View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.12.2011 22:11 Post subject: |
|
|
Må si jeg er ekstremt nysgjerrig på å se hvordan Stabæk ser ut ved sesongstart 2012. Det er vel godt under tosifret antall spillere igjen fra årets stall, og svært få -om noen- fra startelleveren. De må bygge et nytt lag fra bunnen av mer eller mindre, samtidig som de har ekstremt stram økonomi, må flytte til TLs minst moderne stadion, per i dag ingen trener, har folk fra ledelsen omtrent i varetekt, og generelt dårlig omdømme etter Gunnarsson-flausen.
Jeg er spent på å se hva de får til, og da faktisk ikke med en blodtørstig skadefryd, men som et prosjekt innen stallbygging. Lagbygging på 30 dager, liksom. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.12.2011 22:20 Post subject: |
|
|
Jeg er også spent på å se stallen de mønstrer til seriestart. De har absolutt ingen penger, ingen utsikter til penger og mister så godt som hele stallen de har idag. Høyst sannsynlig kommer vi til å få se tidenes yngste TL-tropp med "talenter" som skal kjempe. Morsomt for Sandnes-Ulf og/eller Hønefoss da, minst en av dem holder plassen for Stabæk dundrer ned i Adecco. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 02.12.2011 22:25 Post subject: |
|
|
Adressa.no wrote: | STABÆK, sportslig leder Inge André Olsen
1. I hvilke posisjoner vil dere forsterke?
– Det er veldig uoversiktlig. Vi skal kutte betydelig.
2. Hvor mange spillere håper dere å signere?
– Det er igjen vanskelig å si.
3. Hvordan ser drømmesigneringen ut?
– Godt spørsmål. Vi må ta realitetene inn over oss. Målet er å få opp gode spillere fra vårt juniorlag.
4. Hvordan ser deres økonomiske muligheter ut?
– Det ser jo ikke så bra ut. Klubben skal kutte betydelig, så vi har ikke de store økonomiske musklene.
5. Har dere mulighet for ekstern hjelp?
– Vanskelig å si. Vårt fokus er at vi skal klare oss på egenhånd. Vi skal skape troverdighet, og kostnader og inntekter må gå i balanse. Vi må prioritere egne unggutter.
6. Hvem risikerer dere å miste?
– Vi har seks spillere som er ute av kontrakt. Dessuten er vi i en prosess med drøftelser med enkeltspillere, så situasjonen er uoversiktlig. I utgangspunktet er alle våre spillere til salgs. Vi er lydhøre for alle.
7. Hvordan ser kontraktsituasjonen i klubben ut akkurat nå?
– Vi har 14 spillere under kontrakt.
Klare spillere inn:
Stian Sortevik fra Hønefoss.
Klare spillere ut:
Pálmi Rafn Pálmason til Lillestrøm. Johan Andersson, Pontus Farnerud, Jørgen Skjelvik, Alain Junior Ollé Ollé og Morten Morisbak Skjønsberg er ute av kontrakt. |
Høres ut som de kan få noen utfordringer ja  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 02.12.2011 23:59 Post subject: |
|
|
Skjer ikke. Skjer ikke hvis de blir straffet av den norske stat.
UEFA vil kaste de ut etter 1. runde, og så lar de siste taper overta!
Altså, vi starter kanskje med 5 representanter, men bare 4 stk vil kunne samle inn poeng... |
|
Back to top |
|
 |

|
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.12.2011 16:30 Post subject: |
|
|
Greit nok, det er et paradoks at Stabaek kanskje faar fair play plassen men jeg synes alikevel det blir galt aa endre kriteriene naa etter at sesongen er ferdig.
Da hjelper det lite at Bruun-Hansen spiller dum og later som om han ikke skjoenner betydningen av fair play. Han vet like godt som alle andre at fair play i denne sammenheng regnes paa grunnlag av antall gule og roede kort. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.12.2011 17:38 Post subject: |
|
|
Det er langt flere kriterier enn gule og røde kort som vurderes. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 06.12.2011 18:29 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Han vet like godt som alle andre at fair play i denne sammenheng regnes paa grunnlag av antall gule og roede kort. |
Har du hørt om skillet mellom er og bør? _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.12.2011 19:31 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...216621.ece
Kommunen bidrar ikke med de 28 millionene Nadderud trengre i oppgraderinger, de bidrar kun med 10 millioner.
Må si det er svært fornuftig at Stbaæk kommune. Absolutt alt tilsier at Stabæk skal ned til Adecco og campe der en stund hvis ikke de går konkurs før det. Er jo bare tåpelig å bruke hauger av millioner på å oppgradere stadion til TL-krav når Stabæk ikke planlegger å være der særlig lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.12.2011 09:09 Post subject: |
|
|
det er faktisk litt facinerende hvordan enkelte fotballklubber forventer å få i hue og rævva av kommunene. Jeg skulle likt å se hvordan det hadde gått med en del klubb-annlegg hvis samtlige kommune hadde skrudd av pengekrana og gitt pengen til en annen idrett. 10 mill er ikke akkurat lite i kommunenorge og skulle alle FK-, SK- og ILer fått like mye i hver kommune så hadde det ikke vært en møkk i kommunekassa til enkelte kommuner på MAAAAANGE år. Jeg håper at kummunene slutter å gi så store summer til klubbene som dette og slutter å selge store arealer til klubber for 1 kr. (VIF).
Jeg håper intenst at RBK ikke er like avhengig av Tr.heim kommune for å utvide sin lekestue _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.12.2011 09:57 Post subject: |
|
|
Nå må en heller ikke glemme at fotball ofte er det aller største kulturarrangementet i kommuner rundt omkring. Et arrangement som trekker tusenvis av folk annenhver uke. Det bør ha noe å si. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.12.2011 13:35 Post subject: |
|
|
Rosenborg trekker jo mer enn hva Kiss gjorde da de var her, selv i disse dårlige tider. Skulle bare mangle om ikke kommunen er medgjørlige. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 09.12.2011 13:43 Post subject: |
|
|
Men jeg skjønner veldig godt hvorfor kommunen ikke gidder å ta en 30millioner regning for Stabæk når klubben kanskje går konkurs, og hvis ikke, mest asnnsynlig rykker ned.
De byttet vel bort endel tjenester og regulerte endel tomt for å få igang avtalen som ga Stabæk gymsalen sin, nå er det lagt i grus, klubben er tom for penger, så og si alle spillerne fra 2011-sesongen blir byttet ut med juniorspillere, trenerne er borte og ansatte er under politietterforskning...
hehe det blir ganske sykt når man først begynner å ramse opp problemene i den klubben
* Og jeg klarer ikke slutte å tenke på at Mix Diskuerud faktisk har fått i kontrakten sin at den opphører om Stabæk mister Telenor Arena... ! hahaha for en sykt ting å godta å sette i kontrakten! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.12.2011 13:56 Post subject: |
|
|
Det skal jeg si meg enig i. At det vil være hål i hauve å kaste 28 mill til Stabæk nå, altså. Tenkte mer generelt. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.12.2011 14:59 Post subject: |
|
|
Det er ikke kommunene som finansierer norsk idrett, men Nadderud er et kommunalt anlegg og derfor bidrar kommunen til oppgradering av stadion. I tillegg ser de jo sikkert verdien av å ha Stabæk i Eliteserien, men forståelig nok kaster de ikke tredve millioner etter et potensielt konkursbo. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 09.12.2011 15:57 Post subject: |
|
|
Synes litt synd på juniorene til stabæk. Virker som de blir offra litt for at klubben skal klare seg økonomisk. Å hive juniorer inn i tippeligaen er ikke nødvendigvis godt for utviklinga deres. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2012 21:31 Post subject: |
|
|
– Tøft av Belsvik å ta jobben
– Det var et spennende valg for Stabæk. Jeg kjenner jo Petter godt siden vi jobbet sammen i Stabæk. Den gangen var han veldig fersk som trener. Nå har han fått mer erfaring i Lillestrøm, så jeg tror han kan være en bra mann for Stabæk. Det er en fordel for både han og klubben at han kjenner Stabæk godt og at han vært med på både opp- og nedturer med klubben, sier nåværende Rosenborg-trener, Jan Jönsson.
Han var hovedtrener i Stabæk da klubben tok seriegull i 2008. Da var Petter Belsvik assistenttrener. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 03.01.2012 16:22 Post subject: |
|
|
Bra fallhøyden ikke blir så stor. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.01.2012 17:43 Post subject: |
|
|
Trodde han var Stabæks nye Gilles Ondo. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 04.01.2012 00:56 Post subject: |
|
|
Ja dette blir spennende. Kaos. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 26.01.2012 18:47 Post subject: |
|
|
Mads Stokkelien på vei til Stabæk.
Quote: | Tannlegestudier kan gjøre Stokkelien til Stabæk-spiller.
- Det er viktig for meg. Dessuten må jeg ta en vurdering ut i fra Starts situasjon og min egen situasjon, sier Mads Stokkelien til fvn.no etter torsdagens formiddagsøkt i Sørlandshallen.
Fvn.no vet at både spilleren og Stabæk ønsker å få til en overgang.
|
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.01.2012 18:51 Post subject: |
|
|
Stabæk danner nedrykksstrid sammen med de to nyopprykka laga....?
RBK må da klare å unngå å havne sumpa med disse tre laga i 2012  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 26.01.2012 20:10 Post subject: |
|
|
http://www.nettavisen.no/...322238.ece
-Millionoverskudd i Stabæk....2,2 millioner...hører du det Svendsen??? _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.01.2012 00:31 Post subject: |
|
|
Kan jo alltids selge hele stallen vi også, ville klart å gå i pluss vi også da. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|