| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.10.2011 21:43 Post subject: |
|
|
| Green Goblin wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | Om det finnes eller ikke vet jo ikke vi.
Edit: Green goblin: Skutle har jo gått ut å sagt at Rosenborg bød mer penger så det blir nok ikkke vanskelig å bevise dette. |
Ja, da så... |
Fin vri det der Goblin, godt at du er inne og forsvarer din synkende klubb.
La meg være litt mer tydelig da:
Vi her inne på forumet(meg ihvertfall) kan ikke vite om det eksisterer en faks eller mail som beviser budet.
Men Skutle var tidlig ute å gjorde det klart at informasjon de satt på tilsa at de hadde det høyeste budet. Og de tilsier at det er blitt gitt et bud, som igjen tilsier at det burde være et papir liggende som beviser dette.
Men selv uten dette papiret så kan NFF/UEFA komme med en henvdelse til Rosenborg om hva deres bud lød på, så får de selv vurdere om hvem som har grunn til å ikke fortelle sannheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.10.2011 21:46 Post subject: |
|
|
| Green Goblin wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | Om det finnes eller ikke vet jo ikke vi.
Edit: Green goblin: Skutle har jo gått ut å sagt at Rosenborg bød mer penger så det blir nok ikkke vanskelig å bevise dette. |
Ja, da så... |
| Quote: | | – Vi la inn et bud på Páll Gunnarsson som jeg tror var høyere enn det han ble solgt til Vålerenga for. At han ikke ble RBK-spiller, føler jeg ikke handlet om penger, men dette må du spørre Stabæk om. For oss er dette et «lost case», og vi jobber med andre alternativer, sier Skutle til Adresseavisen. |
Jeg synes også det virker utrolig rart at Rosenborg skulle prøve seg med et bud på en million på en spiller som Gunnarsson som de garantert vet og visste var verdt mer. Så vidt jeg vet har aldri Rosenborg lagt inn skambud av det kaliberet noen gang. De viste også senere i overgangsvinduet at de hadde kapital, slik at et eventuelt skambud ville vært unødvendig om de virkelig ønsket Gunnarsson.
EDIT: Man kan jo snu litt på flisa også - tror du virkelig Stabæk hadde vært villige til å slippe Gunnarsson for èn million (om man da ser bort fra hele opsjons-saken)? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 13.10.2011 22:20 Post subject: |
|
|
Rent instinktivt vil jeg synes det var en voldsom underpris. På samme måte som jeg synes vi fikk for lite for Hauger sammenlignet med hva dere fikk for PCS.
Men det jeg prøver å si - Vær nå, for egen del, litt varsomme med å ta medias påstander om fakta rundt overgangen for 100% god fisk. Det kan godt være at bildet ser ganske annerledes ut enn dere tror.
Last edited by Green Goblin on 13.10.2011 22:31; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 13.10.2011 22:25 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Tror ikke det finnes en lov måt å kjøpe "ingenting"... Rart engentlig, siden Norge har lover og regler mot nesten alt..
Hvis Nancy ville absolutt hatt penger for VPG, så burde de ha satt en høyere Kontant pris på han.. Regner egentlig med at Stabæk fikk en avtale om å betale 600 000 i rater... |
Men herregud, Messi. Hvor vanskelig skal det være å skjønne?
Det som er ulovlig her er at de har solgt en spiller billig, samtidig som at de har blåst opp verdien på en annen transaksjon unaturlig høy. Dette har vært gjort for å ramme en tredjepart som har avtalefestet rett til verdier av salget. I klartekst: de har trikset med tall for å hindre Nancy å få pengene de rettmessig har krav på, og det vil være svært enkelt å kunne sannsynliggjøre at den REELLE kjøpesummen er langt høyere enn avtalen kunne tilsi.
Hvis du mener at underslag av penger er lov i Norge, så bør du revurdere å uttale deg i denne tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.10.2011 22:26 Post subject: |
|
|
EDIT: svar til Green Goblin
Jeg synes i alle fall at det uansett virker meget spesielt at en Tippeligaklubb skal selge sin største profil til en så lav pris. Jeg ville nesten trodd at Stabæk da heller ville beholdt han ut tida, uansett økonomiske problemer. I alle andre situasjoner jeg kommer på har prisen for spillere mellom TL-klubber vært høyere, og ganske betraktelig høyere når det er snakk om så store profiler.
Det er mulig at femmillionersryktet til TV2 ikke stemmer, men jeg ser på det som langt mer sannsynlig enn at budet skulle være på en million. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 13.10.2011 22:29 Post subject: |
|
|
| Nå sitter det vel en litt forsmådd agent borte på Island, med en masse papirer og en ferdigforhandlet kontrakt det ikke ble noe av. Han har nok en ide om hvor mye RBK bød for VPG. Kommer nok noe fra ham etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 13.10.2011 22:31 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...10062.html
| Quote: | Juseksperter mener Gunnarsson-saken kan være en politisak
– Begynner å tenke i retning av bedrageri og utroskap. |
|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 13.10.2011 22:41 Post subject: |
|
|
En annen svært interessant del av denne situasjonen er jo NFF visepersident Einar Schultz på sett og vis også er eier av Stabæks spillere gjennom det tidligere omtalte investeringsselskapet som kjøpte rettighetene til Stabæks spillere.
NFFs visepresident skal dermed være med å dømme seg selv i denne saken eller?  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 13.10.2011 22:47 Post subject: |
|
|
| christianm wrote: | | Messi wrote: | Tror ikke det finnes en lov måt å kjøpe "ingenting"... Rart engentlig, siden Norge har lover og regler mot nesten alt..
Hvis Nancy ville absolutt hatt penger for VPG, så burde de ha satt en høyere Kontant pris på han.. Regner egentlig med at Stabæk fikk en avtale om å betale 600 000 i rater... |
Men herregud, Messi. Hvor vanskelig skal det være å skjønne?
Det som er ulovlig her er at de har solgt en spiller billig, samtidig som at de har blåst opp verdien på en annen transaksjon unaturlig høy. Dette har vært gjort for å ramme en tredjepart som har avtalefestet rett til verdier av salget. I klartekst: de har trikset med tall for å hindre Nancy å få pengene de rettmessig har krav på, og det vil være svært enkelt å kunne sannsynliggjøre at den REELLE kjøpesummen er langt høyere enn avtalen kunne tilsi.
Hvis du mener at underslag av penger er lov i Norge, så bør du revurdere å uttale deg i denne tråden. |
Det er ikke ulovlig å selge noe billig, Rema 1000 gjør det hver dag  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 13.10.2011 22:55 Post subject: |
|
|
Du bare nekter å ta det til deg du messi:
Jo, den avtalen er ulovlig om man sitter på et langt høyere bud, men velger en kreativ løsning for å snyte en tredjepart for sin rettmessige del av overgangen. Dette er UEFA klare på. |
|
| Back to top |
|
 |
Maenga Junior
|
Posted: 13.10.2011 22:56 Post subject: |
|
|
Det er for lite info til å vite om hvem som har gjort hva galt her.
Fikk RBK det samme tilbudet fra Stabæk? I så fall er det rart at ikke Hoftun eller noen annen oppe i RBK hadde kommet ut med det allerede. Det ville ihvertfall ikke gitt Skutle noen grunn til å ikke forstå hvorfor Stabæk sa ja til VIF og ikke RBK.
Har Vålerenga fremmet avtalen? Tvilsomt, da de ikke kunne vite om disse 50% som skulle gå til Nancy. I så fall er det merkelig å være villig til å tilby 4 mill for en opsjon på en spiller som rett og slett kan si nei til et tilbud.
Skulle gjerne visst hvordan avtalen ble til, for å kunne se hvem som har opptrådd umoralsk her. Fremmet Stabæk avtalen til Vålerenga, er det ikke rart at man da takker ja, siden man måtte ut med 5 mill for å få VPG uansett. En opsjon på et stortalent er dermed en bedre deal.
Vålerenga har uansett betalt sine 5 millioner, så den mest rimelige løsningen, ville da være å fjerne oppsjonen på Stengel, samt beordre Stabæk om å sende 2,5 millioner retning Frankrike.
Alle ser at avtalen lukter råttent. Hilsen Vålerenga-fan, som tross alt er fornøyd med en klassespiller som VPG i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 13.10.2011 23:03 Post subject: |
|
|
| Det foreligger strengt tatt ingen opsjon på Stengel, da han selv ikke visste noe om det før nå, og ikke har skrevet under på noe kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.10.2011 23:12 Post subject: |
|
|
| Green Goblin wrote: | Rent instinktivt vil jeg synes det var en voldsom underpris. På samme måte som jeg synes vi fikk for lite for Hauger sammenlignet med hva dere fikk for PCS.
Men det jeg prøver å si - Vær nå, for egen del, litt varsomme med å ta medias påstander om fakta rundt overgangen for 100% god fisk. Det kan godt være at bildet ser ganske annerledes ut enn dere tror. | Nå var ikke denne historien ny annet enn i media da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.10.2011 23:18 Post subject: |
|
|
| Maenga wrote: | Det er for lite info til å vite om hvem som har gjort hva galt her.
Fikk RBK det samme tilbudet fra Stabæk? I så fall er det rart at ikke Hoftun eller noen annen oppe i RBK hadde kommet ut med det allerede. Det ville ihvertfall ikke gitt Skutle noen grunn til å ikke forstå hvorfor Stabæk sa ja til VIF og ikke RBK. |
Man skal ikke se bort ifra at Rosenborg fik samme tilbud, spesielt siden VPG etter sigende ønsket seg til RBK fremfor VIF. Skutle uttalte at "det virket som om det var annet enn penger det handlet om, men at Stabæk får svare for dette". Mulig han hintet til noe der uten å ville gå ut med for mye.
| Quote: |
Har Vålerenga fremmet avtalen? Tvilsomt, da de ikke kunne vite om disse 50% som skulle gå til Nancy. I så fall er det merkelig å være villig til å tilby 4 mill for en opsjon på en spiller som rett og slett kan si nei til et tilbud. |
VIF så kanskje at dette var eneste måten å snappe opp Gunnarsson foran nesa på RBK. Deal or no deal-ultimatum fra Stabæks side, kanskje.
Skulle gjerne visst hvordan avtalen ble til, for å kunne se hvem som har opptrådd umoralsk her. Fremmet Stabæk avtalen til Vålerenga, er det ikke rart at man da takker ja, siden man måtte ut med 5 mill for å få VPG uansett. En opsjon på et stortalent er dermed en bedre deal.
|
Uansett hvem som fremmet avtalen - it takes two to tango. VIF må ha visst hva de betalte for, og er derfor ikke uberørt.
Vålerenga har uansett betalt sine 5 millioner, så den mest rimelige løsningen, ville da være å fjerne oppsjonen på Stengel, samt beordre Stabæk om å sende 2,5 millioner retning Frankrike. |
Spørs om det er så enkelt. Stabæk har tross alt bare fått en mill for VPG, og jeg har mine tvil om Stengel-pengene kan gjøres om til VPG-penger ved et trylleslag.
| Quote: | | Alle ser at avtalen lukter råttent. Hilsen Vålerenga-fan, som tross alt er fornøyd med en klassespiller som VPG i stallen. |
VPG er bra han, men vær klar over at få, om noen med hjertet i RBK er bitre per tid, da Chibuike har levert over all forventning. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.10.2011 23:27 Post subject: |
|
|
Vedr skriftlige bevis:
Det ville vært umåtelig rart om ikke RBK hadde gitt Stabæk et skriftelig bud. Svært sannsynlig finnes det en faks hos både Stabæk (om den ikke er tilintetgjort) og en kopi hos RBK. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 13.10.2011 23:29 Post subject: |
|
|
Hvis opplysningene som foreligger er riktige, noe som ser ut til å være sansynlig, da ingen av de involverte har gjort noe forsøk på å imøtegå dem, da er det helt utrolig at fans, som påberoper seg å være glad i fotballen, forsvarer denne pillråtne avtalen.
Hvis utviklingen skal fortsette i denne retningen, blir det vanskeligere å ta ledelsen i disse klubbene seriøst. Alle som vil fotballen vel, bør ta avstand fra dette.
Det er underslag av en annen klubb's midler, for å redde seg selv. Man må bare håpe at det blir tatt tak i denne saken og statuert et eksempel. Fotballen kan ikke leve med at spillere, ledelse og fans støtter opp om at man bør svindle naboklubben, hvis man kan.
God natt....  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.10.2011 23:32 Post subject: |
|
|
At direktøren i klubben går ut og sier at vårt bud var høyere enn VIFs og at Stabæk får svare for resten, er vel et ganske godt argument slikt sett. Jeg kan ikke tenke meg at Skutle ville uttalt seg slik dersom han ikke var rimelig sikker i sin sak. Han visste selvsagt hva RBK tilbød, men var vel mer usikker på hva VIF ga. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Maenga Junior
|
Posted: 13.10.2011 23:33 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Maenga wrote: | Det er for lite info til å vite om hvem som har gjort hva galt her.
Fikk RBK det samme tilbudet fra Stabæk? I så fall er det rart at ikke Hoftun eller noen annen oppe i RBK hadde kommet ut med det allerede. Det ville ihvertfall ikke gitt Skutle noen grunn til å ikke forstå hvorfor Stabæk sa ja til VIF og ikke RBK. |
Man skal ikke se bort ifra at Rosenborg fikk samme tilbud, spesielt siden VPG etter sigende ønsket seg til RBK fremfor VIF. Skutle uttalte at "det virket som om det var annet enn penger det handlet om, men at Stabæk får svare for dette". Mulig han hintet til noe der uten å ville gå ut med for mye. |
Synes fortsatt det er rart at Rosenborg ikke har sagt mer i denne saken, da de er involvert, og kan muligens sitte med viktige opplysninger. Om de ikke skal lekke dem ut i media, burde i så fall NFF/FIFA/UEFA meldes fra til.
| Quote: | | Quote: |
Har Vålerenga fremmet avtalen? Tvilsomt, da de ikke kunne vite om disse 50% som skulle gå til Nancy. I så fall er det merkelig å være villig til å tilby 4 mill for en opsjon på en spiller som rett og slett kan si nei til et tilbud. |
VIF så kanskje at dette var eneste måten å snappe opp Gunnarsson foran nesa på RBK. Deal or no deal-ultimatum fra Stabæks side, kanskje. |
I så fall kunne vel Vålerenga bare kjøpt han straight up for 5 mill. Stabæk var ikke i en posisjon til å avslå det, dersom denne dealen som var bedre for dem ikke hadde kommet i orden.
|
Uansett hvem som fremmet avtalen - it takes two to tango. VIF må ha visst hva de betalte for, og er derfor ikke uberørt. |
5 mill for opsjon på Stengel og VPG på kjøpet er jo bedre enn bare 5 mill for VPG. Vålerenga kan ha tenkt at det er mer fordelaktig for Stabæk å inngå en sånn deal, framfor å selge VPG for mindre enn de 5 millionene.
Vålerenga har uansett betalt sine 5 millioner, så den mest rimelige løsningen, ville da være å fjerne oppsjonen på Stengel, samt beordre Stabæk om å sende 2,5 millioner retning Frankrike. |
Spørs om det er så enkelt. Stabæk har tross alt bare fått en mill for VPG, og jeg har mine tvil om Stengel-pengene kan gjøres om til VPG-penger ved et trylleslag. |
Penger er penger. 5 millioner har gått fra Vålerenga til Stabæk, med opsjonen borte, sitter man igjen med det man ville hatt dersom avtalen skulle vært gjort på redelig vis. Du kan si at VPG hadde lyst til å dra til RBK istedenfor, men det kan han ikke da han godtok Vålerengas tilbud, når han egentlig bare kunne avvente og heller dra til Rosenborg enten med en gang eller etter at Stabæk var i en mer presset situasjon.
| Quote: | | Quote: | | Alle ser at avtalen lukter råttent. Hilsen Vålerenga-fan, som tross alt er fornøyd med en klassespiller som VPG i stallen. |
VPG er bra han, men vær klar over at få, om noen med hjertet i RBK er bitre per tid, da Chibuike har levert over all forventning. |
Det er sant, men så brukte man også mer penger på han. Samme gjelder forøvrig Dockal og Issah vs Koné. Folk sier Kone+VPG vs Chibbu+Dockal+Issah. Men da glemmer man 10-15 mil favør Vålerenga i tillegg.
Jeg tror ganske sikkert at dere hadde kjøpt Chibuike uansett jeg da. Penger har dere nok av. |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 13.10.2011 23:35 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | NÃ¥ var ikke denne historien ny annet enn i media da. |
Nei, den har svirret rundt en stund, men det er mange avarter av historien om hvem som har tilbudt hvem hva, til hvilken pris og hvem som har takket nei til hvem. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.10.2011 23:37 Post subject: |
|
|
| Verdien på de nevnte tre herrer er også den mangedobbelte av verdien på VGP og Konè som neppe er verdt mer enn 2 - 3 millioner til sammen. Verdien er det viktig ikke prisen. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.10.2011 23:39 Post subject: |
|
|
Her var det veldig mye rart Maenga. Du forenkler og overser.
Men, kan vi ta det i morgen? Jeg går å legger meg nå.
Trøtt som en melsekk. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 13.10.2011 23:42 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Vedr skriftlige bevis:
Det ville vært umåtelig rart om ikke RBK hadde gitt Stabæk et skriftelig bud. Svært sannsynlig finnes det en faks hos både Stabæk (om den ikke er tilintetgjort) og en kopi hos RBK. |
Er det snakk om faks, så sitter trolig RBK på originalen selv  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Maenga Junior
|
Posted: 13.10.2011 23:46 Post subject: |
|
|
Godt mulig, er trøtt selv. Overgangen er som sagt ikke bra, men jeg lurer på fordelingen av skylden skal være. Dagbaldet framstilte det jo som om det nesten av Vålerenga som hadde mest skyld, med: "VIF betalte én million for Gunnarson - ga fire millioner for uvitende 15-åring"
Fra mitt ståsted har Stabæk "jukset" til seg penger, Vålerenga har "oversett" Stabæk juks slik at man kom i førersete på å skaffe seg VPG. Det er værre fra Stabæk sin side, selv om Vålerenga ikke har rent mel i posen. Hva som ville skjedd dersom VPGs overgang hadde blitt gjort på lovlig vis vites ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.10.2011 23:54 Post subject: |
|
|
Maenga:
1. Rykter rundt kreativ bokføring fra Stabæks side er langt eldre enn medienes dekning av det. Hvorfor RBK ikke har meldt det er en annen sak, men de ønsket muligens å glemme saken og gå videre, noe de også har nevnt i media.
2. VIF kunne ikke kjøpt VPG straigh up for 5 mill, siden RBK var i førersetet til denne prisen. Hadde VIF takket nei til avtalen ville Gunnarsson vært RBK-spiller i dag, om ikke VIF hadde økt budet.
3. Opsjonen er svært lite verdt da spiller (og foresatte) aldri har vært involvert. VIF kjøpte seg opsjon, ingen kjøperett, på en ubeskrevet blad på 15 år til fire millioner, som det attpåtil viser seg at er veldig lite interessert i å spille for Vålerenga. Bare dette i seg selv burde fått ledelse i VIF til å tenke. Det er for meg ganske åpenbart at det fungerer andre veien - VIF kjøpte VPG og fikk en relativt tynn opsjon på kjøpet. Prisen på de forskjellige avtalene illustrerer at 15-åringen var hovedattraksjonen i handelen, noe jeg nekter å tro er virkeligheten.
4. Penger er penger, men de utgjør hver sin post på et budsjett. Man kan ikke uten videre selge melk og brød, for så å stryke melka fra kvitteringa slik jeg har forstått økonomi. Mye tyder også på at det gikk svært fort i denne helomvendingen fra RBK til VIF, og det ryktes også at en viss agent la ganske mye press på partene her.
5. Penger har vi ikke for mye av lenger, men vi hadde uansett nærmest garantert ikke kjøp Chibuike om Gunnarsson kom. Det ville vært å skyte seg selv i foten å kjøpe to spillere som kunne gå rett inn på laget i samme posisjon i ett og samme vindu. RBK har i lang tid sett etter sin "nummer 10", og Gunnarsson var tiltenkt denne plassen, akkurat som Chibuike nå er.
Når det gjelder de "sparte" pengene på spillerkjøp dere har i forhold til oss, vil jeg påstå at i allefall Chibuike og Dockal har et enormt videresalgspotensiale. Det har hverken Gunnarsson eller Koné. Men det er en helt annen debatt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 13.10.2011 23:58 Post subject: |
|
|
Det er vel også en grunn til at Stabæk ennå ikke har sluppet den halve millionen som Nancy skal ha ifm. salget av VPG. Jeg er ikke så helt overbevist om at disse pengene står "klare på konto'n" for å si det slik  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
|