English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Laff1
Senior

PostPosted: 01.12.2011 03:41    Post subject: Reply with quote

Tettey og Ciljan er vel alltids velkommne tilbake, men det er vel noen år frem i tid.
Blir spennende å se hva vi ender opp med på høyrebacken da det er førstepri. Heldigvis er det ikke den værste plassen å hente en ny spiller, det blir nok langt tøffere å eventuelt måtte erstatte Rade.

Tror SD fort sitter med denne lista:

1: Ny høyreback må inn.

2: Erstatter for Rade (som jeg finner det overveiende sannsylig selges)

3: Ny stopper. dekningen er god nok, men kvaliten er ymse.

4: Ny keeper. Ørlund er på utgående kontrakt neste år og det finnes definetivt bedre alternativer.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.12.2011 09:02    Post subject: Reply with quote

Jaja, frognergutt. Du har noen påstander, men du har ikke begrunnet dem særlig bra, og intill du gjør det er påstandene dine totalt verdiløse. nuff said.

Skal ditt synspunkt få tyngde og holdbarhet, må du i det minste komme med en sammenligning av deres spillere opp mot våres der du presist begrunner hvorfor deres stall i helhet er bedre våres.

Og om du mener folk synser her inne om Vålerenga så bør du kanskje begrunne synspunktene dine litt bedre, ellers er det synsing du holder på med selv. Gøy ikke sant?
View user's profile Send private message
larseg94
Proff

PostPosted: 01.12.2011 09:03    Post subject: Reply with quote

Hvor store/små er egentlig sjansene for at Pedersen og/eller Annan signerer for oss første sesong?

Og kan noen komme med en oversikt over de mest spennende øvrige navnene på hvem som er linket til oss?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zeno
Veteran

PostPosted: 01.12.2011 09:23    Post subject: Reply with quote

Ikke umulig å signere Marcus Pedersen, ettersom at han sitter mye på benken i Vitesse. Mye av grunnen til det er selvsagt at han har slitt mye med skader, og en meget god Wilfried Bony.

Tror ikke Anthony Annan er villig til å ta steget tilbake til Rosenborg, men å låne han tror jeg kan være mulig. For å få karrieren på rett vei, igjen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.12.2011 09:30    Post subject: Reply with quote

Annan spiller fast for Vitesse og har vel slik sett neppe noe behov for å komme hit.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 01.12.2011 10:38    Post subject: Reply with quote

Oppsummert sitter jeg igjen med en oppfatning av at:

■For mange spillere blir vandrende over hele banen bÃ¥de offensivt og defensivt. De finner ikke ramma hurtig nok defensivt og rytmen/forutsigbarheten uteblir offensivt
■Pressavstanden blir for stor i innleggssituasjoner
■Laget opptrer ikke som en enhet i den defensive jobbinga, det jobbes mye en og en og basisprinsippene i soneforsvaret blir det stadig syndet mot.
■Fire spillere klarer ikke Ã¥ dekke de riktige rommene pÃ¥ midtbanen. BÃ¥de forflytningsevne og avstander gjør dette umulig. Skiftet til 5 pÃ¥ midtbanen hjelper klart.
■Backfirer er ikke stram nok i offsidelinja si, og avstand mellom dem og midtbanen blir for stor Det mest positive framover var nok det endelige gjennombruddet til Bakenga. Rykket og den stadige truinga av bakrom er noe RBK har manglet. Antall sjanser han kommer til er avgjørende for at det ble seier.
■Det var helt tydelig at plan A med en hengende spiss, en innoverkant til venstre og med en driblekant til høyre absolutt ikke fungerte. Store avstander i midtbaneleddet og vanskeligheter med spesielt Berisha i mellomrom ga ogsÃ¥ defensive utfordringer som laget ikke klarte Ã¥ løse. Derfor var det sterkt Ã¥ snu kampen gjennom klart større entusiasme og en viktig formasjonsendring.
Som Eggen dårlig kamuflert sa i tv2s fotballstudio etter kampen på søndag så er noe av det viktigste i et fotballag at arbeidsleder har et klart og tydelig bilde av hvordan laget skal spille, for så å overføre dette til spillergruppen. Her ligger nøkkelen til hvordan Rosenborg skal komme seg tilbake på topp neste år. Så enkelt og så vanskelig.

http://fotballanalyse.com...sivt-i-ar/

...helt enig,Kamikaze forsvarsspillet må de gjøre noe med til neste sesong...de bør jobbe knallhardt med Offsidelinja si,og avstandene mellom leddene til neste sesong....
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 01.12.2011 10:43    Post subject: Reply with quote

...dermed hadde det ikke vært nitrist med ny høyreback,venstreback og ny hurtig og spillende midtstopper makker "Biffen"....
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 01.12.2011 11:45    Post subject: Reply with quote

Pedersen ville vært kanon som erstatter for Rade, men avhengig hans benk tilværelse der så har han altså tre år igjen av kontrakten.

Annan kan vi bare glemme imo. Ser ikke for meg at han vil tilbake med det aller første, eller in the future overhode.
engagut
Junior

PostPosted: 01.12.2011 13:08    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jaja, frognergutt. Du har noen påstander, men du har ikke begrunnet dem særlig bra, og intill du gjør det er påstandene dine totalt verdiløse. nuff said.

Skal ditt synspunkt få tyngde og holdbarhet, må du i det minste komme med en sammenligning av deres spillere opp mot våres der du presist begrunner hvorfor deres stall i helhet er bedre våres.

Og om du mener folk synser her inne om Vålerenga så bør du kanskje begrunne synspunktene dine litt bedre, ellers er det synsing du holder på med selv. Gøy ikke sant?

Hallo?

Jeg forsøker å komme med saklige argumenter, jeg.
Back to top
Laff1
Senior

PostPosted: 01.12.2011 14:07    Post subject: Reply with quote

Annan har spilt 9 av 12 mulige kamper for Vitesse, 2 av de som innbytter.

M Pedersen har spilt 6 av 14 mulige kamper for vitesse(i årets sesong), men har kun startet i 2 av de. Han har en assist, ingen mål.
Forøvrig er det verd å nevne at han ble kneskadet i sesongoppkjøringen og var ute en god stund.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
solbakken13
Proff

PostPosted: 01.12.2011 14:08    Post subject: Reply with quote

Pedersen er for all del en god spiss. Perfekt erstatter for Prica, men ser ikke helt vitsen med og hente Pedersen? Vi har Bakenga som er et av de største spiss talentene i norsk fotball. Pedersen er ikke mye eldre enn Bakenga og tror ikke han har potensial til å bli så veldig mye bedere enn Bakenga. Viss vi skal hente Pedersen må vi flytte chibuike som kantspiller og Pedersen i Prica rolla. For jeg synse Bakenga virkelig er god nokk og har gjort seg fortjent til fastplass.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.12.2011 14:13    Post subject: Reply with quote

Vitsen med å hente Pedersen er jo for å erstatte Prica, noe du selv er enig i at er "perfekt".
Om Prica blir i RBK så har det ingen hensikt å hente en spiss til Smile
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.12.2011 14:46    Post subject: Reply with quote

engagut$ wrote:
Vollrik wrote:

Hallo?

Jeg forsøker å komme med saklige argumenter, jeg.

Du har kommet med synspunkter og påstander, men få og tils dels skralle argumenter.
Om du vil argumentere for synspunktene dine så lytter folk, men så langt er det ikke mye å bli feit på gitt.
paulus
Junior

PostPosted: 01.12.2011 16:15    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...283245.ece

endel våte drømmer Razz
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.12.2011 16:43    Post subject: Reply with quote

– Lillebroren min spiller også fotball. Han er back, 18 år og en god spiller. Jeg kommer til å ta med meg han hit en gang, skyter han inn.

– Burde Rosenborg være interessert i han?

– He-he, ja, det synes jeg. Han er en meget god spiller, sier Chibuike.

Bare å hente! Razz

- Torgeir Børven
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 01.12.2011 17:48    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vitsen med å hente Pedersen er jo for å erstatte Prica, noe du selv er enig i at er "perfekt".
Om Prica blir i RBK så har det ingen hensikt å hente en spiss til Smile

haha,jeg må bare beklage;) jeg skrev innlegget da jeg var på skolen, så var veldig lite gjennomtenkt det jeg skrev.. det jeg mente var at skal vi hente Pedersen må prica forsvinne. Også må chibuike flyttes til ving så vi får Pedersen og bakenga som spisspar.

Chibuike Henriksen Issah Dockal

Pedersen Bakenga
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 01.12.2011 18:24    Post subject: Reply with quote

Hva med Svensson, solbakken13?

Dette kan være en løsning hvis Prica og Henriksen forlater oss:

Issah

Dockal - Svensson

Chibuike

Bakenga - Pedersen
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 01.12.2011 18:50    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
Hva med Svensson, solbakken13?

Dette kan være en løsning hvis Prica og Henriksen forlater oss:

Issah

Dockal - Svensson

Chibuike

Bakenga - Pedersen

Har selvfølgelig ikke glemt svensson, var bare et forslag;)

men liker forslaget ditt, men JJ vil ikke spille med diamant på midten
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.12.2011 20:03    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
Pedersen er for all del en god spiss. Perfekt erstatter for Prica, men ser ikke helt vitsen med og hente Pedersen? Vi har Bakenga som er et av de største spiss talentene i norsk fotball. Pedersen er ikke mye eldre enn Bakenga og tror ikke han har potensial til å bli så veldig mye bedere enn Bakenga. Viss vi skal hente Pedersen må vi flytte chibuike som kantspiller og Pedersen i Prica rolla. For jeg synse Bakenga virkelig er god nokk og har gjort seg fortjent til fastplass.

Når ble det ett problem å ta veldig lovende og gode spisser?
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 01.12.2011 20:51    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
Pedersen er ikke mye eldre enn Bakenga og tror ikke han har potensial til å bli så veldig mye bedere enn Bakenga.

Om du hadde uttrykt deg tvilende til han mtp risikoen ved en eventuell handel av en spiller som er skadeutsatt, hadde vi vært enige. Han har en aller tiders mulighet bare han evner å holde seg skadefri, derav vil også potensialet fortsatt være tilstede.
solbakken13
Proff

PostPosted: 01.12.2011 21:03    Post subject: Reply with quote

Ser mange reagerer på det ene innlegget jeg skrev.. Må bare beklage, det innlegget ble skrevet på skolen så ble ikke slik som jeg hadde ment det skulle bli. Er ikke noe galt og hente unge og lovende spisser for all del. Pedersen er en super god spiss og hadde vært fint og se han i rbk drakta.
Det jeg mente med innlegget var at skal vi hente Pedersen så burde vi bruke Pedersen og bakenga som spisspar og flytte chibuike ut på kant.

Det med at vi ikke skulle hente pedersen for han ikke har potensial til å bli bedere enn bankenga ble bare litt rart skrevet. Jeg tenkte at det ikke var noe vits å hente pedersen viss vi fortsatt har prica. Så bare glem det innlegget!!
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 01.12.2011 21:59    Post subject: Reply with quote

Shit happens Smile
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 01.12.2011 23:49    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
En lite smart uttalelse av Hufftun. Flere spillere forsvinner jo, og enda flere holder ikke mål viss RBK skal opp i midtsjiktet igjen i Europa. Mange nye må inn, bla en hel bukett med nye forsvarsspillere.

Det kan jo være en kamuflert uttalelse.
Regner med de fleste klubber i Norge hadde skrudd prisen noe
grassat i været om Hoftun hadde godt ut å sagt at RBK skulle handle
en masse spillere for kjempemasse millioner.
eller tror ikke du og det?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.12.2011 00:00    Post subject: Reply with quote

Finnes da ingen gode grunner til å handle ifra andre norske klubber. På tide å utvide horisonten og ikke bare godta de groteske prisene på nærbutikken.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 02.12.2011 00:05    Post subject: Reply with quote

Enig med deg, Keenoir.

Med tanke på pris i forhold til kvalitet, burde vi se til utlandet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 303, 304, 305  Next
Page 47 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb