| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 31.08.2011 15:15 Post subject: |
|
|
| Bobby Bacala wrote: | Jepp!
Mer info siden sist:
Hoftun og han andre snakket om Berntsen, er min kompis sikker på.
Hoftun spurte hva nordlendingen (som forøvrig var skallet) syntes om det å ha vært trener for Berntsen. I tillegg snakket de om forholdet mellom far og sønn, og at "blod er tjukt".
Litt rakettforskning tilsier at den Hoftun snakket med kan ha vært Berntsens far, altså.
Edit: Der ble han klar ja. |
Haha, det er en fantastisk etteretningskompetanse blant forumbrukerne her inne! Ikke måte på hva man plukker opp  |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 31.08.2011 16:02 Post subject: |
|
|
Jeg aner ingenting om denne gutten, men stoler på det som blir sagt her inne og applauderer signeringen. Neste sesong blir nok en knallsesong, men vi trenger fortsatt et par sidebacker. _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 31.08.2011 16:32 Post subject: |
|
|
| Stort. Bra jobbet, og ikke minst på riktig tidspunkt. En satsing på up-and-coming spillere som mange har etterlyst. Trygg på at dette talentet overgår det meste av ungt og norsk som blant andre MFK har siklet på. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.08.2011 16:32 Post subject: |
|
|
| Kontrakt ut 2015 sier Stenseth på Twitter. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 31.08.2011 16:38 Post subject: |
|
|
Rosenborg er med denne signeringen ferdig med handlingen i dette vinduet. Men jobben er allerede i gang med tanke på neste overgangsvidu som åpner i januar.
- Den jobben er allerede startet. Vi mister en del spillere dette året, så vi må ha inn flere, sier Hoftun. -fra rbk.no
kontrakten er ut 2015 og fra 1.1.2012 altså på 4år, noe som er bedring fra tidligere signeringer...  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell 
Last edited by gonnagetchaa on 31.08.2011 16:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 31.08.2011 16:41 Post subject: |
|
|
Media skrev: "forstår at man ikke kan gi "alle" 5års kontrakt, men f.eks. chibuike-med alt vi vet om han er det ikke vanskelig å tenke at kan være lurt å ha på lengre avtale og med f.eks 1 år ekstra kan det gi ekstra kr på videresalg.."
I dagens tøffe overgangsmarked kan det jo tenkes at spillerne selv ikke er særlig lystne på noe mer enn 3,5 år?
Last edited by orz on 31.08.2011 16:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 31.08.2011 16:42 Post subject: |
|
|
Moro!
Er det tilfeldig at Alphaville - Forever Young spilles i bakgrunnen i det første videointervjuet med vår 18-årige nysignering?  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
|
| gonnagetchaa wrote: |
kontrakten er ut 2016 og fra 1.1.2012 altså på 4år, noe som er bedring fra tidligere signeringer...  |
2012
2013
2014
2015
= 4 såvidt jeg vet... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
|
|
| orz wrote: | | I dagens tøffe overgangsmarked kan det jo tenkes at spillerne selv ikke er særlig lystne på noe mer enn 3,5 år? | Stadig leser man likevel om 4 og 5 års kontrakter alle mulige andre steder... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 31.08.2011 16:47 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | gonnagetchaa wrote: |
kontrakten er ut 2016 og fra 1.1.2012 altså på 4år, noe som er bedring fra tidligere signeringer...  |
2012
2013
2014
2015
= 4 såvidt jeg vet... |
endret det  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.08.2011 16:50 Post subject: |
|
|
| Super signering. Dette blir bra! |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 31.08.2011 16:58 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | orz wrote: | | I dagens tøffe overgangsmarked kan det jo tenkes at spillerne selv ikke er særlig lystne på noe mer enn 3,5 år? | Stadig leser man likevel om 4 og 5 års kontrakter alle mulige andre steder... |
Mulig, men det er ikke mitt inntrykk. En ung, ambisiøs spiller som kommer til RBK ser det mest sannsynlig som et mellomsteg. Den eneste som jeg kommer på i dagens stall som har tegnet 4-års kontrakt er Prica. Og han har vel uttalt tidligere at han kunne tenke seg å avslutte karrieren her.
Er nok sikkert også et kostnadsspørsmål. Vi kan signere dyrere (les:bedre) spillere om vi gir de kortere kontrakter. Så kan man jo selvsagt argumentere med at det dyreste uansett er om de går som bosman.
Jeg irriterer meg også over bosman-spillere, og skulle ønske vi hadde mulighet til lengre kontrakter. Men tror ikke dette ene og alene er en strategi som er lagt av Hoftun/Brakka.
Tommel opp for Berntsen!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 31.08.2011 17:01 Post subject: |
|
|
| orz wrote: | Media skrev: "forstår at man ikke kan gi "alle" 5års kontrakt, men f.eks. chibuike-med alt vi vet om han er det ikke vanskelig å tenke at kan være lurt å ha på lengre avtale og med f.eks 1 år ekstra kan det gi ekstra kr på videresalg.."
I dagens tøffe overgangsmarked kan det jo tenkes at spillerne selv ikke er særlig lystne på noe mer enn 3,5 år? |
var jeg som skrev det og det kan godt tenkes at noen spillere ikke vil ha lang kontrakt da de håper på ett bedre tilbud i en bedre liga-men samtidig må det jo være lukrativt å ha en avtale over lengre tid og se muligheter i en sikker lønn i en vanligvis stabil klubb med store ambisjoner og som selger til riktig pris.
er man god nok blir man solgt til en bedre liga, samme om du har 1 el 2 år igjen av kontrakten...
hvis du ikke spiller for TIL da...
(spekulering i bosman-signering er ett kvalmt pengespill som noen spillere tjener på, mens klubbene taper enormt. derfor må klubbene jobbe hardere for lengre kontrakter med de spillerne det kan være vits i og ha lange avtaler med. andre klubber får det til-hvorfor kan ikke RBK det da?) _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.08.2011 17:10 Post subject: |
|
|
| Liker video-intervjuet på rbk.no, men vi får vel håpe valget av bakgrunnsmusikk i "Forever young" ikke var ment til nysigneringen. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 31.08.2011 17:15 Post subject: |
|
|
| God signering, 2012 bør bli et kjempeår. Helst med europacup.. |
|
| Back to top |
|
 |
nordnorgeunited Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
FSHelgeland Junior
|
Posted: 31.08.2011 19:30 Post subject: En trist trist dag... |
|
|
Nok en gang stikker dere av med vår beste spiller. Ja Daniel er bare 18 år men har allerede rukket å etablere seg som vår beste spiller, han er udiskutabelt et av de største talentene i landet nå. I mine øyne så går han alt for billig også, har hørt snakk om at avtalen ligger på samme nivå som PVR og Daniel er jammen verdt det mangedobbelte. Her har dere gjort et scoop. Håper bare Jønsson ikke klarer å misbruke han slik som dere klarte å misbruke T.O... men nå tror jeg vel kanskje ikke at Jønsson blir værende så lenge på lerkendal. Nei forvalt han rett og dere har norges beste spiller om et par sesonger... men er nok siste gangen jeg har jublet over et RBK-mål i noen europacup... Selv om jeg nok skal trekke på smilebåndet hvis DB leverer.
Gratulerer nok en gang, og her er vel kanskje Hoftuns første gullkjøp??? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.08.2011 19:32 Post subject: Re: En trist trist dag... |
|
|
| FSHelgeland wrote: | | men er nok siste gangen jeg har jublet over et RBK-mål i noen europacup... |
Ã…h herregud, send Berntsen tilbake!  |
|
| Back to top |
|
 |
FSHelgeland Junior
|
Posted: 31.08.2011 19:33 Post subject: |
|
|
| christianm wrote: | | Jeg gnir meg i hendene og slår meg på låret hver gang jeg tenker på de 8,5 millionene vi betalte da vi ranet dere for Trond Olsen! |
At dere sitter med ledelse og trenere som ikke ønsker å bruke spillere til det de er gode til får jo stå for dere regning. (Go'fot teorien) er jo fullstendig fraværende i RBK, sesongen før dere kjøpte TO så var han den midtbanespilleren i Norge med flest målpoeng. Mål og assist, at dere ikke klarer å utnytte hans ferdigheter er vel bare RBK's skyld. Håper det samme ikke skjer med Berntsen... |
|
| Back to top |
|
 |
FSHelgeland Junior
|
Posted: 31.08.2011 19:42 Post subject: Re: En trist trist dag... |
|
|
| Hedon wrote: | Ã…h herregud, send Berntsen tilbake!  |
Godt noen har humor  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.08.2011 19:46 Post subject: |
|
|
På samme nivå som PVR? Som gikk for Tom Erik Nordberg på utgående kontrakt i bytte og noen kroner ekstra? Selvsagt er DB verdt det mangedobbelte, og derfor gir vi tre millioner nå og litt mer etter et antall kamper, samt videresalgsprosent.
Når ble TO midtbanespiller? Det har han aldri vært. Han hadde 10+12 i 2008 ja, men scoret tross alt åtte mål og var nest sist på ballen ved alle fem selvmålene RBK fikk av motstanderne i 2009.
Vi har ikke misbrukt ham. Synes han gjorde bra nytte for seg i 2009, men utviklingen har vært negativ etter den tid, og i RBK har han fått spilt mindre på sine styrker enn i Glimt fordi det er to ganske forskjellige lag blitt, og som motstanderne forholder seg ulikt til.
Selv Nils Arne, som vitterlig har sansen for gode kantspillere, valgte i liten grad å bruke ham. Jeg vet ikke helt om Trond Olsen har tatt opp hansken og gjort det som er nødvendig for å bli bedre heller.
Tror dessverre ikke han gjør noen furore i Stavanger heller. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2011 19:59 Post subject: |
|
|
| Som jeg tenkte på forhånd ble det utslagsgivende at Berntsen hadde en omgangskrets her (ref. video). Det samme har nok spilt inn i også andre overganger denne veien. Bodø sogner til Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.08.2011 20:07 Post subject: |
|
|
| Ja, må ha vært ganske kraftig og, det. For faren er jo adelsmann i TIL. Kunne jo vært grunn nok til å velge de. |
|
| Back to top |
|
 |
|