View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2011 20:21 Post subject: |
|
|
Hehe, la faktisk ikke merke til hva jeg kopierte fra NRK.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.08.2011 20:39 Post subject: |
|
|
2mas da, på prøvespill ja  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.11.2011 16:23 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...214120.ece
Ligger en ny emisjon i lufta etter nok et dundrende underskudd. De ligger an til 7 millioner i minus i 2011.
Har ikke Tromsø solgt for endel millioner i år også? Jaja, et par emisjoner sikrer godt drift i 2012 også... |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.11.2011 16:34 Post subject: |
|
|
- Det har litt med timing å gjøre, og noe må faktisk være på plass før vi kan gjøre det. Men det er positivt at vi har fått signaler om at det er flere som er interessert i å investere i TIL, legger Sandnes til.
 _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 04.11.2011 17:26 Post subject: |
|
|
Man kunne rett og slett laget en parodi av dette. En meget god South Park-episode, faktisk.
Det er så usaklig og latterlig.
 |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.11.2011 18:35 Post subject: |
|
|
Det er akkurat det som er problemet: det er i ferd med å bli så latterlig at det er nærmest umulig å lage en parodi på det - fordi de er blitt sin egen parodi. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
TIL-supporter Senior
|
Posted: 05.11.2011 11:15 Post subject: |
|
|
Inntektene fra spillersalg går inn i TIL Spiller AS, som er et uavhengig aksjeselskap. Klubbens underskudd er redusert fra 16.5 millioner i fjor til 7 millioner i år, og det langsiktige målet har vært og er at TIL skal drives i balanse, uavhengig av spillersalg, fra og med 2013.
Pressekonferansene dere synes er så morsomme avholdes hver ukedag, og er klubbens måte å kanalisere informasjon til media i byen (som har oppslag om TIL hver dag) på. En ordning begge parter er veldig fornøyd med. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.11.2011 11:47 Post subject: |
|
|
Er det lov å sile ut spillersalgsinntekter ut til et annet firma og la klubben gå i minus? Høres ikke stuereint ut. |
|
Back to top |
|
 |
TIL-supporter Senior
|
Posted: 05.11.2011 12:00 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig lovlig. TILs økonomi er organisert i tre aksjeselskaper, der klubbens hovedaksjonærer Troms Kraft og Sparebanken Nord-Norge i praksis har full kontroll. Hvis salget av Tom Høgli (10 millioner) hadde inngått i TILs resultatregnskap ville regnskapet vist et overskudd på tre millioner.
http://til.no/Klubben/Sty...tyret-i-AS |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.11.2011 15:08 Post subject: |
|
|
TIL forynger laget, ser jeg. Erstatter Rush med Ã…rst  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 08.11.2011 15:41 Post subject: |
|
|
....årst er nå 3 spiller inn for TIL (i 2012) nå på litt over en uke... tydelig at det gjøres en jobb der oppe med å hente inn spillere så fort det er mulighet til det-en litt annen prosedyre enn hva vår SD har på sånt.....
(sier ikke at jeg ville hatt noen av de 3...) _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
TIL-supporter Senior
|
Posted: 08.11.2011 15:49 Post subject: |
|
|
TIL har også nylig hentet ny 2. keeper etter Robin Malmkvist, som forlater klubben: http://www.rogalandsavis....776703.ece
I øyeblikket har følgende spillere kontrakt neste sesong:
Keepere:
Marcus Sahlman
Benny Lekström
Forsvar:
Fredrik Björck
Hans Norbye
Saliou Ciss
Mika Koppinen
Hans Ã…ge Yndestad
Ruben Kristiansen
Midtbane:
Kara
Ruben Yttergård Jensen
Magnus Andersen
Remi Johansen
Mads Reginiussen
William Frantzen
Thomas Drage
Angrep:
Steffen Nystrøm
Mohammed Ahamed
Simen Møller
Vegard Lysvoll
Ole Martin Ã…rst
Stallen er ikke komplett. Noen vil bli solgt eller lånt ut, og nye spillere hentet. Det skal gjennomføres evaluering og spillersamtaler med alle før sesongen 2011 er over. |
|
Back to top |
|
 |
TIL-supporter Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.11.2011 09:49 Post subject: |
|
|
Overrasket hvis Mos er interessert i det, han vil nok tilbake til VIF, det er tross alt et steg opp i karrieren. |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 10.11.2011 10:06 Post subject: |
|
|
uten at det er offisielt vil jeg tro at TIL har spurt Mos om han kunne være interessert i å fortsette i nord. Ser ingen grunn til å legge inn bud på en spiller de vet ikke vil fortsette.
Dessuten tror jeg at Martin Andresen mister flere og flere spillere, og ergo gjør Enga til en mindre atraktiv klubb. Selv for "enga-gutten" Mos. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.11.2011 10:26 Post subject: |
|
|
Mos har da vel flere ganger hintet til at han gjerne forblir i Tromsø? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.11.2011 11:30 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...214996.ece
Tromsø sier opp ansatte etter nok en smell. (selv om TIL-supporter straks logger seg inn her og skriver at TIL jobber mot et langsiktig mål).
Samtidig som klubben går 7 mill i minus og klubben er nødt til å si opp flere ansatte så legger klubben inn bud på flere millioner kroner for "Mos"... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.11.2011 11:47 Post subject: |
|
|
En kan si mye om Tromsø og Alfheim IIX, men de viser seg nå som en klubb som satser på det sportslige, uten at det trenger å være den riktige vurderingen i akkurat dette tilfellet. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.11.2011 12:18 Post subject: |
|
|
Tromsø har jo "alltid" satset på det sportslige, derfor er de også å "alltid" skakkjørte økonomisk.
Nekter å selge spillere uansett hvilket bud som kommer inn, fordi de skal klare medalje/europa/et eller annet annet tøft. Kjøper spillere og bruker penger de ikke har helt til en rik onkel redder situasjonen, eller man utfører en ny emisjon, eller man oppretter enda et selskap som eier en gressflekk utenfor stadion som andre kan kjøpe seg inn i.
Men akkurat i år så har de foreløpig fått sporslig suksess ved å satse over evne og det er jo positvit for dem. gir dem en ny giv til å fortsette opplegget de har kjørt tidligere.
Ã… ja da random TIL-supporter, dere har selvsagt en klar langsiktig plan for det hele. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.11.2011 12:43 Post subject: |
|
|
Tromsø er også interessert i Joachim Jørgensen.
Sålenge Mohn og SNN er villig til å spytte inn penger så går det vel fint. |
|
Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 16.11.2011 12:44 Post subject: |
|
|
Minner meg en del om Rosenborg: Man satses hardt på det sportslige, går dundrende underskudd og er skakkjørt økonomisk. Dog uten sportslig suksess, som TIL må sies å ha. _________________ Kebab og klyster |
|
Back to top |
|
 |
TILmann Junior
|
Posted: 16.11.2011 13:29 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | http://fotball.adressa.no...214996.ece
Tromsø sier opp ansatte etter nok en smell. (selv om TIL-supporter straks logger seg inn her og skriver at TIL jobber mot et langsiktig mål).
Samtidig som klubben går 7 mill i minus og klubben er nødt til å si opp flere ansatte så legger klubben inn bud på flere millioner kroner for "Mos"... |
Kan ikke annet enn å si meg svært forundret over dette. Jeg er meget bekymret over egen klubb. I sommer uttales det at alt ser så lyst ut, og man kunne melde om et halvårsresultat i pluss, rundet 2-3 millioner. Så får man høre at man kort tid senere ligger LANGT på minussiden.
Jeg har full forståelse for at de aller fleste stiller spørsmål ved at man for det første går i underskudd, og deretter melder om å si opp ansatte, bare få dager etter at man har bydd 2 millioner for en spiller.
Noe er selvsagt riv ruskende galt, og som sagt, jeg som TIL-supporter er veldig bekymret.
Når man atpåtil er inne i en handlingsplan som skal berge både poeng og lisens (TIL unngikk jo faktisk poengtrekk), rimer dette dårlig.
Men nå er det jo ingen av oss som har dyptågende kunnskap om klubbene våre, men det må være lov å si at dette er merkelige greier. Jeg forstår at det er vanskelig å treffe blink med tilskuertallet, men når underskuddet blir såpass stort, ca. 10%, er det legitimt å stille spørsmål.
Så nei, jeg som TIL-supporter skal på ingen måte komme her å pynte på tingenes tilstand, for det ser ut til at den kontrollen på økonomien man snakket om at man hadde i sommer, overhodet ikke er til stede. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.11.2011 14:21 Post subject: |
|
|
kablap wrote: | Minner meg en del om Rosenborg: Man satses hardt på det sportslige, går dundrende underskudd og er skakkjørt økonomisk. Dog uten sportslig suksess, som TIL må sies å ha. |
PÃ¥ hvilket grunnlag kan du si at TIL har sportslig suksess, men ikke RBK?!?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
|