English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - Rosenborg BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 13.08.2011 21:39    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ikke bra kamp av oss, men velger heller å berømme AaFK i dag. De har vært veldig gode. Sjelden jeg har sett et norsk lag opptre med en sånn aggressivitet i presset som de har gjort i kveld. De har også vært veldig heldig med tre sykt billige scoringer (selvmål, Ørlund, flaks-flaks-flaks-flaks-mål!), men uansett fortjent at de vinner.

Vi var gode de første 20 minutter. Noe av det bedre jeg har sett i år. Etter 1-1 gikk rullegardina ned.

Heldigvis er det bare cupen. I serien må vi vinne alt!

Endelig en person over 14 her. 100% enig.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:39    Post subject: Reply with quote

jamez wrote:
Kanskje vi skal legge inn et bud på Barantes?Smile

Et bud på Rekdal hadde vært bedre.
pingvin
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:42    Post subject: Reply with quote

Utrolig hva Reka får ut av Aafk.... Det kaller jeg trener.
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:43    Post subject: Reply with quote

Var ikke mye JJ sa om kampen. Likte ikke det røde kortet til Issah, ellers sa han vel ikke særlig mer.
jamez
Junior

PostPosted: 13.08.2011 21:43    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
jamez wrote:
Kanskje vi skal legge inn et bud på Barantes?Smile

Et bud på Rekdal hadde vært bedre.

Wink den dagen du...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:44    Post subject: Reply with quote

PVR gjør vel vei i vellinga tenker jeg.....
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:45    Post subject: Reply with quote

For en utrolig dårlig kamp etter en ok start. Håper dette er nok for å vise enkelte at Issah og Dockal er langt fra det eneste som mangler i dette Rosenborg laget. Hoftun har skjønt dette og er nær å signere klassespilleren Per Verner Rønning.
Back to top
jamez
Junior

PostPosted: 13.08.2011 21:45    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Utrolig hva Reka får ut av Aafk.... Det kaller jeg trener.

Dette savner jeg virkelig av JJ. Virker ikke som han klarer å få ut d beste av spillerne over tid....i dag fortjener spillerne å få ei skikkelig skyllebøtte av han iallefall. Vi faller sammen fullstendig vi blir satt under press
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:46    Post subject: Reply with quote

Jönsson gi spillerne ei skyllebøtte? Ja jøss og i morgen får jeg haik med en flygende gris til Levanger...
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 13.08.2011 21:47    Post subject: Reply with quote

Ufattelig tragisk at det er Jonas Svensson som er nødt til å gå forran å kjempe i duellene, og som er den eneste som gir 100%! Mange pluss til Svensson idag som vanlig. Dorsin skal faktisk også ha for å virke som han faktisk vil noe til tider.

Forøvrig... der ødelag vi ikke bare cup sjansen! Der mistet vi mye av sjansen i serien også... Lustig sikkert ute en stund, samtidig som vi mister Issah neste kamp. Kjiipt.
Back to top
jamez
Junior

PostPosted: 13.08.2011 21:47    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
For en utrolig dårlig kamp etter en ok start. Håper dette er nok for å vise enkelte at Issah og Dockal er langt fra det eneste som mangler i dette Rosenborg laget. Hoftun har skjønt dette og er nær å signere klassespilleren Per Verner Rønning.

HAHA...nesten artig den!!
Back to top
Komatic
Proff

PostPosted: 13.08.2011 21:49    Post subject: Reply with quote

AaFK vinner 100% fortjent. Ikke annet å gjøre enn å gratulere. Vi blir fullstendig overkjørt i 70 minutter. Håper faktisk AaFK ror iland cupgullet nå som vi er ute...

Jönsson skuffer meg stort når han lar en spiller som helt tydelig svekker laget, få spille i 1 time. Winsnes burde vært byttet ut allerede etter halvtimen, da det da var klart han svekket oss. Når det er sagt er det ikke sikkert vi hadde vunnet uansett. En voldsom innsatsvilje i dette AaFK laget.
jamez
Junior

PostPosted: 13.08.2011 21:52    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Jönsson gi spillerne ei skyllebøtte? Ja jøss og i morgen får jeg haik med en flygende gris til Levanger...

De virket så tamme og passive at jeg dro nesten alt håret under kampen jeg. JJ måtte vel ha sett d samme og?
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:53    Post subject: Reply with quote

bingo7 wrote:
Har en følelse av at JJ kommer til å prate om at RBK skal ta med seg den positive starten videre..

Jeg har vært positiv og innstilt på at han skulle få tid...jeg begynner å bli urolig. En ting er artig angrepsfokusert fotball, en annen ting er å ha pondus og even til å få laget til å prestere jevnt, ikke minst mot langt vanskeligere motstand enn Ålesund. (Les:Eggen)

Også stallen da...etter mitt skjønn har vi fortsatt store svakheter i ellveren. Holm, treg og ufarlig. Winsnes...nufsaid, Dorsin, utslitt og over the top. Ørlund, oppskrytt synes jeg. Oftest god/ok men helt tydelig svak i bl.a. utrykninger. Svennson, god med fremtid men urutinert. Wangberg, urutinert og uferdig. Issah, god men litt uferdig kanskje. Lustig, varierende defensivt.

Og alternativene på benken er ikke oppløftende.

Hva gjør vi om Prica blir skadet. Hva gjør vi nå når Lustig er skadet?

Vi burde hatt ytterligere 5 klassespillere i en perfekt verden. En burde vært en makker for Prica, rask teknisk angrepsspiller. Rolling Eyes
kristobal
Legende

PostPosted: 13.08.2011 21:53    Post subject: Reply with quote

Har stor respekt for hva Rekdal gjorde med å løfte Vålerenga og at han har stabilisert Aafk på et relativt bra nivå etter at de drev og rykket opp og ned flere ganger.

Akkurat i år har han kanskje ikke levert helt med å være bak oss på tabellen og med relativt få scoringer, men jevnt over så har han vist seg som en god trener.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2011 21:54    Post subject: Reply with quote

Det er vel bare å konkludere, siden Aalesund gjør som de vil resten av kampen.

Dette var en legendarisk elendig kamp helt fra det punktet der de slutter å spille gjennom midtbanen, og istedet slipper seg lavere og spiller langt mot Prica, altså etter 10 minutter. Man kan undre seg om dette er en bevisst taktikk de trener på, for de har gjort det 1) hver gang de tar ledelsen og/eller 2) hver gang andre omgang begynner. I så fall er det noen med ansvaret for taktikk og lagledelse som bør gå i seg selv, helst ganske langt, og lenge.

Flere av spillerne viser også at de verken har teknikken eller ståpåviljen til å spille mot et lag med frekvens i beina. Alle i forsvarsrekka virket ute av stand til å spille ballen til medspiller under press, midtbanen var konstant ute av posisjon, og på topp hadde Prica en narkoleptisk dag. I tillegg virket spillerne slitne allerede i første omgang. Alt dette tyder på for lav intensitet på treningene, noe klippene egentlig understøtter. Issah skal faktisk ha, synes jeg, for stadig å prøve å posisjonere seg og dekke rom, og han vil virkelig vinne baller der, noe som dessverre fører til et unødvendig rødt kort.

At Midtsjø og Moldskred er det beste vi har å sette inn (ifølge Jonsson) sier vel det meste om troppen vår. Fins det noen laurbær å hvile på nå?

Børs:

Örlund 2 - Forferdelig kamp, svært usikker helt fra starten, og havner stadig på bærtur. Tar seg opp mot slutten, da holder han to enkle baller.

Lustig 3 - Veldig upresis før han blir skadet, lite konstruktiv med ball.

Larsen 3 - Startet bra, men var den som først og mest sluttet å spille fotball med fotballen. Høy risiko, lav konsentrasjon.

Wangberg 2 - Mye det samme som Larsen, men strengt tatt uten den gode perioden. Klønete selvmål.

Dorsin 4 - Fint mål, noen fine initiativer offensivt i andre omgang, men defensivt en katastrofe. Slipper til omtrent alt.

Svensson 4 - Svakeste kamp på lenge, havner mer på etterskudd enn vanlig, og dekker ikke rom defensivt.

Issah 4 - Ett av få lyspunkt så lenge han fikk ballen av de andre spillerne, vendte fint gjennom ledd og var nøkkelen til Rosenborgs gode minutter. Senker vinnersjansen alene gjennom et idiotisk rødt kort.

Winsnes 1 - Strengt tatt ingenting på plusslista, og var for treg og for dårlig satt opp mot elendige Fredrik Carlsen. Får nok starte neste kamp likevel, siden han ikke evner å bli suspendert før han byttes ut.

Dockal BB 5 - Fant ikke plassen sin, og ble lite involvert. Fortsatt skapende med ball, og slår gode innlegg. Ikke imponerende defensivt.

Prica 3 - Vant mange dueller tidlig, men spilte en gjennomelendig andre omgang. Slalåmstøvler.

Fredheim Holm 4 - Kom ikke inn i noe som helst, og bruker for lang tid i ballbehandlinga. Jobber hardt defensivt, men ofte litt for seint.

Lago 2 - Henger ikke med på tempoet, og spiller på laget stadige brudd.

Midtsjø 3 - Kommer ikke synlig inn i kampen, og blir mest løpende imellom sammen med uinspirerte lagkamerater.

Jönsson 2 - Klarer ikke endre på kampbildet, og jeg lurer på om han burde overlate kampledelse og motivasjon til noen andre? Tenner i alle fall ikke laget.

Dommer Skjerven 4 - Som norske dommere flest. Lite konsekvent, ujevn linje, tør ikke gi kort på stygge/sene taklinger, sent oppe i situasjoner, men i alle fall upartisk.

Last edited by zaphod81 on 14.08.2011 00:20; edited 1 time in total
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:54    Post subject: Reply with quote

Mulig JJ er for opptatt med å fantasere om landslagsjobb. Ikke vet jeg. Eventuelt vet han allerede at han er ferdig i klubben, og gir dermed rett og slett faen.
jamez
Junior

PostPosted: 13.08.2011 21:55    Post subject: Reply with quote

Komatic wrote:
AaFK vinner 100% fortjent. Ikke annet å gjøre enn å gratulere. Vi blir fullstendig overkjørt i 70 minutter. Håper faktisk AaFK ror iland cupgullet nå som vi er ute...

Jönsson skuffer meg stort når han lar en spiller som helt tydelig svekker laget, få spille i 1 time. Winsnes burde vært byttet ut allerede etter halvtimen, da det da var klart han svekket oss. Når det er sagt er det ikke sikkert vi hadde vunnet uansett. En voldsom innsatsvilje i dette AaFK laget.

Helt enig i dette! Men hvorfor blir vi plutselig så passive og usikkre utpå der? All ære til Aafk, men vi hadde jo kampen i vår hule hånd de første 15 min....de tåler ikke å få mål imot jo
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 21:56    Post subject: Reply with quote

Jönsson skuffer meg stort når han lar en spiller som helt tydelig svekker laget, få spille i 1 time. Winsnes burde vært byttet ut allerede etter halvtimen, da det da var klart han svekket oss. [/quote]

Sa det etter ca ti minutter. Tydelig element som ødela flere situasjoner og bidro til at selvtilliten i Ålesund steg. Katastrofe.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2011 21:59    Post subject: Reply with quote

Bare å forvente en ny shit-storm mot Kjernen nå fremover, etter at det ble fyrt av et knallskudd (eller BOMBE, som folk kaller det) inne på stadion etter kampen. CLS svarte med massiv pipekonsert, og debatten raser nå på Twitter (blant annet mellom journalister) om hvor utrolig tankeløst det er å gjøre noe sånt bare tre uker etter eksplosjonen i Oslo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
solbakken13
Proff

PostPosted: 13.08.2011 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg stiller et spørsmålstegn til JJ taktiske egenskaper. Da rosenborg var aggresive og kjørte tempo hang ikke aalesund med i det hele tatt. Men så gjør rosenborg et merkelig valg og fjerner presset på ballfører og lett aafk komme inn i kampen. Og da issah får det røde kortet så fortsetter vi og lett aafk trille ball. istedet for å stresse aafk spillerne og kjøre kontra...
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 22:01    Post subject: Reply with quote

Det som for meg er kanskje mest skuffende og overraskende er at vi ikke klarer å roe ned med ball en eneste gang mellom det 20. minutt og til det går skeis etter en time spilt. Aalesund har en utrolig oppjaget stil og vi lar oss presse til å bli med på det.

Hvis vi hadde klart og roe ned og trille litt ball ville presset til Aalesund avtatt og de hadde falt lengre ned i banen. I stedet ble det altfor mye stress med ball, som igjen resulterte i poling og feilpasninger. Vi hadde vel knapt tre pasninger innad i laget i denne perioden. Det er ingen skam og holde ballen i laget etter at Aalesund har hatt fem angrep på rad.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 22:03    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bare å forvente en ny shit-storm mot Kjernen nå fremover, etter at det ble fyrt av et knallskudd (eller BOMBE, som folk kaller det) inne på stadion etter kampen. CLS svarte med massiv pipekonsert, og debatten raser nå på Twitter (blant annet mellom journalister) om hvor utrolig tankeløst det er å gjøre noe sånt bare tre uker etter eksplosjonen i Oslo.

ja... og det er jo bare å være enig i det... utrolig tankeløst! Ikke bare etter eksplosjonen, men også etter kritikken etter molde- kampen. Utrolig dumt.
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 13.08.2011 22:07    Post subject: Reply with quote

Først vil jeg oppklare en liten misforståelse; spillere drar ikke med seg kort fra cup til seriespill, så Issah er klar for neste kamp.

Ellers vil jeg si at det jeg savner fra JJ er temperament og evne til å tenne spillerne, men dette må også gjøres på en konstruktiv måte. Hvorfor mister vi initiativet og hva kan gjøres? Her var Eggen ekstremt flink ved å gi spillerne konkrete oppgaver i forhold til et innlært spillemønster. Slik utnyttet RBK gang på gang svakheter hos motstander som hadde kommet til syne i 1. omgang. Jeg ser ikke at JJ er i stand til å gjøre dette i det hele tatt. Beror dette på at spillerne knapt har et system å forholde seg til i utgangspunktet?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2011 22:07    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
ja... og det er jo bare å være enig i det... utrolig tankeløst! Ikke bare etter eksplosjonen, men også etter kritikken etter molde- kampen. Utrolig dumt.

Man kan alltids mene at pyro er tankeløst og dumt, men alle paralleller trukket til 22/7 er betydelig mer tankeløst. Det er faktisk kvalmt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
Page 13 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb