| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 19.09.2011 15:08 Post subject: |
|
|
| Har man først blitt en klubb som kjøper spillere med hjelp av rik onkel får man den merkelappen for evig og alltid. Fra nå av er Rosenborg en "rik onkel klubb". Det blir et dårlig plaster på såret og reversere i februar, og en helt urimelig demokratisk prosess. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 19.09.2011 15:30 Post subject: |
|
|
Rik onkel-merkelapp? Fordi fem aktører investerer tre millioner hver, tre millioner de skal og virkelig høyst sannsynlig får avkastning på?
Uenig. Dette vil legge enda større press på at Hoftun velger spillere med videresalgspotensiale, og vil vel mer eller mindre sikre oss en sterk ellever, ihvertfall til CL-kvalik 2013. Det er jo uansett der vi skal hente penger. I tillegg får vi fortsatt mer enn halvparten av overskuddet etter spillersalg av "investorspillere".
Stolt fortid, stor fremtid!
Investorhjelp til fortsterkning av elleveren er ihvertfall ikke nok til å svekke min stolthetsfølelse av å være RBK-supporter, synd hvis det er nok til å gjøre oss til en hvilken som helst-klubb i enkeltes øyne, men hey, synd for dere.
Jeg tror dette kommer til å være veldig bra for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2011 15:31 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Stiller meg svært negativ til dette. Hvis vi selv får velge hvilke spillere de skal investere i, f.eks. andeler i Moldskred, Rønning eller Jamtfall så er det helt greit, men dette betyr bare tapte overgangspenger ved salg av de gode, unge spillerne vi kjøper.
Disse investorpengene vil kun føre til at vi kan opprettholde en i overkant stor administrasjon samtidig som vi selger bort de virkelige verdiene. Ser heller at vi kjøper og selger spillere ved siden av å opprettholde en sunn drift. |
Vi får tro at RBK får en større andel enn eierskapet skulle tilsi slik det ble sagt i avisa.
Ellers må jo dette være en risikofylt investering for investorene, for når solgte vi sist en innkjøpt spiller med et betydelig overskudd? |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 19.09.2011 15:38 Post subject: |
|
|
Fredrik Stoor
Kris Stadsgaard
Marek Sapara
Anthony Annan
Tror sjansen for at vi selger med overskudd er betydelig høyere nå som vi har Torbjørnsen tilbake. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 19.09.2011 15:39 Post subject: |
|
|
| Som du har vært inne på har det vært mye dårlig håndverk i sportslig ledelse de siste årene. Men det er ikke av den grunn umulig å tjene noen kroner på spillersalg. Andre norske klubber og FCK får det jo til. |
|
| Back to top |
|
 |
Don Ernesto Senior
|
Posted: 19.09.2011 16:37 Post subject: |
|
|
| Siden de tydeligvis ikke ennå er blitt enige om hvilke spillere som investorselskapet skal eie etc, så burde det fortsatt være mulig å stoppe hele greia ved årsmøtet for 2011 neste år.. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 19.09.2011 16:54 Post subject: |
|
|
| Hvis de nå er i gang med formaliseringen så blir det naturligvis for sent i februar. Men det er riktig at styret i Rosenborg fremdeles har mulighet til å stoppe det de har satt i gang, og vente på grønt lys fra årsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.09.2011 05:49 Post subject: |
|
|
Tviler på at de gjør det. Dette i seg selv er jo et tegn på at man selv er udugelig fordi man har satt seg i den situasjonen man har og nok et argument for at det sittende styret bør finne seg noe annet å ødelegge. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 20.09.2011 06:04 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke kjøpe spillere som går rett inn på laget og scorer 3 mål uten investorer. jeg vil se morsom fotball og rbk tilbake i cl. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.09.2011 07:14 Post subject: |
|
|
Riktig. Man kan ikke det fordi man har sovet i timen og ikke tjent penger på flere år. Noe som tyder på at man nå har panikk og er mer opptatt av å berge sine egne verv. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 20.09.2011 07:30 Post subject: |
|
|
| Johnny Rainbow wrote: | Jeg vil ikke udelukke at det er mig der lever i fortiden, men jeg er absolut ikke positiv til investor penge! På kort sigt er 15 mil til spillerkøb da godt, men kan vi undgå interessekonflikter i det lange løb? Både angående hvem der skal købes og hvem der skal sælges
Desuden tillader jeg mig at være tåbelig og nostalgisk, men fodbold mister meget af sin charme når det bliver mere forretning end sport |
 |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 20.09.2011 07:58 Post subject: |
|
|
20% i Dochal,Issah og Chibbe feks. Samt noe liknende for en storfisk på høyre back.
Våre selvforedlede unggutter beholder vi SELVFØLGELIG 100%.
Enda bedre: De ovennevnte er på plass før investorgruppen,keep off.
NÃ¥ er det rask midtstopper og back som gjelder.
Med alt dette på plass innen januar er over, tror jeg de fleste kan leve med nok en budsjettsprekk. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 20.09.2011 08:09 Post subject: |
|
|
Jeg er udelt positiv til den investor modellen som er skissert av RBK i media. Den tar bort en del økonomisk risiko og gir 11'ern et helt klart løft.
Veien videre:
Sportslig suksess må følge etter dette, hvis ikke så får vi heller klare oss med Moldskred, Jamtfall og Åsen.
Når/hvis den sportslige suksessen slår inn(EL/CL gruppespill), så må dette få resultater også økonomisk og personlig for enkelt spillere. Vi bør derfor selge spillere som Dockal, Chibuke, Henriksen eller Svensson. Vi må tappe klubben for profiler når de er verdt noe. (ikke samtidig, riktignok). Det er meningsløst å la de gå på tilnærmet Bosman som Lustig, Demidov, Skjelbred, Stadsgaard.
Det gjør at vi kan kjøpe like gode spillere for en lavere sum til gjengjeld.
Og at RBK er en attraktiv klubb for de spillere som har ambisjoner og ferdigheter for proff spill.
Jeg håper at investor lauget kan "hjelpe" RBK å selge spillere når de er i sin maksimale verdi. Litt respekt for de som stiller pengene sine til RBKs disp hører også med. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.09.2011 08:18 Post subject: |
|
|
Det jeg reagerer mest på er at dette ikke ble en sak for årsmøtet, men at styret tar avgjørelsen selv. Hva er det egentlig årsmøtet skal bestemme om det ikke er slike avgjørelser.
Det blir litt sånn "hi hi hi hi, vi presenterer nullbudsjett på årsmøtet, men vi styrer mot 20 millioner i minus og berger administrasjonen vår, og så får vi inn eksterne investorer, og neste år bløffer vi dem igjen med nullbudsjett og triksing." |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.09.2011 08:24 Post subject: |
|
|
| Nå må du slutte Konesseur. Det blir rett og slett for dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.09.2011 08:32 Post subject: |
|
|
Og argumentasjonen?
Er det ikke årsmøtet som skal behandle saker som berører viktige prinsipielle forhold som angår drifta av klubben?
Det finnes knapt en sak som er mer en årsmøtesak enn å trekke inn eksterne investorer til å kjøpe spillere. Det er mange medlemmer som gjerne skulle ha ønsket at klubben hadde ryddet opp i administrasjonen en gang for alle og satset på 11'ern allerede i mars måned 2011.
Styret visste allerede i februar hvor dette bar hen både med tanke på spillerstallen og likvidene. Hvis ikke så burde de innse at de burde visst hvor det bar hen. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.09.2011 08:35 Post subject: |
|
|
14.01.2011, og jeg vil ikke påstå at jeg er en person med helt genial innsikt.
| Konesseur wrote: | ALARM!
Klubbkassa er tom. Annan blir ikke solgt i denne omgang (og kanskje ikke i det hele tatt), og dermed har vi ikke penger til nye spillere (dersom klubben fremdeles driftes slik den blir per idag). Vi har bruk for 4-5 i***-j****-spillere for å komplettere troppen. Vi klarer knapt å stille en 11'er uten å bruke j****-spillere. Hva med skader, soning av gule kort, spillerbelastning.
ALARM! STYRET MÃ… TA GREP! ALARM! |
|
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.09.2011 08:57 Post subject: |
|
|
Denne modellen med investorer har jo medlemmene selv vært med på å få frem. Det har på mangt et medlemsmøte blitt mast om investorer. Styret satte ned et medlemsutvalg til å se på saken, som konkluderte med at det ville være høyst aktuelt under visse forutsetninger. Det er denne modellen investorene nå i utgangspunktet skal være en del av. Det er fremdeles medlemmene som skal eie denne klubben, og det er fremdeles sportslig ledelse som skal bestemme hvilke spillere som skal hentes.
Så jeg ser ikke hvorfor man skal dra det ut til enda et årsmøte, når medlemmene allerede har fått sagt sitt om saken. Det har riktignok ikke vært en avstemning for eller mot, men jeg greier ikke å se at det skal være nødvendig, all den tid disse investorene bare skal være en hjelpende hånd. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 20.09.2011 09:21 Post subject: |
|
|
Det var da voldsomt til negativitet da. Hadde det vært best å ha fullt eierskap over alle spillerene i klubben? Ja selvfølgelig.
Klarer vi det med dagens situasjon uten hjelp, samtidig som vi henter inn spillere med tilstrekkelig kvalitet for å løfte RBK til det nivået klubben skal være på? Nei.
Skyldes dette svikt i lederskap, dårlig økonomisk styring av ledelsen? Ja, det kan se sånn ut, uten at jeg skal påberope meg veldig innsikt i hvordan Rosenborg drives.
Og man kan være så forbanna man bare vil på ledelse pga dårlig styring, Skutle har tatt konsekvensen av dette, og flere kan ryke, det er opp til medlemmene, men vi må leve med den situasjonen som faktisk er, og ikke det vi skulle ønske den var. Så da er valget, vil vi at klubben skal nedjustere sitt ambisjonsnivå og nødvendigvis skalere ned drift, og være ett middelmådig tippeligalag, som kjemper om å holde seg i divisjonen, men har spillere de eier selv? Eller vil man ha spillere man kun har delt eierskap i, men som også holder tilstrekkelig kvalitet til å gi klubben den sportslige tyngden til å generere videre inntekter i framtiden? Jeg er iallefall ikke i tvil med at jeg tar det siste any day of the week. Nytter ikke å leve i en egen boble... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.09.2011 10:04 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig i at det er bra at 11'ern ble styrket. Slik jeg ser det burde det å ha blitt ryddet opp i administrasjonen for flere år siden, og blitt innkjøpt spillere for lenge siden. Og jeg regner alle som er av samme oppfatning som meg som positive og fylt av positivitet, og de som støtter sløsing på administrasjon og denslags for negative.
Det er prosessen vedrørende vedtak angående eksterne spillerinvestorer jeg er kritisk til. Dette er en avgjørelse som under alle solemerker ikke er en avgjørelse for daglig leder, ikke en avgjørelse for medlemsutvalg, ikke en avgjørelse for medlemsmøte, ikke en avgjørelse for styret, men en avgjørelse for årsmøtet.
At det er andre organer enn årsmøtet som har lyst til å avgjøre hersker det derimot liten tvil om. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.09.2011 10:24 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Det blir litt sånn "hi hi hi hi, vi presenterer nullbudsjett på årsmøtet, men vi styrer mot 20 millioner i minus og berger administrasjonen vår, og så får vi inn eksterne investorer, og neste år bløffer vi dem igjen med nullbudsjett og triksing." |
Nå er du på farten med udokumenterte påstander igjen. Slutt med lyvingen om triksing i regnskapene eller dokumenter det. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 20.09.2011 10:31 Post subject: |
|
|
Konesseur: Regner med du er en gjenganger på årsmøter siden alt dette maset?
Uten investorer inn nå i sommer så hadde vi mest trolig spilt uten Dockal og Chibbe denne høsten. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.09.2011 11:14 Post subject: |
|
|
Det er et faktum at alle visste at spillerstallen var begredelig og at pengekista var tom allerede i januar 2011 inkludert styret og medlemmene.
Da er det redelig og rimelig av styret å sette opp eksterne investorer som en sak på årsmøtet slik at årsmøtet kan ta stilling til dette. Det er faktisk sånn det skal være i en klubb som tar demokratiet på alvor.
I stedet er det nullbudsjett vi får presentert som klubben ikke er i nærheten av å innfri. For en tafatt og deprimerende holdning det er å la seg bli avspist med "Nå fikk vi Dockal og Chibbe av Rema så nå må vi holde fred...". |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.09.2011 11:39 Post subject: |
|
|
Konesseur:
I dagens vg så sier kommende styreleder Nordhammer at om laget trenger ytterligere styrking etter at de 15 millionene er brukt opp så kan det godt komme mer penger.
Altså snakker vi ikke om en engangssum for å sminke årets resultat. Det er jo positivt. Tror dette redder den sportslige satsingen de neste årene, og hvis klubben jobber godt ved siden av med kostnadskontroll så vil vi kunne stå på egne ben igjen om et par år. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.09.2011 12:15 Post subject: |
|
|
Vel og bra fra Nordhammer, Rema og kompani. De skal ha skryt for å engasjere seg med sårt tiltrengte midler til 11'ern.
Men det er ikke der skoen trykker.
Edit: Det vil si, 11'ern så jeg ikke ut som noe som helst. Med "der skoen trykker" peker jeg på prosessen som har ledet til avgjørelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
|