øvrig ikke passet som SL.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.02.2012 10:29    Post subject: Reply with quote

Ja er det egentlig det?

Hoiland - her hadde vel Joensson sikkert en finger med i spillet
Roy Miller - Hoftun?

Eller synes jeg bare det blir synsing aa si hvem som har staatt bak diverse spillerkjoep.
Escudos
Veteran

PostPosted: 08.02.2012 10:49    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Kunne ikke være mer enig. Svært mange her har en egne evne til å legge skylden på Hoftun for dårlige spillerkjøp, men ST har ansvaret for de gode. Må ærlig talt si at ST har vel også bommet endel ganger, men så lenge også disse kjøpene blir JJ eller EH ansvarlig for, glir han unna kritikk. Ta f.eks. Boti Goa som uten tvil ble funnet av ST (tviler på EH eller JJ hadde hørt om han før ST kom med navnet). Allikevel er det EH som blir gjort til syndebukk. ST har vel ansvaret for enten å finne spillere eller vurdere de spillerne som eventuelt andre kommer med.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.02.2012 10:58    Post subject: Reply with quote

Spillerkjøp er nok et teamarbeide hvor SD/Hovedtrener og speider vurdere mange alternativer og i fellesskap kommer frem til hvem man skal gå etter.

Legg i tillegg til at økonomi er en begrensende faktor som gjør at man ikke kan gå etter kun 1. valg, men ofte må gå etter 2. og 3. valg, så ser man at dette ikke er en enkel jobb.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.02.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

Dette med økonomi og manglende spillerinnkjøp er bare tøys. Alle med en minimum peiling vet at 11'ern er veldig sterkt knyttet opp mot inntektstilgangen. Dersom det ikke kjøpes spillere blir tapene enda større.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 116, 117, 118  Next
Page 69 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb