English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKweb møter Nils Skutle
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strand
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 13:39    Post subject: Reply with quote

attach treffer spikeren på hodet, når så få som sju møter opp viser det at interessen for å få vite hva som ble snakket om faktisk er ganske liten. Mange har ikke interesse av å komme, en del er forhindret men fortsatt sitter en ganske stor andel "hjemme" som både hadde anledning og bor nært.

At flere etterlyser hva som skjedde enn personer som møtte opp bekrefter bare fordommene om forumet, "folk som roper høyt fra pc-stolen". Dette var en god anledning til å komme frem fra pseudonymene, men dessverre var det for få som tok muligheten. Derfor ønsker ikke jeg å komme med et referant, men det er fritt frem for de andre som kom.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.01.2012 14:14    Post subject: Reply with quote

Wow, hvis folk er så interesseret i informationerne fra mødet så kunne man stillet selv og fået den førstehånds. Det er et gennemgående problem i medlemsmassen at man vil have information, et kompetent styre etc. men man vil ikke løfte en finger selv for at opnå det.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.01.2012 14:15    Post subject: Reply with quote

Okay, er det noen som var tilstede på møtet igår som ikke føler seg nødt til å straffe supportere som ikke hadde mulighet til å møte opp, og dermed kan legge ut en liten rapport av møtet? Smile
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 14:22    Post subject: Reply with quote

At de som møtte er sure for at ikke flere kom, synes jeg er merkelig, da lista var klar på forhånd.
Det ble vel signalisert på at Skutle's agenda var å legge føringer for hva som burde diskuteres på forumet, men at de tilstedeværende lar seg skremme til å holde kjeft, etter det som var diskutert tidligere i tråden........
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 14:28    Post subject: Reply with quote

Håper ikke dere er de samme som klager over at det er lite informasjon fra rbk. er ikke noe bedre selv når dere sitter på info. den mest skadelidende blir nettsiden som ikke får de riktige diskusjonene og et kjedeligere forum.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.01.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke se noget sted at de som har mødt op har været sure over noget som helst. til gengæld ser jeg op til flere indlæg som er forundrede over at Strand ikke har lyst til at dele informationerne fra mødet, som var frit frem for alle at møde op til. En går til og med så langt og kalder han idiot.
Jeg forstår godt at Strand ikke vil oplyse om hvad der vil blive diskuteret på mødet. Havde man en stor nok interesse for det, var man selv mødt op. Havde man genuint ikke mulighed for at møde, tough luck.

Medlem nr. 2477
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.01.2012 14:40    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke noe rart i det hele tatt at folk er forundret over at de som var tilstede ikke kommer med en liten oppsummering.

Det er en gåte for meg at supportere skal holde tett ovenfor andre supportere med en sånn holdning.

Mer interessant er det å gå litt tilbake i tråden å se på for eks dette:

Strand wrote:
Quote:
Uff, går glipp av dette.. Sad krever live-feed!

Med tanke på kravet du setter frem her så antar jeg du hadde hatt større forståelse for informasjonsdeling om du selv var forhindret fra å komme enn andre...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.01.2012 14:45    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er direkte underlig at man ikke skal kunne gi et referat fra møtet. Jeg vil si at det er litt på grensen til fjollete, faktisk. Tipper det er mange som er interessert i hva som ble sagt, uten at de nødvendigvis er villige til å sette himmel og jord i bevegelse for å ordne med barnevakt, utsette avtaler og endre arbeidstid av den grunn. Skal vi da ikke få høre om hva som ble sagt, fordi det finnes noen brukere som ikke tør å vise seg frem bak nickene sine?

Dette møtet var en invitasjon til rbkweb-forumet direkte og ikke akkurat noe topphemmelig medlemsmøte for en utvalgt gruppe mennesker. Det var en måte å føre forumet og RBK tettere sammen på. Stemmer det da virkelig at det ble sagt at ting ikke skulle refereres til på forumet i ettertid? Da vil jo effekten av hele møtet være det stikk motsatte av det som antakeligvis var hensikten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
acson
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 14:45    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært representant på utrolig mange møter gjennom livet. Som regel som representant for en gruppe. Normalt blir det ført en protokoll eller gjort nedtegninger som man kan bringe videre til dem man representerer.

Nå har de som har møtt, gjort det på eget initiativ og har ingen plikt til å rapportere. Dette innså jeg ville bli resultatet, med en gang dette kom opp og ble kallt både brønnpisser og paranoid for det synspunktet.

For min del er denne "happeningen" over og ble det jeg forventet. Hverken mer eller mindre.... Neutral
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.01.2012 14:58    Post subject: Reply with quote

Havde jeg stillet er jeg ikke sikker på jeg havde gidet og komme med et referat jeg heller. Når der er så få der stiller op at mødet er tæt på at blive aflyst , kunne en af måderne at få flere folk til og stille, være og ikke sprede informationerne fra mødet via. et referat. Jeg kan ikke se hvorfor Strand skulle have noget incitament, og slet ingen pligt, til og give et referat. Md det sagt, desto mere pinligt er det og læse kommentarer som f. eks de fra h b.

Medlem nr. 2477
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.01.2012 15:12    Post subject: Reply with quote

Harald:

Klart ingen har noe plikt til noe som helst. Men når møtet skulle være på en annen dato så kunne ikke Strand, og da krevde han selv "live-feed" fra møtet. Så det er helt tydelig at han selv ville ønsket og krevd informasjon fra møtet om han selv var forhindret å møte opp. Så når det da er motsatt så syns jeg det er rart at han ikke legger ut et referat.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 15:18    Post subject: Reply with quote

Hei folkens slapp av.
Det er ingen som er sure, selv om vi som var der syntes at altfor få stilte. Skutle selv hadde håpet at mange flere kom, og aller helst ville han nok hatt Konesseur og Recon til stede.Smile Og vi som møtte er nok ikke de mest rabiate i slike settinger, så de var svært lite drama.

Når det er sagt, så var det ikke mye ny og nyttig informasjon å hente, så det er egentlig ikke så mye å referere.
Det viktigste som kom ut av møtet var, som Strand også har nevnt, Skutles påstand om at hvis medlemmene sier nei idag, velter vi hele prosjektet og at det vil frata klubben både nære og framtidige millioninntekter, samtidig som det vil ødelegge klubbens omdømme hos involverte aktører og samarbeidspartnere.

Derfor blir det i kveld viktig å få vite hva som er konsekvensen hvis vi ber om bedre dokumentasjon og et ny behandling når nytt styre er på plass, dvs ca 2 måneders utsettelse. Jeg kan egentlig ikke fatte at det skal kunne velte hele prosjektet.

Ut over det, her er mitt korte referat:

Møtet varte i 4 timer, 1 av dem brukte Skutle til å snakke opp sitt ettermæle, 1 time brukte han til å promotere eiendomsprosjektet som han håper bli hans neste jobb. Resten ble brukt pizzaspising samt til konkrete spørsmål til Skutle ihht sakslista(se lenger opp i tråden).

Svarene vi fikk ga egentlig ingenting nytt, pga av Skutle ikke husket detaljene, at det meste som var kritikkverdig var noen andres skyld(media,agentene, advokatene..)og at han selv står for alt han har gjort.

En liten innrømmelse, dog: Han tok på seg det fulle og hele ansvaret for Jarstein-fadesen.

SÃ¥ til det viktigste:
Kom på møtet i kveld.
Klubbens framtid står på spill. DU kan være med å påvirke. Tør du virkelig å sitte hjemme!
Recon
Legende

PostPosted: 26.01.2012 15:20    Post subject: Reply with quote

Konklusjon: Skutle har oppnådd sitt mål.noen er sjarmert og overtalt, og generell todeling etter nok en akse her inne. Skutle har lest sin machiavelli, og nordmenn har blå øyne.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 15:25    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Derfor blir det i kveld viktig å få vite hva som er konsekvensen hvis vi ber om bedre dokumentasjon og et ny behandling når nytt styre er på plass

Nei, det er uforskammet av styret å hevde at medlemmene blir ansvarlige for hva det skulle være dersom de utsetter vedtaket. Dersom medlemmene ønsker å utsette, må styret stå til rette for disse kostnadene. Det er et makkverk medlemmene har fått tildelt, og en prosess som ikke ligner grisen.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 15:28    Post subject: Reply with quote

Ode sier det godt. For min del synes jeg at det er synd med større interesse om referat eller ei, enn å faktisk møte og forsøke å gjøre noe konstruktivt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 26.01.2012 15:29    Post subject: Reply with quote

Der har konesseur helt rett. Noe annet er intet annet enn utpressing av medlemmene! Det bør man kunne se.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 15:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er selvfølgelig helt enig i det, Rec:

Alt ansvaret legges nå over på medlemmene.

Sier vi nei og klubben går til helevete....: ja, der ser dere, medlemmene sa nei til millioninntekter for klubben

Sier vi ja og klubben går til helevete...: det var jo medlemmene som sa ja til dette fantasiprosjektet

...og vi toer våre hender
Recon
Legende

PostPosted: 26.01.2012 15:37    Post subject: Reply with quote

Mitt fravær er enkelt: meg kunne han gitt noe annet enn tåkesvar på alle spm på årsmøter gjennom de siste ti år, om han ville prate med meg. Han vet hvem jeg er. For min del anser jeg ham som totalt irrelevant nå, og i alle tilfeller helt uten noen form for troverdighet. Alt fra ham er løgn inntil det motsatte er bevist. Jeg reiser ikke en dag tidligere opp for å høre på løgnene hans.

Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 15:39    Post subject: Reply with quote

TIl ode: Feil. Tomta er sentral, fin og egnet for mye rart. Planene er tvilsomme. Det er ingenting som står på spill selv om en leietaker eller to takker nei.

Jeg har sett såpass mange investeringsplaner i glanspapir at jeg med sikkerhet kan si at 'insert coin try again' er riktig svar i kveld.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 26.01.2012 15:59    Post subject: Reply with quote

Strand, er ofte enig i det du skriver, da du har flotte tanker rundt rbk!

Dog, nå må du vokse opp. Dette var et møte med en forum masse aka rbkweb. Du var ikke en topphemmelig agent som ble innkalt til møte med vår store hersker Skutle. Dersom skutle ber dere holde tyst overfor medlemsmassen skremmer dette meg. Dersom dere etter _1_ møte manipuleres til tysthet skremmer dette meg enda mer.

Hvorfor jeg ikke møtte? Gidder ikke bilde av meg selv på rbk.no som årets rbkweb'er. Gidder ikke være forside pike på rbk.no, adressa.no eller som en del av 2mas sitt sammendrag. Enkelt og greit. STRAAAAND, Har lyst på et framtidig ekteskap;)

Fratar dette meg retten til en mening på et forum aka rbkweb? nei, selvfølgelig ikke. Jeg har sterke meninger om driften av rbk, hoftun etc.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 26.01.2012 16:19    Post subject: Reply with quote

Haha, Dalla! Stjerneinnlegg;) Jeg elsker deg. Savner deg også. Jeg er tilbake i Trondheim 1. mars.

Til saken: Jeg antar gjengen som møtte satt med fingrene i ræven under hele møtet uansett, så et referat er egentlig uinterresant. Jeg skulle vært der selv og gjort litt vei i vellinga...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.01.2012 16:21    Post subject: Reply with quote

Alltid artig med de som roper høyest men som sjelden møter opp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 26.01.2012 16:21    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg bare spøker, mann!
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 16:25    Post subject: Reply with quote

Dalla, nå er du konspiratorisk. Det var ingen som ble manipulert verken til tysthet eller noe annet. Vi satte spillereglene for møtet før vi starta, og var enige om at det var et åpent møte der alt som ble sagt i utgangspunktet kunne refereres, men hvis noen ba om at et utsagn som ble sagt i kampens hete ikke ble referert i åpne nettfora, så skulle det respekteres. Kun en gang i løpet av det 4 timers møtet ble vi ifølge deg 'manipulert' av Skutle til ikke å referere det han sa. Ville ikke du også ha respektert det hvis du var der?

Du må også respektere at ikke alle deltagerne føler for å skrive sine tolkninger av samtalene på forumet.
Jeg har gjort det og hvis du ikke tar det for god fisk, javel, shit happens.

og til slutt: neste gang tar du vel referatjobben sjøl, regner jeg med
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 26.01.2012 16:32    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Jeg kommer ikke med noen rapport, ettersom det var åpent for alle burde de interesserte heller kommet. Det som er mest relevant er eiendomssiden, men det vil bli presentert og diskutert i morgen.

Jeg støtter deg fullt ut.

Selv om jeg ikke er RBK-supporter, må jeg si det var pinlig lavt antall som kunne stille opp på dette møtet. Egentlig ikke så veldig overraskende.
Hadde det vært den store massen som, okey, da hadde uansett noen andre lekket ut informasjon fra møtet, og det ikke hadde vært så hemmelighetsfullt.

Her hadde man altså en gyllen en mulighet, en mulighet med lang svarfrist. Man har da selvsagt hatt god nok tid til å utsette/kansellere andre avtaler - god tid i forkant.

Menmen, det var kanskje ikke så viktig allikevel. Det var bare engangshendelse...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb