English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Veigar Páll Gunnarsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 14.10.2011 12:35    Post subject: Reply with quote

Tipper dette ender med at begge klubbene får en liten bot for manglende underskrifter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.10.2011 12:37    Post subject: Reply with quote

Tja, det kommer an på hvor "heldige" klubbene er. De risikerer å bli stilt til ansvar både for UEFA og litt tøffere utøvende myndighet enn NFF i Norge. NFF er litt snillere enn økokrim, vil jeg tro.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 12:48    Post subject: Reply with quote

http://www.stabak.no/menn...127990.ece

Interessant å se hva de kommer til å hoste opp av forklaring på denne og ikke minst om den er troverdig... De har hatt 48 timer på å koke historien sammen, og sørge for at den er vanntett og holder mål. Det bør den være, med media hengende på saken og som kommer til å følge opp det minste spor i saken Cool
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.10.2011 15:37    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...11356.html

Nå kaster de to Islandske klubbene seg inn i fighten også. Dette blir god underholdning den neste tiden Smile
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 15:47    Post subject: Reply with quote

Haha, lækkert!
Back to top
Balalaika
Junior

PostPosted: 14.10.2011 15:54    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg kan uansett ikke se at Nancy har krav på mer en 500k slik avtalen står. VIF betalte tross alt bare 1 mill for Gunnarsson, de resterende fire millionene har ingen ting med denne overgangen å gjøre....

Men det er jo åpenbart at denne avtalen er bare juks og fanteri, så Nancy har selvfølgelig krav på mer. Det sier jo seg selv at opsjonen på unggutten inngår i dealen... Hvis ikke burde de jo solgt Veigar til RBK og bare opsjonen til VIF. Da ville Stabæk fått tilsammen 9 mill og selv blitt sittende med 6,5 mill etter at 2.5 mill er sendt til Nancy...

Det hadde gledet meg stort om Hannover hadde meldt om at Moa hadde blitt solgt til en storklubb for 5 mill og VIF hadde fått sin andel for videresalg. I tillegg hadde storklubben betalt 90 mill for en opsjon på en 15-åring på guttelaget til Hannover. Er ikke helt sikker på om Vålerenga hadde vært like sikker i sin sak om at slike avtaler er helt ok....
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 16:16    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
http://www.stabak.no/menn/article127990.ece

Interessant å se hva de kommer til å hoste opp av forklaring på denne og ikke minst om den er troverdig... De har hatt 48 timer på å koke historien sammen, og sørge for at den er vanntett og holder mål. Det bør den være, med media hengende på saken og som kommer til å følge opp det minste spor i saken Cool

Redegjørelsen er ute nå:
Overgangen Veigar Páll Gunnarsson

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 14.10.2011 16:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.10.2011 16:16    Post subject: Reply with quote

Balalaika wrote:
Hvis ikke burde de jo solgt Veigar til RBK og bare opsjonen til VIF. Da ville Stabæk fått tilsammen 9 mill og selv blitt sittende med 6,5 mill etter at 2.5 mill er sendt til Nancy...

Meget godt poeng du har der. Tror jeg ikke det er mange som har tenkt på.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.10.2011 16:27    Post subject: Reply with quote

Kjernen i Stabæks redegjørelse er altså at VIF var villig til å betale for opsjonen på denne guttungen, uavhengig av om de fikk Veigar eller ikke (Veigar kunne velge rbk eller vif , etter at avtalen med kidden var i boks).

Dette finner jeg svært vanskelig å tro på. 4 millioner for ingenting?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.10.2011 16:29    Post subject: Reply with quote

Spør du meg er Erik Loes dårlige norsk det mest interessante med redegjørelsen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 16:30    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis har de også lagt stort press på 16 åringen og hans foreldre, slik at de i dag har signert opsjonsavtalen. Lurer på hva det har kostet....
Back to top
Maenga
Junior

PostPosted: 14.10.2011 16:32    Post subject: Reply with quote

RBKdesi wrote:
Ville vært artig å sett reaksjonene til VIF supporterne dersom Hannover selger en binders til 100 mil og Moa med på kjøpet til en PL klubb i neste overgangsvindu...

Hannover ville jo vært Stabæk i det tilfellet. Jeg hadde blitt mye mer sur på Hannover enn klubben de solgte til, hadde det vært tilfellet. Men det er jo ikke merkelig at det skal fokuseres på konkurrenten Vålerenga her.

Budet til RBK var jo ikke 5 millioner likevel, akkurat hvor mye det var vites ikke.
Back to top
tokik
Proff

PostPosted: 14.10.2011 16:57    Post subject: Reply with quote

I følge Loe kunne ikke Stabæk akseptere tilbudet fra Rosenborg. Samtidig skulle VPG fritt velge hvem han ville gå til?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
acson
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 17:00    Post subject: Reply with quote

Jeg håper for Loe's del at dette er den tynneste suppa han noen gang har kokt. Hvis han får NFF til å svelge dette, ja da vet jeg ikke hvor jeg skal tro at grensen for svindel i overgangsmarkedet vil gå i framtida. Rolling Eyes
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 17:06    Post subject: Reply with quote

Han sier de verken har gjort noe umoralsk eller galt.

Han har med andre ord ikke evnen til å sette seg inn i hvilke følger dette får for andre overganger, dersom en slik policy skal aksepteres. Tynn forklaring
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.10.2011 17:47    Post subject: Reply with quote

Maenga wrote:

Hannover ville jo vært Stabæk i det tilfellet. Jeg hadde blitt mye mer sur på Hannover enn klubben de solgte til, hadde det vært tilfellet. Men det er jo ikke merkelig at det skal fokuseres på konkurrenten Vålerenga her.

What goes around comes around...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 17:57    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal anse Stabæks forklaring som fasiten, bør noen i VIF stille et par kritiske spørsmål til sine ledere.

Lurer på reaksjonen her inne, hvis Hoftun & co hadde lagt 4 mill på bordet for en opsjon på en 15 åring, uten en gang å ha hørt med spilleren om han kan tenke seg å spille for klubben....
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 18:14    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Balalaika wrote:
Hvis ikke burde de jo solgt Veigar til RBK og bare opsjonen til VIF. Da ville Stabæk fått tilsammen 9 mill og selv blitt sittende med 6,5 mill etter at 2.5 mill er sendt til Nancy...

Meget godt poeng du har der. Tror jeg ikke det er mange som har tenkt på.

jo, alle har tenkt det;-)
abjoern
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 18:22    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Hvis vi skal anse Stabæks forklaring som fasiten, bør noen i VIF stille et par kritiske spørsmål til sine ledere.

Lurer på reaksjonen her inne, hvis Hoftun & co hadde lagt 4 mill på bordet for en opsjon på en 15 åring, uten en gang å ha hørt med spilleren om han kan tenke seg å spille for klubben....

Hehe. Det er helt drøyt, og jeg tror vi kan slå fast at dette rett og slett ikke er tilfelle. Håkonsen har nok sine mangler, men han er ikke stokk dum.

Annen informasjon som har kommet frem, som er interessant:
- VPG hevder i motsetning til Loe at det forekom et betydelig press om å velge VIF foran RBK.
- Solbakken skal ha sagt at RBK var konkurs (sikkert i betydningen har ekstremt lite penger). Hva var motivet hans for å få VPG til å velge VIF? (ledende spm)
- Solbakken hevder for media at han ikke visst om opsjonen før media slo det opp, og at han ikke hadde noe med overgangene å gjøre. Hvor troverdig er det, og hvis han blir avslørt i løgn, hvor mange ganger har han løyet tidligere om mistenkelige affærer, og hvor få skrupler har han egentlig?
- Har Solbakken tjent penger på Stengel-affæren? Det er det jeg umiddelbart tenker, og at han gjerne har foreslått hele dealen. Men så klarer jeg ikke å få meg til å tro at en person som er avhengig av en viss troverdighet, kan stå på tv og si at han ikke kjente til en avtale, når sannheten er at han tjente på den. Det er i så fall drøyt. Attpåtil uten at klienten var klar over det. Får understreke at dette er ville spekulasjoner, men det ville ikke overraske meg. TV2 burde ha stilt oppfølgingsspørsmål om han hadde tjent penger på Stengel-avtalen.

Håper vi får vite hele sannheten.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 18:45    Post subject: Reply with quote

synes egentlig litt synd på Stabæk i denne saken. De var jo tross alt konkurstruet i sommer og spøkelset lurer vel over klubben enda. Da kan jo frustrasjon føre til lavmål. Når det gjelder Vålerenga derimot, en bedriten klubb som utnytter andres frustrasjon. Håper Viking knuser dem ikveld.
acson
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 18:54    Post subject: Reply with quote

Selv om man er konkurstruet må man vente mer av ledere i landets toppklubber. Snakk om å pisse i buksa for å holde varmen. Tommel'n ned
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 14.10.2011 19:12    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Men så klarer jeg ikke å få meg til å tro at en person som er avhengig av en viss troverdighet, kan stå på tv og si at han ikke kjente til en avtale, når sannheten er at han tjente på den.
And yet, History proves otherwise, time and again...

Money makes the world.....bend over.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 14.10.2011 20:08    Post subject: Reply with quote

Synes det er uprofesjonelt av stabæk og vif ovenfor Stengel og nancy. Selv om stabæk har slete økonomisk så betyr ikke det at de har rett til å "svindle" nancy på den måten. De sier at oppsjons avtalen med stengel og overgangen til VGP ikke har noen sammenheng, men det tror jeg bare er bullshit. Tenker man seg litt om så kan det virke som det har en sammenheng. For viss stabæk godtok budet til enga på 1 million og lagde en "tillegsavtale" der enga skulle betale 4 millioner for en oppsjonsavtale på stengel så fikk stabæk 5 millioner og trengte bare og gi 500k til nancy. Men blir spent og se hva de kommer frem til, er hvertfall fortsatt veldig uprofesjonelt av stabæk og enga.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 20:41    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Selv om man er konkurstruet må man vente mer av ledere i landets toppklubber. Snakk om å pisse i buksa for å holde varmen. Tommel'n ned

Dog bedre en å dø.

Dog en lidelse å se at Vålerenga leder mot Viking. Seier mot Aalesund på søndag er et krav!
acson
Veteran

PostPosted: 14.10.2011 20:57    Post subject: Reply with quote

At Stabæk står i fare for å "dø", er vel de samme ledernes fortjeneste.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 116, 117, 118  Next
Page 34 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb