| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.11.2011 23:10 Post subject: |
|
|
Jeg mener egentlig at ingen enkeltspiller i RBK er god nok til å ha den posisjonen i dag. Chibuike har mye spennende i seg og er en god dribler, men har mye å gå på når det gjelder valg og avleveringer.
Da foretrekker jeg å bruke kreative indreløpere og angrepsspillere med en friere rolle fra et posisjonelt utgangspunkt som tilsier "ving", heller enn at de hele tida skal ligge noen meter bak spissen. Blir for statisk og forutsigbart. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 10.11.2011 23:33 Post subject: |
|
|
| En gratis Borges? Ja takk. Synes det er merkelig ikke klubben ser hvilket scoop vi kan gjøre her. Enten som makker til Issah (Henriksen er jo på vei ut), som hengende spiss bak Prica/Bakenga/, eller kanskje tilogmed som spiss helt foran/sammen med Chibuike. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.11.2011 00:38 Post subject: |
|
|
| Som spiss er han ikke god nok til å erstatte Prica og på offensiv/defensiv midt har vi dekning. Meget god spiller som jeg ikke føler vi har plass til, store problemet er at han ikke eier fart. Og siden resten av RBK heller ikke har det er vi nødt til å ha fokus der fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 11.11.2011 00:44 Post subject: |
|
|
Hvis vi får inn en rask og gjennombruddshissig kantspiller så er jeg på ingen måte skeptisk til Borges og Chibuike på topp. Har også hørt rykter om at Alanzinho er bosmann, og se for dere disse 6 helt fremst.
-------------------Jonas Svendson---Muhammed Awal Issah
--------Borek Dockal--------John Chibuike--------------Alanzinho
--------------------------------Celso Borges _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.11.2011 00:47 Post subject: |
|
|
Verdalingen blir som en utlending å rekne i den oppstillinga der  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 11.11.2011 00:52 Post subject: |
|
|
Det verste var at jeg viste en slik kommentar skulle komme.
Å tro at Rosenborg skal bli et lag bestående av bare trøndere og nordlenninger igjen er bare en barnslig fantasi, hallo! her er jorda, slutt dere til meg.
Nå har i tillegg Molde og Aalesund utfordret vårt monopol på de beste trønderne, noe som gjør saken ekstra vanskelig.
I vår var det også en del lagoppstillinger med 5-6 trøndere, og hva synes egentlig folk om det laget med dr Winsnes i spissen presterte da? _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.11.2011 00:54 Post subject: |
|
|
Fin oppstilling Vollrik, men Borges er rett og slett langt fra god nok til å være enslig spiss på topp for norges beste fotballag. Han er ikke egentlig spiss engang, kun nødløsning i FFK som ikke hadde spiss.
En interessant tanke er at Bakenga har scoret 2 mål mer som 19 år gammel innhopper enn Borges har på sine 800 flere spilleminutter i år.... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.11.2011 01:03 Post subject: |
|
|
Neida vollrik, det er ikke sånn.
Litt rotasjon ifm. form,skader landslagsoppdrag,karantener etc. gjør at trøndere og nordlendinger vil utfordre og vokse seg store.
Bakenga,Midtsjø,Berntsen og Henriksen for å nevne noen.
Tar gjerne en norsk høyreback også,feks BHR. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 11.11.2011 01:05 Post subject: |
|
|
Virker som flere her inne har avskrevet Henriksen?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 11.11.2011 01:20 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Har også hørt rykter om at Alanzinho er bosmann |
Han er vel ikke bosman før til sommeren. så da må det vel noen penger på bordet i vinter hvis vi skal ha han til sesongen starter, om vi fortsatt vil ha han da. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.11.2011 20:39 Post subject: |
|
|
Rosenborg og Vålerenga er interesserede i Borges, mens Brøndby og OB var interesserede i ham i vinter. Men costaricaneren skifter formentlig ikke til nogen af klubberne. Alt peger på et skifte til en større liga. Spanien er drømmedestinationen.
- Vores plan er at finde en klub til Celso udenfor Skandinavien. Vi ved, at han har et godt ry i Norge, Danmark og Sverige, men det er ikke noget, vi prioriterer lige nu. Vi vil ikke sige, at Skandinavien ikke kan blive et tema igen, men det er det ikke lige nu. Celso kan lide Spanien og den spanske liga, og hans stil vil passe godt dertil. Men Spanien er et svært marked, fordi Celso ikke er EU-borger, og derfor vil optage én af bare tre pladser til ikke EU-borgere, siger Borges' agent Javier Cordon.
Læs mere: Danske klubber misser Tippeliga-stjerne
Litt usikker på om Tipsbladet har en kilde på at RBK-interessen vedvarer eller om de bare antar...? |
|
| Back to top |
|
 |

|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.12.2011 00:37 Post subject: |
|
|
Jaggu, hvis de mener det faktisk er realistisk å hente han, bør det i hvert fall ikke være noe problem for oss å få han hit opp. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 01.12.2011 00:40 Post subject: |
|
|
Han virker ikke avvisende til å komme til Trondheim, iallefall.
Men etter signeringene våre i sommer, er jeg litt usikker på om han får plass. |
|
| Back to top |
|
 |
engagut Junior

|
Posted: 01.12.2011 00:42 Post subject: |
|
|
| Trur Borges havner i Vål'enga. Satser på at vi viser mer interesse ved en seinere anledning. |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 01.12.2011 08:18 Post subject: |
|
|
| Tror for Borges sitt vedkommende, så er det Rosenborg eller utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.12.2011 08:52 Post subject: |
|
|
Har en mistanke om at vi dropper Borges og går for å fylle utlendingskvota med Johan Andersson, i og med at han er arisk og skandinavisk.
Trønder/Nordmann/Skandinav/Resten FTW!  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 01.12.2011 09:00 Post subject: |
|
|
| Skjer dette er det så tragikomisk at jeg ikke vet om jeg skal grine eller le! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.12.2011 11:31 Post subject: |
|
|
Tja. Johan Andersson er vel forsåvidt ikke en mann vi har særlig stort behov for han heller, men behovet for Borges er ikke akkurat særlig prekært det heller. Skulle selvfølgelig gjerne hatt Borges i RBK, men i jakten på en erstatter for Prica, så er ikke akkurat Celso Borges det vi er ute etter. Og med sommerkjøpene Dockal og Chibuike så er også playmakerbehovet dekket. Johan Andersson "kan" spille kant, og er en gammel kjenning av Janne. Derfor er det ikke veldig sjokkerende om han kommer inn. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 02.12.2011 16:20 Post subject: |
|
|
Kan han egentlig spille kant? Han blir jo stadig omtalt som midtbanespiller. Bygger myten om at han kan spille kant på at han spilte der når Stabæk var på sitt beste og vant seriegull, mon tro? Da minnes jeg nemlig et Rbk-lag som vant seriegull med Per Ciljan Skjelbred på vingen, uten at det vel egentlig var noen optimal løsning.
Hvis Andersson ikke først og fremst er noen egentlig kantspiller så synes jeg ikke det ville vært noen stor forskjell fra Svensson på kanten egentlig. Jeg krysser fingrene for at Stig klarer å finne oss en "Ryan Giggs (90-talls-versjonen)". |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.12.2011 18:02 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | | Tja. Johan Andersson er vel forsåvidt ikke en mann vi har særlig stort behov for han heller, men behovet for Borges er ikke akkurat særlig prekært det heller. Skulle selvfølgelig gjerne hatt Borges i RBK, men i jakten på en erstatter for Prica, så er ikke akkurat Celso Borges det vi er ute etter. Og med sommerkjøpene Dockal og Chibuike så er også playmakerbehovet dekket. Johan Andersson "kan" spille kant, og er en gammel kjenning av Janne. Derfor er det ikke veldig sjokkerende om han kommer inn. |
Borges vil jo passe ypperlig som spissmakker for Bakenga. For meg er det temmelig sjokkerende om vi vil by 7 millioner i vinter og så ikke lenger er interessert 10 måneder senere. Det vitner ikke akkurat om at de spillerne vi er interessert er basert på gjennomtenkt strategi og visjon. Når det er sagt tror jeg ikke vi har det som en kaller visjon og strategi. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 02.12.2011 18:06 Post subject: |
|
|
| Han ville passet ypperlig ved siden av Bakenga, men det gjør allerede også Fredheim Holm og Chibuike. Og dette er utrolig gode spillere, husk at Fredheim Holm nå får en sesongoppkjøring på å komme seg i form. Holder han seg skadefri nå så har vi en jævlig god spiller i norsk målestokk! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.12.2011 18:24 Post subject: |
|
|
Chibuike bør vi bruke til venstre for Bakenga. Fredheim Holm kan ikke reknes som ett fullverdig alternativ på noen plass.
Ny
Ny Laren Ny Dorsin
Issah Henriksen/Svensson
Dockal Borges Chibuike
Bakenga
Kunne jeg tenkt meg til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.12.2011 18:34 Post subject: |
|
|
Tiltredes. Borges vil være ypperlig i den hengende rollen bak Bakenga. Smart, hodesterk, kreativ og en seriøs fyr. Som å få en Iversen med gode holdninger.
Chibuike roter seg alt for mye bort når han er sentralt. Tror ikke han er smart nok til å spille som hengende spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 02.12.2011 18:50 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Chibuike bør vi bruke til venstre for Bakenga. Fredheim Holm kan ikke reknes som ett fullverdig alternativ på noen plass.
Ny
Ny Laren Ny Dorsin
Issah Henriksen/Svensson
Dockal Borges Chibuike
Bakenga
Kunne jeg tenkt meg til neste år. |
Delvis enig. Vi trenger egentlig ikke ny keeper. Jeg har troen på Bråthen. MEN, Dorsin BØR komme seg ut av laget. Er så lei av den fyren der! |
|
| Back to top |
|
 |
|