English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lars-Christopher Vilsvik
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.01.2012 21:06    Post subject: Reply with quote

Jeg husker ikke Bragdstad som noen utpreget sinke, men kan godt hende jeg husker feil.
kristobal
Legende

PostPosted: 29.01.2012 21:09    Post subject: Reply with quote

Ikke så verst rask på 30-40 meter, men treg på fem.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
vingback
Veteran

PostPosted: 29.01.2012 22:01    Post subject: Reply with quote

I dagens fotball er fart over kortere strekninger enda viktiger enn tidligere. Jeg mener en back må ha raske aksellerasjoner for å tidlig komme inn i mann defensivt og passere folk offensivt. Siden resten av forsvarerne mangler slike egenskaper, så mener jeg den nye høyrebacken definitivt bør ha det.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran

PostPosted: 29.01.2012 22:43    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Husker Erland Johnsen var ganske bra i serieåpninga på Marienlyst i 1998 da jeg var der, men spilte vel midtstopper da Smile

Fart i bakre ledd har vi vel knapt hatt på 25 år med unntak av Stadsgaard, så det er jo ikke noe nytt.

Husby, Løken, Stensaas, Kvarme, Heggem, Bergdølmo, Stoor, Riseth og Staurvik var alle hurtige i glansdagene. Jeg mener det ser verre ut enn på lenge nå. Laget skriker etter mer tempo i bakre firer. Staurvik er forresten et dårlig eksempel da han egntlig ikke gadd å spille stopper.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.01.2012 23:08    Post subject: Reply with quote

Enig i at det ser verre ut enn på lenge, men det går ikke mest på manglende tempo. Mer på helheten.

Jim Larsen har vel tempo ala mye av det du nevner.

Naturligvis litt overdrevet det jeg skrev, men vi aldri hatt noen Stadsgaard-er tidligere hva angår fart.

Basma bør vel også med i lista di. Bra tempo da han kom og noen sesonger framover.

Staurvik ville ikke spille stopper nei, han ville bare være midtbanesentral. Han var jo glimrende som det den halve sesongen Skammelsrud var borte, men ble naturligvis vraket fra posisjonen da Bent kom tilbake.

Det ironiske var jo at etter at han dro tilbake til Glimt spilte han mye stopper.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 29.01.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

Kristobal,
det er et viktig poeng du helt overser:

Har man en særdeles ballsikker midtbane og et par tre ballsikre forsvarsspillere, er ikke stor fart i forsvarsleddet avgjørende. Da kan man presse høyt fordi det sjelden blir farlige balltap (f.eks Hoftun, Bergdølmo, Ørjan Berg, Skammelsrud). RBKs midtbane har i store deler av de siste 25 årene vært totalt overlegen andre norske lags midtbane.

I dag, med en midtbane som i kvalitet, omtrent er på nivå med de andre TL lagenes kvallitet, er det "selvmord" å ikke ha fart i forsvaret. RBK kommer i årets sesong til å ha mange balltap pga omstendlig spill og middelmådig ferdigheter på midtbanen.

Med mindre hurtige forsvarsspillere hentes, kommer RBK til å tape en god del kamper i år pga kontringer i mot.

Dette vil typisk være tap som Jønsson vil stille seg undrende til fordi RBK egentlig spilte bra i perioder.

GM, Kristobal,
jeg mener å huske at det også var en bra stopper i RBK med OK fart som het Bratseth... Han kommer kanskje rett utenfor 25 års perioden?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.01.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

Rune Bratseth forlot RBK i 1986 - 26 år siden i år, det.
TomH
Veteran

PostPosted: 29.01.2012 23:30    Post subject: Reply with quote

Nettopp.
Mistanken var der om at han kom rett utenfor 25 årsperioden....
kristobal
Legende

PostPosted: 30.01.2012 00:05    Post subject: Reply with quote

TomH, jeg er helt med på den jeg. Det er helheten. Ikke fart alene, for da hadde vi aldri oppnådd det vi klarte på 90-tallet. Da var det jo bare å spille opp på en markert Skammelsrud, og han mistet aldri ballen likevel. Dessuten tredde man gjennom indreløperne rett fra forsvarsrekka også med presise framspill.

I dag er det lite av det. Sikkert dels på grunn av mindre presise forsvarsspillere og midtbanespillere, men også fordi midtbanen beveger seg for dårlig og er for lite spillbare.

Veldig mye av bevegelsen hos spillerne går også bare i lengderetningen og ikke sideveis. Dermed blir de løpende fra ballen alt for mye, istedet for å finne rommene i den høyden av banen ballen befinner seg.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 30.01.2012 00:20    Post subject: Reply with quote

Kristobal,
riktig!

Det er korrekt som du nevner at det er de sideveise bevegelsene som skaper rom i lengderetning.

Dette er for øvrig noe jeg aldri ser hos RBK i dag. Vel, kanskje av og til blant angrepsspillerne, men det er ikke der rommene skal skapes. Det er der rommene skal være etablert!

1) Det er jo bevegelsene til midtbanen som skaper rom for angrepsspillerne (og motstatt ving - om man spiller med det). Og,

2) det er de offensive bevegelsene til forsvarsspillerne som skaper rom for midtbanespillerne.

Det er jo så mye enklere å bevege seg og så få en pasning, enn å stå stille og få en pasning - for da er man jo markert og må spille til en annen som står og er markert.

3) Man trenger jo ikke gjøre det mer innviklet enn å la hver enkelt spiller bare ha to alternative steder å bevege seg/ (en sideveis og en i lengderetning) som skal "utløses" når laget har ballen der og der. Rytmen vil sannsynligvis være litt hakkete i begynnelsen, men når "drillen" sitter vil det gå "rytmisk" og fort.
_ _ _

Så er jo spørsmålet hvordan jeg skal kunne trekke Vilsvik inn i dette innlegget? Forslag?
kristobal
Legende

PostPosted: 30.01.2012 00:33    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel konkludere med at du har fått sagt det du Vils(v)i(k)
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 30.01.2012 03:48    Post subject: Reply with quote

Topp 3 kun basert på kvalitet:

1. Hedenstad
2. Hagen
3. Vilsvik

Hedenstad har bedre allround-ferdigheter enn de to andre. En veldig god basisteknikk, blandet med stor offensivt drivkraft og ikke minst fart. Han er ikke svak defensivt, men har litt å gå på rundt fysikk. Til motsetning til andre her opplever jeg Hedenstad som en holdningssterk og beskjeden ung gutt. Var ikke dere så opptatt av lojalitet til klubben man spiller i? Er vel nettopp det Hedenstad viser med og ønske å bli i Stabæk. Jeg er dog usikker om det ønsket er realistisk om RBK, eller en annen klubb, legger inn et ok bud. Mitt soleklare førstevalg.

Hagen er etter mitt syn en god Tippeliga-spiller. Få svakheter, men ingen ekstreme styrker. En ledertype i tillegg, og en veldig seriøs idrettsutøver, går f. eks skjelden ut på byen og er personlig kristen. Lukter ikke akkurat skandaler. På den andre siden er jeg usikker på hvordan han vil gjøre det internasjonalt. Jeg tror personlig at han ikke har så stort potensial utpver Tippeligaen, maks dansk Superliga. Men jeg tror han vil være et stabilt ok kjøp, i beste fall stabilt ok++ kjøp.

Vilsvik er veldig god når han er god, men jeg har også sett han dårlig. Fryktelig dårlig. Jeg opplever Vilsvik til tider som direkte svak defensivt. Jeg så en her plasserte Vilsvik på topp av disse tre når det kommer til smartness. Hvilke kriterier har du gått ut fra egentlig? Det kan ikke ha vært posisjoneringen defensivt. Å være smart handler også om å posisjonere seg riktig defensivt. Ikke bare smart i valgene offensivt. Offensivt er han på sine gode dager en konge, men defensivt slurver han, mye. For kort å oppsummere har jeg aldri forstått denne hypen rundt Vilsvik. Og når man snakker holdninger Hedenstad vs Vilsvik ville vel sistnevnte en stund vrake Norge til fordel for tysk landslagsspill. Bakkekontakt anyone? 8 mill er hinsides for han her, og må aldri skje.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 30.01.2012 10:15    Post subject: Reply with quote

Sola,
veldig enig i dine vurderinger.
Meget bra!
Frakken
Junior

PostPosted: 30.01.2012 10:59    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Hagen er en gråstein. Vil heller ha en lovende Vilsvik som kan formes til en diamant, enn en som kanskje blir en slipt gråstein. Er ikke noe Rosenborgmateriale. Skal vi ikke tilbake til CL?
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 30.01.2012 12:59    Post subject: Reply with quote

Men om vi sier Hedenstad og Vilsvik er bortimot likestilt hva talent angår. Og den ene er kvotespiller og den andre ikke. Hvem velger vi da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2012 16:30    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...222194.ece
Quote:
Også Strømsgodsets Lars Christian Vilsvik er et hett navn. Men prislappen på Godset-spilleren, som trolig er på rundt åtte millioner, er alt for mye til hva RBK kan tillate seg.

Takk, Gud.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 30.01.2012 16:34    Post subject: Reply with quote

bra, det viser at de er litt fornuft i Hoftun å co. helt syk pris altså, håper vi kan stenge denne tråden snart.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 30.01.2012 20:30    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig total galematias å gi 8 mill for en back fra et norsk eliteserielag, likegyldig om han heter Hedenstad eller Villsvik. Det finnes ingen backer som kan forsvare den prisen i Norge, spesielt ikke hvis det er RBK som skal betale regningen.
oiscarwilde
Junior

PostPosted: 29.05.2012 16:48    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ vel rette opp i rotet. Vilsvik har BÃ…DE norsk og tysk pass og er dermed INGEN kvotespiller. Wink
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.05.2012 17:00    Post subject: Reply with quote

Må rette opp litt jeg også da. Kvotespiller avgjøres ikke kun av hvilket pass/statsborgerskap du har, men også hvor du har spilt fotball i alderen mellom 15-21. Vilsvik Har tilbragt tiden sin i Tyskland i for mange av årene som dette gjelder, og er derfor en kvotespiller på lik linje med eikrem(?) i Molde.

Så får noen rette opp litt på hva jeg skrev også Smile
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 29.05.2012 17:14    Post subject: Reply with quote

Her prøver store stygge oiscarwilde å rydde opp på RBKWEB, men så kommer Miami Dolphins med knallharde fakta som viser at han driter seg.

Miami da! Razz

- Torgeir Børven
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 29.05.2012 17:16    Post subject: Reply with quote

Vel, siden du ba om det så får jeg rette opp litt også. Kvotespiller avgjøres ikke i det hele tatt av hvilket pass/statsborgerskap du har, men kun hvor du har spilt fotball i alderen 15-21. Derfor ble f.eks Traore ikke regnet som kvotespiller det siste (halv?)året han var her.

Er det mer som trenger oppretting da?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.05.2012 18:36    Post subject: Reply with quote

Han ble det, men jeg er langt i fra sikker på om Hoftun & Co var klar over det.
Back to top
oiscarwilde
Junior

PostPosted: 29.05.2012 18:43    Post subject: Reply with quote

takk for korekturen, er altid åpen for å lære noe nytt. Confused det var også nytt for meg, men så ble det litt skriving her likevel da. Wink
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 29.05.2012 18:49    Post subject: Reply with quote

Er ikke det skikkelig teit? Hvordan er det med landslaget? Jeg vil jo tro at om du har norsk pass / er norsk statsborger, så kan du spille på det norske landslaget uansett hvor du spilte fotball i alders-intervallet 15-21...

"Hvor mange kvote-spillere kan du ha på landslaget?"... Blæh...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Next
Page 5 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb