View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rasputt Junior
|
Posted: 14.08.2011 11:10 Post subject: |
|
|
Det er helt feil å legge skylden på det røde kortet. Dæm ramla jo sammen etter 25min. Hvorfor? |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.08.2011 11:15 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Dette laget mangler utrolig mye mental styrke. |
Jeg er overbevist om at dette laget også mangler fysisk form, fotrapphet og defensiv løpskraft. |
|
Back to top |
|
 |
Rasputt Junior
|
Posted: 14.08.2011 11:19 Post subject: |
|
|
Dorsi er ikke egnet til å være kaptein!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
jamez Junior
|
Posted: 14.08.2011 11:45 Post subject: |
|
|
Rasputt wrote: | Dorsi er ikke egnet til å være kaptein!!!!! |
Jeg synes vel han faktisk sto frem litt i dag da. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.08.2011 11:46 Post subject: |
|
|
Er lei av at det ikke er noe progresjon og stabilitet i prestasjonene under JJ. Det er en evig berg og dalbane. Hamren trente guttene for dårlig på utholdenhet og tempo, og det tror jeg JJ gjør også. Eggen måtte jo roe ned treningene i fjor pga gutta ikke tålte 90-tallsintensitet.... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.08.2011 11:55 Post subject: |
|
|
Nå har vel Jönsson tatt bare tre poeng mindre med dette laget i serien enn hva Hamrén gjorde på sine første 17 kamper da. Å trene knallhardt midt i sesongen slik vi gjorde i fjor tror jeg ikke var så veldig lurt.
Tror ikke man kan klage over treningsopplegget under Hamrén på det fysiske plan. |
|
Back to top |
|
 |
jamez Junior
|
Posted: 14.08.2011 11:59 Post subject: Ikke rett mann!!! |
|
|
JJ klarer ikke å motivere spillerne, det har vi sett gang på gang i år. Selvfølgelig er det mye opp til de på banen og, men JJ klarer ikke å få ut det beste av dette mannskapet. Han blir alt for snill og mangler pondus. Synd å si det, men han er ikke rett mann. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.08.2011 12:01 Post subject: |
|
|
Utslått av moderate Plzen og AaFK, tapte mot Breidablikk, svak serieplassering. For dårlig!!! Ca to tredjedeler av sesongen er ferdig og vi er der vi var for et halvår siden rent prestasjonsmessig. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.08.2011 12:12 Post subject: |
|
|
Hamrén trente guttene for dårlig på utholdenhet og tempo? Unnskyld meg. Vi har vel ikke sett et RBK-lag sterkere i andre omgang enn under Hamrén, ikke siden motstanderne spilte på deltid på 90-tallet.
At spillerne ikke tålte belastningen under Eggen kan ha mange årsaker som ikke innebærer at formen deres var dårlig (uten av man trenger å gå inn på det nok en gang).
Dette laget, derimot, bærer alle kjennetegn på et dårlig trent lag: ute av stand til å bevege seg nok til å spille langs bakken mot en aggressiv motstander (Plzen, Aalesund), forutsigbare hvileskjær etter dominerende perioder, jevnt synkende prestasjoner utover i kampene og tilsynelatende lavere tempo generelt enn motstanderne. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.08.2011 12:21 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Utslått av moderate Plzen og AaFK, tapte mot Breidablikk, svak serieplassering. For dårlig!!! Ca to tredjedeler av sesongen er ferdig og vi er der vi var for et halvår siden rent prestasjonsmessig. |
I 2008 røk vi mot Kristiansund, i fjor mot Follo. Cupen er ikke det viktigste her i verden. 0-2-tap mot Breidablikk er vel neppe ekstremt mye verre enn 0-0 mot Linfield - særlig når vi ledet 5-0 da vi slapp inn de to mot islendingene.
Serieplasseringen er ikke bra nok, men alt er for så vidt mulig. Vi har avgitt ett poeng mer enn Brann på andreplass.
Vi er ett poeng bak 2006 på samme tid, foran 2007 og 2008, og fire kamper mer igjen enn vi hadde den gangen på grunn av serieutvidelsen.
Se litt historisk på det da. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.08.2011 12:22 Post subject: |
|
|
Spillerne selv sa at Eggen trente tøffere og Eggen selv kritiserte Hamren sine spilløkter pga de foregikk for lite på store flater. Det var vel den gode spillerstallen og det gode defensive strukturen som var hovedessensen for suksessen til Hamren i den svake Tippeligaen. Ute i Europa var RBK likevel for svake da pga manglende offensiv styrke. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.08.2011 12:25 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | josinho wrote: | Utslått av moderate Plzen og AaFK, tapte mot Breidablikk, svak serieplassering. For dårlig!!! Ca to tredjedeler av sesongen er ferdig og vi er der vi var for et halvår siden rent prestasjonsmessig. |
I 2008 røk vi mot Kristiansund, i fjor mot Follo. Cupen er ikke det viktigste her i verden. 0-2-tap mot Breidablikk er vel neppe ekstremt mye verre enn 0-0 mot Linfield - særlig når vi ledet 5-0 da vi slapp inn de to mot islendingene.
Serieplasseringen er ikke bra nok, men alt er for så vidt mulig. Vi har avgitt ett poeng mer enn Brann på andreplass.
Vi er ett poeng bak 2006 på samme tid, foran 2007 og 2008, og fire kamper mer igjen enn vi hadde den gangen på grunn av serieutvidelsen.
Se litt historisk på det da. |
Tja, vet ikke helt om jeg vil se på det rent historisk da det er så lite framgang å spore.
NM-kvart mot Reka er viktig da. NM-cup er en tittel, en fest og en e-cupbillett. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.08.2011 12:30 Post subject: |
|
|
Man må jo innse at det kan ta tid å få ting til å stemme. Som nevnt er det ikke rare forskjellen fra Hamréns første 17 kamper. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.08.2011 12:36 Post subject: |
|
|
Vel, vel, 17 seriekamper, 5 cupkamper, 4 e-cupkamper + noen treningskamper......, nå er mange av oss utålmodige av å vente på et høyere stabilt prestasjonsnivå  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.08.2011 12:42 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Man må jo innse at det kan ta tid å få ting til å stemme. Som nevnt er det ikke rare forskjellen fra Hamréns første 17 kamper. |
Ja, ser det en enorm framgang i sikte etter de siste prestasjonene?
Jeg ser et lag i fritt fall med mye dårligere spillere enn på Hamren-tiden.
Blir man rundspilt mot Aalesund kommer man ikke til Europa League, så enkelt er det. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2011 13:02 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Man må jo innse at det kan ta tid å få ting til å stemme. Som nevnt er det ikke rare forskjellen fra Hamréns første 17 kamper. |
Prestasjonsmessig er vi langt unna. Hamrén hadde i tillegg det drawbacket at han overtok midt i en sesong, mens Jönsson har hatt en hel preseason tilgjengelig før han startet å lede laget i obligatoriske kamper. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.08.2011 14:10 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Blir man rundspilt mot Aalesund kommer man ikke til Europa League, så enkelt er det. |
Vi kom til Champions League etter at jeg var i Aalesund på debuten til Lago til og med. Det samme gjorde vi etter å ha spilt en råtten kamp i Bergen som jeg var på i 2007. Så enkelt er det dermed ikke. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.08.2011 14:24 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Prestasjonsmessig er vi langt unna. |
Jeg er ikke så sikker på det.
Jeg tror mer at det har festet seg et inntrykk her inne på grunn av hypen av Tippeligaen som kulminerte i 2008 om at ting var så bra da selv om vi slet i serien her hjemme.
I veldig mange kamper på den tida var vi ikke bra i det hele tatt, men et bra toppnivå og CL høsten 2007 sammen med fulle tribuner og stor stemning gjør at folk husker det som bedre enn det var.
I 2008 var det også mye rart, og at vi ikke klarte å holde stimen helt inn da vi faktisk var i posisjon til medalje til tross for den skrekkelige Henriksen-starten på sesongen var for dårlig.
Hadde vi spilt så bra i 2007 som enkelte later til å tro burde vi ha scoret langt flere spillemål enn vi gjorde. Jeg står også ved forklaringen min fra den gang om at en del av årsaken til suksessen mot Valencia var at vi hadde en del gode individualister og at vi møtte en mindre oppjaget og aggressiv motstander enn her hjemme, hvor vi ble tatt på overganger og overløpt i midtbaneleddet og forsvarsleddet gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 14.08.2011 14:45 Post subject: |
|
|
RBK trenger en eller flere "sjefer" på banen som kan ta tak og gå foran som et godt eksempel. Prica var det i moldekampen da han var kaptein!
Foreslår et umiddelbart kapteinsskifte!
I tillegg må man få inn klassespillere som har ryggrad når noe butter i mot! _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
Back to top |
|
 |
Rasputt Junior
|
Posted: 14.08.2011 17:26 Post subject: |
|
|
Hvorfor klarer ikke Janne å få spillerene til å yte mere?
Hver gang det blir vist TV bilder av han under kamp så står han og snakker med Trond. Har han ikke egne synspunkter på hva som må gjøres? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.08.2011 18:10 Post subject: |
|
|
Han spør vel kanskje Trond Henriksen om hvordan Eggen og Hamrèn brukte å gjøre det  |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 14.08.2011 18:12 Post subject: |
|
|
På midtbanen i går brukte RBK:
2 stk helt nye i RBK og Norge/Tippeligaen: Dockal og Issah
1 gammel med manglende tempo: Winsnes
1 relativt ny i RBK og nettopp tilbake fra skade: DFH
2 unge som er ferske på dette nivået: Svensson og Midtsjø
Slik blir det når Skjelbred er solgt og Henriksen suspendert. Siden Annan egentlig ikke ble erstattet før Issah kom, er jo heller ikke han spilt inn i den posisjonen. Kantspillet har vært dårlig i lang tid, så der har det også vært nødvendig med nye folk inn.
Det er ikke så overraskende at en midtbane med så lite spilletid sammen sliter med å stå i mot høyt tempo og aggresivitet på bortebane. De bruker litt for lang tid på å finne hverandre, og har hver for seg litt ulike svakheter/utfordinger som de ikke klarer å kompansere for som lag. Dermed fikk Ålesund etterhvert god utelling for sitt spill, som minnet meg litt om Norge under Drillo mot balltrillende motstand.
Stopperparet er også ferskt, og sprer ikke trygghet rundt seg. Lustig må ut i første omgang og enda en med lite spilletid kommer inn.
Dette lar seg ikke løse over natta. Tror det kan fungere bedre i kamper hvor spillerne får litt mer tid med ballen i beina. Vil jo også gradvis bli bedre jo mer tid alle de nye får sammen på trening og kamp. Men dette er Jönssons jobb, å sy sammen et lag av disse bitene så raskt som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 14.08.2011 18:17 Post subject: |
|
|
Rasputt wrote: | Hver gang det blir vist TV bilder av han under kamp så står han og snakker med Trond. Har han ikke egne synspunkter på hva som må gjøres? |
Jeg har også reagert på dette. 95% av tiden jeg ser han under kamp er han i diskusjon med resten av støtteapparatet. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 14.08.2011 18:21 Post subject: |
|
|
Skremmende å se på hvor dårlig Larsen, Wangberg og Ørlund ble utover i kampen i går.
Totalt sammenbrudd. Vi trenger desperat en midstopper sjef. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.08.2011 18:26 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | 95% av tiden jeg ser han under kamp er han i diskusjon med resten av støtteapparatet. |
Jeg tror han er så desperat etter å fylle opp stallen og gi Dorsin konkurranse at han stadig prøver å overtale Rambo til come-back. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|