| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 06.11.2011 21:36 Post subject: |
|
|
En ting som også er et tankekors er jo at Henriksen og Jamtfall er vel de best betalte i landet i forhold til stillingene de har(tror jeg). Da skal de vel også være de beste som finnes i landet. Man skal jo betale for den kompetansen man får. Det er ikke et rimelighetsnivå å betale en assitenttrener over 1mill i året som har kun spilt for RBK, har ingen utdannelse bortsett fra fotballkurs og har ingen erfaring fra andre klubber. Litt av det samme ser vi hos Jamtfall.
På grunn av at dette vil RBK fortsette i motgang og klubben kommer aldri til å få til noe stort igjen. For at det skal skje må man rive ned noen vegger på Brakka, det skjer ikke dessverre. Der er ledelsen altfor svak og kompisaktig til. En stor tabbe sånn sett var å ansette bestekompisen Erik Hoftun som sportslig sjef. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.11.2011 21:43 Post subject: |
|
|
| Trond tjente 1 305 062 i fjor (skal man legge til skatten på 500 000, eller er 1,3 mill bruttolønna?). Jørn tjente ca. 500 000 (200 000 i skatt). Stensaas tjente nesten en million som juniortrener. Kristobal og PerO: ikke kom med noe sprøyt om at de driver eiendomsvirksomhet eller mottok en bonus fra et eller annet 13 år gammelt utenlandsopphold nå. Lønna til spesielt Henriksen og Stensaas er skandaløst høy. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.11.2011 21:50 Post subject: |
|
|
Det som står er vel skattepliktig inntekt og da skal man ikke legge til skatten tror jeg. Uansett det er nok skandaløst høy lønn ja.
Jeg kan ikke skjønne at de har kompetanse til å være en del av et topp 30 miljø i fotball. Disse to(Henriksen og Jamtfall) holder knapt for topp 200 |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.11.2011 21:55 Post subject: |
|
|
| Er det ikke noen i Arsenal- miljøet Jønsson kan hente inn? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.11.2011 21:57 Post subject: |
|
|
| Tja, Wenger har jo som regel litt ferie rundt juli, så kan sikkert bidra med litt innspilling av angrepsmønster før e-cup ettersom Eggen er persona non grata i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.11.2011 22:02 Post subject: |
|
|
| JJ kjenner sikkert flere dyktige personer han kunne tenke seg å ha jobbende med seg, men Styret+Hoftun har gjort det klart at visse ansatte ikke skal byttes ut uansett. Flott tanke om kontinuitet.... |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 06.11.2011 22:33 Post subject: |
|
|
trønder/nordmann/skandinav/resten tanken herjer faen meg overalt i klubben.
Skulle ikke forundre meg om Hoftun snart ansetter et forskerteam bestående av trøndere, som ved en hver ansettelsesprosess i sportslig avdeling skal ta genetiske tester av søkerne for å sjekke om de har norske eller helst trønderske aner i genene sine. Trengs det veit du i trønderske Rosenborg  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.11.2011 22:47 Post subject: |
|
|
| Cool story, bro. |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 07.11.2011 02:32 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | trønder/nordmann/skandinav/resten tanken herjer faen meg overalt i klubben.
Skulle ikke forundre meg om Hoftun snart ansetter et forskerteam bestående av trøndere, som ved en hver ansettelsesprosess i sportslig avdeling skal ta genetiske tester av søkerne for å sjekke om de har norske eller helst trønderske aner i genene sine. Trengs det veit du i trønderske Rosenborg  |
Du fikk med seg siste overgangsvindu? ...ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.11.2011 09:33 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Trond tjente 1 305 062 i fjor (skal man legge til skatten på 500 000, eller er 1,3 mill bruttolønna?). Jørn tjente ca. 500 000 (200 000 i skatt). Stensaas tjente nesten en million som juniortrener. Kristobal og PerO: ikke kom med noe sprøyt om at de driver eiendomsvirksomhet eller mottok en bonus fra et eller annet 13 år gammelt utenlandsopphold nå. Lønna til spesielt Henriksen og Stensaas er skandaløst høy. |
Siden du henviser til meg. Den inntekten du ser i skattelisten er netto inntekt etter fradrag, men før skatt. Det er vanskelig å si om det er lønn, eller annen inntekt, uten å samtidig se på skattebeløp, formue og konas inntekt og formue. Det finnes kalkulatorer ute på nett, som gjør dette.
Teoretisk, kan lønna være 500.000 eller 2.500.000 uten at det fremgår av skattelisten. Du må aldri stole på skattelistens tall når du vurderer om det er lønn.
Gjorde en kjapp test, som er noe usikker pga manglende opplysninger om ektefelle. Men testen viser at lønna er omtrent i området som er oppgitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 07.11.2011 09:45 Post subject: |
|
|
| spraggon wrote: | | Du fikk med seg siste overgangsvindu? ...ikke? |
Jupp.
Men hvordan hadde forrige vindu sett ut om vi ikke hadde hatt Stig i klubben? Og var bruddet med holdningen panikk eller klokskap fra Hoftun og co?
Desutten kom det fram gjennom "RBKweb griller Hoftun og Stig" at denne idiotiske tanken ikke er skrinlagt.
Ellers var vel egentlig hele innlegget ment som en sarkastisk overdrivelse rettet mot det faktum at vi på ingen måte har for få trøndere ansatt på brakka, der samtlige av dem mest sannsynlig er ansatt fordi de har legendestatus som spiller. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.11.2011 13:14 Post subject: |
|
|
| Nordsteien avslutter sin assistenttrenergjerning i Ranheim f.o.m. nyttår. Blir spennende å se om han går tilbake til 100 % som spillerutvikler. Får håpe det. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.11.2011 13:59 Post subject: |
|
|
Wangberg: "RIL mister en stor ressurs i Trond Nordsteien. En av de flinkeste på treningsfeltet"
Mikke Karlsen: "Helt enig! En av de beste jeg har hatt"
Nordsteiens kompetanse på feltet er jeg ikke i tvil om at burde blitt benyttet mer på a-laget. I stedet benytter man ofte Henriksen... |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 11.11.2011 17:59 Post subject: |
|
|
Balstad var ikke like imponert. Vet du noe om hvorfor eller er det bare bitterhet over at han selv ikke har stort nok talent? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.11.2011 03:50 Post subject: |
|
|
Talent manglet ikke Balstad, var nok mer holdninger.
Løkberg: "Men i Ranheim fikk vi i går den forventede, men triste, beskjeden om at Trond Nordsteien ikke blir med neste år. Han vil bli savnet" Mike Stilson sa seg enig. Ufattelig at Ranheim i år har hatt en mer kompetent ass.trener enn RBK... |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 12.11.2011 08:10 Post subject: |
|
|
Aha!
Kanskje Selnæs lider samme skjebne? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.11.2011 02:51 Post subject: |
|
|
Aasmund Bjørkan: "Det virker dessverre ganske klart at
Trond Nordsteien ikke blir med neste år. Trond er en kanondyktig
trener som har gjort en kjempejobb for oss i år. Forhåpentligvis vil
han både bry seg om Ranheim, se kamper og komme med innspill også
neste sesong. Trond er ihvertfall en kjemperessurs og han har gjort
en formidabel jobb i Ranheim 2011."
Voldsomt til skryt Trond har fått i år. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.11.2011 10:57 Post subject: |
|
|
| Nordsteien er visst en større trenerressurs i RIL enn Bjørkan. Det har jeg hørt fra en som har en sønn på RILs a-lag.... |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 23.11.2011 12:26 Post subject: |
|
|
Så hvem har baller, evne og utsyn nok i klubben til å forstå at Henriksen og Nordsteinen skal bytte jobb? Tror en sparringspartner med kompetanse hadde vært gull for Jönsson. Henriksen er sikkert dyktig på sin måte, men det stråler ikke akkurat fotballfaglig kompetanse av de uttalelsene hans på tv. "Vi må angrip meir". "Vi glømt å angrip". "Vi forsvart itj oss bra nok".
Hvis ikke Nordsteinen får de utfordringene han fortjener kan vi risikere å miste han. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.11.2011 13:37 Post subject: |
|
|
| Når var Rambo sist på TV? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.11.2011 15:26 Post subject: |
|
|
Poenget hans står vel fortsatt fjellstøtt, kristobal? Har ikke sett Henriksen fått skryt, og han har heller ikke oppnådd noe utenfor klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.11.2011 20:07 Post subject: |
|
|
| Alle skjønner jo at Henriksen er en ren kompisansettelse, ikke noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 23.11.2011 20:19 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Når var Rambo sist på TV? |
Det har jeg dessverre ingen statistikk på, men det overrasker meg ikke hvis du har det
Når han sist var på tv, det kan jeg ikke si, men av de uttalelsene han har hatt på tv så har han ihvertfall ikke strålt kompetanse... jeg ser for meg at Henriksen er best til å trene et guttelag uten ferdigheter, hvor Rambo sine primalskrik og joviale framtoning kan bidra til god stemning i laget under diverse bussreiser til cuper rundt om i landet. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.11.2011 16:02 Post subject: |
|
|
For å kunne beskrive hvorfor Henriksen ikke holder mål er følgende situasjon. Tenk deg, Hamren og Henriksen blir stilt spørsmålet, "Hvordan bør man trene som fotballspiller?
Henriksen: Nei, man må jo bare dra på træninga, å hold sæ i form. Kjør på me masse innsats og tæl. Så e det viktig at man hell på my med ball og spille sammen som et lag.
Hamren: Å være fotballspiller handler om livsstil. Man kan dele inn treningsarbeidet i fotball, fysisk trening, kosthold og mental trening. Alle disse variablene er meget, meget viktig for å lykkes i fotball. Man må optimailiserer på alt man kan bli bedre på..... osv osv
Man ser jo forskjellen her med tanke på hvor viktig det er å ha gode analytiske evner. Noe jeg mener Henriksen og Jamtfall har total mangel på. Derfor klarer de heller ikke å være utfyllende kapaisteter i det sportslige apparatet. De blir lettvektere, ikke noe mer og det holder desverre ikke for en klubb som RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
blurros Junior
|
Posted: 25.11.2011 16:08 Post subject: |
|
|
| For en overraskelse |
|
| Back to top |