English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dalian Aerbin - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zeno
Veteran

PostPosted: 24.01.2012 23:21    Post subject: Dalian Aerbin - Rosenborg Reply with quote

Dalian Aerbin FC - Rosenborg BK

vs.

Dato: 28.01.12
Kl.: 16:00
TV: TV2 Sumo/TV2 Sport1
Stadion: Estadio Municipal de Guillermo Amor

Første match i Copa del Sol, mot kinesiske Dalian Aerbin!
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 00:19    Post subject: Reply with quote

Kudos til Tv2 som sender kampene Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2012 00:41    Post subject: Reply with quote

Sjøl vil jeg takke de svenske arrangørene som også i år er veldig ivrige på at kampene skal TV-produseres, og dermed har et produkt å selge til TV2. Razz

Tror egentlig at Jönsson velger å toppe laget i første og siste kamp, og dermed gir faen i at Spartak er den tøffeste motstanderen.

Tipper på følgende oppstilling:

Erik Bråthen

Jon Inge Høiland - Jim Larsen - Simen Wangberg - Mikael Dorsin

Borek Dockal - Markus Henriksen - Mohammed Issah - Jonas Svensson

Rade Prica - Mushaga Bakenga
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Johnny W
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 09:04    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg nødvendigvis er uenig i laguttaket ditt, men tror du virkelig at Chibuike ikke fins i en toppet ellever?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 10:23    Post subject: Reply with quote

Håper på følgende oppstilling:

Bråthen

Ny - Larsen/Wangberg - Ny - Ny

Issah - Svensson

Dockal - Chibuike/Selnæs - Henriksen

Bakenga

Benken: Örlund, Larsen/Wangberg, Åsen, Midtsjø, Holm, Chibuike/Selnæs, Prica.
Trener: Ny
Ass. trener: Ny
SD: Ny

Dersom alle hullrom her hadde blitt fyllt med riktig kompetanse, tror jeg vi kunne ha vinket farvel til både Molde og økonomiske problemer. Kanskje litt optimistisk å tro at alt dette skal være på plass til neste uke, men det er lov å håpe.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.01.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Det er vel også ganske optimistisk at klubben skal ha midler til å hente tre forsvarsspillere?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:14    Post subject: Reply with quote

Som du ser, "mangler" det også tre forsvarsspillere i mitt oppsett. Stallen er altså ikke noe større. Optimistisk, sier du? Kan jeg aldri tenke meg.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2012 12:52    Post subject: Reply with quote

Vær så snill, ikke sett Selnæs som offensiv midtbanespiller. Alle unge spillere kan ikke spille der, og nå har vi jo endelig en som trives litt mer tilbaketrukket. Dessuten har vi Midtsjø og Berntsen. Jeg liker formasjonen din (åpenbart), men jeg mener purunge Selnæs ikke kan tiltenkes noen delvis førsteellever i en nøkkelposisjon, men heller som alternativ/backup til Svensson og Issah sentralt.

Min oppstilling:

NY* (Bråthen)

NY - Larsen - Rønning - NY (Wangberg, Dorsin)

Svensson - Issah (Henriksen, Selnæs)

Dockal - Henriksen - Chibuike (Berntsen, Midtsjø, Holm, Åsen)

Bakenga (Chibuike, NY*)

Ønsker salg av Prica og Örlund i dette vinduet, selv om det neppe er særlig realistisk. Hvis ikke går Örlund inn som andrekeeper, og Prica roterer med Bakenga som midtspiss. Henriksen tror jeg kan vokse mye på å få rendyrke offensive egenskaper. Hurtige nye backer vil redusere behovet for enda en midtstopper.

Syns egentlig ikke laget ser så ille ut jeg, men noen må trene dem også. NY?
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:09    Post subject: Reply with quote

Synes Örlund sto en bra kamp mot Ranheim, så ville sendt ut dette laget på banen:

Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Det er vel også ganske optimistisk at klubben skal ha midler til å hente tre forsvarsspillere?

RBK kan begynne å følge praksisen til en del andre norske klubber med svak økonomi; kjøpe lurt! Dvs kjøpe gode spillere som er billige(evt Bosman). Moe, Hedenstad og Hagen vil være billige å hente, selv om Hedenstad kanskje vil ha en litt drøy lønn da.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.01.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

Hedenstad vil ikke være billig minst 5 millioner. Hagen vil være en fornuftig erverving det samme vil Moe. Er det ikke også slik at Våge Nilsen kun har 1 år igjen av kontrakten?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 25.01.2012 17:29    Post subject: Reply with quote

Han er venstreback. Før vi kjøper konkurrenter til andre plasser, bør vi ha en startellever.

- Torgeir Børven
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 25.01.2012 23:11    Post subject: Reply with quote

Spennende å se nivået på dette laget som akkurat har rykket opp til toppdivisjonen. Kan ikke akkurat så mye om kinesisk fotball. men Peter Utaka kjenner jeg hvertfall igjen på dette laget Wink
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.01.2012 23:42    Post subject: Reply with quote

Jøss, har han havnet der nede nå? Penge rår vel der i gården også, da.
Sola
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 03:19    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vær så snill, ikke sett Selnæs som offensiv midtbanespiller. Alle unge spillere kan ikke spille der, og nå har vi jo endelig en som trives litt mer tilbaketrukket. Dessuten har vi Midtsjø og Berntsen. Jeg liker formasjonen din (åpenbart), men jeg mener purunge Selnæs ikke kan tiltenkes noen delvis førsteellever i en nøkkelposisjon, men heller som alternativ/backup til Svensson og Issah sentralt.

Enig i alt. Ikke enda en ung trønder-gutt som absolutt skal være playmaker. Jeg er allerede forelsket i dette defensive ankeret, som kan få fotball til å føles som ren romantikk, der han sender sine pasninger frem og tilbake, som han aldri har gjort noe annet på sine fattige 17 år. En deilig spiller, på alle sine måter, men som ikke må overforbrukes. Selnæs vil få sin sjanse, i Tippeligaen, og den dagen han virkelig får den, tror jeg han aldri vil spille seg ut av sin posisjon. I vinter er det viktig at han får smake litt på dette nivået, og ikke blir tilagt en nøkkelrolle allerede, selv om det er fristende, med de kvalitetene han innehar.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 26.01.2012 20:40    Post subject: Reply with quote

P.d.d tror jeg dette er det beste laget vi kan stille med (4-2-3-1):

Örlund (Braathen)
Høyland - Larsen - Wangberg (Rønning) - Dorsin (Åsen)
Henriksen (Svensson) - Issah (Selnæs)
Dockal - Chibuike (Berntsen) - Fredheim Holm
Prica (Bakenga)

- Ønsker å se Dockal og Fredheim Holm stå høyere opp i banen, de har først og fremst sine styrker offensivt og blir pålagt litt for stort defensivt ansvar i 4-4-2 synes jeg.
- Det er snakk her inne om at Henriksen burde prøves lenger opp på banen som OMS. Det er jeg uenig i; Henriksen har alltid vært en strålende indreløper og bør rendyrkes der han er god. Han kan kanskje virke seig, men han dekker store rom i løpet av en kamp og minner meg mer om en Tettey enn en Sapara. Issah - Henriksen = Annan - Tettey, sånn nogenlunde. Henriksen vil, med riktig avlastning gjennom en sesong (Svensson), ha nok løpskraft til å både kunne hjelpe til defensivt og bidra offensivt slik han til vanlig gjør når han har indreløperrollen.
- Vi mangler i første omgang en bedre høyreback som kan pushe Høyland ut av laget (f eks Hegenstad), en hurtig midtstopper (f eks Stadsgaard), og en venstreving.
- Kommer det inn en ving, slik jeg ønsker, bør Midtsjø og Goa leies ut for å få spilletid. Midtsjø til Adecco (Ranheim) og Goa aller helst til en Tippeligaklubb. Midtsjø bør kanskje leies ut uansett, da han p.d.d står bakerst i køen i sin yndlingsposisjon.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 00:01    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Tja, RBK kan jo lære av feks Brann mfl; hente spilere som er bosman eller nesten det.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.01.2012 00:10    Post subject: Reply with quote

Ikke lett å "lære" det. De spillerne som er kontraktsløse OG gode nok/forsterker oss finner seg fint klubber i mer attraktive ligaer.

RBK kunne nok fint signert spillere som Sokolowski, Nordkvelle, Güven, Stubhaug eller lars kristian Eriksen... Men da hadde det blitt alvorlig bråk her inne... Wink

Problemet med å væe best og størst i en liten liga er det at spillerne du har i stallen venter ut kontraktene sine å går bosman til utlandet, mens bosmanspillerne fra andre lag som er gode nok for oss også går ril utlandet...
Derfor må vi kjøpe smart, utvikle og selge dyrt. Bare synd Hoftun ikke evner dette.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 00:24    Post subject: Reply with quote

Legger merke til at klubben som ble opprettet i 2009 vant 3. div i 2010, 2. div i 2011 og er i år klar for superligaen. Snakker vi nyrike + korrupte eller faktisk gode her?
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 00:33    Post subject: Reply with quote

Trodde det var Dalian Shide vi skulle møte men da er det visst to lag fra byen i toppdivisjonen.
PerO
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 00:55    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ikke lett å "lære" det. De spillerne som er kontraktsløse OG gode nok/forsterker oss finner seg fint klubber i mer attraktive ligaer.

RBK kunne nok fint signert spillere som Sokolowski, Nordkvelle, Güven, Stubhaug eller lars kristian Eriksen... Men da hadde det blitt alvorlig bråk her inne... Wink

Problemet med å væe best og størst i en liten liga er det at spillerne du har i stallen venter ut kontraktene sine å går bosman til utlandet, mens bosmanspillerne fra andre lag som er gode nok for oss også går ril utlandet...
Derfor må vi kjøpe smart, utvikle og selge dyrt. Bare synd Hoftun ikke evner dette.

Vi kan jo håpe at en tilstramming av skruen er det som skal til for at Hoftun & Co begynner å kvalitetssikre og være smarte. Ofte at organisasjoner som sløser mye når det er mye tilgjengelig klarer å endre seg og få mye ut av lite når "krisen" slår inn.... drømmer vilt Wink Embarassed
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.01.2012 18:52    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...221828.ece

Selnæs starter igjen.

- Torgeir Børven
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 19:01    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Tja, RBK kan jo lære av feks Brann mfl; hente spilere som er bosman eller nesten det.

Skarsfjord uttalte i sommer: "Vi har STEINKONTROLL på Bosman-spillerne!"

Det tror jeg ikke at noen i RBK har, selv om det ville vært smart i den situasjonen klubben er i... Wink
Vegard2711
Legende

PostPosted: 27.01.2012 19:30    Post subject: Reply with quote

Håper det ikke er en grunn for at resten av laget kommer i morgen... tenker på Bakenga Wink siden den står at Selnæs starter og at han skal spille med Issah, mens resten av laget kommer i morgen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.01.2012 19:56    Post subject: Reply with quote

Usikker.

Sånn jeg forstår det, er det Jönsson sitt eget ønske å vente med å røpe laget. Det vil si: Antar treninga i dag avslørte alt, men rbk.no er naturligvis lojale. Adressa-Sagbakken var på årsmøtet i går, og reiste nok nedover først i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb