English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKweb griller Trond Nordsteien
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 04.10.2011 20:28    Post subject: Reply with quote

Skutle... finnes mange interresante vinklinger der...
Back to top
View user's profile Send private message
DelPiero
Proff

PostPosted: 04.10.2011 21:23    Post subject: Reply with quote

Skutle og deretter Schwabe ville vært mitt ønske.
TomH
Veteran

PostPosted: 04.10.2011 22:11    Post subject: Reply with quote

Terje Svendsen?
Noen i styret?

Knerten,
litt dumt om vurderingen av Robin Bjørnholm detter ut? Når man først kommer inn på enkeltspillere (Oviasu), kan man kanskje også flette inn Bjørnholm der?

Bjørnholm er jo virkelig en spiller med potensial, men det er ikke opplagt (for meg) at det først og fremst er som spiss hvor potensialet er størst (som jo også du mener).

EDIT: Et salig rot av skrivefeil og gale formuleringer.

Last edited by TomH on 05.10.2011 08:40; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 04.10.2011 22:15    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Har prøvd å korte ned spørsmålene mine litt.

2. Hvorfor er det "bare" midtbanespillere som slår gjennom, og spesielt få backer/vinger? Er det nok fokus og kompetanse på 1 mot 1-ferdigheter?

Her bør det kanskje presiseres at det er juniorspillere det er snakk om?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.10.2011 23:18    Post subject: Reply with quote

Noe sånt da? 13 spm. bør vel gå bra. Ingen som har noe mer?

1. Hvilke faktorer har vært de viktigste for det gode talentarbeidet som er gjort i klubben de siste åra?

2. Hvorfor er det "bare" midtbanespillere som slår gjennom fra utviklingsavdelinga, og spesielt få backer/vinger? Er det nok fokus og kompetanse på 1 mot 1-ferdigheter?

3. Hvordan opplever du som spillerutvikler å jobbe under ulike trenere, og får dere klare instrukser fra hovedtrener ift. utviklingsarbeidet?

4. Hvilke mentale og sosiale kvaliteter kjennetegner de som tar steget til toppen, kontra de som ikke gjør det?

5. Hva er ditt personlige syn på spillestil og hvordan RBK bør spille om vi skal ut i Europa og gjøre det godt igjen?

6. Hva bør etter din mening gjøres annerledes i spillerutviklingen i Norge?

7. Med èn kamp i uka, hvor mange timer i uka mener du en RBK-spiller kan trene teknikk på egenhånd før belastningen av all trening tilsammen blir for stor, og anslagsvis hvor mange timer egentrening har en RBK-spiller gjennomsnittlig per uke?

8. Hva får først og fremst Rosenborg ut av samarbeidet med Ranheim?

9. Hvor stort potensiale synes du Osei Oviasu har, og hvordan bør han utvikle seg for å bli aktuell for a-laget til RBK?

10. Hva gjør dere for å utvikle mer av det vi kan kalle "Barcelona"-spillere, med god bevegelighet/balanse og teknikk? Henter dere noen inspirasjon utenfra i utviklingsarbeidet, gjennom besøk, kompetanseutveksling og samarbeid med andre klubber i utlandet?

11. Hvem tror du blir den neste som blir tatt opp i a-stallen til RBK og hvorfor?

12. Hva synes du om Robin Bjørnholms potensiale, og kan du gi en faglig begrunnelse på at han ble flyttet bort fra sin opprinnelige midtstopperposisjon tross en sjelden kombo av hurtighet og duellstyrke?

13. Du har UEFAs høyeste trenerutdannelse og et respektert navn i norsk fotball. Har du noen egne ambisjoner som hovedtrener?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 05.10.2011 00:41    Post subject: Reply with quote

Egentlig burde vi vel stilt samme spørsmålet til Nordsteien som til Torbjørnsen:

- Hvilken spiller under 20 syns du har mest potensial i RBK i dag?

Men det er kanskje det du på sett og vis gjør i spm. 11. Sånn bortsett fra det syns jeg formen og malen med ti spm. til hver så langt har fungert såpass at den helt bør beholdes (selv om jeg veit at knerten sikkert kunne hostet opp 50 spørsmål, siden dette tross alt er hans ene store interesseomnråde Razz )
TomH
Veteran

PostPosted: 05.10.2011 08:46    Post subject: Reply with quote

Knerten,
spm 2 om junioravdelingen er nå klinkende klart! Det er et spennende spørsmål. Litt kjedelig om svaret bare blir "tilfeldigheter".

Ps. Jeg har nå endret det jeg skrev om Bjørnholm. Det kom jo helt feil ut. Som deg, så heller jeg også mot at han har et kjempepotensial som stopper. Men, jeg har sett ham veldig lite.
TomH
Veteran

PostPosted: 05.10.2011 08:48    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

9. Hvor stort potensiale synes du Osei Oviasu har, og hvordan bør han utvikle seg for å bli aktuell for a-laget til RBK?

12. Hva synes du om Robin Bjørnholms potensiale, og kan du gi en faglig begrunnelse på at han ble flyttet bort fra sin opprinnelige midtstopperposisjon tross en sjelden kombo av hurtighet og duellstyrke?

Kan disse spørsmålene slås sammen?
F.eks:
Hvor stort potensiale synes du Osei Oviasu og Robin Bjørnholm har ift fremtidig A-lagsspill for RBK? Og kan du gi en faglig begrunnelse på at Bjørnholm ble flyttet bort fra sin opprinnelige midtstopperposisjon tross en sjelden og ettertraktet midtstopper kombinasjon av hurtighet og duellstyrke?

Blir spørsmålet for langt?
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.10.2011 11:13    Post subject: Reply with quote

Flotte spørsmål! Her er mine innspill:

3: Jeg uenig i premisset for dette spørsmålet. Talentutviklere bør i stor grad jobbe uavhengig av treneren. Trenere kommer og går, men talentutviklingen skal bestå. Det er derfor klubben og langvarige prosesser i den som skal styre og ivareta talentsatsningen. Som jeg har skrevet tidligere er det kompetansemangel i norske fotballklubbers ledelse. At man er avhengig av ansattes kompetanse innen å utføre det daglige arbeidet er selvsagt. At man imidlertid er prisgitt de samme personenes evner til å utforme og styre strategier for sitt eget arbeide er ikke bærekraftig over tid, da man nærmest sitter på bar bakke når vedkommende forsvinner.

Derfor synes jeg dette spørsmålet er uinteressant. Det kan strykes, eller evt. reformuleres til hvordan Nordsteien opplever at klubbens ledelse (her: styre og sportslig leder) har kompetanse til å utarbeide gode strategier og detaljerte retningslinjer for hvordan han skal jobbe.

7: Hva med å spørre om hvilke forbedringsområder Nordsteien ser i hvordan dagens RBK-spillere og -lag trener? Evt. legge til dette som eget spørsmål.

8: Vurdér å stryke dette; er redd svaret blir for åpenbart. "en god utviklingsarena for de i vannskorpen som er for gode for 2. div og ikke helt gode nok for Tippeligaen" osv.

11. Bør inn her.

9. "Hvilket potensiale har Osei Oviasu til å utvikle seg som en fremtidig a-lagsspiller for RBK?"

12. Bjørnholm-spørsmålet bør inn her, sammen med Osei. Gjerne med samme ordlyd som over, men med tillegget om posisjonsendringen.

10. Her kan man, hvis man vil, spørre om de fortsatt benytter seg av Coerver Coaching, et håndfast eksempel på noe som sannsynligvis er en glimrende metode for utvikling av tekniske og også taktiske ferdigheter hos unge spillere.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.10.2011 12:03    Post subject: Reply with quote

Takk for strålende tilbakemeldinger, Torbjørn! Ser dette bra ut?

1. Hvilke faktorer har vært de viktigste for det gode talentarbeidet som er gjort i klubben de siste åra?

2. Hvorfor er det "bare" midtbanespillere som slår gjennom fra utviklingsavdelinga, og spesielt få backer/vinger? Er det nok fokus og kompetanse på 1 mot 1-ferdigheter?

3. Hvilke forbedringsområder ser du i hvordan dagens RBK-spillere og lag trener?

4. Hvilke mentale og sosiale kvaliteter kjennetegner de som tar steget til toppen, kontra de som ikke gjør det?

5. Hva er ditt personlige syn på spillestil og hvordan RBK bør spille om vi skal ut i Europa og gjøre det godt igjen?

7. Med èn kamp i uka, hvor mange timer i uka mener du en RBK-spiller kan trene teknikk på egenhånd før belastningen av all trening tilsammen blir for stor, og anslagsvis hvor mange timer egentrening har en RBK-spiller gjennomsnittlig per uke?

8. Hvem tror du blir den neste som blir tatt opp i a-stallen til RBK og hvorfor?

9. Hvor stort potensiale synes du Osei Oviasu og Robin Bjørnholm har ift fremtidig A-lagsspill for RBK? Og kan du gi en faglig begrunnelse på at Bjørnholm ble flyttet bort fra sin opprinnelige midtstopperposisjon tross en sjelden og ettertraktet midtstopperkombinasjon av hurtighet og duellstyrke?

10. Hva gjør dere for å utvikle mer av det vi kan kalle "Barcelona"-spillere, med god bevegelighet/balanse og teknikk? Henter dere noen inspirasjon utenfra i utviklingsarbeidet, gjennom besøk, kompetanseutveksling og samarbeid med andre klubber i utlandet?

11. Du har UEFAs høyeste trenerutdannelse og et respektert navn i norsk fotball. Har du noen egne ambisjoner som hovedtrener?

Ang. Coerver Coaching så vet jeg at de fremdeles benytter seg av det på de veldig unge spillerne, Torbjørn Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.10.2011 12:06    Post subject: Reply with quote

Meget gode spørsmål Knerten! Eneste jeg lurer litt på er spm 5. Brude vi "bruke opp" et spørsmål på et spørsmål som høyst sannsynlig svares med et noe diffust svar om god spillutvikling, trøndersk innslag og kontinutet?

Har forresten ikke du og julegrisen gnagd i nesten ett år om denne spilleren(eller to?) som gikk til Forest elr noe? Ikke lysten på å konfrontere nå som du har sjansen? Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.10.2011 12:13    Post subject: Reply with quote

Personlig føler jeg spørsmål 5 er noe som kan være viktig å få besvart av Nordsteien - det handler om spilleSTIL, ikke utvikling, trønderske spillere og kontinuitet. HÅPET mitt er at han skal være ærlig her, for han kom til klubben i 2006, og opplevde da altså den strålende Europacup-prestasjonen i 2007, hvordan Hamréns spillestil tildels feilet i Europa og hvordan Eggen igjen lyktes med sin (prestasjonsmessig om ikke resultatmessig). Han har opplevd hva som fungerer og ikke fungerer i Europa, og jeg håper vi kan få et synspunkt og en ærlig beskrivelse av hva han mener om det.

Jeg vurderte å spørre om et par tidligere spillere, spesielt da Erik Tønne, men jeg tror helt ærlig det renner ut i "han var en god spiller som hadde mye talent, men stagnerte litt og blomstret med et miljøskifte, hyggelig å se at han har utviklet seg videre bla bla bla".
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.10.2011 12:17    Post subject: Reply with quote

Bra jobb! HÃ¥per Nordsteien er typen som kan gi oss interessante og utdypende svar.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.10.2011 12:45    Post subject: Reply with quote

Ingen som har flere innspill? Skal Nils bare ta det?
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 05.10.2011 15:21    Post subject: Reply with quote

Ja har ett til..

Jeg har et sterkt ønske om å få med et spørsmål der han må svare på hva han mener skal til for at RBK skal klare å utvilke spillere med like god teknikk som de beste fra land som f.eks Brasil og Spania. Hva slag opplegg ville vært nødvendig, hvor tidlig (mtp alder) må man starte og hvor mange timer med teknikk-trening i uka må man trene..osv ?

Mine tanker:
Slik jeg ser er det ingen grunn til at det er umulig å få til. Det er derimot flere grunner til at det ikke skjer i Norge. Først og fremst handler det om kultur, deretter om kompetanse (blandt trenere) og dedikasjon (blandt spillere).

For meg virker det opplagt hva som ville vært den mest fornuftige og raskeste løsningen: Om det er mulig (noe det sikkert er om man er villig til å legge nok penger på bordet) hent en god teknikk/talent-trener fra Brasil/Sør-Amerika. Hent en som har vist at han har klart å få frem gode tekniske talenter, og la han starte å utvilke spillere fra svært ung alder.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 05.10.2011 15:27    Post subject: Reply with quote

LOST: Er det ikke den tematikken som berøres i spørsmål 10 da?

Personlig synes jeg ikke man skal fjerne et spørsmål som berører samarbeidet med Ranheim, all den tid Nordsteien kanskje er den i klubben som har mest grunnlag for å svare på noe sånt....

Ut over dette synes jeg det er glimrende av Knerten! Tommel'n opp!
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 05.10.2011 16:00    Post subject: Reply with quote

Jo, ser jo at det blir litt av det samme da. Men slik jeg forstår det så handler det spørsmålet mer om hva RBK gjør I DAG for å få frem den "type" spillere (lettbente teknikkere med god balanse etc)..mens jeg øsker et mer visjonært spørsmål hva han mener skal til for at RBK skal klare å utvikle LIKE GODE tekniske talenter som man klarer i f.eks Brasil og Spania. Hva kreves av trenere, klubb, spillere etc. for å få det til? Igjen, jeg vil påstå at det ikke er umulig, og det burde ikke være noe som hindrer at RBK skulle ha et noe slikt mål å strekke seg etter.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 05.10.2011 16:40    Post subject: Reply with quote

Har Rosenborg tenkt å sende ut noen fra trener korpset til Ajax eller Barcelona over tid ( 6 mnd) for å hospitere ? Tror en uke i en storklubb blir lite fotball og mye kaffe...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.10.2011 17:18    Post subject: Reply with quote

3. Hvilke forbedringsområder ser du i hvordan dagens RBK-spillere og lag trener?

8. Hvem tror du blir den neste som blir tatt opp i a-stallen til RBK og hvorfor?

9. Hvor stort potensiale synes du Osei Oviasu og Robin Bjørnholm har ift fremtidig A-lagsspill for RBK? Og kan du gi en faglig begrunnelse på at Bjørnholm ble flyttet bort fra sin opprinnelige midtstopperposisjon tross en sjelden og ettertraktet midtstopperkombinasjon av hurtighet og duellstyrke?

10. Hva gjør dere - og hva mener du dere bør gjøre - for å utvikle mer av det vi kan kalle "Barcelona"-spillere, med like god bevegelighet/balanse og teknikk som brasilianske/spanske toppspillere? Henter dere noen inspirasjon utenfra i utviklingsarbeidet, gjennom besøk, kompetanseutveksling og samarbeid med andre klubber i utlandet?

11. Hva er de største fordelene for RBK med Ranheim-samarbeidet?

12. Du har UEFAs høyeste trenerutdannelse og et respektert navn i norsk fotball. Har du noen egne ambisjoner som hovedtrener?

Skal vi si oss ferdige? Den godeste Trond klarer 12 spørsmål. Han bor jo ikke akkurat i media.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2011 18:48    Post subject: Reply with quote

Stiller meg fullt og helt bak, knerten! Bravo! Tommel'n opp!
LOST
Proff

PostPosted: 06.10.2011 20:17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også det ser bra ut, men tenker at det er flere av spørsmålene som flyter litt inn i hverandre. Tror det er bedre å samle dem og endre rekkfølgen slik at det blir en rød tråd i det hele. Blir vel mer "grilling" også da det blir vanskeligere å snakke seg unna, siden det kommer så tydelig frem at vi ikke er fornøyd med de tekniske, 1 mot 1, og individuelle ferdigheter i RBK og Norge (spørsmål 1, 3, 10, 2, 7, 6 og kanskje delvis 5.)

2. Hvilke forbedringsområder ser du i hvordan dagens RBK-spillere og lag trener?

3. Hva gjør dere - og hva mener du dere bør gjøre - for å utvikle mer av det vi kan kalle "Barcelona"-spillere, med like god bevegelighet/balanse og teknikk som brasilianske/spanske toppspillere? Henter dere noen inspirasjon utenfra i utviklingsarbeidet, gjennom besøk, kompetanseutveksling og samarbeid med andre klubber i utlandet?

4. Hvorfor er det "bare" midtbanespillere som slår gjennom fra utviklingsavdelinga, og spesielt få backer/vinger? Er det nok fokus og kompetanse på 1 mot 1-ferdigheter?

5. Med èn kamp i uka, hvor mange timer i uka mener du en RBK-spiller kan trene teknikk på egenhånd før belastningen av all trening tilsammen blir for stor, og anslagsvis hvor mange timer egentrening har en RBK-spiller gjennomsnittlig per uke?

7. Hva er ditt personlige syn på spillestil og hvordan RBK bør spille om vi skal ut i Europa og gjøre det godt igjen?

8. Hvilke mentale og sosiale kvaliteter kjennetegner de som tar steget til toppen, kontra de som ikke gjør det?

9. Hvem tror du blir den neste som blir tatt opp i a-stallen til RBK og hvorfor?

10. Hvor stort potensiale synes du Osei Oviasu og Robin Bjørnholm har ift fremtidig A-lagsspill for RBK? Og kan du gi en faglig begrunnelse på at Bjørnholm ble flyttet bort fra sin opprinnelige midtstopperposisjon tross en sjelden og ettertraktet midtstopperkombinasjon av hurtighet og duellstyrke?

11. Hva er de største fordelene for RBK med Ranheim-samarbeidet?

12. Du har UEFAs høyeste trenerutdannelse og et respektert navn i norsk fotball. Har du noen egne ambisjoner som hovedtrener?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.10.2011 21:55    Post subject: Reply with quote

Greit, da sier vi det sånn!

Tar du spørsmålene, Nils? Ta dem i LOSTs rekkefølge.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.10.2011 22:29    Post subject: Reply with quote

Bra jobba! Tommel'n opp!
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 10.10.2011 23:37    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Greit, da sier vi det sånn!

Tar du spørsmålene, Nils? Ta dem i LOSTs rekkefølge.

Deal: blir gjort enten onsdag seint eller torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.10.2011 23:59    Post subject: Reply with quote

Konge. Gleder meg til intervjuet med Trond.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb