English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Djiby Fall
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ryujin
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 15:42    Post subject: Reply with quote

Høres bra ut, men da må vi hente en erstatter for Dorsin, jeg har liten tro på at han ville klart overgangen fra dagens spillestil til denne.
Tror også Dockal kunne spilt i 10'er rollen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.11.2011 15:43    Post subject: Reply with quote

Dorsin har vist tidligere at han kan være en bra offensiv back i et velfungerende lagmaskineri, men jeg er også positiv til en forandring der. Hedenstad på høyre og Vilsvik på venstre kunne vært bra, men tviler på at begge de kommer inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 15:45    Post subject: Reply with quote

Hedenstad kunne jeg også tenke meg men når det kommer til Vilsvik så syns jeg Rosenborg burde bruke utenlandskvoten på enda bedre spillere.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 16:33    Post subject: Reply with quote

Mye tallkombinasjoner mulig med så mange offensive spillere ser jeg.
Iom. at vi starter på 0 som utgangspunkt, kan man vel enkelt si det slik:
Når spillerne er på plass, spiller vi slik at flest mulig får mest mulig de rollene de passer til.
Dette skal gi oss den nødvendige balansen i laget, offensivt som defensivt.
Små variasjoner bør kunne gjøres etter hvilken motstand, spillere som er tilgjengelige og spillere som er i form.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 17:46    Post subject: Reply with quote

Skal vi få en defensiv balanse så Wangberg bli backup for Larsen og en hurtig midtstopper hentes inn. Så lenge midtforsvaret og defensiv midtbane står riktig så kan de fleste overgangene bli avverget lenge før det blir noe farlig. Vi trenger også en keeper som er flink i feltet og er trygg som sweeper.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 17:55    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Mye tallkombinasjoner mulig med så mange offensive spillere ser jeg.
Iom. at vi starter på 0 som utgangspunkt, kan man vel enkelt si det slik:
Når spillerne er på plass, spiller vi slik at flest mulig får mest mulig de rollene de passer til.
Dette skal gi oss den nødvendige balansen i laget, offensivt som defensivt.
Små variasjoner bør kunne gjøres etter hvilken motstand, spillere som er tilgjengelige og spillere som er i form.

Ja. En ting er spillernes roller; en annen ting er hvilken spillemåte som fungerer best. Spørsmålet er, hvor sannsynlig er det at JJ får til dette?

Etter at vi fikk forsterkningene i sommer, ble det etter min mening enda tydeligere at vi burde spille enten 4-3-3 eller en videreutvikling (øvrige formasjoner som er nevnt på denne og forrige side), også som vist i Odd-kampen. Isteden la vi om i henhold til JJs langsiktige "masterplan" og deretter har det dalt ekstremt spillemessig, og spillerne virker ikke å ha tillit til verken JJ eller spillemåten.
Back to top
mariusandresen
Junior

PostPosted: 15.11.2011 20:15    Post subject: kan bli bra! Reply with quote

Syns virkelig vi skal hente Fall til Trondheim. En spiller som jeg ser for meg vil passe perfekt inn i dagens stall. Skulle også gjerne sett Michael Karlsen vende tilbake til Lerkendal, da han har imponert stort i årets Adeccoliga. Han kan ta rollen som joker i kamper hvor vi kjemper om det siste målet. Targetmann til tusen. Da håper jeg også at Bakenga kan få en fastplass i startellveren, enten som kant eller spiss (mest som spiss) og at vi får hentet vilsvik/hovland eller noe fantastisk fra utlandet som styrker våre bakre rekker.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.11.2011 21:25    Post subject: Reply with quote

2mas, når du skriver at "Rosenborg vurderte å hente Fall i vinter", mener du at vi prøvde men det gikk ikke, eller at vi vurderte å prøve, men droppa det?
For hadde vi hatt Fall i form hele år er jeg relativt sikker på at vi hadde ledet serien nå. Kanskje hadde vi også vært i Europa.
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 15.11.2011 22:11    Post subject: Reply with quote

Fall ville vært et konge kjøp. En goalgetter utenlike

Last edited by solbakken13 on 15.11.2011 22:19; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.11.2011 22:17    Post subject: Reply with quote

I fjor var det aktuelt med leieavtale med kjøpsopsjon.

Vet ikke helt hva som gjelder denne gang. Vil tro at Fall ikke har kontrakt med Lokomotiv lenger enn ut 2012 (fire år)?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.11.2011 22:47    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg husker riktig så går kontrakten hans ut 28 februar 2012.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 23:15    Post subject: Reply with quote

Jeg har også veldig lyst på Fall til Trondheim, men er det noe som vet hvordan han kan passe som spillertype i tospann med vårt magiske talent Bang Bang Bakenga?
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 15.11.2011 23:27    Post subject: Reply with quote

Fall er nokså lik vår svenske lyktestolpe-spiss utifra et antall utube-klipp. Du skal se langt unna tv-skjermen for at du ikke ser likheten mellom de to spillermessig. Altså ikke stor forskjell fra hvordan Bakenga og Rade utfyller hverandre. Smile

http://www.youtube.com/wa...ibmbgY2GxM
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.11.2011 23:38    Post subject: Reply with quote

Fall er ganske lik Prica, men er etter hva jeg husker litt hurtigere. Tror Bakenga og Fall kunne utgjort en rimelig fryktet spissduo om Bakenga fortsetter å ta steg gjennom vinteren.

Men spillertypene laget vårt er satt sammen av tilsier vel fortsatt ikke noe 4-4-2 med en spissduo på topp.

Enten trenger vi en venstrekant, eller så er vi avhengige av at DFH har hatt sin siste skade. Ikke at han på noen måte er noen klassisk kant, men lettere i kroppen og i form vil han gjøre jobben som "ingen" har gjort godt nok på kanten i år.

En rask midtstopper ved siden av Biffen og en høyreback som er langt bedre defensivt enn Lustig er også nødvendig.

Legger vi til et spillmønster på toppen av dette så har vi nok et lag som kan hente gullet og kvalle til europa.

"Problemet" vi sitter igjen med da er at Issah, Henriksen, Svensson, Midsjø og Berntsen vil krangle om de to siste plassene på midten. Samt være byttealternativer til DFH og Dockal. Og da har vi fortsatt ikke dyttet inn Chuibike på laget...

Ligger vel an til 4 på midten, Fall e.l på topp, og Chuibike hengende like bak. Så blir Bakenga innbytter og alternativ på kantene omtrent som i år.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.11.2011 00:28    Post subject: Reply with quote

Prica og Fall er ganske like i fysikken, men de har hver sine styrker slik jeg ser det. Prica er bedre enn Fall på distanseskudd, mens sistnevnte er litt bedre i boks. Rade har jo en del gode langskudd som har blitt fine mål, samtidig som han har misset på mange store sjanser i boks. Med Fall tror jeg det vil bli litt flere goalgetter-mål, og færre kremmerhus. Jeg innbiller meg også at Fall har hakket bedre touch og tempo enn svensken, og matcher ham på fysikk, mens Prica (i alle fall i teorien) er hakket vassere på hodet.

Uansett er de såpass like at Fall kan skli rett inn uten å måtte legge opp angrepsstrategi. (Og ja, det kan selvsagt diskuteres om vi har en slik for tida..)
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 00:32    Post subject: Reply with quote

Dersom M@£$e og VIF også er ute etter ham, så sier det seg sjøl at han ikke kommer til oss.

Førstnevnte klubb er jo verdens mest attraktive klubb etter at OGS ble trener, mens VIF vil prøve alle de skitne triksene de kan for å snappe ham.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.11.2011 00:38    Post subject: Reply with quote

Tja, Molde er i hvertfall en stor konkurrent. De skal ut i e-cup-kvalik til neste år, samtidig som det er en klubb Fall kjenner fra før. VIF tror jeg ikke vinner drakampen med mindre de tilbyr høyere lønn enn oss.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 05:07    Post subject: Reply with quote

Det molde laget han forlot spilte på en helt annen måte en dagens molde lag.
Og alt det som skjer i dagens molde lag virker å være basert på solskjær, og det er langt fra sikkert at han er molde trener når neste sesong start. For som alle vet så er det en ting å si at du kunne tenke deg å bli moldes svar på Eggen det er noe helt annet å faktisk gjøre det.

Vil solskjær bli united trener etter ferguson så må han hente erfaringer fra bedre ligaer en den norske. Så får han et tilbud fra the Championship eller Premier League så forsvinner han like fort som han kom, og da tror jeg også mange av spillerne kommer til å forsvinne samtidig.
Back to top
beejay
Senior

PostPosted: 16.11.2011 10:09    Post subject: Reply with quote

hvem flytter frivillig til molde dersom de har bodd der før? ei gate, fin stadion og et kult hotell....og noen søte damer, men det har vi da her også Smile
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 16.11.2011 10:40    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Det molde laget han forlot spilte på en helt annen måte en dagens molde lag.
Og alt det som skjer i dagens molde lag virker å være basert på solskjær, og det er langt fra sikkert at han er molde trener når neste sesong start. For som alle vet så er det en ting å si at du kunne tenke deg å bli moldes svar på Eggen det er noe helt annet å faktisk gjøre det.

Vil solskjær bli united trener etter ferguson så må han hente erfaringer fra bedre ligaer en den norske. Så får han et tilbud fra the Championship eller Premier League så forsvinner han like fort som han kom, og da tror jeg også mange av spillerne kommer til å forsvinne samtidig.

Mye ønsketenking her... Very Happy
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 10:57    Post subject: Reply with quote

Hva er det som er ønsketenkning i dette?

Den norske ligaen synker som en stein og den erfaringen man får er ikke nok til å ta over en av verdens største klubber. Hvis solskjær noen gang skal kunne bli united trener så må han til utlandet for å få den erfaringen som trengs.

Jeg syns det er et snev av arroganse å tro at mange av de spillerne som har lyst til molde kommer pga molde by. Sannheten er at solskjær har gjort molde mer attraktiv både for spillere og sponsorer men uten solskjær så er jeg langt fra sikker på at molde er så attraktiv som du tror Brumle.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 11:54    Post subject: Reply with quote

Off topic, men hvis det er en langsiktig plan at OGS skal ta over United så er det selvsagt riktig at han tar neste år i Molde.
Makter han ikke å lede Molde til en topplassering også neste sesong (ikke nødvendigvis gull) i en såpass dårlig liga er han selvsagt ikke rett mann for United.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 12:05    Post subject: Reply with quote

Årets gull har åpnet mange dører for solskjær, men hvis han neste år skulle gå på en smell og havne på nedre del av tabellen så vil mange jobbtilbud forsvinne. Rent strategisk så kunne et klubb bytte til en større liga gi solskjær en utviklings mulighet han kanskje ikke vil få om 12 måneder.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 12:51    Post subject: Reply with quote

Det er jeg enig i. Hvis han blir veid og funnet for lett for United vil han karrieren hans tjene på å dra ut nå.
Men har han ambisjoner (og ikke minst signaler om at han kan være ønsket) om å lede United må han ha den egenskapen som Eggen påpekte for noen uker siden, nemlig evnen til å gjenta suksess.
Å ta Molde fra å være et lag på nedre halvdel til seriegull er en bra prestasjon. Å gå videre til en av de klubbene det har gått rykter om og få dem til en topp 10-klubb i PL er også bra.
Men i United er ikke det bra nok. Et år til i Molde, og så et par-tre sesonger i en engelsk klubb vil jeg si er det mest fornuftige.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 13:06    Post subject: Reply with quote

Etter 2009 så var molde sett på som den store utfordreren til gullet i 2010 men alt gikk galt og de måte kjempe for å overleve. Dette kan skje igjen og hvis dette skjer så vil rykte til solskjær få seg en reel smell, og spesielt hvis det skjer i en jojo liga som den norske.
Selvfølgelig er det viktig at trenere klarer å gjenskape suksess men sannheten er at den norske ligaen er så ustabil at det som var godt nok til gull i år ikke trenger å være godt nok til topp fem neste år.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb