View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
calculatinginfinity Junior
|
Posted: 09.01.2012 16:45 Post subject: |
|
|
Spillet har været elendigt og set dårligere og dårligere ud med tiden, europe leauge var lige så elendigt og vores champions league kvalifikations kampe var pinlige.
Desuden er der masser af rygter om at spillerne havde mistet respekten for ham.
Jeg er stadig ikke sikker på om det er en godt ide med Carsten V Jensen som træner for klubben, men jeg er helt sikker på at det var det rigtige at komme af med Roland. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 09.01.2012 16:48 Post subject: |
|
|
Roland Nilsson kan godt komme å erstatte Jan Jönsson. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.01.2012 16:48 Post subject: |
|
|
calculatinginfinity wrote: | Spillet har været elendigt og set dårligere og dårligere ud med tiden, europe leauge var lige så elendigt og vores champions league kvalifikations kampe var pinlige.
Desuden er der masser af rygter om at spillerne havde mistet respekten for ham. |
Dette minner noe jævlig om en klubb i Tippeligaen... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.01.2012 16:51 Post subject: |
|
|
calculatinginfinity wrote: | Jeg er stadig ikke sikker på om det er en godt ide med Carsten V Jensen som træner for klubben, men jeg er helt sikker på at det var det rigtige at komme af med Roland. |
Dette høres ut som en riktig vurdering, ja. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 09.01.2012 17:07 Post subject: |
|
|
calculatinginfinity wrote: |
Desuden er der masser af rygter om at spillerne havde mistet respekten for ham. |
Typisk svenske trenere de siste årene?
Et velkjent fenomen i Tippeligaen, at man mister respekten for treneren.
Men så går det andre veien og, at spillerne mangler disiplin.
Rånny wrote: | Tjaa, Hoftun inn som ny trener hos oss nå da? |
Tenkte det samme. Mengder med erfaring, lang fartstid i klubben både som spiller og i administrasjon.
Begge leter i samme spillermarked!
Likhetene er mange. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 09.01.2012 17:32 Post subject: |
|
|
Imponert over besluttsomheten til FCK. De bommet da de ansatte Nilsson og retter opp den feilen etter seks måneder.
Det er ikke galt, og vi burde vel ha vurdert dette selv.
Det som er galt derimot, er å ansette CV. Kan umulig gå bra i lengden. |
|
Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 10.01.2012 14:50 Post subject: |
|
|
Abjoern, (tak for dine altid saglige og gode indlæg på Sidelinien i øvrigt) jeg tror det primært skyldes beslutningsstrukturen i FCK. Direktøren (Hørsholt), Sportschefen (CV) og Ståle var et meget "close team" som arbejdede tæt sammen. Roland passede tydeligvis ikke ind i dette team, og derfor vælger man at afslutte samarbejdet.
At CV overtager skyldes helt klart at man vil have en internt fra teamet til at varetage opgaven, indtil man finder en ny person som man er HELT sikker på vil passe ind i dette team. En ret naturlig udvikling. Det er tydeligt på diverse interviews i danske medier at CV ved at det er midlertidigt og at de søger efter en ny træner, men man holder dog "Ferguson"-optionen åben, hvor CV har den rolle og den sportslige organisation så i stedet styrkes kompetencemæssigt på et andet niveau og CV forbliver manager.
Det bliver interessant hvad der skal ske. Mesterskabet i år er ufatteligt afgørende, eftersom det vil give en direkte CL plads, penge og en masse ro.
Glipper mesterskabet kommer der et enormt pres på København. Jeg ved hvad i håber  |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.01.2012 15:12 Post subject: |
|
|
Hvordan vurderer du Carsten V. Jensen sin kompetanse og dyktighet som sportsdirektør for FCK, copenhagen? Er han en viktig ressurs for klubben? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 12.01.2012 00:55 Post subject: |
|
|
Det er vel nærmest fysisk umuligt at undervurdere CV's betydning for FCKs sportslige sektion. CV har både enorm betydning og enorm indflydelse. Også på folk placeret højere i organisationen end ham selv. Han er enormt vellidt som person, og har klart haft flere pletskud end fejlkøb, i sine dispositioner. Netop derfor er mange meget overbærende overfor ham, på trods af han jo har haft stor betydning for Roland Nilsson ansættelsen. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 13.01.2012 18:51 Post subject: |
|
|
Han påstår jo å ha full kontroll på det Skandinaviske markedet, noe han selv motbeviste så til de grader ved å hente Pape og Gamboa. B-spillere, og knapt nok det. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.01.2012 20:03 Post subject: |
|
|
Vis meg én person som treffer i alle sine disposisjoner på overgangsmarkedet. Til og med Wenger som må sies å ha et av de beste speiderapparatene og et av de best utviklede nettverkene bommer på enkelte av sine signeringer. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.01.2012 13:13 Post subject: |
|
|
Kjenner du det Norske markedet vet du godt at du ikke skal kaste 18 millioner på Pape. Å påstå noe annet er tull. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.01.2012 12:56 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Han påstår jo å ha full kontroll på det Skandinaviske markedet, noe han selv motbeviste så til de grader ved å hente Pape og Gamboa. B-spillere, og knapt nok det. | Pape var jo andrevalget, men førstevalget ble solgt til Mainz for 5 mill mindre enn FCK ville gi. FCK lærte forhåpentlig å ikke gi denne agenten for mye informasjon for framtiden. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 23.01.2012 15:53 Post subject: |
|
|
http://www.nettavisen.no/...319189.ece
Enda et merkelig kjøp av FCK. Nok en gang bruker de, etter min mening, alt for mye penger på en Tippeligaspiller med høyst middelmådige ferdigheter.
Håper for FCKs del at Mos er tiltenkt en rotasjonsrolle, for han forsterker absolutt ikke FCKs førsteellever. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.01.2012 16:19 Post subject: |
|
|
Fint for oss viss FCK mislykkes med spillere, spesielt de fra TL. De svekkes sportslig og økonomisk og de mister interessen for TL-spillere. Hvordan er økonomien i FCK nå? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.01.2012 17:19 Post subject: |
|
|
Mos er da en veldig god spiss i skandinavisk målestokk. Ett veldig fornuftig kjøp av FCK. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.01.2012 18:06 Post subject: |
|
|
ett = tallet 1.
et = ubestemt artikkel. «Ett» skal man bare bruke når det er snakk om et tallforhold (ett i stedet for to): |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.01.2012 18:36 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Mos er da en veldig god spiss i skandinavisk målestokk. Ett veldig fornuftig kjøp av FCK. |
Veldig uenig med deg Keenoir, ser absolutt ingenting ved mos som tilsier noen suksess hos FCK. Men det blir jo spennende å se  |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 23.01.2012 22:42 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Mos er da en veldig god spiss i skandinavisk målestokk. Ett veldig fornuftig kjøp av FCK. |
Du er jo ikke akkurat kjent for å være den mest kritiske når det gjelder spillerkjøp. Det virker for meg som du bryr deg mest om spilleren har ET navn, og ikke så mye om hvilke kvaliteter spilleren besitter eller kan tilføre laget. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.01.2012 23:13 Post subject: |
|
|
Mye rart i FCK den siste tida ja. Mos kan vel ikke ha vist noe som tilsier at han skal være på det nivået FCK var for et par år siden i hvert fall. Selv Kris om han drar dit er jo en litt merkelig signering, spør du meg. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.01.2012 23:16 Post subject: |
|
|
Tja, Kris syns jeg er et glimrnde kjøp, men mos og pape er skivebom. Uten å ha fulgt godt nok med så går vel han høyrebacken de kjøpte i sommer fra FFK også som skivebom.? |
|
Back to top |
|
 |
Loffinj Junior
|
Posted: 23.01.2012 23:28 Post subject: |
|
|
Mitt tips er at Mos flopper i FCK.Han har EN bra sesong i tippeligaen og er snart 24 år,ikke noe talent lengre denne gutten.Nå kommer han til en klubb som spiller ganske likt VIF og som styrer spillet i de fleste kampene.Dette vil sette større krav til hans ferdigheter da rommene blir mindre,noe jeg ikke mener han behersker,men tiden vil vise.
Uansett mener jeg VIF fikk godt betalt hvis summen som er blitt nevnt i mediene stemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 23.01.2012 23:29 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Mye rart i FCK den siste tida ja. Mos kan vel ikke ha vist noe som tilsier at han skal være på det nivået FCK var for et par år siden i hvert fall. Selv Kris om han drar dit er jo en litt merkelig signering, spør du meg. |
Jeg er ganske enig med deg, Kristobal. Kris, er absolutt en dyktig spiller som jeg gjerne skulle sett i RBK-trøya igjen, men en skulle tro at FCK har muligheten til å sikte langt høyere enn RBK. I så måte ville det kanskje være naturlig at de hadde en mer talentfull midtstopper i kikkerten. Selv Kris vil jo ikke akkurat forsterke FCK i Champions league. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.01.2012 23:31 Post subject: |
|
|
Handlingen til FCK bærer vel preg av et lag som ikke har så mye penger lenger, og som ikke ruster seg opp til å gjøre gode prestasjoner i CL, men heller prøve å sikre seg at det blir CL... |
|
Back to top |
|
 |
|