English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 22:59    Post subject: Reply with quote

Tipper vi starter med nøyaktig samme mannskap i neste kamp. De takker for tillitten og revansjerer seg for denne kampen ved å tape 4-1 mot tomsø. Ørlund er uheldig på et par av målene. JJ trenger et par dager på å vurdere saken men er fornøyd med å ha fått mål på bortebane.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:01    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Spørs om kanskje Ørlund bør smake litt benk nå.

Hvis ikke Ølhund havner på benken etter denne kampen, og alle tabbene i det siste, hva skal egentlig til for å havne på benken da?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:01    Post subject: Reply with quote

Men han skjønner vel ikke noe av hvordan de tapte kampen, for det var ikke slik de avtalte at det skulle bli.. Han må se litt på det i morgen.. Very Happy
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:02    Post subject: Reply with quote

Grufulle sener fra Molde på nyhetene Evil
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

Forventer at Ørlund, "kaptein" Dorsin og Jonsson er ferdig i klubben etter dette. Har Brann avsluttet kampen med Ojo og Austin er jeg redd vi hadde tapt denne kampen. Dette viser at 4-4-2 mannen Jonsson ikke har noe i Rosenborg å gjøre. Sannsynligvis går vi glipp av både medalje og e-cup etter dagens kamp. Om noen fortsatt har trua på Jonsson på dette forumet ser jeg frem til gode argumenter.
Back to top
Snorreth
Rutinert

Rosenborg har vært elendig helt siden tapet mot FC København.
Jeg som nøytral seer kan ikke huske at Rosenborg har underholdt over flere kamper etter dette.

Nei, Rosenborg har fått seg alvorlig knekk...

Last edited by Snorreth on 30.10.2011 23:03; edited 2 times in total
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 30.10.2011 23:03    Post subject: Reply with quote

I pausen i dag, bad jeg til de højere magter om 3 mål i anden halveg. Helt præcist indgik jeg en pagt, hvor jeg lovede at blive et bedre menneske i bytte mod 3 mål

Når min bøn nu er blevet besvaret, undres jeg om jeg nu er nød til at blive et bedre menneske, eller om jeg kan ignorere min aftale med Gud, siden han/hun tydeligvis er et røvhuld af uanede dimensioner?
Back to top
kettler
Senior

Dette er jo den perfekte muligheten, til å gi bråthen 2 kamper i TL.
Back to top
vegran
Veteran

Tellerion wrote:
BUL neste for Ørlund ...

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:04    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
På tide å ringe Stabæk og høre om de vil ta over kontrakta hans... Eller kanskje landslaget, Drillo gir seg jo snart!

Mulig en eller annen fjerdedivisjonsklubb går med på å ansette han som assisterende assistenttrener mot at vi betaler dem noen tusen?
Bakklandia
Legende

hansern wrote:
Bakklandia wrote:

Jeg forsvarer han ikke per se, jeg mener bare at man må være rettferdig nok til å bruke like vurderingskriterier når man vurderer alternativet.

Og ja, jeg tenker på laget. Det verste vi kan gjøre for laget nå er å gi dem enda en ny trener og enda en ny spillestil, for fjerde gang på tre sesonger. Det vil i hvert fall ikke gjøre ting bedre.

Hvilken spillestil er det du sikter til her Bakklandia. Er ikke hele problemet at de ikke har en spillestil å forholde seg til?

Jeg ser det er flere som påstår det der ja - at det ikke er en spillestil å forholde seg til. Men det er det naturligvis. Ett hvert bevist valg er en stil, og om det nå skulle være sånn at det Jönsson har sagt om spillestil kan oppsummeres med "Gjør som dere vil og selv føler for" (noe det selvsagt ikke kan), så er det faktisk det beviste valget han har tatt, og dermed er det også å betrakte som spillestilen.

Men problemet er at det kanskje har blitt litt for mye å forholde seg til - nå har klubben hatt tre trenere på relativt kort tid, som alle samme har hatt hver sin filosofi og hver sin foretrukne måte laget skulle spille på, og forsøkt å lære bort spillerne denne.

Sånn sett er det kanskje ikke så rart om spillerne er litt forvirret nå, men bruddstykker av tre spillestiler fortsatt friskt i minne, som de da kanskje - bevisst eller ubevisst - forsøker å kombinere.
Det var jo akkurat dette som var problemet sist det var "kaos" i klubben også - at ingen trener virkelig fikk tid til å sette sitt tydelige preg på laget. Da endte det opp i to femteplasser.

Nå ligger vi faktisk an å klare oss bedre enn som så, tross alt.
HeXX
Rutinert

jacsonø wrote:
Grufulle sener fra Molde på nyhetene Evil

enig. Trøsten er at vi skriver år 4012 når de får to stjerner på drakta med det tempoet de har i gullmedaljesanking.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:05    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
gonnagetchaa wrote:
hvis ikke hoder ruller etter dette så skjønner jeg ingenting!!!
Du kan få komme hit og hente en kasse pils om dette har noen som helst form for konsekvenser!

Konsekvenser i RBK? Hva slags tradisjoner har VI for noe sånt...

null tradisjon for det desverre og tror du slipper å gi bort noe pils....men er lov å håpe på det etter noe sånt som det her!
EspN
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:07    Post subject: Reply with quote

Jønsson må gå no!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:08    Post subject: Reply with quote

Første punkt på programmet bør vel være at noen av dere som er bosatt i Trondheim (helst innen gang-/løpeavstand fra Lerkendal) i grålysninga i morra henger opp et slakta grisehode på stadionporten (evnt legger det på trappa utafor Brakka).
Recon
Legende

PostPosted: 30.10.2011 23:09    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Har Brann avsluttet kampen med Ojo og Austin er jeg redd vi hadde tapt denne kampen.
Hæ??

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:09    Post subject: Reply with quote

For en dag!

Molde feirer seriegull og Brann rævkjører oss på Lerkendal.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:10    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
hansern wrote:
Bakklandia wrote:

Jeg forsvarer han ikke per se, jeg mener bare at man må være rettferdig nok til å bruke like vurderingskriterier når man vurderer alternativet.

Og ja, jeg tenker på laget. Det verste vi kan gjøre for laget nå er å gi dem enda en ny trener og enda en ny spillestil, for fjerde gang på tre sesonger. Det vil i hvert fall ikke gjøre ting bedre.

Hvilken spillestil er det du sikter til her Bakklandia. Er ikke hele problemet at de ikke har en spillestil å forholde seg til?

Jeg ser det er flere som påstår det der ja - at det ikke er en spillestil å forholde seg til. Men det er det naturligvis. Ett hvert bevist valg er en stil, og om det nå skulle være sånn at det Jönsson har sagt om spillestil kan oppsummeres med "Gjør som dere vil og selv føler for" (noe det selvsagt ikke kan), så er det faktisk det beviste valget han har tatt, og dermed er det også å betrakte som spillestilen.

Men problemet er at det kanskje har blitt litt for mye å forholde seg til - nå har klubben hatt tre trenere på relativt kort tid, som alle samme har hatt hver sin filosofi og hver sin foretrukne måte laget skulle spille på, og forsøkt å lære bort spillerne denne.

Sånn sett er det kanskje ikke så rart om spillerne er litt forvirret nå, men bruddstykker av tre spillestiler fortsatt friskt i minne, som de da kanskje - bevisst eller ubevisst - forsøker å kombinere.
Det var jo akkurat dette som var problemet sist det var "kaos" i klubben også - at ingen trener virkelig fikk tid til å sette sitt tydelige preg på laget. Da endte det opp i to femteplasser.

Nå ligger vi faktisk an å klare oss bedre enn som så, tross alt.

Og hvordan forklarer du da Røssler i Molde og Nordlie i Kongsvinger?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:13    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Iziba Jaja wrote:
Har Brann avsluttet kampen med Ojo og Austin er jeg redd vi hadde tapt denne kampen.
Hæ??

hæhæ Very Happy puh... flaks at Brann satte ut Ojo og Autin da Very Happy
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:14    Post subject: Reply with quote

En skandale av en kamp, så det også mot FFK da bunnlaget fikk styre 2.omgang. Kortsiktige konsekvenser må være at Ørlund og Chibuike benkes til fordel for Bråthen og Mush. Har ikke råd til en zalo-keeper i mål, her står det om å kapre Europa League i 2012. Deretter bør det vaskes grundig i krokene på brakka. Molde stiller med helprofesjonelt trenerteam i motsetning til oss, JJ er nok for dyr å sparke,men Henriksen og ikke minst Jamtfall bør finne seg annen arb.giver. Svendsen bør også stille sin plass til disp hvis det ikke blir EL kvalik neste år.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:14    Post subject: Reply with quote

Kan Jönsson-fanatikerne forklare meg hva som er bedre nå en starten på sesongen etter x-antall millioner brukt i sommer på spillere?

Hva er det som tilsier at den mannen skal håve inn mest millioner som trener i TL og bruke mest millioner på spillere når Brann ser ut som AC Milan i en kamp vi skal vinne for for å sikre medalje og europacup neste år?? Er dette fornuftig bruk av penger? Gir Jönsson noe som helst inntrykk av å være en trener som fortjener å koste så mye penger??

Last edited by Nåssåladden on 30.10.2011 23:16; edited 1 time in total
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:15    Post subject: Reply with quote

Bakklandia: Hvorfor trenger Jønsson så lang tid på å lære bort sin stil kontra andre trenere? Og er ikke dette en egenskap som kjennetegner en god trener?

Hvordan forklarer du Solbakken i Køln? De har hatt flere trenere de siste årene, og enda greier han å få et bunnlag med dårlig økonomi til å prestere etter bare 3 måneder, atpåtil med en kraftig skadeplaget tropp. Vil gjerne ha svar fra deg på det siste Smile

Last edited by Erlendr on 30.10.2011 23:17; edited 2 times in total
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:15    Post subject: Reply with quote

JJ bør ikke sparkes. Han bør gå av på eget initiativ.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 30.10.2011 23:16    Post subject: Reply with quote

Laget har blitt VERRE etter at forsterkningene kom, hva i alle dager har du gjort, JJ?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.10.2011 23:16    Post subject: Reply with quote

Rösler og Nordlie:
Det er disse guttas spillefilosofi, rett og slett.
Nordlie er jo Gale-Mathias å ha i samme klubb over tid, men han har spesialisert seg på kortvarige treneropphold for å berge klubber - sånne typer trenere har jo land. Hogdson er en sånn en i England - kanon i en kort periode, sportslig selvmord over lang tid i en og samme klubb.

Solbakken har 5-1-5 så langt i serien. joda, han har i øyeblikket 7 poeng ned til nedrykksplass, men sesongen er lang ennå. Jeg har trua på'n, men å si at han har fått Köln til å prestere noe særlig over normalen, er å dra det litt langt på nåværedne tidspunkt.

Det blir det samme som å si at Roar Johansen hadde lagd gull av gråstein i Sarpsborg08 seks kamper ut i denne Tippeliga-sesongen - vi ser jo hvor de ligger nå kontra hvor de lå da...

Last edited by Bakklandia on 30.10.2011 23:21; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 20, 21, 22  Next
Page 15 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb