English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 13:57    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Hva JJ sier på nasjonal TV, betyr nok minimalt. Men hvis den samme usikkerheten gjentar seg i garderoben og på spillermøtene, så vil respekten fort bli borte.

Ja, det er vel det jeg mener. Selv om det er ren spekulasjon, så er det et betimelig spørsmål, sprer han trygghet i garderoben eller er han dønn ærlig der også? Er det én plass hvor det muligens er hensiktsmessig å være komiske Ali, så er det i garderoben og overfor spillerne:

Som Martin Gray nylig sa om Martin O'Neill. "Han får deg til å føle deg 3 meter høy". Jeg har ikke sett mange RBK'ere på 3 meter denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 15:28    Post subject: Reply with quote

Erlendr

Det har definitivt manglet masse på innsatsvilje og stabilitet. Men samtidig må jeg si at jeg tviler på om JJ har mistet garderoben. Hoftun har selv vært en foregangsfigur i et spilleropprør mot en svak trener, så jeg tror at spillergruppen ville fått gjennomslag der hvis de klagde på JJ.

Heller vel mer mot teorien som en del har nevnt, at laget mangler vinnerskallen på banen som drar med de andre. Iversen var en slik, mens f.eks. Rade, som kunne vært det, heller går sur...

Men det er selvfølgelig vanskelig å si fra utsiden. Vi får se hvordan neste år starter. Da har det vært stabilitet over en sesong, og fremgangen bør komme ganske umiddelbart....
Back to top
Myst
Junior

PostPosted: 11.12.2011 15:50    Post subject: Reply with quote

Over flere år har jeg vært fast leser av debattinnlegg på forumet, og ser at de aller fleste har liten eller ingen tro på at det sportslige forfallet vil ende når vi skriver 2012.

Spørsmålet er hvor lenge forfallet kan få lov til å fortsette før det gjøres drastiske tiltak.

JJ har definivt forspilt sine sjanser, og en ny sesong med ham bak roret vil gjøre klubben enda mindre attraktiv for etablerte toppspillere og ikke minst stortalenter.

Dette i sin tur vil føre til at vi konstant må på utkikk etter nye spillere i Afrika og i øst-europa. Som enten flopper eller reiser så snart det lar seg gjøre til en mer attraktiv klubb. Har man først begynt med dette er det vanskelig å komme seg ut av, noe de siste årene har vist prov om. Tilslutt vil ingenting av det vi kjenner som RBK være igjen.

Jeg er glad jeg fikk oppleve storhetstiden og kan fortelle om denne til barn og barnebarn.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 21:10    Post subject: Reply with quote

Sitat Mikael Lustig:

- Der syns jeg Erik Hamren har en av sine største styrker: Han legger opp taktikken veldig nøye ut i fra hvilke spillere som spiller. Vi vet nøyaktig hva vi skal gjøre. Da han var her i Rosenborg så funket det perfekt: En midtbanespiller tok et steg bakover når jeg dro framover. I år har det vært "sisådär" med det: Jeg har måttet ta løp på 150 meter om vi mister ballen offensivt...
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.12.2011 00:27    Post subject: Reply with quote

En stor grunn til at han har måttet ta de store løpene tilbake hver gang er fordi vi har manglet Annan i midten. Den sikkerheten har vi ikke lengre, selv om Issah er på vei.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.12.2011 00:32    Post subject: Reply with quote

Det skal også sies at dette er noe JJ og spilleren selv burde skjønt, og dermed burde ikke Lustig vært planta inne i 16meteren i 19 av 20 angrep. Ren logikk at man justerer ut ifra hvilke mannskap/mangler man har. Har irritert meg grønn over Lustigs superoffensive holdning mange ganger i år.

Fantastisk når man har den defensive tryggheten til å gjøre det. Men når man har i utganspunktet offensivt anlagte midtbanespillere og mangler en ren DM så burde selvsagt forsvarsspillerne ta seg av det defensive, mens de offensivt anlagte spillerne ta seg av det offensive.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.12.2011 13:00    Post subject: Reply with quote

De har jo tatt konsekvensen av det, det er jo derfor vi faktisk har sett en litt stillestående høyreback som heller spiller langt, mens Lustig jo er klart best når han får spille vingback. Av og til vil jo da Lustig komme offensivt, som han er vant til, men det ser ikke ut til å være noen plan for hvem som holder igjen. Det var ikke bare Annan som bremset litt ned når backene gikk under Hamrén, selv om han åpenbart var nøkkelspilleren.

Det er en av grunnene til at jeg tviler på Jönssons taktiske kompetanse, han vil heller tømme hele midtbanen enn å sende opp backer, selv om vi hadde to backer som var gode offensivt, men litt sånn ruglete i posisjoneringa defensivt, og ingen utpregede breddespillere offensivt.
Rocky83
Veteran

PostPosted: 12.12.2011 13:21    Post subject: Reply with quote

Må ikke glemme at vi i tillegg hadde Stadsgaard med sin fart, slik at vi samtidig kunne justere det kollektive presset høyere, slik at når Lustig mistet ballen på et av sine raid, så kunne vi gjenvinne den høyere opp opp i banen. Nå blir det ofte slik at Lustig går opp på et av sine sedvanlige løp, samtidig som en ikke ser en kollektiv forflytting av laget, slik at det blir store hull og ekstrem ubalanse i laget når vi mister ballen. I tillegg hadde vi et mye bedre pasningsspill under Hamrén slik at vi faktisk mye sjeldnere mistet ballen i etablert.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 15.12.2011 00:51    Post subject: Reply with quote

Jan Jönsson fikk terningkast 3+ av Adressa.

Quote:
Måtte hoppe etter Wirkola, og så lenge ut til å havne på kulen. En sen spurt reddet medalje og æren, men sesongen vil ikke bli husket som noen höydare. Mistet mange gode spillere, og innførte nye rutiner på treningsfeltet og i kamp. Huskes kanskje best for å ha slått i bordet på Ullevaal, og kommer sannsynligvis sterkere tilbake neste år.

Link.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 15.12.2011 12:42    Post subject: Reply with quote

Her er en av grunnene til at jeg har dessverre stor tro på OGS som en trener som kan bringe ennå mer suksess til M****... han har en plan for det meste som gjelder spillerne sine og klubben generelt, mens vår JJ virker ikke en gang ha en plan når det kommer til spillestil...

http://www.dagbladet.no/2.../19426716/

(Edit, glemte linken.) Razz
kristobal
Legende

PostPosted: 15.12.2011 17:00    Post subject: Reply with quote

Må nå la Sunny få prøve hvordan det er å forsvare noe først.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2011 18:02    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
Jan Jönsson fikk terningkast 3+ av Adressa.

Quote:
Måtte hoppe etter Wirkola, og så lenge ut til å havne på kulen. En sen spurt reddet medalje og æren, men sesongen vil ikke bli husket som noen höydare. Mistet mange gode spillere, og innførte nye rutiner på treningsfeltet og i kamp. Huskes kanskje best for å ha slått i bordet på Ullevaal, og kommer sannsynligvis sterkere tilbake neste år.

Link.

Nettopp - Adressa har skjønt det jeg har skjønt, men som mange her inne tydleigvis nekter å skjønne.[/b]
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.12.2011 18:04    Post subject: Reply with quote

haha slutt opp a Bakklandia, det der blir for dumt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.12.2011 19:09    Post subject: Reply with quote

Ingen automatikk i at ting blir bedre neste år, med tanke på at de ikke ble så mye bedre utover høsten i år heller, etter at forsterkningene kom på plass.

Likevel er det en mulighet for det, og at situasjonen er litt annerledes ved inngangen til oppkjøringen til neste sesong i år kontra i fjor er vel ganske åpenbart.

Det er i hvert fall lov å håpe at Jönsson får liknende utvikling som Hamrén, som også fikk et løft på høsten før det skar seg i innspurten, samt ikke klarte å finne ut hvilken rolle Annan skulle ha før i sesong nummer to.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 15.12.2011 19:21    Post subject: Reply with quote

At femiklapset på Ullevaal er det adressa husker JJ for etter årets sesong, sier vel det meste om dem begge. Jeg tror ikke JJ er mann for å få skikk på gressglaner'ne. Men jeg håper jeg driter på draget... har gjort det før..
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2011 23:12    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Nettopp - Adressa har skjønt det jeg har skjønt, men som mange her inne tydleigvis nekter å skjønne.

Stilig å bruke Adresseavisens velkjente vurderingsevne som sannhetsvitne på sine egne, totalt ubegrunnede påstander. Akkurat som Adressas terningkast 3+ (hvordan oppnår man det på en terning, forøvrig?) totalt mangler begrunnelse. Nye rutiner? Javel, hva er disse? Tap og vinn med samme sinn?

En tjuvheldig tredjeplass (med tanke på poengsnitt) med regjerende seriemester Rosenborg er ingen over gjennomsnittlig prestasjon, okke som. Er man villig til å se bak resultatene så ser det utrolig nok mye verre ut, med tanke på troppsdisponeringer, spillestil og lagbygging. Terningkast 2.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 15.12.2011 23:21    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han skal få kred for en "sen spurt" heller jeg da. Seier, tap, uavgjort, seier, tap, tap og seier på de soste 7 kampene - er det en spurt?!?

Ikke etter RBK-standard iallfall Rolling Eyes
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 16.12.2011 00:10    Post subject: Reply with quote

er ikke standard for noen lag som "skal ha gull" i det hele tatt Rolling Eyes
oxbailla
Veteran

PostPosted: 16.12.2011 01:29    Post subject: Reply with quote

"Spurten" var seieenr i den aller siste kampen.
Men det folk synes å ha glemt allerede, er at det var tjuvflaksen med de fleste andre resultatene i den siste runden som berget en medalje vi i utgangspunktet hadde svært liten sjanse for å karre til oss.

Er ikke spesielt glad i Drillo, men det hadde vært artig å høre fra the mad professor hvor mange prosent sjanse han ville gitt RBK til medalje foran siste match...
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 16.12.2011 01:43    Post subject: Reply with quote

Kristobal: For en sjelden gangs skyld enig med deg.

Ikke særlig mye som tilsier at det skal bli bedre neste sesong, både av hensyn til Jønsson, men også spillerlogistikken.

Man kan ikke gjøre annet enn å håpe.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.12.2011 14:54    Post subject: Reply with quote

Nå må du lese hele innlegget hans - ikke bare første avsnitt - før du kan bestemme deg for om du er enig eller ikke.

Last edited by Bakklandia on 17.12.2011 13:40; edited 2 times in total
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 17.12.2011 01:59    Post subject: Reply with quote

Før jeg er kan bestemmer meg? Hva med å begynne å lese gjennom dine egne innlegg før du kritiserer andre? Skulle tro du begynte tidlig på juleølet sånn som du har argumentert i det siste.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 17.12.2011 11:49    Post subject: Reply with quote

Som SV politiker er han vel vant med ca 4% oppslutning? Det får vel greie seg her inne også, med litt sære standpunkter på noen områder.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2011 13:56    Post subject: Reply with quote

SV har ikke vært så langt nede som vi er akkurat nå på mange år, og det veit du godt - i hvert fall hvis du er såpass gammal som du gir inntrykk av at du er.. Får vi avklart lederspørsmålet nå, så skal du se at vi skyter fart oppover igjen.

Hva gjelder Erlendr regnet jeg jo ikke med at han ville ta meg seriøst, for det gjør han jo ikke uansett, men jeg hadde ikke regnet med at han skulle reager fullt så barnslig.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.12.2011 14:02    Post subject: Reply with quote

Audun Lysbakken er ikke akkuratt noen stemmemagnet, og for SV sin del håper jeg at den mannen ALDRI blir partiets leder.

Nok SV, mer RBK.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 381, 382, 383  Next
Page 185 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb