View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 27.09.2011 21:28 Post subject: |
|
|
Hvis molde har mulighet til å hente Hovland har vi det også, men skal vi ha noen mulighet burde vi legge inn et bud nå som er godt (7-10 er egentlig greit for kvoteplass og en god normann) og sier at vi skal ikke forhandle med Hovland først etter sesongen men da skal vi faen meg ha fus i alt og Molde får ikke gå i forhandlinger før vi har fått ja eller nei. Vi kan nok legge mer penger enn molde i kontrakten for tiden og det er lite som tyder på at Molde kommer til å spille no mer CL enn kvallik og dermed blir EL (hvis vi kvaller) være like mye utstillingsvindu med oss som Molde. Da er det antaklig bare Solskjær som vil utgjøre noe forskjell og hvis det er det som er viktigst trenger vi han erligtalt ikke _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.09.2011 21:31 Post subject: |
|
|
Problemet med Hovland er at han selv vil til Molde, og han har Jim S. som pusher kraftig på i forhold til Molde. Det er i realiteten kun ett alternativ i Norge. Han vil trolig takke nei til oss om vi overbyr MFK, og spesielt om de også starter sesongen som regjerende mester.
Synd, men sant. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 27.09.2011 21:50 Post subject: |
|
|
Ingen vil til fiskerlandsbyen. Langt større utviklingsmuligheter i Tr.heim. Bedre sportslig apparat, uteliv osv. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 27.09.2011 22:05 Post subject: |
|
|
For Hovland betyr nok Solskjær mer enn Jønson. Solskjær har, i Norsk målestokk, unike kontakter i England. For en unggutt som ønsker seg til balløya, blir nok Molde for fristende. Selvfølgelig kan vi svi av flere Moldekroner ved å by, men det blir nok trolig allt vi oppnår. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.09.2011 22:06 Post subject: |
|
|
Hovland er fra Sogndal, selv Molde vil føles som en by. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 27.09.2011 22:50 Post subject: |
|
|
Skulle vært noe å fått se kroteblokka til Hoftun nå..... Mange tall og enda flere navn. Hmmmm... Bodøglimt.... 10 mlll for å overleve.....hmmm Nordberg?....nei blir for dumt....hmmm...10 utlendinger-lago og lustig=8....hmmm....nye spillere på RBKWEB ....hmmmm |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.09.2011 23:22 Post subject: |
|
|
Jacksonø,
He he, ja når du nevner B/G så har jo de en stopper som kanskje kan være interessant for RBK...
Jeg tenker ikke på Nordberg (som er resverve nå). _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 27.09.2011 23:35 Post subject: |
|
|
Tenker du på thobias Skovsgaard? |
|
Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
Posted: 28.09.2011 00:35 Post subject: |
|
|
Han tenker vel på 19-åringen Martin Bjørnbak som har tatt Adeccoen med storm etter overgang fra 3. divisjon. Like god eller bedre enn vårt kjøp, Per Verner Rønning. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 28.09.2011 04:30 Post subject: |
|
|
Ryujin wrote: |
Bare fordi disse spillerne er gode nok for tippeligaen så betyr ikke at de er gode nok internasjonalt. Ser vi på de kampene vi har spilt internasjonalt det siste året så har verken Svendsson eller Henriksen vært god nok med ballen0 i beina(det er helt sikkert folk som er uenig med meg her). Vi ser at de blir fortere stresset når de møter lag som ikke gir de den tiden de er vant til fra tippeligaen. |
Dette er noe som vil løse seg selv over tid. Begge har gode nok basisferdigheter, det handler bare om å bli kjent med nivået de møter. Poenget er også det at de faktisk ikke skal ha ballen i beina særlig lenge, men at de skal spille på 1 og 2 touch. Og igjen, dette har de begge gode nok basisferdigheter for å gjøre.
Skal vi spille på denne måten så må vi i hvert fall hente nye spillere, skal vi skyte fart fremover så må vi hente raske spillere, vi har sett flere ganger at de som vi ser på som raske spillere virke direkte treig når de møter internasjonal motstand. Norge har ikke en kultur med raske pasningssikre spillere så hvis vi ikke skal spille kick and run så må vi på storinnkjøp i vinter. |
Nå må du bestemme deg, tidligere sa du følgende:
Quote: | At vi skal spille en "kick and run" fotball internasjonalt blir bare for dumt, da kan vi like gjerne bare glemme CL og EL, vi må lære oss å holde på ballen og skape en ro i laget sånn at spillerne ikke blir stresset hver gang de får ballen. |
Altså at det å spille kick and run blir for dumt. når jeg så påpeker at jeg aldri har sagt at vi skal spille kick and run må vi plutselig gå til storinnkjøp om vi skal gjøre noe annet.
Hvilke spillere er det "vi" har sett på som raske som har blitt trege internasjonalt? Den eneste spilleren jeg har sett på rom rask i RBK det siste året er Stadsgaard. Man trenger ikke superraske spillere, man trenger bare spillere som er raske NOK, men som er raske i startblokkene.
Laget som kontrer har alltid fordelene i forhold til det forsvarende laget, uansett om det forsvarende laget har spillere som er raskere enn det angripende laget. Det handler bare om å kjøre overgangene hardt slik at de ikke får organisert seg.
Nå går du blind på tippeliga som et kvalitetsstempel, de lagene vi har møte i kvaliken til EL og CL er helt okey, men de lagene vi hadde møt i selve gruppespillet er flere nivå over disse.
Ser vi på fjorårets FCK så hadde de spillere som var alt for god for den danske ligaen og det er nettopp disse typene vi må hente skal vi igjen kunne kjempe mot de bedre lagene i Europa. |
Hvor går jeg meg blind på tippel,igaen som ett kvalitetsstempel? Jeg har jo gjentatte ganger sagt at man ikke kan spille på samme måte i E-Cup som i TL, det jeg har sagt er at om man har spillere som er kapable til å spille ut motstandere i Norge, så har man spillere som har det som skal til for å ha raske overganger med spill langs bakken. Man vil også ha spillere som er kapable til å holde ballen i laget ved behov. Det er selvfølgelig ikke slik at spillere kan gå rett fra TL til E-cup og prestere, men ferdighetene som skal til vil være der, det eneste som mangler da vil være matching på høyere nivå. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 28.09.2011 07:51 Post subject: |
|
|
Bjørkis:
Martin Bjørnbak kom fra Stålkameratene som er Mo i Rana's 2 beste lag. Han har spillt mot Steigen, Herøy, Mosjøen osv. Blir vel noe tynnt for å være førstevalg i RBK. Og det er vel førstevalg vi er ute etter. Thomas Drage, som kom fra Mosjøen, valgte TIL foran RBK, da han regnet med å få spilletid der. Bjørnbak bør nok velge samme løypa.
Tror det var litt humor i det Tomh sa.  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.09.2011 09:56 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Jacksonø,
He he, ja når du nevner B/G så har jo de en stopper som kanskje kan være interessant for RBK...
Jeg tenker ikke på Nordberg (som er resverve nå). |
Nordberg er vel skadet og ute for resten av sesongen. Spilte fra start av før det. |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 28.09.2011 12:08 Post subject: |
|
|
Nå som ryktene igjen går om at Rade kan være på vei hjem til Helsingborg så vil jeg på ny lansere en tanke jeg har hatt lenge. Rade blir ikke bedre med årene og med 1 år kontrakt igjen er vel dette siste gang vi kan få noe penger igjen for han, i tillegg har han en veldig høy lønn og med dette tatt i betrakning mener jeg at RBK nå bør selg om man får et bra tilbud.
Så til den tanken jeg har hatt en stund: Jeg er opptatt av at RBK skal ha en del nordmenn og helst trøndere på laget, om Rade forsvinner så har vi flere gode talenter på vei opp som Mush men jeg tror ikke han er klar til å ta over plassen til Rade helt ennå. Den jeg mener RBK bør gå for er Marcus Pedersen, han har god fysikk, målteft og holder veldig godt tippeliganivå. Om han ikke blir en suksess i Vitese før januar vinduet så tror jeg vi kan overtale både klubb og spiller til en overgang. Han er Norsk (ikke trøndersk da men) fortsatt ung og et veldig bra potensiale. Han har vært ute og kjenner til å spille i en bedre liga enn TL og jeg tror han ville passet bra i tospann med Chibuike.
Noen som er enig/uenig eller har tanker om dette? _________________ Twitter: @MariusBismo |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.09.2011 12:22 Post subject: |
|
|
Etter min mening er Pedersen en svært begrenset spisstype som passer best i et lag det ikke forventes så mye av. Ikke utpreget god teknisk, selv etter norske forhold, ikke utpreget rask, ikke noen kanonavslutter eller notorisk målscorer, først og fremst en sterk og aggressiv spiller. Dette er den typen spiller vi godt kunne hatt som backup, men det må vi klare å utvikle selv.
Slik jeg ser det fins det ikke tilgjengelige norske spisser av den kvaliteten som skal til for å fullverdig erstatte Pricas betydning for laget (det er vel egentlig bare Moa som er i nærheten nå, tilgjengelighet unntatt), og vi sitter allerede på den spilleren med høyest potensiale i Bakenga.
Spissplassen er ikke den plassen Norge produserer flust av gode spillere, og dermed kan vi trygt se for oss å erstatte Pricas utlendingeplass med en ny utlending. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.09.2011 13:02 Post subject: |
|
|
Her er jeg jaggu meg dønn uenig med Zaphod.
Pedersen er en allrounder, altså ikke ekstrem på noen av punktene du ramser opp, men han er en notorisk "dukk-opp" a la Brattbakk. En av de flinkeste på det, jeg har sett i Tippeligaen siden Harald Martin.
Men nei, om vi skal fortsette denne "fantastiske" spille"stilen" vi har med Prica på topp, så er han ikke riktig type.
Dere kan jo gjette vilt hva jeg er tilhenger av... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.09.2011 13:37 Post subject: |
|
|
Du vil vel at vi skal gjøre som i glansdagene, hvor vi også tidvis pælmet ballen opp men hvor den oftere enn i dag skvatt gjennom til en spiller på løp i bakrom. Kampen mot Odd minnet jo mye om mange kamper på 90-tallet, med noen enkle mål og andre hvor hvor det var gode kontringer (Henriksens mål) eller gode kombinasjoner (Lustig sitt).
Utfordringen er å få enda mer av spillet gjennom indreløperne og få flere gode innlegg fra kant istedet for de halvhøye ballene mot Prica fra backer eller indreløpere.
Vi har muligheten for å spille i bakrom på Chibuike hvis det er presist, men vi kan ikke som i gamle dager spille 40-meterspasninger i bakrom mot Brattbakk eller Mini, fordi disse rommene ikke finnes noe særlig lenger.
Jeg mener vi bør jakte spillere som er enda bedre på små flater enn det Prica er. Skal vi kunne prestere ute tror jeg løsningen mer er å ha gode enkeltspillere enn et veldig fastlagt system.
Det var sånn vi lyktes ute i 2007, da bevegelsene i angrep slett ikke var all verden, men hvor vi hadde spillere som var gode med ball og hvor det kunne settes opp små spillsekvenser som var gode. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 28.09.2011 13:43 Post subject: |
|
|
I en ideell verden hadde den bortkomne sønnen Michael Karlsen blitt toppsocorer i Adecco i aar og tatt steget opp med RBK neste sesong. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.09.2011 14:00 Post subject: |
|
|
I en ideell verden hadde vi funnet en fem-ti år yngre Afonso Alves i samme form som han var i da han spilte i Sverige og Nederland. Det tror jeg til og med recon hadde hatt sansen for. Man kan jo drømme... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.09.2011 14:26 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Du vil vel at vi skal gjøre som i glansdagene, hvor vi også tidvis pælmet ballen opp men hvor den oftere enn i dag skvatt gjennom til en spiller på løp i bakrom. Kampen mot Odd minnet jo mye om mange kamper på 90-tallet, med noen enkle mål og andre hvor hvor det var gode kontringer (Henriksens mål) eller gode kombinasjoner (Lustig sitt). |
Det er vel et nøkkelord understreket der, hva? En og annen god kontring og kombinasjon, men som jeg har gjentatt ofte, det lyser tilfeldigheter av selv det lille som ser pent ut. En og annen målrettet langpasning som blir en gjennombruddspasning er bra det, men DET er ikke en spillestil.
kristobal wrote: | Vi har muligheten for å spille i bakrom på Chibuike hvis det er presist, men vi kan ikke som i gamle dager spille 40-meterspasninger i bakrom mot Brattbakk eller Mini, fordi disse rommene ikke finnes noe særlig lenger.
Jeg mener vi bør jakte spillere som er enda bedre på små flater enn det Prica er. Skal vi kunne prestere ute tror jeg løsningen mer er å ha gode enkeltspillere enn et veldig fastlagt system. | OG jeg tror kombinasjonen er et must. Strukturerte løps- og pasningsmønstre var mye det som gjorde at tildels (teknisk (men imo mentalt overlegne dagens)) begrensede spillere oppnådde det de gjorde i inn- og utland på 90-tallet. Det var det som gjorde at vi gang på gang kunne komme på en første-, en andre- og en tredjebevegelse som overveldet forsvar, og hvor ballen kom når og hvor den skulle, fordi pasningslegger visste at det ville være en spiller i den posisjonen, i det rommet. Men det er som Drillo påstår om sin fotball og Brasil. Jo bedre spillere som utfører en stil (eller angrepsmønster), desto bedre utføres det.
Så jeg er helt enig i at vi bør sikte oss inn på den type spillere. Knerten og jeg er jo rimelig på linje om hvilke spillertyper RBK burde dyrke. Men jeg mener ikke det skal gå på bekostning av etablerte angrepsmønstre, det skal derimot gjøre mønstrene bedre.
For meg kan man gjerne drite i å snakke om "spille som Barca, Bayern Munchen (som jeg tøyset om i går), etc. For meg kan vi gjerne spille som FCK i borteoppgjøret i fjor. Det er den flotteste skandinaviske fotballen jeg har sett. Og det inkluderer det meste av 90-tallet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 28.09.2011 18:57 Post subject: |
|
|
Sylvester Igboun
21 år gammel spiss fra Nigeria som ble hentet til Danmark som 16-åring gjennom samarbeidet FC Midtjylland har med en klubb i Nigeria. Er sett på som en av de største spisstalentene som befinner seg i Danmark pdd. og var ettertraktet i sommerens overgangvindu. Midtjylland ønsket da ikke å selge.
Fysisk sterk spiller som også innehar bra teknikk, dribleferdigheter og fart. Er også en veldig god hodespiller tross av at han er lav, 1.73 m høy.
Hadde ikke en fantastisk "debutsesong" i fjor, men har hatt bra start på årets sesong med 4 mål og 3 assist. Kontrakt til 30.06.13 og prisen blir sikkert deretter, overkant av 10 millioner? Men her er det absolutt muligheter for videresalg med gevinst.
http://youtu.be/pVBrZyGjQGU
http://youtu.be/tcNgjq7p9jY
http://youtu.be/a_iWivShx1g |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 28.09.2011 19:30 Post subject: |
|
|
For ordens skyld er jeg altså enig med de som mener vi trenger en bedre teknisk spiss for å erstatte Prica, det er nettopp derfor jeg mener at vi må se utenfor TL - her finnes det ingen teknisk gode spisser. Litt hodestyrke hadde vært greit, men vi trenger ikke å kjøpe en targetspiller, mener jeg.
Når det gjelder denne dukkopp-evnen hos Marcus Pedersen, så lurer jeg litt på hvordan den manifesterer seg, siden han aldri har bøtta inn mål for noe lag, men levert greie 17 mål på 40 kamper for middelmådige Strømsgodset, og ellers ikke levert all verden av scoringer. Jeg lurer meg på hvordan Bakenga leverer i mål/minutt, til sammenligning. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 28.09.2011 19:57 Post subject: |
|
|
Marcus Pedersen spilte 16 kamper, hadde 7 mål og 2 assist i 2010 før han ble solgt. Han er en målskårer, men har mye og jobbe med i ''all around'' spill. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 28.09.2011 20:03 Post subject: |
|
|
Bakenga har 7 mål i 2011, antagelig på mye mindre spilletid. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 28.09.2011 20:07 Post subject: |
|
|
Bakenga er et stort talent, men det har ikke noe med Marcus Pedersen å gjøre.  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.09.2011 20:57 Post subject: |
|
|
synes heller vi skal følge michael karlsen fremover om vi vurderer pedersen. har vørt bra for hødd i år, og har jo vist tidligere at han har potensialet...
Ellers Sanhor eller hva han heter. hadde mange spennende innspill på ham.
Rade holder bra enda. viktig med litt erfaring offensivt også, og selv om han ikke har vært superb så har han bundet opp forsvaret bra.
Setter min lit til torbjørnsen jeg _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|