| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
acson Veteran
|
Posted: 22.01.2012 13:33 Post subject: |
|
|
Nei  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.01.2012 14:34 Post subject: |
|
|
| JJ må uansett stall osv vise til sportslig framgang viss han skal kunne fortsette i sin stilling i RBK. Det bør han selv forstå. Han ødelegger for klubben viss han fortsetter som trener i RBK med stadige dårlige resultater. Det økonomiske fundamentet til skikkelig satsning i framtiden vil bla smuldre opp. Klubben og ikke minst JJ har kniven poå strupen og Eggen, Sollid eller Nordli må hentes inn i sommer (allerede til våren) viss nivåhevingen uteblir på lagets prestasjoner. Stjerne og det nye styret må vise handlekraft og ikke feile når det gjelder de neste viktige beslutningene. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.01.2012 14:35 Post subject: |
|
|
| Av de som er i klubben idag er Jönsson en av de med minst skyld for at den er økonomisk vannstyrt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.01.2012 14:36 Post subject: |
|
|
Du tror vel ikke seriøst det kommer til å skje? :/ Jeg er faen ikke engang overbevist om at det vil føre til Jönssons avgang dersom RBK ender på 16. plass med 0 poeng etter årets sesong. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.01.2012 14:55 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Av de som er i klubben idag er Jönsson en av de med minst skyld for at den er økonomisk vannstyrt. |
Vel, JJ klarer ikke å få til noe godt fotballag av RBK og da forsvinner e-cup-inntekter, sesongkortslaget reduseres etc. Han kunne fått en noe bedre stall av klubben, men JJ gjør ikke en god nok jobb med dagens spillerstall.
BTW: enn at Hoftun nektet å hente Bolanos til RBK rett før CL-kvaliken, det sto kun på en mill eller to. Eggen var ivrig på Bolanos og det var han som fortale denne historien i fjor. Hoftun og styret har mye skyld, ja..... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.01.2012 14:55 Post subject: |
|
|
| Jönsson er ikke problemet han er eventuelt bare ett symptom på problemet. Det er heller ikke gitt at en ny trener vi være noe bedre enn Jönsson og spesielt ikke hvis han skal finnes av dagens supperåd. Jeg håper uansett at vi har noen følere i markedet. Jeg tror f.eks en fyr som Roland Nilsson kunne vært spennende for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.01.2012 15:28 Post subject: |
|
|
Hva i all verden får deg til å synes Nilsson er spennende? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 22.01.2012 17:20 Post subject: |
|
|
Vi må ha en trener som kan røske litt i døra til både Stjernen, Hoftun og ny styreformann. Han må få trua på seier tilbake i spillergruppa og han må få en plan i spillet.
Nå kan det jo skje et under på tirsdagskvelden og hele diskusjonen blir lagt på is i flere dager.  |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 22.01.2012 18:01 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jeg tror f.eks en fyr som Roland Nilsson kunne vært spennende for oss. |
Hæ? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.01.2012 21:34 Post subject: |
|
|
| Hovedsaklig basert på at det ikke var grunnløst at FCK valgte å betale 10 millioner for han og selv om han ikke var rett mann for dem trenger ikke å bety at han er feil mann for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.01.2012 22:00 Post subject: |
|
|
| Hvis det stemmer at han fikk fyken fordi han ikke samarbeidet godt nok med sportsdirektøren sier jeg kjør på! |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 22.01.2012 23:08 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | JJ må uansett stall osv vise til sportslig framgang viss han skal kunne fortsette i sin stilling i RBK. Det bør han selv forstå. Han ødelegger for klubben viss han fortsetter som trener i RBK med stadige dårlige resultater. Det økonomiske fundamentet til skikkelig satsning i framtiden vil bla smuldre opp. Klubben og ikke minst JJ har kniven poå strupen og Eggen, Sollid eller Nordli må hentes inn i sommer (allerede til våren) viss nivåhevingen uteblir på lagets prestasjoner. Stjerne og det nye styret må vise handlekraft og ikke feile når det gjelder de neste viktige beslutningene. |
Nordli?? Mener du Tom Nordlie?????
I såfall: hvis det er en mann jeg aldri vil se som trener i RBK er det han.
Riktignok har jeg de siste månedene begynt å miste troa på JJ, men hvis alternativet er TN velger jeg JJ når som helst.
Men når det gjelder de to andre alternativene dine kan jeg være enig. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 22.01.2012 23:20 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hovedsaklig basert på at det ikke var grunnløst at FCK valgte å betale 10 millioner for han og selv om han ikke var rett mann for dem trenger ikke å bety at han er feil mann for oss. |
Blir ikke logikken litt feil der? Blir jo det samme som å hevde at To og MM er toppspillere fordi RBK betalte store summer for dem.
Bør vel finne bedre utvelgelsesmetoder enn det der. |
|
| Back to top |
|
 |
Diskutere Junior
|
Posted: 23.01.2012 00:16 Post subject: |
|
|
Keenoir:
Nå har jeg aldri sett Roland Nilssons lag spille fotball, men hva er det du baserer dine tanker på, bortsett fra at han ble ansatt av fck, og derfor må han være en god trener? Om man ser på hans trenerstatistikk er ikke denne særlig imponerende med unntak av hans siste sesong hos Malmö:
2004: 6 plass (av 16) i Superettan med GAIS
2005: 3 plass (av 16) i Superettan med GAIS [Kvalik og opprykk]
2006: 10 plass (av 14) i Allsvenskan med GAIS
2007: 11 plass (av 14) i Allsvenskan med GAIS
2008: 6 plass (av 14) i Allsvenskan med Malmö FF
2009: 7 plass (av 14) i Allsvenskan med Malmö FF
2010: 1 plass (av 14) i Allsvenskan med Malmö FF |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 23.01.2012 02:32 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | Vi må ha en trener som kan røske litt i døra til både Stjernen, Hoftun og ny styreformann. Han må få trua på seier tilbake i spillergruppa og han må få en plan i spillet.
Nå kan det jo skje et under på tirsdagskvelden og hele diskusjonen blir lagt på is i flere dager.  |
Det skal ikke være en treners jobb.
Hvis det er sånn at vi trenger en sterk trener for å få noe gjort så har vi et så stort problem i Rosenborg at å gi Janne sparken kommer ikke til å gjøre ting bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 23.01.2012 10:20 Post subject: |
|
|
| Roland Nilsson är exakt en sådan tränare som vi inte vill ha. Han kanske kan en del om fotboll men han är ingen ledare, han går bara runt och mumlar. Vi måste ha en diktatortränare. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.01.2012 10:23 Post subject: |
|
|
| Diktator? Javel...., da må det bli Keiko. Han må i såfall kjøpes fri fra den klubben han evt trener nå. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 23.01.2012 10:38 Post subject: |
|
|
| En ting er at JJ etter alle solemerker ikke har det som skal til for å trene Rosenborg, men at vi kunne vente på ham i over et år og i tillegg betaler ham fantasilønn er jo hinsides all fornuft. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.01.2012 10:48 Post subject: |
|
|
Ja, vi har mye å takke Svendsen for....  |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 23.01.2012 11:27 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Det skal ikke være en treners jobb.
Hvis det er sånn at vi trenger en sterk trener for å få noe gjort så har vi et så stort problem i Rosenborg at å gi Janne sparken kommer ikke til å gjøre ting bedre. |
Pr i dag er problemene i RBK, så dyptgående, at jeg ikke kan se noen annen løsning på kort sikt. Å få skiftet ut gutteklubben grei, ser for meg ut til å være et langtidsprosjekt. I mellomtiden trenger vi noen som legger føringer for det sportslige. Uten det ser jeg faktisk muligheten for å møte Orkla i serien om noen år. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.01.2012 00:37 Post subject: |
|
|
| Det ulmes i de tunge fagmiljøene i Trøndelag over Jannes totalt manglende struktur i angrepsspillet. Han sitter nok ikke veldig lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 24.01.2012 02:28 Post subject: |
|
|
| Kan du utdype dette litt mere Knerten? |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 24.01.2012 09:24 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | | Ryujin wrote: | Det skal ikke være en treners jobb.
Pr i dag er problemene i RBK, så dyptgående, at jeg ikke kan se noen annen løsning på kort sikt. Å få skiftet ut gutteklubben grei, ser for meg ut til å være et langtidsprosjekt. I mellomtiden trenger vi noen som legger føringer for det sportslige. Uten det ser jeg faktisk muligheten for å møte Orkla i serien om noen år. |
Problemet er prisen vi må betale for å bli kvitt Janne, vi snakker om en trener som har 3 eller 4 år igjen på kontrakten sin på 4 mill i året, vi snakker fort 12 mill. Samtidig så er vi nødt til å hente en ny trener som sikkert vil ha 3-5 mill. Dette er en utrolig stor utgift.for en klubb som sier de ikke har råa til nye spillere.
Problemet er også hvilken trener vi får, vi burde se etter en trener som holder international klasse men til og med når vi var på topp så gikk vi ikke for den løsningen. For meg så virker det som om brakka ansetter de tv2 anbefaler fremfor å se på markedet og finne en trener som passer vårt ambisjonsnivå.
Men dette bunner ut i de problemene som har vært på brakka i mange år.
Folk snakker varmt om Bratseth, men jobben hans var forholdsvis enkel når vi hadde Eggen, men han var med på å starte denne spiralen som nå er helt ut av kontrol. Det er på tide at Rosenborg ansetter folk basert på kompetanse og ikke pga deres status i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.01.2012 09:44 Post subject: |
|
|
Nå skal det jo sies at den samme gjengen lyktes med å ansette Erik Hamrén, som beviste hvor mye en god og gjennomtenkt ansettelse på trenersiden kan ha å si for en såpass toppsvak klubb, så det er jo tenkelig at de klarer å få noen mer passende enn Jönsson dersom de tar fram playbooken fra 2009, og kjører en ordentlig prosess.
Det er likevel lett å si nå at Jönsson var en TV2-ansettelse, men det var jo flere, meg selv inkludert, som trodde at han virkelig hadde mye å komme med som Rosenborg-trener. At det siste året har mer enn antydet at hans innflytelse og kompetanse i Stabæk har vært mindre enn det jeg hadde trodd på ganske mange områder, det kom overraskende på meg, men det burde kanskje ikke vært fullt så overraskende for RBK, dersom de hadde gjort skikkelige undersøkelser. Det synes for meg at den prosessen kan ha vært forholdsvis overfladisk, og det er i så fall en innsikt som burde være rimelig enkel i etterkant, dersom det er tilfelle, slik at den jobben blir gjort på en annen måte ved neste ansettelse.
I og med at vår største inntektskilde er det sportslige produktet, og at balansen innenfor spillerlogistikken også avhenger tungt av dette, synes jeg ikke det er spesielt mye penger å bruke noen millioner på å skifte ut den enkeltpersonen som har mest direkte innflytelse på resultatene våre (en logikk som også kan brukes på andre ansatte i klubben), selv om det kan føles som penger ut av vinduet. Vi kommer til å tape mye mer penger på å beholde Jan Jönsson ut kontraktstiden enn vi gjør på å ansette en kompetent trener, såframt man kan anse det som sannsynlig at den neste ansettelsen vil være vesentlig bedre enn sittende trener.
Jeg tviler på at det eksisterer noen plan for å sondere markedet etter trenere som kan utgjøre en forskjell på Lerkendal, det er vel mere hodet i sanda og håp at det bli likar i morra, så det kommer uansett til å ta tid når tålmodigheten med Jönsson endelig tar slutt. Det er unødvendig og synd, men sånn er det. Jo før en sånn prosess kan starte, jo bedre er det. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 24.01.2012 10:18 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid sagt at Rosenborg må se utenfor skandinavia for å hente en trener som kan ta oss i riktig rettning, men jeg har forsvart Janne i en lengere periode nettopp pga de som sitter på brakka. Jeg ser ikke for meg at de klarer å hente in noen som kan bedre situasjonen.
Når det kommer til økonomien så er det ikke bare disse 12 mill for å avsette Janne og 3-5 mill (må sikert opp i 5-8 mill hvis vi skal hente en trener som har de ambisjonene som klubben orginalt hadde) for å hente en ny trener, men vi må huske at en ny trener kommer til å kreve penger til innkjøp av nye spillere, og skal han ta Rosenborg ut i Europe allerede i år så må vi handle for mange millioner og alt må skje før kalenderen viser mars (helst allerede i midten av februar).
Vi skal også ikke se bort fra at en ny trener også vi hente sin egen assistent og sitt egent trener team, som betyr at dagens trenerstab må kjøpes ut. |
|
| Back to top |
|
 |
|