View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.12.2010 17:31 Post subject: |
|
|
Mer fra gamle dager; Adressas historiske bilder fra Lerkendal. Ta en titt på bilde nummer 13. La oss for et øyeblikk prøve å la være å le av solbrillene til folkene på bildet, men han med finger'n og fyren med sigarett ved siden av - Sola Jonsen og Prepple? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.12.2010 18:46 Post subject: |
|
|
Ser litt sånn ut, ja:
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.02.2011 00:09 Post subject: |
|
|
Tillater meg å gratulere tidenes norske toppscorer med 40-årsdagen - en knapp time på forskudd!
Hører rykter om at det var en heidundrendes fest på lørdag. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2011 00:12 Post subject: |
|
|
Ja, det kan ikke bli noe annet enn heidundrende når Harald har regien.
Grattis. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.02.2011 00:08 Post subject: |
|
|
Havnet tilfeldigvis på bursdagsflyet til NAS i morges: Turen til Oslo med styrmann Brattbakk bak spakene ble ørlite forsinka, men jubilanten ble naturligvis tilgitt. Han, kapteinen og flyvertinnene fortsatte arbeidsdagen med tur videre til Las Palmas, der det er 40-årslag i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 20.02.2011 03:53 Post subject: |
|
|
Naar faar vi hoere denne igjen?
http://www.youtube.com/wa...p;index=29
Iskalde, snoekledde hoest/vinterkvelder med hvite- og svartkledde spillere i hansker, der munnroeyken steg til vaers og nesen var roed som tomat er Rosenborg-romantikk paa sitt aller, aller beste. Det var det, ja DET som foerte meg i gledesrus hjem til Trondheim aar etter aar, hoest etter hoest, vinter etter vinter, i vente paa at denne melodien skulle spilles. Frysningene sprer seg oppover i nakken naar jeg tenker paa hoestkveldene paa 90-tallet/tidlig 2000-tallet.
Jesus kristus og herre min gud i himmelen. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 20.02.2011 11:28 Post subject: |
|
|
sau1 wrote: | Naar faar vi hoere denne igjen? |
Nå ble den spilt på Lerkendal så sent som i playoff-en mot FCK i fjor.
Er ellers fullstendig enig i hovedpoenget ditt. Nå i ettertid er det nesten ufattelig å tenke på at vi år etter år kunne oppleve slikt i lille Trondheim. Fantastisk! |
|
Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 20.02.2011 15:12 Post subject: |
|
|
Øystein wrote: | sau1 wrote: | Naar faar vi hoere denne igjen? |
Nå ble den spilt på Lerkendal så sent som i playoff-en mot FCK i fjor.
|
Aa hoere den der er falsk, paa grensen til forbrytelse, og maa ALDRI - jeg gjentar - ALDRI skje igjen. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.02.2011 15:48 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis skjer det igjen allerde i august. Det er UEFA som pålegger hjemmelaget å spille hymnen i 4. kvalikrunde. |
|
Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 20.02.2011 19:35 Post subject: |
|
|
Dette er skandale. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.04.2011 03:42 Post subject: |
|
|
Harald – Hedersmann
TF har besøkt en trøndersk fotballegende i anledning av at han går av med pensjon og tatt en prat med hele Rosenborg og Trøndelags Harald Sunde!
Strålende av Kevin Ingebrigtsen!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.04.2011 10:13 Post subject: |
|
|
Kevin skal for øvrig ha sin del av æren for at jeg ble journalist, da han var min "mentor" under de første frilansoppdragene på midten av 90-tallet  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2011 17:15 Post subject: |
|
|
I 47 år har Galatasaray-fansen ønsket motstanderne «Velkommen til helvete». Forrige uke startet rivingen av Ali Sami Yen Stadion i Istanbul.
(...)
- Hvis du kan si at noen har hatt en hjemmefordel noen gang så er det Galatasaray. Det er så intimt, det er liksom ikke publikum som sitter der borte, du har dem rett oppi ansiktet, sier Dahlum.
Les mer: «Farvel til helvete» |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.04.2011 17:18 Post subject: |
|
|
Husker at moldenserne laget et banner hvor det stod "Velkommen til helvete" og hang det opp litt før byen. Ærlige er de jo i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 24.04.2011 20:28 Post subject: |
|
|
Jeg var på Ali Sami Yen i 98, og det var kanskje etter det jeg virkelig begynte å bli interessert i tribunekultur. Det var hvert fal et ufattelig trøkk da samtlige på stadion trampet takt samtidig.
Husker for øvrig at enkelte supportere fra Enga stilte opp i VIF-effekter og sang RBK-sanger (Besiktas-VIF dagen etter). Tidene har forandret seg. |
|
Back to top |
|
 |
Daniel Sjölund Senior
|
Posted: 07.05.2011 21:59 Post subject: |
|
|
Kom over en fin video fra 2007-sesongen: http://www.youtube.com/wa...re=related
Det var et fantastisk potensial som lå i det laget, der. Spesielt målet mot Schalke var bare helt magisk å se igjen, herlige kombinasjoner før Tettey slår et perfekt innlegg med venstrefoten(!), til Koné som scorer sikkert på Manuel Neuer(faktisk). Ah, herlige minner.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.07.2011 16:01 Post subject: |
|
|
http://blogg.nrk.no/fotba...ar-da-det/
En blogg som antagelig vil interessere "gæmlisene" her inne. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.07.2011 01:45 Post subject: |
|
|
En av hans disipler skal hylles før avspark mot Godset: Harald Sunde
Alle med sesongkort - uansett tribune - har adgang på supporterpuben fra klokka 15. Møt opp! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2011 11:22 Post subject: |
|
|
Hørte en fin historie i går.
Søskenbarnet til stefaren min ble, mildt sagt, fortvilet da vi tapte en cupfinale en gang i tida. Han brente opp alt supporterutstyret sitt på stadion. Hjemme hadde han ei katt med det klingende navnet "Rosenborg". Den dro han hjem og skjøt.  |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 20.09.2011 14:38 Post subject: |
|
|
Sikkert feil tråd, men læll!
Uefa vil kåre tidenes Champions league-øyeblikk, og Vegard Heggems bolde hodestøt i desember 1996 er nominert:
Løp og stem!
http://www.uefa.com/uefac...index.html |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandish Junior

|
Posted: 20.09.2011 18:16 Post subject: |
|
|
Vet ikke om dette er postet tidligere her på forumet og om det er i riktig tråd, men tar sjansen;
http://www.uefa.com/uefac...index.html
Vegard Heggem er blandt alternativene på UEFAs 20 mest spektakulære øyeblikk i CLs historie. Bare å stemme i vei... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2011 18:33 Post subject: |
|
|
Så at Nettavisen omtalte avstemninga i helga, men glemte å tipse videre.
Litt mer omtale:
- Jeg husker jo situasjonen godt fortsatt. Det var et godt timet løp av meg og en god pasning fra Harald Martin Brattbakk kombinert med dårlig forsvars- og keeperspill. Det førte til et historisk øyeblikk for meg, sier Heggem.
Les mer: Dette kan være tidenes Champions League-øyeblikk
- Det var et stolt og rørende øyeblikk. Med tanke på at vi måtte vinne, og attpåtil ble belønnet med plass i kvartinalen, er det jo et av de definitive høydepunktene i min karriere. Du kan si det var en adventisk fotballopplevelse, smiler Eggen - og tenker på at kampen ble spilt mens mange var i gang med juleforberedelsene
Les mer: Står Solskjær bak tidenes mesterliga-øyeblikk?
- Det at vi hadde kommet oss i den situasjonen at vi kunne gå videre til kvarten med seier på San Siro var veldig stort. Og det at vi klarte det, ja det hadde nok nådd høyt oppe på listen over tidenes lagprestasjon i Mesterligaen, mener Heggem.
Les mer: Tidenes Champions League-øyeblikk?
- Det er tilfredsstillende når du oppnår en sånn prestasjon som lag og blir et veldig sterkt minne. Fotball var livet da, og vi presterte mot det mange mente var et av verdens beste lag. Det var mange følelser i sving, både i kampen og etterpå.
Les mer: Heggem overrasket over nominasjon |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
|