English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Veigar Páll Gunnarsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 20.10.2011 22:16    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Den vanlige norske borger's rettferdighetssans og moral er et produkt av de lover og regler

jacsonø wrote:
Til og med regelverket som NFF legger til grunn, er tuftet på denne samfunnsforståelsen.

Så er borgernes forståelse og sans for rettferdighet og moral et produkt av våre lover og regler, eller er det motsatt? Motsier du deg selv her, eller mener du at de påvirker hverandre gjensidig?

jacsonø wrote:
De fleste av oss, reagerer heldigvis enda på handlinger som går på tvers av disse sansene.

Ja, så klart, men du skrev at NFF skulle legge opinionen til grunn for sin avgjørelse, hvilket ville vært helt idiotisk og ikke i tråd med demokratiske prinsipper, selv om det sikkert intuitivt høres sånn ut. Det er lovene og reglene som folket har vedtatt gjennom sine valgte representanter som er referanseverktøyet her. Eksempler på at opinionen ikke klarer å vurdere fordomsfritt og upartisk finnes i hopetall. Noen som har vekttall i statsvitenskap kan sikkert greie ut om demokratiets grunnvoller, rettssikkerhet og lynsjemobber fra historiebøkene Smile
acson
Veteran

PostPosted: 20.10.2011 22:44    Post subject: Reply with quote

Ja ja, sånn går no dagan. Smile Regner med at selv NFF er avhengig av å ha fotfeste i opinionen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 20.10.2011 23:01    Post subject: Reply with quote

Ja. Og opinionen vil neppe bli særlig fornøyd om NFF ikke følger sitt eget regelverk.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.10.2011 23:05    Post subject: Reply with quote

A good lynching is as good a reason for beer as anything!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2011 23:33    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja. Og opinionen vil neppe bli særlig fornøyd om NFF ikke følger sitt eget regelverk.

Er det noe i deres regelverk som tilsier at de ikke burde følge opp denne saken? Og hva skal man med et lovverk om nan ikke sanksjonerer imot de som bryter dette? Tror ikke "opinionen" er så hypp på anarki, heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 00:21    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg en følelse av at mange snakker forbi hverandre her; jeg har i hvert fall falt av!
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 00:57    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke nøff,islendinger eller franskmenn anmelder saken kan vel noen utenforstående privatpersoner gjøre dette?
Noen som orker? Very Happy
acson
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 01:08    Post subject: Reply with quote

Det jeg i utgangspunktet forsøkte å si, var at jeg har sett denne hendelsen komentert av økonomer, advokater, agenter, fotballedere, fotballeksperter og hvermandsen.
De eneste som ikke har sett koblingen mellom avtalene er de som har konstruert dem. Hvis NFF velger å tolke det som har skjedd som ikke straffbart, vil jeg tro at de fleste vil stille seg uforstående til avgjørelsen.

Jeg tar selvfølgelig forbehold om at de opplysningene som er blitt tilgjengelige, er fakta i saken.

At noen velger å tolke meg dit hen, at jeg forsøker å stable en mobb på beina, for å få hengt Loe og co, uten lov og dom, ja ja, de om det. Smile Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.10.2011 08:28    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henning wrote:

Er det noe i deres regelverk som tilsier at de ikke burde følge opp denne saken? Og hva skal man med et lovverk om nan ikke sanksjonerer imot de som bryter dette? Tror ikke "opinionen" er så hypp på anarki, heller.

Jeg tror du misforsto litt. Jeg skrev dette som en støtte til Torbjørn i hans diskusjon med jacksonø. Sikkert litt uklart fra meg. Som sagt, jeg tror at NFF vil straffe Stabæk og VIF med en liten bot for å ha brutt overgangsreglene ved å mangle underskrifter. Er det noe annet regelverket åpner for at de kan gjøre? NFF kan vel ikke gå inn å regulere/mene noe om overgangssummer?
Back to top
ØstlandsJokke
Junior

PostPosted: 21.10.2011 09:28    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Godt poeng jeg så på et annet forum (men det kan hende noen har nevnt det allerede her) at dersom det ikke er noen sammenheng mellomGunnarson og Stengel slik VIF og Stabæk hevder så burde de solgt Stengel til VIF og Gunnarson til RBK. Det ville vært butikk for Stabæk.

Det er et meget godt poeng som jeg og noen kolleger har diskutert i dag. All logikk tilsier at hvis dette var to uavhengige salg så hadde dette vært beste løsning.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2011 09:59    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror du misforsto litt.

Ikke umulig. Jeg trodde du impliserte at NFF ikke har hjemmel til å forfølge saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

Mye god dag mann økseskaft her Tommel'n opp!
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 21.10.2011 12:36    Post subject: Reply with quote

ØstlandsJokke wrote:
Escudos wrote:
Godt poeng jeg så på et annet forum (men det kan hende noen har nevnt det allerede her) at dersom det ikke er noen sammenheng mellomGunnarson og Stengel slik VIF og Stabæk hevder så burde de solgt Stengel til VIF og Gunnarson til RBK. Det ville vært butikk for Stabæk.

Det er et meget godt poeng som jeg og noen kolleger har diskutert i dag. All logikk tilsier at hvis dette var to uavhengige salg så hadde dette vært beste løsning.

Og slik kunne det kanskje blitt, men nå var det Veigar selv som tilslutt valgte VIF...
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 12:40    Post subject: Reply with quote

Haha. Ja, slik kunne det nok ha blitt.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 12:45    Post subject: Reply with quote

Ja, Stabæk fortsetter å si det, men det står da i redegjørelsen til Erik Loe at Stabæk ikke takket ja til tilbudet fra RBK, så hvordan kunne Veigar da velge?

Quote:
Vi har ikke mottatt et slikt bud. Vi har kun mottatt et bud som er høyere enn det han ble solgt for til Vålerenga, om enn langt unna 5 millioner. Haken ved det var at kjøpesummen skulle fordeles over 2 år, og dessuten inneholdt ytterligere klausuler som gjorde det vanskelig for oss å si ja. (Klausulene er for øvrig ikke uvanlige eller urimelige. De passet bare ikke.)

Quote:
Betyr det at Nancy kunne fått mer penger enn de får i dag. Ja. Til slutt. Men vår avtale sier ikke noe om at vi er forpliktet til å selge Veigar om noen byr.

Disse formuleringene er meget merkelig, hvis sannheten er at Veigar kunne velge fritt mellom begge klubber.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2011 12:49    Post subject: Reply with quote

Correct me if I'm wrong, men Gunnarsson var da ganske klar på, og åpen rundt, at han ville til oss og var enig med klubben om personlige betingelser før han plutselig bråsnudde mot Oslo øst?
Maenga
Junior

PostPosted: 21.10.2011 17:57    Post subject: Reply with quote

Han fikk et bedre tilbud fra dere, men etter et forbedret bud fra Vålerenga og etter at han snakket med familien sin, valgte han oss. Han kunne, som Loe skrev idag, også ventet ut kontraktstiden sin og tjent like godt i Stabæk.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 18:04    Post subject: Reply with quote

Og så tjente Stabæk 2 finfine millioner kroner på det.
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.10.2011 18:10    Post subject: Reply with quote

Merkelig at ett Stabæk lag i pengeproblemer ikke tok de 4 millionene dere ville gi for Stengel + 3,5 millioner fra oss for Gunnarsson det ville gitt 7,5 millioner mer i kassen, men istedenfor valgte de heller å akseptere 1 million ifra Vålerenga ett bud som var langt unna andre bud enn kunne få i markedet. VGP har vel uttalt i pressen at han ble presset til å signere for Vålerenga og har vel og sagt at han valgt å gå fordi det gagnet Stabæk mer enn at han ble der som spiller.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.10.2011 18:20    Post subject: Reply with quote

Erik Loe får snart plass i den norske OL-troppen til London. I roing.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 18:27    Post subject: Reply with quote

Ja. Lurer på om de forstår selv hvor skamløst dette fremstår og at de bare må kjøre løpet for å redde klubben, eller om de faktisk tror det er troverdig. Det er jo så pinlig. Som jacsonø proklamerte forstår jo alle og enhver hvordan dette henger sammen.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 21.10.2011 18:39    Post subject: Reply with quote

så akkurat intervju med loe på max-den fyren juger så han trur på det selv... skulle ikke forundre meg om han og IAO faktisk synes synd på seg selv/stabæk fordi media/alle andre, mobber og kommer med grunnløse beskyldninger mot stakkars dem som aldeles ikke har gjort noe galt...

jada.... Rolling Eyes
Maenga
Junior

PostPosted: 21.10.2011 20:09    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Merkelig at ett Stabæk lag i pengeproblemer ikke tok de 4 millionene dere ville gi for Stengel + 3,5 millioner fra oss for Gunnarsson det ville gitt 7,5 millioner mer i kassen, men istedenfor valgte de heller å akseptere 1 million ifra Vålerenga ett bud som var langt unna andre bud enn kunne få i markedet. VGP har vel uttalt i pressen at han ble presset til å signere for Vålerenga og har vel og sagt at han valgt å gå fordi det gagnet Stabæk mer enn at han ble der som spiller.

Jøss, det var mye misinformasjon på en gang. Stengel er ikke 4 mill, det er bare TV2 som har regnet med "budet" til RBK på 5 mill - 1 mill som Vålerenga fikk Gunnarsson for. Budet til Rosenborg ble avslått før Vålerenga i det hele tatt kom på banen, da Stabæk trodde de kunne få mer for han.

Veigar Pall Gunnarsson har aldri sagt at han ble presset til å gå til Vålerenga. Han sa at han først takket nei til Vålerengas tilbud, før et bedre tilbud kom på bordet og etter at han snakket med familien som visstnok hadde et ønske om å bli værende i Oslo-området. Det at han skulle tenke på Stabæk framfor seg selv er absurd.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 21.10.2011 20:28    Post subject: Reply with quote

Eeeh? Skjønner jeg deg rett Maenga, så er det du sier at Stabæk sa nei til Rosenborg sitt bud på 3,5 millioner fordi de trodde de kunne få mer for han... Deretter valgte de si ja til Vålerenga sitt bud på 1 million, men likevel er det liksom ikke noe svindel(eller sammenheng med Stengel saken) inni bildet? Rolling Eyes

Edit: Ble litt usikker om du faktisk prøver å forsvare handelen som etisk, eller om du bare skulle ha fram andre ting med avtalen. I siste tilfellet faller iallefall mitt poeng bort! Razz
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 22.10.2011 12:10    Post subject: Reply with quote

Utrolig at noen kan forsvare handelen og faktisk mene at den ble gjort i beste mening.

RBK's bud var etter sigende 3,5 mill (+0,5 etter x antall kamper) = 4 mill.

Vålerenga måtte ha minst matchet dette budet ettersom RBKs ble avslått.
La oss for ordens skyld anta at RBK fikk avslått 4 mill, mens Vålerenga fikk akseptert.

Prisen på VPG var 1 mill.
Hvilket må bety at opsjonen(!) på denne Stangel var satt til 3 mill for å matche totalsummen.

Da kan vi summere opp.
HVIS disse to handlene var separate, hvorfor gjorde ikke Stabæk følgende?

Selge VPG til RBK for potensielt 4 mill, sende 2 av de til Nancy og sitte igjen med 2 selv.
Selge opsjonen(!!) på Stangel for 3 mill til Vålerenga og totalt sitte igjen med 5 millioner kroner, uten å gjøre noe galt.

La oss rent hypotetisk sett si at ingen lyver i denne saken, så valgte faktisk Stabæk en avtale hvor sitter igjen med 4 millioner og en mistanke som er like klar som den mot Anders Breivik istedet for å cashe inn på 5 millioner og ha en ren deal.

Nei, de gjorde faktisk ikke det. De prøvde seg på en spansk en mot RBK, RBK nekta. De prøvde samme greia med VIF, som syntes det var greit.

Begge klubber bør selvsagt straffes for å inngå en avtale hvor de nedskriver markedsverdi på en spiller og lager en verdiløs avtale på en annen. (Ja, en opsjon er faktisk verdiløs når det kommer til fotballspillere)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 116, 117, 118  Next
Page 37 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb