View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 30.10.2011 22:59 Post subject: |
|
|
Tipper vi starter med nøyaktig samme mannskap i neste kamp. De takker for tillitten og revansjerer seg for denne kampen ved å tape 4-1 mot tomsø. Ørlund er uheldig på et par av målene. JJ trenger et par dager på å vurdere saken men er fornøyd med å ha fått mål på bortebane. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:01 Post subject: |
|
|
Zzyzx wrote: | Spørs om kanskje Ørlund bør smake litt benk nå. |
Hvis ikke Ølhund havner på benken etter denne kampen, og alle tabbene i det siste, hva skal egentlig til for å havne på benken da? |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:01 Post subject: |
|
|
Men han skjønner vel ikke noe av hvordan de tapte kampen, for det var ikke slik de avtalte at det skulle bli.. Han må se litt på det i morgen..  |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:02 Post subject: |
|
|
Grufulle sener fra Molde på nyhetene  |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
|
Forventer at Ørlund, "kaptein" Dorsin og Jonsson er ferdig i klubben etter dette. Har Brann avsluttet kampen med Ojo og Austin er jeg redd vi hadde tapt denne kampen. Dette viser at 4-4-2 mannen Jonsson ikke har noe i Rosenborg å gjøre. Sannsynligvis går vi glipp av både medalje og e-cup etter dagens kamp. Om noen fortsatt har trua på Jonsson på dette forumet ser jeg frem til gode argumenter. |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
|
|
Rosenborg har vært elendig helt siden tapet mot FC København.
Jeg som nøytral seer kan ikke huske at Rosenborg har underholdt over flere kamper etter dette.
Nei, Rosenborg har fått seg alvorlig knekk...
Last edited by Snorreth on 30.10.2011 23:03; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 30.10.2011 23:03 Post subject: |
|
|
I pausen i dag, bad jeg til de højere magter om 3 mål i anden halveg. Helt præcist indgik jeg en pagt, hvor jeg lovede at blive et bedre menneske i bytte mod 3 mål
Når min bøn nu er blevet besvaret, undres jeg om jeg nu er nød til at blive et bedre menneske, eller om jeg kan ignorere min aftale med Gud, siden han/hun tydeligvis er et røvhuld af uanede dimensioner? |
|
Back to top |
|
 |
kettler Senior
|
|
|
Dette er jo den perfekte muligheten, til å gi bråthen 2 kamper i TL. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
|
Tellerion wrote: | BUL neste for Ørlund ... |
 |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:04 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | På tide å ringe Stabæk og høre om de vil ta over kontrakta hans... Eller kanskje landslaget, Drillo gir seg jo snart! |
Mulig en eller annen fjerdedivisjonsklubb går med på å ansette han som assisterende assistenttrener mot at vi betaler dem noen tusen? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
|
|
hansern wrote: | Bakklandia wrote: |
Jeg forsvarer han ikke per se, jeg mener bare at man må være rettferdig nok til å bruke like vurderingskriterier når man vurderer alternativet.
Og ja, jeg tenker på laget. Det verste vi kan gjøre for laget nå er å gi dem enda en ny trener og enda en ny spillestil, for fjerde gang på tre sesonger. Det vil i hvert fall ikke gjøre ting bedre. |
Hvilken spillestil er det du sikter til her Bakklandia. Er ikke hele problemet at de ikke har en spillestil å forholde seg til? |
Jeg ser det er flere som påstår det der ja - at det ikke er en spillestil å forholde seg til. Men det er det naturligvis. Ett hvert bevist valg er en stil, og om det nå skulle være sånn at det Jönsson har sagt om spillestil kan oppsummeres med "Gjør som dere vil og selv føler for" (noe det selvsagt ikke kan), så er det faktisk det beviste valget han har tatt, og dermed er det også å betrakte som spillestilen.
Men problemet er at det kanskje har blitt litt for mye å forholde seg til - nå har klubben hatt tre trenere på relativt kort tid, som alle samme har hatt hver sin filosofi og hver sin foretrukne måte laget skulle spille på, og forsøkt å lære bort spillerne denne.
Sånn sett er det kanskje ikke så rart om spillerne er litt forvirret nå, men bruddstykker av tre spillestiler fortsatt friskt i minne, som de da kanskje - bevisst eller ubevisst - forsøker å kombinere.
Det var jo akkurat dette som var problemet sist det var "kaos" i klubben også - at ingen trener virkelig fikk tid til å sette sitt tydelige preg på laget. Da endte det opp i to femteplasser.
Nå ligger vi faktisk an å klare oss bedre enn som så, tross alt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
|
|
jacsonø wrote: | Grufulle sener fra Molde på nyhetene  |
enig. Trøsten er at vi skriver år 4012 når de får to stjerner på drakta med det tempoet de har i gullmedaljesanking. _________________ mvh HeXX
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 30.10.2011 23:05 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | gonnagetchaa wrote: | hvis ikke hoder ruller etter dette så skjønner jeg ingenting!!! | Du kan få komme hit og hente en kasse pils om dette har noen som helst form for konsekvenser!
Konsekvenser i RBK? Hva slags tradisjoner har VI for noe sånt... |
null tradisjon for det desverre og tror du slipper å gi bort noe pils....men er lov å håpe på det etter noe sånt som det her! _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:07 Post subject: |
|
|
Jønsson må gå no! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:08 Post subject: |
|
|
Første punkt på programmet bør vel være at noen av dere som er bosatt i Trondheim (helst innen gang-/løpeavstand fra Lerkendal) i grålysninga i morra henger opp et slakta grisehode på stadionporten (evnt legger det på trappa utafor Brakka). _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.10.2011 23:09 Post subject: |
|
|
Iziba Jaja wrote: | Har Brann avsluttet kampen med Ojo og Austin er jeg redd vi hadde tapt denne kampen. | Hæ?? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.10.2011 23:09 Post subject: |
|
|
For en dag!
Molde feirer seriegull og Brann rævkjører oss på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:10 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | hansern wrote: | Bakklandia wrote: |
Jeg forsvarer han ikke per se, jeg mener bare at man må være rettferdig nok til å bruke like vurderingskriterier når man vurderer alternativet.
Og ja, jeg tenker på laget. Det verste vi kan gjøre for laget nå er å gi dem enda en ny trener og enda en ny spillestil, for fjerde gang på tre sesonger. Det vil i hvert fall ikke gjøre ting bedre. |
Hvilken spillestil er det du sikter til her Bakklandia. Er ikke hele problemet at de ikke har en spillestil å forholde seg til? |
Jeg ser det er flere som påstår det der ja - at det ikke er en spillestil å forholde seg til. Men det er det naturligvis. Ett hvert bevist valg er en stil, og om det nå skulle være sånn at det Jönsson har sagt om spillestil kan oppsummeres med "Gjør som dere vil og selv føler for" (noe det selvsagt ikke kan), så er det faktisk det beviste valget han har tatt, og dermed er det også å betrakte som spillestilen.
Men problemet er at det kanskje har blitt litt for mye å forholde seg til - nå har klubben hatt tre trenere på relativt kort tid, som alle samme har hatt hver sin filosofi og hver sin foretrukne måte laget skulle spille på, og forsøkt å lære bort spillerne denne.
Sånn sett er det kanskje ikke så rart om spillerne er litt forvirret nå, men bruddstykker av tre spillestiler fortsatt friskt i minne, som de da kanskje - bevisst eller ubevisst - forsøker å kombinere.
Det var jo akkurat dette som var problemet sist det var "kaos" i klubben også - at ingen trener virkelig fikk tid til å sette sitt tydelige preg på laget. Da endte det opp i to femteplasser.
Nå ligger vi faktisk an å klare oss bedre enn som så, tross alt. |
Og hvordan forklarer du da Røssler i Molde og Nordlie i Kongsvinger? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:13 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Iziba Jaja wrote: | Har Brann avsluttet kampen med Ojo og Austin er jeg redd vi hadde tapt denne kampen. | Hæ?? |
hæhæ puh... flaks at Brann satte ut Ojo og Autin da  |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:14 Post subject: |
|
|
En skandale av en kamp, så det også mot FFK da bunnlaget fikk styre 2.omgang. Kortsiktige konsekvenser må være at Ørlund og Chibuike benkes til fordel for Bråthen og Mush. Har ikke råd til en zalo-keeper i mål, her står det om å kapre Europa League i 2012. Deretter bør det vaskes grundig i krokene på brakka. Molde stiller med helprofesjonelt trenerteam i motsetning til oss, JJ er nok for dyr å sparke,men Henriksen og ikke minst Jamtfall bør finne seg annen arb.giver. Svendsen bør også stille sin plass til disp hvis det ikke blir EL kvalik neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:14 Post subject: |
|
|
Kan Jönsson-fanatikerne forklare meg hva som er bedre nå en starten på sesongen etter x-antall millioner brukt i sommer på spillere?
Hva er det som tilsier at den mannen skal håve inn mest millioner som trener i TL og bruke mest millioner på spillere når Brann ser ut som AC Milan i en kamp vi skal vinne for for å sikre medalje og europacup neste år?? Er dette fornuftig bruk av penger? Gir Jönsson noe som helst inntrykk av å være en trener som fortjener å koste så mye penger??
Last edited by Nåssåladden on 30.10.2011 23:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:15 Post subject: |
|
|
Bakklandia: Hvorfor trenger Jønsson så lang tid på å lære bort sin stil kontra andre trenere? Og er ikke dette en egenskap som kjennetegner en god trener?
Hvordan forklarer du Solbakken i Køln? De har hatt flere trenere de siste årene, og enda greier han å få et bunnlag med dårlig økonomi til å prestere etter bare 3 måneder, atpåtil med en kraftig skadeplaget tropp. Vil gjerne ha svar fra deg på det siste 
Last edited by Erlendr on 30.10.2011 23:17; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 30.10.2011 23:15 Post subject: |
|
|
JJ bør ikke sparkes. Han bør gå av på eget initiativ. _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.10.2011 23:16 Post subject: |
|
|
Laget har blitt VERRE etter at forsterkningene kom, hva i alle dager har du gjort, JJ? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.10.2011 23:16 Post subject: |
|
|
Rösler og Nordlie:
Det er disse guttas spillefilosofi, rett og slett.
Nordlie er jo Gale-Mathias å ha i samme klubb over tid, men han har spesialisert seg på kortvarige treneropphold for å berge klubber - sånne typer trenere har jo land. Hogdson er en sånn en i England - kanon i en kort periode, sportslig selvmord over lang tid i en og samme klubb.
Solbakken har 5-1-5 så langt i serien. joda, han har i øyeblikket 7 poeng ned til nedrykksplass, men sesongen er lang ennå. Jeg har trua på'n, men å si at han har fått Köln til å prestere noe særlig over normalen, er å dra det litt langt på nåværedne tidspunkt.
Det blir det samme som å si at Roar Johansen hadde lagd gull av gråstein i Sarpsborg08 seks kamper ut i denne Tippeliga-sesongen - vi ser jo hvor de ligger nå kontra hvor de lå da... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 30.10.2011 23:21; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
|