| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 13.01.2006 22:59 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Så den de erfaringene vi sitter igjen med er at Strand,Tetty og Essediri var bra, tamme backer,Koppinen litt lettlurt eller ok,at Helstad har målteften i orden, forsvaret tåler lite utskiftninger, med og uten Kvarme er to forskjellige verdener, at Riseth ikke er defensiv mitbane spiller, Frode Johnsen og Eguren holder ikke mål .. |
Eguren ble brukt på feil plas, men ja som defensiv midtbane holder han ikke mål. Etter de to horible passningene tviler jeg på at Høgmo forandrer sin mening angående ham...
Frode Johnsen syns jeg faktisk spilte bra idag. Han hadde fine frispillinger, og var direkte god i førsteomgang. Han ble mer borte i andre, men alt i alt en god kamp av Frode. Litt overraskende må jeg si...
Strand, Essidiri og Kvarme var bra, mens Tettey spilte veldig bra. Hvis han drilles inn i den anker-rollen på midten fremover har vi kanskje løst "problemet" vårt!? _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:01 Post subject: |
|
|
Det hadde vært interessant å sett han i posisjonen Hareide foretrekker å bruke ham i.
Jeg tror kanskje han kan gjøre det bra der.
Vi må jo spille på en annen måte når vi har Frode med. Da må vi nødvendigvis spille flere langballer, men jeg synes ikke vi får stort utav det. Har inntrykk av at Frode stort sett bare vinner hodedueller foran mål (enten det er vårt eget eller motstanderens), mens han ellers på banen taper hele tida. Jeg så ikke kampen i dag, så jeg skal ikke uttale meg om han i dag. Men det er basert på det jeg har sett av Frode i RBK-trøya.
Frode er ikke typen som kan stusse ballen ned til Thorstein, som kan sette den i kassa. For at Frode skal vinne en hodeduell, så må den duellen være inne i feltet, foran ett av de to målene. Helst motstanderens. Og Frode må være rettvendt.
Spiller Frode hengende spiss er han ikke alltid rettvendt, og han må gjerne vinne baller lengre ned på banen enn som spiss. Da er ikke Frode særlig god.
Det har jeg også sett for landslaget. Han klarer ikke vinne de duellene Steffen Iversen vinner, og som Jostein Flo i sin tid alltid vant.
Med andre ord, synes ikke Frode er noe oppspillspunkt å skryte av.
Han er god foran mål, men ellers har han lite for seg. Det hender han har en og annen god gjennombruddspasning, men det er alt.
Godt å høre at Alex benytter sjansen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:06 Post subject: |
|
|
Godt poeng der, joakleis.
Frode Johnsen vinner mye i lufta defensivt, men har tapt seg i den offensive delen. Da skulle man tro at han kan omskoleres til midtstopper, og det kan han sikkert også, men på RBK's nivå trenger midtstopperne mer fart enn hva Johnsen har. Mulig han ville fungert i et forsvar som ligger defensivt plassert i hele kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:07 Post subject: |
|
|
| gledelig at Tettey spilte så bra og at Essediri viste seg å være en god innleggs-ving. Syns etter denne kampen at Eguren bør få et par sjanser til, overbeviser han ikke bør han leies ut eller selges. F Johnsen syns jeg bør selges og vi bør seriøst vurdere og kjøpe Kone (må nok se han litt mer i kamp først). Så kan vi ha Brattbakk som reserve hvis Kone eller Helstad ikke kan spille. Det er han god nok til. Begynner også å få bra dekning på midten i Tettey, Strand og Solli + Ørjan Berg hvis han blir skadefri. Trenger ivhertfall ikke mer enn 1 sentral midtbanespiller (kanskje en offensiv i tillegg). |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2006 23:07 Post subject: |
|
|
Synes du skriver veldig mye fornuftig her joakleis. Men,som sagt, fj var god i 1.omg i dag. Likevel er han ikke akkurat favorittspilleren min i den posisjonen (han er vel streng tatt ikke favorittspilleren min i noen som helst posisjon).
Samtidig må det sies at med en Essediri som kan legge gode innlegg fra kanten så skader det ikke å ha en god hodespiller foran mål. Helstad er ingen god hodespiller, men det er FJ og Kone... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:09 Post subject: |
|
|
| Brattbakk hadde vel kun en ballkontakt, og da la han et helt håpløst innlegg. Synd for Brattbakk og Kone at RBK hadde så lite offensivt spill siste halvdel av andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.01.2006 23:11 Post subject: |
|
|
Høgmo trekker fram Essediri, Tettey, Helstad, Dorsin og Beto som de mest positive i kveld.
- Spesielt i første var Karim flink til å komme runt og legge gode innlegg. Akkurat det han kom hit for å gjøre, sier Høgmo.
Les mer: Høgmo skrøt av Karim |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:12 Post subject: |
|
|
Må si jeg ble litt skeptisk etter denne kampen, trodde Høgmo hadde jobbet med det defansive.. Hvordan spilte Basma? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:19 Post subject: |
|
|
Det defensive syns jeg var veldig bra lenge. I første omgang fikk ikke Brøndby til noe som helst. De jobbet bra defensivt over hele banen, og jeg syns jeg så en forbedring i evnen til 'å kunne ta fra motstanderen ballen' hos hver enkelt. Høgmo har jo jobbet for at spillerne skal bli bedre en-mot-en, og jeg så absolutt prov på at dette kan ha blitt bedre.
I andre omgang var det to personlige feil hos Eguren som skapte to av målene, mens Koppinen og Lago var litt for passive i målsituasjonene.
Spesielt Kvarme, men også Riseth var trygg. Dorsin og Basma spilte helt greit defensivt. Offensivt var de ikke like bra.
Dessuten syns jeg Lars Hirschfeld burde tatt 1-2 av målene. Han hadde ingen redninger av klasse, mislyktes i straffekonkurransen og virket litt usikker. Men han skal selvsagt ikke dømmes på grunnlag av en omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:23 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Må si jeg ble litt skeptisk etter denne kampen, trodde Høgmo hadde jobbet med det defansive.. Hvordan spilte Basma? |
Såvidt jeg har skjønt på en del skriverier her inne, så var det faktisk en del spillere som viste klar defensiv forbedring.
Men når RBK har bytta omtrent hele laget, og har flere engelsktalende spillere på laget, og flere som aldri har spilt for mange kamper sammen, så må det nødvendigvis gå utover samhandlinga. Og danskene er gode nok til å utnytte et RBK uten noe særlig samhandling.
Når det bare er 11 enkeltspillere der ute, så er det fort gjort for en god motstander å bryte ned laget, og finne seg åpninger.
Vi spilte ikke akkurat mot Tufte heller.
Selv om RBK er forbedret defensivt, så er vi ikke vaksinert mot å slippe inn mål og invitere motstanderen inn i kampen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:29 Post subject: |
|
|
| virker som laget spilte bra defensivt, men målene kom som følge av personlige feil. Vil heller det enn å spille dårlig defensivt og slippe inn få mål (hvertfall i treningskamper). |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:31 Post subject: |
|
|
Vær så snill slutt med alle Eguren unnskyldningene, ''spilte på feil plass osv...'' Han er rett og slett ikke god nok! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:31 Post subject: |
|
|
Alt i alt syns jeg kampen gav flere positive svar enn negative.
Positivt:
- Den defensive styrken i første omgang (før masseuskiftningene kom)
- Essediri's innlegg fra kant
- Tettey's kvaliteter som midtbanespiller
- Er målfarlig og kommer til sjanser, selv om spillet ikke sitter 100%
- Kone virket spennende
Negativt:
- Eguren's innsats
- Ventet meg litt mer av Hirschfeld
- At det ble spilt så mange langballer (spesielt i andre omgang) |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:45 Post subject: |
|
|
Glem andre omgang folkens, det var ikke noe lag utpå der. Første omgang var bra og det vil bli enda bedre, vent å se.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 14.01.2006 01:03 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Vær så snill slutt med alle Eguren unnskyldningene, ''spilte på feil plass osv...'' Han er rett og slett ikke god nok! |
Og vær så snill og slutt å mase så mye om hvor dårlig Eguren er. En gang holder vet du. Vi har sett det da.
Og Brady, jeg er med deg ang. Storflor. Han er en av Norges beste vinger.
Og btw, scoringen til Kone er det stor klasse over. Om det gjør han til en framtidig mann for Rosenborg vet vi jo ikke, men den scoringen viste at han har ferdigheter. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.01.2006 11:59 Post subject: |
|
|
Det fine med Kone var at han var såpass sterk i kroppen, og den vanvittige spensten. Satan så høyt han gikk. Baibai Frode. Intet behov lenger! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg_4ever Junior
|
Posted: 14.01.2006 17:18 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Grunnen til at jeg sier det om trøndere er at veldig mange her ønsker Storflor ut av laget, de ønsker å bytte ut Riseth/Kvarme, de ønsket ikke Brattbakk tilbake fra Glimt, Dorsin blir foretrukket fremfor Stensaas og Tettey, Jamtfall og Lund Hansen ønskes utleid.
PCS var det også mye skepsis til selv om han spilte bra. Flere sa at de etablerte spillerne gjorde ham bra, at han ikke var så god som det ble fremspilt, at det fantes 10-15 bedre midtbanespillere i Norge vi heller burde kjøpe etc.
Samtidig virker det som enhver svenske eller danske med noen kvaliteter ønskes innkjøpt til laget.
Den eneste trønder'n som unngår ønsker om at han skal settes ut er Roar Strand. Han er på en måte blitt litt uangripelig, selv om prestasjonene varierer svært fra kamp til kamp. |
Det du skriver her mener jeg bare er tull! for det første: Hvorfor skulle vi ønske Kvarme bort? han er jo genial! har jo spillt superbra siden skaden hans!
For det andre: Jeg snakker for meg men jeg ØNSKER av hele mitt hjerte at Ståle får mer spilletid! har alltid likt spillestilen hans...
For det tredje: Snakke stygt om PCS? jeg vet ikke hvor du har det fra men hele trøndelag, til og med folk som ikke liker fotball liker den gutten!! blir han gjort god av de andre spillerne..mulig det...men han er da for søren ikke dårlig heller!!
Og når det gjelder Roar... det er nok sant at han har variert litt det siste året... men når han går på banen så gir han 120% uansett!! og folk som gir 120% i 10 år for samme klubben..er det så veldig rart vi ikke liker han? _________________ Kom ijæn Troilljan!! |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 14.01.2006 17:41 Post subject: |
|
|
| Rosenborg_4ever wrote: |
Og når det gjelder Roar... det er nok sant at han har variert litt det siste året... men når han går på banen så gir han 120% uansett!! og folk som gir 120% i 10 år for samme klubben..er det så veldig rart vi ikke liker han? |
Heh.  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.01.2006 20:35 Post subject: |
|
|
| Rosenborg_4ever: Les litt på eldre poster her inne, så vil du finne litt av hvert, også om PCS. |
|
| Back to top |
|
 |
|