| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 25.01.2006 12:40 Post subject: |
|
|
| Ronaldinho spiller vel venstrekant hos Barcelona. Er ikke en fri rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 25.01.2006 16:12 Post subject: |
|
|
Slik så Barca sin oppstilling ut i 5-0 seiern mot Real Sociedad:
VÃctor Valdés
Carles Puyol-EdmÃlson-Oleguer-Silvinho
Xavi-Mark van Bommel
Ludovic Giuly-Ronaldinho-Andres Iniesta
Samuel Eto`o
Den kampen så jeg selv, og Ronaldinho byttet side gjennom hele kampen. Altså fri-rolle. Iniesta og Messi brukes stort sett på venstre kant i Barcelona. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.01.2006 08:49 Post subject: |
|
|
| Sist jeg så Barcelona (mot Real Madrid) spilte Messi og Iniesta på høyrekanten, Ronaldinho til venstre, Deco i midten og Etoo fremme. Xavi og Marques var defensiv midtbane. 4-2-3-1 system. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 26.01.2006 09:18 Post subject: |
|
|
| Ronaldinho er vel ofte plassert på venstrekanten med en litt fri rolle, dvs at han kan trekke inn i banen og slikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.01.2006 10:30 Post subject: |
|
|
Herregud. Skal vi skille ut en egen Barcelonatråd for dere? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 26.01.2006 17:46 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | BÃ¥de Hagi og Maradona var vel spisser var de ikke det da Brady?
|
Historieløst! Dette burde du ha visst.  _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2006 17:49 Post subject: |
|
|
Maradona startet i den ene enden av banen og scoret i den andre. Kall det gjerne spiss.  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.01.2006 17:58 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Maradona startet i den ene enden av banen og scoret i den andre. Kall det gjerne spiss.  |
Det eneste vi kan si med sikkerhet at Maradona ikke var, er forsvarsspiller og keeper.
Ellers var han det aller meste.
Hagi var vel gjerne mye den samme typen, bortsett fra at han vel ikke hadde for vane å runde keeper hver gang han skulle score mål. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2006 15:31 Post subject: |
|
|
- Jeg vet at jeg ble hentet hit for å spille som en klassisk ving, noe som passer meg perfekt. Det er slik jeg ønsker å spille og det er der jeg har min fremste styrke, sier Essediri.
Les mer: Se - en klassisk ving! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.02.2006 13:38 Post subject: |
|
|
Om VM-uttak:
- Essediri er nærmest, tror talentspeider og Afrika-ekspert Stig Marius Torbjørnsen.
- Jeg tror han hadde godt av å bytte til Rosenborg. Da får han spille UEFA-cup og kan bli lagt bedre merke til, sier Torbjørnsen.
Hm, da roter han. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.02.2006 15:56 Post subject: |
|
|
| Hvor god er egentlig Essediri på dødballer (frispark/hjørnespark)? |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.02.2006 16:12 Post subject: |
|
|
Kan ikke huske at han tok så mange dødballer for Tromsø (ihvertfall ikke frispark), men sikkert noen som har kontroll på dette også? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.02.2006 17:23 Post subject: |
|
|
Essediri var sammen med MPedersen og (tildels LIStrand) fast kårner legger. Karim Essediri slår bra kårnere (styrke og presisjon). Han har i det hele tatt god nese for innlegg av alle sorter - som jeg allerede har påpekt mange ganger. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.02.2006 09:22 Post subject: |
|
|
Oops...
det var frispark det var snakk om her...
Fra høyresiden slo Essediri forholdsvis mange frispark for TIL i fjor. Han er god på det. Bra trøkk og presisjon. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 07.02.2006 20:14 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | Om Høgmo mener Essediri kan bli en god back, OG lykkes med å skolere han til å bli en sikker defensiv forsvars-spiller med superhurtighet og gode innlegg, ja da skal jeg virkelig applaudere Høgmo.
Er det snakk om å presse Helstad/Ødegaard ut av første 11rn for å serve Frode Johnsen så er det idiotisk..
Time will show. |
Tiden viste vell at han var en forsterkning som TYPE spiller. Presset ut Ødegaard gjorde han ivertfall og presser vel også Braaten ut...
Noen back blir han dog ikke....bra signing  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:14 Post subject: |
|
|
Intervju med Essediri i avisa Østlendingen i dag..
Essediri kommer med noen råd om integrering i forbindelse med at Elverum håndballklubb har skaffet seg to tunisiere..
er ikke mulig lenke direkte til artikler hos østlendingen, men er bare å klikke seg inn på SPORT om man vil lese intervjuet..
http://www.ostlendingen.no/ |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 21.02.2006 16:32 Post subject: |
|
|
hvordan får du direkte link i den avisen? ostlendingen.no i mine adressefelt.. i hvertfall så lenge jeg navigerer som beskrevet..
edit: fant det ut.. men litt sært å måtte bruke Mest lest-kolonnen.. merkelig avis som ikke gir skikkelig lenker via vanlig navigering.. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 21.02.2006 17:14 Post subject: |
|
|
Høyreklikk og åpne linken i nytt vindu er også et alternativt, men det er litt unødvendig tungvint ja. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Storflor Senior
|
Posted: 21.02.2006 17:27 Post subject: |
|
|
Jeg ble imponert over norsken til Essediri under intervjuet på Zenit-kampen.
Det er synd at han ikke kan spille UEFA-Cup. Men det er bare å glede seg til seriestart.  _________________ Rosenborg e lage mitt! |
|
| Back to top |
|
 |
Tommee Eevers1 Senior
|
Posted: 23.02.2006 12:23 Post subject: |
|
|
Karim har da vært i Norge ei god stund. Og er man motivert osv klarer man det meste, også å lære seg norsk. _________________ Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill" |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 02.03.2006 01:34 Post subject: |
|
|
Essediri fikk som Micke Dorsin ikke spilletid i onsdagens landskamp... Tunisia møtte Serbia og tapte 0-1..
Tunisia - Serbia & Montenegro 0-1 (0-1)
Tunisia:
Kasraoui, Ben Saada, Bouazizi, Jaidi, Jaziri, Jemmali,Badra (Clayton 52), Mnari, Namouchi, Santos, Yahia (Saidi 58).
Subs Not Used: Boumnijel, Essediri, Melliti, Nefzi, Ghodbane.
Serbia & Montenegro:
Jevric, Dragutinovic, Duljaj, Predrag Djordjevic, Kezman, Koroman, Krstajic, Milosevic, Nadj, Stankovic, Vidic.
Subs Not Used: Basta, Nenad Djordjevic, Dudic, Kovacevic, Ljuboja, Lukovic, Vucinic.
Booked: Vidic, Koroman.
Goals: Kezman 11.
Att: 8,000 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 11.04.2006 09:33 Post subject: |
|
|
- Essediri-vraking tegn på usikkerhet
| Quote: | Karl-Petter Løken savner et fast mønster i RBK. Han mener det er tegn på usikkerhet når Per-Mathias Høgmo plutselig setter ut den mest markante vingspilleren som finnes i klubben.
- Jeg vil ikke være for negativ. Rosenborg er gode, men jeg vil gjerne at Rosenborg skal tilbake til den stilen de hadde før. Jeg skjønner at man må fornye seg, men nå er det offensive mønsteret til laget hvisket ut. Det er grunn til å stille spørsmål ved det, sier Løken. |
Jeg synes Løken overdramatiserer. Det er mye mer plan over angrepsspillet enn på mange år, og sammenlignet med Start, Vålerenga og Lillestrøm ser det veldig bra ut. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.04.2006 09:42 Post subject: |
|
|
| Løken provoserer meg nå. Dette synes jeg var helt unødvendig. Det er da vel ingen tvil om at Høgmo kjøpte inn Essediri nettopp for å gjøre det Løken maser om? At Essediri ikke startet den første kampen er ikke pga. usikkerhet, men pga. taktiske valg. Essediri kommer til å få mye spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2006 09:58 Post subject: |
|
|
| Hvem gidder la seg provosere av Løken? |
|
| Back to top |