English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 111, 112, 113  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.09.2011 16:08    Post subject: Reply with quote

Har du lyst til å komme med en analyse av Aasbakk Knerten:10? også Daniel Kvande som jeg har hørt gode ting om? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.09.2011 16:20    Post subject: Reply with quote

Aasbakk: Lynhurtig, god teknikk, god venstrefot. Potensiale til å bli en knakende god, moderne venstreback, og har vært fast på aldersbestemte landslag hele veien. Litt usikker på posisjonering, konsentrasjon og holdninger, men han har absolutt potensiale til å bli en kvalitetsback. Synes han bør få sjanser til å avlaste Dorsin litt.

Kvande (95): Fysisk sterk stopper/sentral MB som er klok og god med ballen. Moden spiller for alderen. Er også på aldersbestemte landslag og virker å ha et stort potensiale.

For øvrig: Vurdering
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.09.2011 16:24    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ser at Ole Selnæs får en del pes i dagens Adressa for dårlige holdninger, noe han skal ha vist i flere andrelagskamper i år

Winsnes under sist RBK2-kamp på stillinga 0-3: "Nå vil jeg ikke høre NOE mer sutring fra deg, Selnæs".
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.09.2011 16:29    Post subject: Reply with quote

Nesten så jeg håper at han ikke slår igjennom. Kjenner igjen spiller-typen, og de er ikke godt likt blant resten av laget.

- Torgeir Børven
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.09.2011 16:37    Post subject: Reply with quote

Konge Knerten, godt å få vurdering på juniorene. Håper du fortsetter å følge de unge i lang tid framover! Tommel'n opp!

Det virker merkelig at Aasbakk ikke har fått prøve seg enda, sørlig når vi har måttet bryte opp midtstopperparet og stillle midtstoppere i hele forsvaret. Men det hadde nok vært "lettere" å prøve ut om man hadde ledet serien med 10 poeng og ikke vaka rundt i ingenmannsland.

Når vi først snakker om juniorer så gleder jeg meg til å se og høre mer om Serge Gamwanya, husker han fra kampen mot lsk og det var rått! Hører at lillebroren Viktor også har brutalt talent, ender han også i Rosenborg? (har jeg spurt om det før så beklager, elendig hukommelse hehe Razz)
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.09.2011 16:40    Post subject: Reply with quote

"Vicky" som broren kalles havner i Rosenborg 1. januar Smile 97-modell, med ekstrem teknikk og hurtighet (angrepstype). Allerede litt "stjerneholdninger" ift. oppførsel har jeg hørt rykter om, men visstnok veldig seriøs i treningsarbeidet, så har stort potensiale han ja som sin bror. Serge må bedre pasningsspillet og blikket, utenom det har han et rått potensiale med sin "Tetteyske" fysikk: veldig lett i steget og god hurtighet/smidighet/utholdenhet/aksjonsradius.

Får se hvor langt jeg klarer å følge de unge. Var lett når jeg gikk på KVT, og nå får jeg mye av min info gjennom en bekjent i toppgruppa og en i treningsgruppe 3, men de forsvinner vel sakte men sikkert fra rekruttsystemet. Får se om jeg enten kan rekruttere noen fra laget jeg trener til RBK eller ta over et ungdomslag i RBK selv etter hvert Wink
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.09.2011 16:49    Post subject: Reply with quote

Talentsatsinga til Rosenborg begynner virkelig å bære frukter! Nå skal man ikke forvente at man kommer til å ha så gode årganger som dette hvert år akkurat, men uansett veldig gledelig å se spillere med potensialet til å gå inn i a-stallen etterhvert! Smile
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 17:09    Post subject: Reply with quote

Takk for kommentar Knerten. Viss beskrivelsen stemmer, er det akkurat slike backtyper vi trenger. Dess raskere bakre firer, jo mer kan vi variere presshøyde og stå høyt uten for stor risiko.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 17:31    Post subject: Reply with quote

Selnæs er en klyse, ja. Men trodde det var lagt av ham, tydeligvis ikke.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 19:17    Post subject: Reply with quote

Trodde RBK hadde ansatte som kunne få vekk denne holdningen til Selnæs. Kanskje JJ skal ta seg en prat.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 05.09.2011 12:02    Post subject: Reply with quote

Bra mål av Aasbak mot Kvik Halden, håper han snart kan ta steget opp og utfordre Dorsin Wink

http://www.youtube.com/wa...r_embedded

MÃ¥let er ca 2:50 ut i klippet
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.09.2011 12:25    Post subject: Reply with quote

Litt mindre bra på 3-3...og Gud bedre for et stopperspill vi hadde.
Back to top
sheasy
Junior

PostPosted: 26.09.2011 21:44    Post subject: Reply with quote

Jeg kan komme med en aldri så liten subjektiv vurdering av talentene i dagens junioravdeling i RBK.

** TOPPGRUPPEN **

Alexander Hovdevik (92):
Stabil og robost keeper fra Møre. Mangler noen cm, best på strek. Sjelden store tabber, presterer jevnt godt. Dessverre ikke i nærheten av potensiale for a-laget.

Mikal Bjørnstad Haugen (93):
Stopper/høyreback. Relativt hurtig. Sliter i plasseringsspillet og har en tendens til å bli noe nonchalant. Ikke a-lagsmateriale.

Christoffer Aasbak (93):
Venstreback. Lustigs ukjente bror. Høyreist, hurtig og dødelig presis venstrefot. Sliter med plasseringsspill og har så som så med holdninger. Masser av potensiale, bør være med i diskusjonen om a-kontrakt neste sesong.

Emil Røkke (93):
Midtstopper/sentral midtbane. Virker undervurdert i Rosenborgsystemet. Har bøtter av potensiale, overraskende at en slik spiller står uten landskamper. Utviklingsavdelingens beste stopper.

Lars Arne Togstad (94):
Midtstopper/sentral midtbane. Stor bjørn. Enorm fysikk som han lever godt på. Har tatt store steg siste året. Har et fantastisk tilslag. Usikkert hvor langt det holder.

Jonas Halstensen (94):
Midtstopper/høyreback. Ikke tatt de stegene man forventet etter å ha blitt hentet fra Horten. Likevel en solid spiller. Har et stort, dog noe uforløst, potensiale.

Jørgen Torseth (94):
Høyreback/indreløper. Stor motor, tatt overraskende store steg etter overgangen fra Heimdal. Gir alltid hundre prosent, og går foran i krigen.

Mats Ingebrigtsen (92):
Høyreback/indreløper. En spiller du alltid vet hva du får av. Full innsats og en ærgjerrig spiller. Størst potensial som back. Dessverre ikke god nok for a-stallen.

Ole Selnæs (94):
Sentral/offensiv midtbanespiller. Fantastisk spiller når hodet er på plass. Dessverre er dette altfor sjeldent. Utrolig venstrefot og blikk for spillet. Synd om holdningene skal ødelegge for en stor karriere i RBK-trøya.

Robin Bjørnholm (94):
Spiss/høyreback. Kraftpakke. Alltid hundre prosent. Lykkes ikke alltid med alt, men man ser at innstillingen er der. Noe taktisk uskolert, men kan skinne dersom han brukes riktig.

Kim Riksvold (93):
Kant/spiss. Ufattelig at denne gutten ikke har landskamper. Enorm fysikk, ett rykk som mange kan misunne han. Rask og sterk. Bør være fast hospitant i a-stallen. Spiller med et enormt trykk og er ekstremt gjennombruddssterk.

Ole Kristian Langås (93):
Spiss/kant. Landskamper. Slitt med kyssesyken den siste tiden. Strålende teknikk, og gode avslutningsegenskaper. Mangler noe på hodespillet. Har evnen til å gjøre ting på egen hånd, men evner også å spille andre gode. Bør være regelmessig innom a-laget.

** TRENINGSGRUPPE 2 **

Brage Haug (94):
En noe lav keeper. Har derimot en god spenst og gode forflytninger. Ikke overraskende en strekkeeper som er flink til å kommunisere med backfireren. Ikke a-lagsmateriale.

Magnus Fagerli (94):
Hvordan denne gutten har fått landskamper er for meg et under. Ikke noe personlig mot Fagerli, men det hjelper ikke å være nesten to meter uten å kunne beherske kroppen. Finnes større jevnaldrende keepertalent både i RBK og Trøndelag.

Alexander Sørloth (95):
Slepen spisstype. Ønsker konstant å feilvende seg fra målet, ikke ulikt sin far. Sinker dessverre tempoet i angrep av og til, og har en tendens til å slippe ballen på feil tidspunkt. Noe overvurdert i RBK-miljøet, likevel et stort potensiale.

Kofi Tutu (93):
Stopper/back. Hurtig. Noe snill i enkelte dueller. Vært mye skadeplaget de siste to årene. Leverer likevel når han får sjansen. Skadene har ødelagt mye for utviklingen.

Bendik Hellstrøm (93):
Ekstremt fysisk sterk stopper/vestreback. Brukbar hurtig. Ikke den høyeste av vekst. God ballbehandling og trygg i oppspillsfasen, men kan likevel ha noen skumle brudd imot. Ryggskadet hele sesongen, har først begynt å prestere nå.

Øyvind Alseth (94):
Høyreback/kant. Mangler noen kilo på kroppen. Relativt hurtig. Ærgjerrig spiller som alltid prøver så godt han kan.

Morten Strand (95):
Kraftfull midtbanespiller fra Rørvik. Har faktisk supermann-takter over seg. Får alltid hundre prosent fra denne karen. En spennende spiller som kan bli en fremtidig a-lagsspiller.

Patrick Stegavik (93):
Slepen vingtype. Ikke den ekstreme toppfarten, men kompenserer med hurtig ballbehandling. Utviklet seg godt siden han kom til klubben, men dessverre ikke blant de med det største potensialet.

Ole Gunnar Øien (94):
Kvikk, liten tekniker på kanten/midten. Tatt store steg i år. Flink til å ta seg forbi en mann. Fortsatt ustabil.

Daniel Kvande (95):
Midtstopper/sentral midtbane. Høyreist kapteinstype. Går foran i krigen. Meget god venstrefot, som er flink til å spille opp bakfra. Et kjempepotensiale, og kan fort ende opp med a-lagskontrakt om noen år.

Serge Gamwanya (95):
Sittende midtbanespiller. Utviklingavdelingens Annan, dog noe mer offensivt anlagt. Et godt potensiale, men dessverre en tendens til å pådra seg unødvendige kort (kastet f.eks ballen bort i semi'en mot Florø).

Marius Stålby (93):
Spiss/sentral midtbane. Stor, tung tanksenter. Har dessverre utgjort sin rolle i systemet, og kommer nok ikke til å bli noe særlig bedre. God på sitt beste, men fryktelig ustabil.

Bjørn Erik Løkås (93):
Indreløper. I samme kategori som Stålby.

Kenneth Indergård (93):
Spiss. Samme som Stålby og Løkås. Utlånt til Namsos.

Roholla Iqbalzadeh (94):
Spiss/back/stopper. Meget rart at denne spilleren har vært på prøvespill i England. Har i såfall stagnert noe utrolig. Har dessverre ingen fremtid i RBK.

I treningsgruppe 3 har jeg dessverre ikke bred nok kunnskap om spillerne, men kan ta litt om de jeg kjenner til.

Torgeir Fjær (keeper, 95). Matchvinner mot Florø. Stort talent, må roe seg ned og ikke stresse slik han gjør til tider. Gjør heller ikke noe om han får noen flere cm på sokkelesten.

Martin Lundal (stopper/venstreback/sentral midtbane, 95). Enorm fysikk for alderen. Solid venstreslegge. Landslagsspiller. Innlånt fra Nardo, bør bli hentet på permanent basis. Stort potensiale.

Alexander Bergersen (stopper, 95). Hurtig. Bør få en bedre ballbehandling og bli flinkere i oppspillsfasen.

Ben Feirud (indreløper, 94). I RBK på lånt tid. God teknikk. Liten og spinkel. Lett å skubbe vekk.

Felipe Romero (back, 95). Ustabil og uryddig. Bør vise seg fra en bedre side for å beholde plassen.

Kristian Rømo Skille (ving, 96). Ekstrem hurtighet og god gjennombruddskraft. Tatt steg. Spennende å se hvor langt det når.

Prince Kala (spiss, 96). Kraftpakke. Utvilsomt stort potensiale. Matchvinner mot Florø.

Joachim Andersen (ving/spiss, 95). Meget slepen teknikk. Kan minne mye om Sørloth. Spennende spiller som kan bli spennende å følge.¨

Alt i alt vil jeg si at Aasbak, Riksvold, Selnæs og Kvande er de med størst potensiale i dagens utviklingsavdeling, og dermed har størst mulighet for en fremtidig a-kontrakt. På hakket bak finner vi Røkke, Langås, Sørloth, Strand, Gamwanya og muligens Fjær og Lundal. Ikke alle disse vil nå opp til ønskelig nivå, men det er hevet over enhver tvil at det spirer og gror godt i dagens avdeling.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 22:10    Post subject: Reply with quote

Bøyer meg i støvet for et fantastisk innlegg sheasy! Elsker å lese disse vurderingene av unggutta våre. Måtte flere av disse spillerne komme opp og spille seg til fast plass på A-laget.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.09.2011 22:31    Post subject: Reply with quote

Fantastisk sheasy, helt nydelig at du holder oss oppdatert på talentene våre. Særlig siden rbk.no sin talentside sist er oppadert i jan 2010 elr noe(SKAM).

Glimrende jobb Tommel'n opp!

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 26.09.2011 22:58; edited 1 time in total
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 22:37    Post subject: Reply with quote

Knerten? Rolling Eyes
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2011 22:37    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke knerten som skrev det, selv om det kunne se sånn ut om man tar frekvensen av "ekstremt" og "enormt" med i betraktningen. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sheasy
Junior

PostPosted: 26.09.2011 22:51    Post subject: Reply with quote

Adjektivene er selvfølelig benyttet med tanke på nivå i forhold til resten av årskullet. Der vi mange av beskrivelsene passe godt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.09.2011 23:00    Post subject: Reply with quote

Haha sorry sheasy, tok det som en selvfølge at det var Knerten_10 som hadde skrevet, legger meg langflat Smile

Fantastisk at det er flere som også kommer med analyse av juniorspillerne våre Tommel'n opp!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.09.2011 23:27    Post subject: Reply with quote

Veldig gode vurderinger, sheasy, er stort sett enig i alt du skriver. Dog litt uenig ang. Røkke. Han virker for meg å være for junior og for lite "killer" til å kunne bli en toppstopper. Det målet han ga bort mot Tiller f.eks. - jeg tror ikke jeg har sett en dårlige dobbeltinngripen i RBK-systemet i år. Joachim Andersen har overhodet ikke imponert meg og var helt borte i NTF U16. Ingen evne til å ta seg forbi 1v1 i den turneringa. Hva mener du for øvrig om Bjørnholms posisjon? Jeg har lenge ment at han burde vært satset på som stopper grunnet hans sjeldne kombo av hurtighet og styrke.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2011 00:12    Post subject: Reply with quote

MÃ¥nedens innlegg, sheasy. Meget kjekk info. Tommel'n opp!
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 27.09.2011 11:04    Post subject: Reply with quote

Det er lett å se på denne oversikten hvorfor vi stort sett bare får frem sentrale midtbanespillere. "Kraftpakke" virker å være beskrivelsen på de fleste forsvarspillerne, og mange av angrepsspillerne. Dette forspranget gjør at de blir "helt ok" når de blir tatt igjen fysisk.

Sentrale midtbanespillere ser ut til å være unntaket, rett og slett fordi de som har kommet opp (Svensson, Midtsjø) har vært såpass teknisk overlegne i forhold til sine medspillere, at de har fått muligheten til tross for "dårlige" fysiske forutsetninger. Og det er disse som klarer å ta steget opp.

Selvfølgelig, dette sier seg selv. Det er vanskelig å forutse at en veik midtstopper på 170 kan bli den neste store spilleren. Men det er (i følge oversikten, dette vet jeg ikke selv) dårlig om man ikke tar sjansen på et par stykker som har posisjonering, teknikk og taklingsstyrke som sine styrker, og ikke nødvendigvis de som er fysisk overlegne i en alder av 15 år.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.09.2011 11:34    Post subject: Reply with quote

Det du skriver er det jeg har skrevet før og hovedproblemet i talentsatsinga til RBK. Vi ser oss for blinde på at det kommer opp mange gode midtbanetalenter og en og annen i andre posisjoner, og at G16- og 19-laget gjør det godt i turneringer. Dessverre gjør de det grunnet fysikken, ikke teknikken. RBK ser alt for mye på nåværende nivå (altså preget veldig av fysikk i ung alder) og alt for lite på potensielt nivå når de tar inn spillere i rekruttavdelinga.
Back to top
sheasy
Junior

PostPosted: 27.09.2011 21:58    Post subject: Reply with quote

Knerten: Røkke var meget uheldig ved to anledninger på kort tid mot Tiller, men har følelsen av at han kommer sterkere tilbake. Opplever han som en spillende og trygg stopper, selv om han dog kunne kommet mer til sin rett i en litt dyptliggende midtbanerolle. Har ikke den enorme høyden å spille på, og baserer spillet sitt derfor mer på hurtighet og plasseringsevne.

Joachim Andersen var helt borte i NTF, helt enig. Var heller ikke stor når han kom inn i semien mot Florø. Dette mener jeg trenere og spillesystem bør ta noe av "æren" for. En spiller som Andersen kan ikke settes i en defensivt orientert 4-4-2 med krav om konstante returløp. Er ganske sikker på at denne slepne spilleren ville dominert på dette nivået som en slags dyptliggende spiss. Dessverre har nok Sørloth fått klippekort i denne posisjonen uavhengig av prestasjoner på trening og i kamp på grunn av familienavnet.

Bjørnholms evner som stopper kan jeg dessverre ikke uttale meg om siden jeg aldri så ham i Sjetne-trøya. Men jeg kan overhodet ikke se for meg at han gjorde seg bort i denne posisjonen da han både innehar hurtighet, spenst og styrke samt denne "killeren" du prater om.

Forøvrig helt enig i vurderingen om nåværende kvalitet < potensial.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 29.09.2011 13:26    Post subject: Reply with quote

Denne posten var ment som et svar på debatten i tråden om Oviasu angående omskolering av Riksvold til back. Tenkte dette var en bedre tråd å fortsette den diskusjonen.

Angående Kim R som back, så spilte vel også Lustig angriper i ung alder i lang tid før han ble plassert på back? Synes å huske jeg leste en plass at han hadde vært en notorisk målskårer i sine yngre dager.

Er vel mange som har spilt fremover på banen da de har fremhevet seg som juniorer, f.eks. på grunn av godt rykk og fart, men som har blitt plassert bakover på banen når de nærmer seg senioralder fordi de der har større muligheter for å etablere seg som seniorspillere. Så om Riksvold selv vil, så er det kanskje et smart trekk for klubb og spiller. Veien inn på laget på topp er nok vesentlig lengre, og bak Chibuke og Prica bør Bakenga fortsette å få spilletid og utvikle seg videre.

Bjørnholm spilte bra for G19 mot Ajax, men lyktes ikke med å sette de store sjansene han fikk. Noen nevnte i den tråden at han egentlig har spilt stopper, og om han ikke har svært gode avslutteregenskaper så er det kanskje bedre for ham også om han satses på som stopper?

RBK har fått frem flere gode spillere nå på midtbane og på topp, så det hadde vært gledelig om man også fikk inn noen som kunne ta over for spillere som Lustig, Lago og Dorsin. Wangberg er ikke helt der enda hvor han forsvarer en plass som midtstopper, etter min mening. Synes ikke han har imponert mer enn f.eks. Nordvik som gikk til VIF, men håper jo selvsagt at han utvikler seg videre og blir en av de tre beste neste sesong på stopperplass. RBK trenger forøvrig en stopper med fart. Ble imponert over steget til Bjørnholm i går. På tross av tungt underlag hadde han et flott steg kampen igjennom. Noen som vet om han er hurtig? Fikk ikke sett nok i går til å vurdere det...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 111, 112, 113  Next
Page 38 of 113

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb