View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ambiguous Senior

|
Posted: 06.09.2011 09:16 Post subject: |
|
|
Tror en back med internasjonal erfaring kan være riktig nå. Enig med de som sier at vi skal glemme videresalgspotensiale i akkurat dette tilfellet og fokusere på nuet.
Se på det som å kjøpe en god bruktbil. Du får ikke mye igjen, men får mye ytelse.  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.09.2011 09:17 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hoftun viser vel bare disse nye spirene klipp ifra de første treningene med Alanzinho og Tchoyi for å så vise hvor de til slutt havnet. | Et drittlag i England og et ellers middelmådig lag fra Tyrkia?
Kan vel like godt vise de Konan Ya, Eguren, Skjelbred osv. Dockal kjente jo til sistnevnte. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.09.2011 22:09 Post subject: |
|
|
Noen som fulgte med LJ i dag? Ser han får skryt blant random folk på Twitter, men så selv bare kampen med ett øye - og tenkte ikke en gang over spilleren før godt ut i andreomgang. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 06.09.2011 22:17 Post subject: |
|
|
Han var solid defensivt i hvertfall. Så ikke så nøye på hva han fikk til offensivt da jeg nistirrer på sideforflytningen til den norske midtbanen når Danmark triller. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 06.09.2011 22:23 Post subject: |
|
|
Jeg så litt på LJ. Ble ganske imponert. Virker som en klassespiller, i alle fall ut i fra det jeg så. Gode innlegg-harde og med mye skru. Gode kombinasjoner på høyresiden. Ingen feil defensivt. Ingenting i mot å få han til Trondheim.  _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.09.2011 22:23 Post subject: |
|
|
Utifra hva jeg så virker det å være et solid steg opp fra dette årets Lustig ihvertfall.
Har nesten glemt hvordan det er å ha backer som er habile, kanskje tilogmed gode defensivt. Hadde vært deilig å se igjen... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.09.2011 22:32 Post subject: |
|
|
Sleng inn børser fra danske nettaviser, den som gidder.
Jeg orker ikke å gå inn på noen websider med .dk-domene de nærmeste par dagene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.09.2011 22:33 Post subject: |
|
|
Fremsto positivt synes jeg, men hadde det jo enkelt også da. Burde scoret da han løp gjennom i 1.omg. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.09.2011 22:33 Post subject: |
|
|
Han var strålende og med dagens nivå vil han være en soleklar forsterkning. Spørsmålet er om den gode landskampen kan lokke andre å større klubber på banen. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 06.09.2011 22:40 Post subject: |
|
|
hehe, overrasker meg jaggu ikke om det kommer en større klubb på banen og tar han foran nesa vår. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 06.09.2011 23:54 Post subject: |
|
|
Har ind til nu (klokken lidt i 12) ikke kunne finde nogle spillerbørser hverken på Ekstrabladet, BT, Jyllands posten eller Politiken. Faldt dog over denne artikel på ekstrabladet hvor Jacobsen frir til aktuelle hold, uden at vide om det er os han sigter til. Han holder sig dog fra at kritisere Norge, men om det er nok til at koble ham til os, ved jeg ikke
http://ekstrabladet.dk/sp...615275.ece
Personligt synes jeg, at Lars Jacobsen spillede en god kamp i dag hvor han havde god kontrol defensivt og i tillæg havde en stor chance i åbningsminutterne. Tvivler dog på at han vil acceptere en moderat løn i RBK og er derfor, alt i alt, stadig negativ til en overgang, løn og alder taget i betragtning |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.09.2011 09:17 Post subject: |
|
|
Hvisomatsåfremtifall at han skulle være villig til å godta norsk lønn, så er det ingenting å lure på i mine øyne, MYE bedre enn Lustig ut i fra det jeg kunne se. Nå var ikke motstanden all verden, og Riise og Ruud rota det til for seg selv utallige ganger, så det var ikke akkurat vanskelig å være Lars Jacobsen og Dennis Rommedahl i denne kampen. Stort bedre arbeidsforhold er det vanskelig å få. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 07.09.2011 10:11 Post subject: |
|
|
Lars Jacobsen får et 7-tal i Politiken og hos BT
http://politiken.dk/sport...-at-ringe/
http://www.sporten.dk/fod...til-drillo
Lars Jacobsen 7
Er blevet dømt landsholds-Lars, fordi det kun er der, han spiller. Det kunne man dog ikke se
Politikens og BT's spillerbørs er baseret på det danske karaktersystem der går fra -3 til 12 og som er en smule underligt set med udefrakommende øjne. Derfor gengiver jeg lige Politikens beskrivelse af karakterene
12: Fremragende præstation. 10: Fortrinlig præstation. 7: God præstation. 4: Jævn præstation. 02: Tilstrækkelig præstation. 00: Utilstrækkelig præstation. -3: Ringe præstation
Noget nemmere er Ekstra Bladets spillerbørs hvor Jacobsen får en firer, baseret på 0-6
Lars Jacobsen 4
Den klubløse back var tæt på første landskamps mål i begyndelsen, da han pludselig stod fri i feltet. Men afslutningen blev for svag. Fungerede fint med Rommedahl før pausen. Man kunne ikke se han savner kamptræning.
http://ekstrabladet.dk/sp...615338.ece
Alt i alt enighed om at han spilte en god kamp dog uden at brillere |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 07.09.2011 10:26 Post subject: |
|
|
Var vel positiv til Lars før kampen i går men ble bare mer positiv til han etter den. Er ganske sikker på at han er mange hakk bedre enn Lustig selv om jeg ikke bare er kristisk til Lustig da jeg fortsatt tror han har noe potensial å gå på.
Lars er uten kontrakt og vil eventuelt komme gratis til RBK (må sikkert legge i litt ekstra i signon fee men billig uansett) og hans alder er slik jeg ser det ingen hindring. Her får vi en veldig god erstatter for Lustig som holder 2-3 år og kan i den tiden hente en ung og talentfull back som er klar til å ta over når tiden er inne! Dette er slik jeg ser det både den beste løsningen økonomisk og sportslig da det kjøper oss tid og kvalitet.
Men Lars må ikke bli en hvilepute for Hoftun med å finne en annen ung back som skal ta over, dette arbeidet må igang med en gang Lars er klar/Lustig forsvinner.
Det eneste jeg er skeptisk til slik jeg ser det nå er om Lars i det heletatt vil takke ja til RBK.. Tiden vil vise.. _________________ Twitter: @MariusBismo |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.09.2011 10:43 Post subject: |
|
|
Johnny Rainbow wrote: | Politikens og BT's spillerbørs er baseret på det danske karaktersystem der går fra -3 til 12 og som er en smule underligt set med udefrakommende øjne. |
Det kan man trygt si, husker jeg lo godt da jeg kom over en slik børs etter Brøndby-RBK for noen år siden. Vi blir kalt fjellaper av en gjeng som har en fullstendig latterlig børs, jeg liker særlig godt at man har feks karakteren 4, mens 2 er selvfølgelig ikke 2, men 02. Såklart. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.09.2011 10:56 Post subject: |
|
|
Hehe, det børssystemet der er selve definisjonen på random.
-3 00 02, 4, 7, 12
Noe sånt, er det ikke? Er som en Monty Python-sketsj der temaet er å gjøre verdens enkleste ting så komplisert som overhodet mulig. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.09.2011 10:58 Post subject: |
|
|
Dette er tallverdens svar på kamelåså. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.09.2011 11:00 Post subject: |
|
|
Hehe, ja.
Kamelåååså! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.09.2011 11:02 Post subject: |
|
|
Ja, det er sikkert et resultat av at danskene ikke forstår hverandre. Sikkert en fyr en gang i tida som fortalte en byråkrat om det nye karaktersystemet han hadde utvikla, men byråkraten skjønte bare bruddstykker og endte opp med den skalaen der. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 07.09.2011 12:36 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Hehe, det børssystemet der er selve definisjonen på random.
-3 00 02, 4, 7, 12
Noe sånt, er det ikke? Er som en Monty Python-sketsj der temaet er å gjøre verdens enkleste ting så komplisert som overhodet mulig. |
Der er også et 10tal med, altså -3 00 02 4 7 10 og 12 (00 og 02 så karakterene ikke kan forfalskes til henholdsvis 10 og 12).
Selv om det er random, så kan det vel argumenteres for, at vi har et system der kræver en smule finesse og intellektualitet at forstå. Altså et system der hæver sig en smule over et barbarisk terningekast (0-6) eller en simpel bogstavrække..
Nuvel, det er vel ret langt væk fra tema. Når det gælder Lars Jacobsen mindes jeg at der flere gange har været rygter om at han skulle tilbage til DK uden at det er blevet til noget. Dette mener jeg tyder på, at han kræver for høj løn. En dyr gammel mand er ikke hvad vi har brug for, det er noget for Vålerenga.
HVIS han er villig til at acceptere en moderat løn, så kan det købe os lidt tid til at finde en langsigtet erstatter på højreback, og det er måske ikke dumt. Noget der taler for at han skulle gå til os, er at han stadig mangler nogle år i udlandet før han er kvalificeret til at komme hjem på forskerordning (det der normalt bliver kaldt kunstnerskat her inde) |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.09.2011 12:41 Post subject: |
|
|
Johnny Rainbow wrote: | Selv om det er random, så kan det vel argumenteres for, at vi har et system der kræver en smule finesse og intellektualitet at forstå. Altså et system der hæver sig en smule over et barbarisk terningekast (0-6) eller en simpel bogstavrække.. |
Har dere terninger med 0 i Danmark? Dette blir mer og mer interessant. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.09.2011 12:50 Post subject: |
|
|
Johnny Rainbow wrote: | Selv om det er random, så kan det vel argumenteres for, at vi har et system der kræver en smule finesse og intellektualitet at forstå. Altså et system der hæver sig en smule over et barbarisk terningekast (0-6) eller en simpel bogstavrække.. |
Hehe, men hvorfor skal det være noe annet enn en simpel tallrekke? Og hva er det egentlig som gjør -3 og 02 så mye med intellektuelt enn 1 og 3? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 07.09.2011 13:15 Post subject: |
|
|
Litt ut på vingen her, men har alltid synes at terningkast er meningsløst - et terningkast er med mindre man jukser 100% tilfeldig. Hvorfor er da det en passende metafor for karaktersetting?
Beklager avsporingen. Lars Jacobsen. Kanskje for mye å håpe på nyheter i dag? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.09.2011 13:21 Post subject: |
|
|
Joda, men terningkast bruker vi da sjelden innen fotball og skole. |
|
Back to top |