View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.08.2011 22:46 Post subject: |
|
|
Venstrefotet, med sokkene over knehøyde; han må jo være god. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 29.08.2011 23:04 Post subject: |
|
|
vegran wrote: | Lurer på hvordan Berntsen skal klare å spille seg inn på midtbanen jeg, nå som vi også har kjøpt Chibuike. |
En god rullering blir nok nøkkelen her. Om vi kjøper DB så har vi det antallet spillere vi trenger å ha på midten iløpet av en lang sesong med 3 turneringer.
Nå må det fokuseres på å utvide dekningen på på backplass. På spissplass og stopperplass tror jeg vi klarer oss foreløbig. |
|
Back to top |
|
 |
Robbaan Senior

|
Posted: 30.08.2011 01:36 Post subject: |
|
|
Enig med WIlloch, om prisen er riktig så er det ingenting som tilsier at vi ikke skulle hente han. Min mening er forøvrig at PVR har vist seg å være en god signering, stallen vår er ikke akkuart fylt opp med rutinerte karer. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.08.2011 10:46 Post subject: |
|
|
Jeg ser heller ikke mørkt på å miste Åsen. Han ser ikke ut til å kunne bli noe annet enn en spiller som kan etablere seg i Tippeligaen etter hvert. Det er dessverre hakket for dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 30.08.2011 10:48 Post subject: |
|
|
Åsen har dessverre blitt daukjøtt, og ikke den spilleren mange av oss trodde han kunne bli. Han er vel den junioren som er lengst unna fast plass av de som er tatt opp i A-stallen.
Kan i mine øyne i beste fall bli en litt over middels god TL-spiller, sett at han får spilletid. Om det blir i Ranheim eller Bodø/Glimt får være det samme. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 30.08.2011 10:54 Post subject: |
|
|
nja, det var nå voldsomt. jeg syns åsen har sett veldig god ut den perioden han spilte. men han har vel ikke tatt det siste steget på samme måten som svensson og henriksen før ham. midtsjø er vel i nøyaktig samme stilling som åsen var før sesongen; klarer han å ta det siste steget, så er det rett inn på laget, hvis ikke er det første fly til bodø.
men klart - et bytte er vel åsen også tjent med. det er litt usikkerhet om typene på midtbanen blir litt like fysisk; både svensson og midtsjø er også små spillere. de må få ballen til å gå kjapt som f... for ikke å bli istykkertaklet av svære bulldosere med tippeliga-standard tempo. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 30.08.2011 11:15 Post subject: |
|
|
Har vel fortsatt trua på Aasen. Han tar vel også plassen til Winsnes i køen til neste år og jeg vil vel si at bredde på midtbanen er noe vi trenger også neste sesong. Kan heller ikke se for meg at Aasen er noen av de best betalte av de yngre i stallen, så det skal heller ikke være noen grunn til å "kvitte" seg med han. Derimot er jeg kanskje mer positiv til å leie ut han til Ranheim.
Denne Berntsen skal jeg innrømme at jeg ikke kjenner all verden til, men utifra det folk beskriver høres han jo utvilsomt lovende ut. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.08.2011 11:23 Post subject: |
|
|
Jeg har også litt trua på Åsen, men gitt at Berntsen er et så bra talent så er det sikkert greit, vi har jo vel mange midtbanespillere etterhvert så noen må ut hvis Berntsen skal inn. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.08.2011 11:27 Post subject: |
|
|
Skal Åsen overleve i klubben må han nok omskoleres. Kanskje han kunne funket som back-up/konkurrent til Dorsin på venstrebacken? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
FSHelgeland Junior
|
Posted: 30.08.2011 11:27 Post subject: |
|
|
Klikker i vinkel hvis dere stjeler Berntsen. Summene som diskuteres er et regelrett ran for Norges aller største talent for tiden. Allerede en av de aller beste spillerne i adecco, og en spiller som blir å ruule i lang tid fremover. Har aldri hata RBK og har heiet på dere i CL. Det blir det garantert en slutt på nå. Blir nok boikott av Glimt en stund fremover også. Berntsen blir nok vår nye Myggen...Sitrer av forbannelse nå! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.08.2011 11:37 Post subject: |
|
|
OK. Lykke til videre! |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 30.08.2011 11:40 Post subject: |
|
|
Men i all verden, da... dersom han er så stort et talent må det vel være best for han å ikke tørke vekk i Adecco?
Bør vel være en naturlig vei å gå for en slik spiller. Dessuten har vel også RBK etterhvert vist at de evner å satse på unge spillere også, så jeg skjønner gutten godt hvis han vil hit.
Dere kan jo få Jerry. Kommer til å bli en meget bra Adecco-spiller. |
|
Back to top |
|
 |
FSHelgeland Junior
|
Posted: 30.08.2011 11:43 Post subject: |
|
|
Forskjellen er vel at med Daniel i Glimt så er vi i tippeligaen rimelig raskt... Uten ja se det...vanskelig å spå men blir vanskelig. Gutten er bare 18 år gammel og utviklingen hans vil ikke hemmes av å spille fast på Glimt. Så det er nok ikke snakk om å råtne i adecco. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.08.2011 11:48 Post subject: |
|
|
FSHelgeland wrote: | Klikker i vinkel hvis dere stjeler Berntsen. Summene som diskuteres er et regelrett ran for Norges aller største talent for tiden. Allerede en av de aller beste spillerne i adecco, og en spiller som blir å ruule i lang tid fremover. Har aldri hata RBK og har heiet på dere i CL. Det blir det garantert en slutt på nå. Blir nok boikott av Glimt en stund fremover også. Berntsen blir nok vår nye Myggen...Sitrer av forbannelse nå! |
Jeg foreslår at du lar din ergrelse gå ut over Glimt. Det er de som ikke er i stand til å holde på sine beste spillere. Jeg har full forståelse for at du synes det er ergerlig å miste en så talentfull spiller som Berntsen, men jeg ser ikke hvorfor RBK skal være den store, stygge ulven. Det er Glimt som selger. Det er Glimt som ikke er sterke nok til å greie å holde på sine beste spillere. Og ærlig talt, det må da vel være bedre om han havner i RBK, enn i Tromsø, hvis han først skal forlate Bodø, altså? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
FSHelgeland Junior
|
Posted: 30.08.2011 11:56 Post subject: |
|
|
Hadde vært bedre at han havna i Tromsø ja. Er mye som lukter i denne saken, blant annet hvordan RBK opptrer i forhold til klubb og spiller. Det kan jeg dog være med på å ta en diskusjon på når denne saken er avgjort. Blir han hos oss så dør den diskusjonen ut av seg selv. Ergrer meg grønn over at hver gang vi har en god spiller på gang så skal han til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.08.2011 11:56 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | OK. Lykke til videre! |
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.08.2011 12:02 Post subject: |
|
|
FSHelgeland wrote: | Hadde vært bedre at han havna i Tromsø ja. Er mye som lukter i denne saken, blant annet hvordan RBK opptrer i forhold til klubb og spiller. |
Det er Berntsen selv som i lengre tid har vært helt klar på at det er i Rosenborg han vil spille.
Hvis du mener at det å vise interesse for en spiller er å opptre umoralsk, så foreslår jeg at du finner deg en annen idrett å følge med på. Dette blir nemlig altfor dumt. Du minner mest om en TIL-supporter nå. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.08.2011 12:05 Post subject: |
|
|
FSHelgeland wrote:
Quote: | Hadde vært bedre at han havna i Tromsø ja. Er mye som lukter i denne saken, blant annet hvordan RBK opptrer i forhold til klubb og spiller. |
Slutt å se spøkelser bare fordi det ryktes om en overgang. Spilleren ønsker seg til rosenborg, noe som forståelig. Høyere nivå, mer lønn, mer utfordringer, bedre utviklingsarena og større sjanse for å vise seg frem for utenlandske klubber. Er det noe som lukter så er det din reaksjon på overgangen. Det lukter knallkjøp av oss
Og hvorfor i all verden skulle det være bedre om han dro til TIL? |
|
Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 30.08.2011 12:07 Post subject: |
|
|
Jeg gnir meg i hendene og slår meg på låret hver gang jeg tenker på de 8,5 millionene vi betalte da vi ranet dere for Trond Olsen! |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 30.08.2011 12:09 Post subject: |
|
|
Berntsen har nok hatt lyst til å spille i RBK hele livet, men har ikke vært god nok før. Glimt får bare være glade de har hjulpet noen til guttedrømmen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.08.2011 12:19 Post subject: |
|
|
FSH: jeg synes det lukter litt av argumentasjonen din også. Du påstår at du ikke har noe imot Rosenborg, men vil hate dem dersom de henter Berntsen, fordi Rosenborg vil svekke Glimt tungt ved et slikt kjøp.
Samtidig mener du det er bedre om han går til Tromsø. Var ikke problemet var at Berntsen forsvinner uavhengig av hvor? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 30.08.2011 12:21 Post subject: |
|
|
Godt poeng christianm!! og i tillegg, om Daniel går til TIL så blir han overpriset og får aldri muligheten til å bli utenlandsproff fordi Tromsø mener at alle spillerene deres som er på brukbart TL nivå er verd mellom 20-50 mill. Om du som Glimt supporter ønsker Daniel noe godt for fremtiden så burde du være glad for at han kommer seg til en klubb som faktisk lar spillerene går til en "normal" pris og ikke tvinger dem til å bli i klubben i mange år fordi budet de får på han er under 20 mill..
Og som Glimt fan: Hvordan hadde økonomien vært i Glimt uten at RBK har med gjevne mellomrom kjøpt spillere fra dere? Olsen er vel kroeksemplet!! men også tidligere år! Så lenge Glimt er i adecco må dere finne dere i å være en selgende klubb til TL akkurat som RBK må finne seg i å være en selgenede klubb ut til Europa.. Få hue ut av ræva! _________________ Twitter: @MariusBismo |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 30.08.2011 12:25 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til hisse seg opp over at vi vil hente Berntsen. Gutten er klar for nye steg, og det vil bare være sundt for han å utvikle seg på et høyere nivå. Dessuten er det jo dette han vil selv, og det må ikke undervurderes.
Tror dessuten at Åsen vil bli en suveren spiller for Glimt om han går motsatt vei.  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.08.2011 12:30 Post subject: |
|
|
Dere biter nå jaggu på og kommer med unnskyldninger også.
Vi er større. Punktum.
Andre er større enn oss også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
|