English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 21.09.2011 12:32    Post subject: Reply with quote

Det er min tanke, også. Jeg tror Borges vil få høy lønn, og samtidig vil han ta opp plassen til en av unggutta.

Jeg mener riktignok at han bør hentes dersom Prica ønsker å hjem. Borges-Chibuike kan bli en fin duo.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.09.2011 12:41    Post subject: Reply with quote

Borges er ingen utpreget spiss selv om han har godtatt å løse spissproblemet til FFK.
Hvis Prica velger å forlate oss så er ikke Borges svaret på vårt problem.

Etter sommerens vindu og ungguttas utivkling så ser jeg ikke lenger noe behov for å hente Borges.
Back to top
View user's profile Send private message
acson
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 15:33    Post subject: Reply with quote

Så Borges mot Molde. Han virket tung og uinspirert. Med den spillerstallen vi har nå, er det ikke han som bør hentes til vinteren. Først må vi få skikk på forsvaret og keeperplassen. Har mer lyst til å se Chibbe og Joar (Bakenga) sammen.
Back to top
m1chael
Senior

PostPosted: 21.09.2011 18:36    Post subject: Reply with quote

Ut i fra tilbakemeldinger jeg har fått fra bekjente i RBK så er ikke Borges første pri, men vi skal ikke se bort i fra at han kan komme. En ny angriper er på agendaen da Rade ønsker seg tilbake til Sverige, og han jeg snakket med mente at dette ikke kom til å skje før neste sommer. Kanskje allerede neste vindu, men mest sannsynlig til sommeren. Jeg vet at det speides etter ny spiss i Danmark men her kan prisen bli utfordring. Vet ikke navn enda, men vet at vedkommende ikke er skandinavisk. Det jobbes i hvertfall i "lobbyen" med tanke på å hente spiss med Chibuike potensiell. Ikke samme spillertype, men samme potensiale som Chibuike har sportslig Smile
hendrix
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 18:52    Post subject: Reply with quote

Da blir det:

Dockal Henriksen Issah Svensson
Chibuike
Fall

GÃ¥r greit det.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 19:02    Post subject: Reply with quote

Ser perfekt ut. Tommel'n opp!
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 19:07    Post subject: Reply with quote

Da kan det komme til å bli et helsvart møte for motstandernes forsvar neste år!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 21.09.2011 19:28    Post subject: Reply with quote

Trist at Rade vil dra..

- Torgeir Børven
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 19:30    Post subject: Reply with quote

Føler mer og mer at Boti Goa blir overflødig. Kansje det er mulig å selge ham til Enga-Martin. Hører han er ute etter en halvskada spiss.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 21.09.2011 20:41    Post subject: Reply with quote

CopyCat wrote:
investoren er klar nå må forsvaret forsterkes.
Villsvik og Hovland=15millioner.
Aasbak=0kroner
Hoftun kjøper spiss talent.
Borges=gratis

UT
Winsnes
Lago
Molskred
Lustig
Boti goa
¨

Helt sinnsykt å bruke så mye på to tippeligaspillere.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 21.09.2011 20:48    Post subject: Reply with quote

CopyCat wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Vi(investorene) kan ikke brenne 15 millioner for 2 talenfulle norske gutter. Molde sine bud på ca 5 mill pr stk er allerede fryktelig høyt og vi bør ikke prøve å overby dem. Det koster mer enn det smaker i lengden. Da får vi heller skaffe en bedre høyreback til en billigere pris et annet sted iverden og utsette kjøpet av midtstopper.

Prisen på norske spillere er bare helt tullete.

Begge er sikre med veldig liten risiko. Investoren vil ikke kjøpe mange spillere.

Sikre? Hvordan kan du påstå noe slikt. Det er bare å se på historikken. Ved betydelige (5 mill +) Tippeligakjøp viser det seg ofte at kjøpende klubb betaler overpris for høyst middelmådig kvalitet.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 21.09.2011 20:56    Post subject: Reply with quote

CopyCat wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Vi(investorene) kan ikke brenne 15 millioner for 2 talenfulle norske gutter. Molde sine bud på ca 5 mill pr stk er allerede fryktelig høyt og vi bør ikke prøve å overby dem. Det koster mer enn det smaker i lengden. Da får vi heller skaffe en bedre høyreback til en billigere pris et annet sted iverden og utsette kjøpet av midtstopper.

Prisen på norske spillere er bare helt tullete.

Begge er sikre med veldig liten risiko. Investoren vil ikke kjøpe mange spillere.

Sikre? Hvordan kan du påstå noe slikt. Det er bare å se på historikken. Ved betydelige (5 mill +) Tippeligakjøp viser det seg ofte at kjøpende klubb betaler overpris for høyst middelmådig kvalitet.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 21.09.2011 21:56    Post subject: Reply with quote

Alt over 5 millioner innad i Norge er mye, da det er sjelden spillere selges for over den summen når de skal ut. Unntakene er de virkelig gode spillerne, som i disse tider går for 20-ish. Ujah f.eks.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2011 22:00    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Føler mer og mer at Boti Goa blir overflødig. Kansje det er mulig å selge ham til Enga-Martin. Hører han er ute etter en halvskada spiss.

De fleste er vel overbevist om at han ble kjøpt som en forhastet alibi-signering for Hoftun i siste time før årsmøtet. Klubben har signalisert at han ligger tynt an grunnet for sen retur fra Elfenbenskysten, og de virker å signere spillere som gjør ham overflødig. Vi har minst dobbel dekning på begge de to spissene våre selv om man ser bort ifra Goa. Klubben sier også at de ikke har fått sett hvor god han er eller kan bli siden han har vært skadet omtrent konstant siden han kom. Jeg er lite i tvil om at trenere ser på ham som en god nok erstatter om en av spissene våre skulle forsvinne, og de vil eventuelt bli erstattet med langt bedre track record.

Det er veldig mye som tyder på at han får svært lite spilletid for oss fremover.
thoves
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 23:36    Post subject: Reply with quote

Hvis infoen m1chael kommer med stemmer så håper jeg den "danske" spissen er Gilberto Macena.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harceïde
Veteran

PostPosted: 21.09.2011 23:38    Post subject: Reply with quote

LÃ¥n ut Boti Goa til et av lagene som rykker opp.
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 21.09.2011 23:53    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Hvis infoen m1chael kommer med stemmer så håper jeg den "danske" spissen er Gilberto Macena.

Om dette skal være erstatteren til Rade, er det i hvert fall ikke samme type spiller man leter etter. Macena har vel vært opp og ned i systemet med Horsens, og selv om jeg liker typen har han alt for svak fysikk.
Føler også han er veldig av og på, og jeg håper på en større fangst fra vår side, enn en teknisk spiss på et middelmådig dansk lag.
Zeno
Veteran

PostPosted: 22.09.2011 00:00    Post subject: Reply with quote

Baye Djiby Fall hadde vært en perfekt erstatter for Rade.
Meget sterk i kroppen, teknisk god og er en potensiell toppscorer. En klassespiss. Nå er han dog helt sikkert i en helt annen prisklasse enn det vi er i stand til å tilby.

Last edited by Zeno on 22.09.2011 00:04; edited 1 time in total
Back to top
q-sjokolade
Junior

PostPosted: 22.09.2011 00:00    Post subject: Reply with quote

Johnny Rainbow wrote:
Når det gælder Helenius der blev nævnt længere tilbage i tråden, så skulle Dortmund være interesseret (ifølge Bold.dk http://www.bold.dk/nyt/Do...-topscorer) Hvis det stemmer er vi nok uaktuelle. Derudover bliver han nok ingen billig mand og vi har allerede forstærket denne position. Han er dog god og en spiller jeg godt kan li'

Ja jeg ser at det er et lite rykte om det, men at det virker som at det ikke er mye hold i ryktene, finner meget lite om det og det som finnes et på dansk å tysk. Enn så lenge har det ikke vært noe kontakt, og hvis Rade drar så tror jeg Nicklas Helenius kunne vært noe å satse på.

http://www.youtube.com/wa...l_Tsc2rlt8
ca; 30sek[mål], 1min 20sek[godt langskudd]
http://www.youtube.com/wa...MzZOc5YvX4
Back to top
aggyl
Senior

PostPosted: 22.09.2011 00:28    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:

Trenger vi denne karen da? Se heller på Martin Spelmann, 23-24 år. Hurtig, hodesterk og målfarlig!
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 22.09.2011 00:42    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:

Han har fått egen topic i FCK-forumet, fordi han er ønsket der inne

http://sidelinien.dk/foru...hp?t=38588
Back to top
marbismo
Junior

PostPosted: 22.09.2011 00:56    Post subject: Reply with quote

Syns Biffen hadde et godt poeng for noen innlegg siden: RBK burde satse på å fylle opp mest mulig i forsvarsrekken med nordmenn. På midtbane/angrep ligger noske spillere langt bak utlendinger, ihvertfall når man ser på prisen som kreves for dem. I forsvar er vel Norge fortsatt i "verdenseliten".. Drillos er jo et godt eksempel, hadde kvaliteten i angrep og på midtbanen vært like bra som i forsvaret hadde vi kanskje hatt noe å gjøre i et sluttspill.

Hovland bør vi virkelig prøve å få fatt i! Et av norges største talenter (i sin posisjon) som både er ung og er på et bra nok nivå for vår første 11`er. Har selv også lyst til å se Hedenstad men tror ikke han kommer selv om Stabæk skulle finne på å selge til oss.

Til dere som sier at vi bør glemme Borges: Han er ung og har videresalgspotensiale så det holder. Han kan hentes uten overgangssum men med en SOF som sikker blir dyr men ikke i nærheten av hans verdi. Rade blir ikke yngre og trenger avlastning, Mush er ikke helt der ennå og så kan han brukes over alt på midtbanen. Chibuike kan heller ikke spille alle kampene hver sesong og kan som alle andre bli skadet. Boti Goa er for meg en helt usikker spiller da jeg ikke ennå kan si jeg vet hvor god han er og han kan floppe så det holder er jeg redd for. Husk også at det er stor sjans for at noen blir solg og kanskje ender opp som bosman også de neste 2 årene(Henriksen/Svensson).

Selg/frigi Moldskred, Winsnes & Lago
Kjøp: Hovland, Borges, Hedenstad/annen høyerback & en erstatter for Dorsin.

Da har vi både gull og og kanskje til og med CL innen rekkevidde!
KitWalker
Veteran

PostPosted: 22.09.2011 21:45    Post subject: Reply with quote

Boti Goa fremtid i RBK tror jeg henger i en tynn tråd. Hoftun har skaffet seg et albi på å kvitte seg med ham om de finner den spilleren de virkelig ønsker seg og at at Goa tar opp utlendingskvota.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 22.09.2011 21:47    Post subject: Reply with quote

Hadde faktisk heller sett at Lago ble igjen og Høiland/Rønning ble sendt videre. Lago har vist i de siste kampene at han holder et høyere nivå når han får spille fast.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 22.09.2011 22:21    Post subject: Reply with quote

Heller ut med Lago, slik at vi får vekk en fra utlendingskvota. Så kunne vi heller fått tak i Hovland.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 303, 304, 305  Next
Page 11 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb