English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viktoria Plzen - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
havardkj
Junior

PostPosted: 04.08.2011 00:16    Post subject: Re: hallo!? Reply with quote

Vollrik wrote:
havardkj wrote:
Hoftun har gjort en kjempejobb med talentarbeidet vårt. Både i eget hus og i samarbeidet med Ranheim, som jo på sikt vil være genialit for å få frem trønderske talenter for Rosenborg(som jo er fundert på å i hovedsak være en klubb av og for trøndere) Når du ser hvor godt Svensson, Henriksen og Wangberg jobber, og hvor mange andre rbktalenter for tiden som tar steget opp til andre klubber i adecco og tippeligaen, så er jo dette også et resultat av Hoftuns styrker! Dét er langsiktig lurt.

Dette er ikke hele sannheten. Mye av grunnen til at spillere som Wangberg, Svensson, Bakenga, Midtsjø og Åsen har "tatt steget opp" som du kaller det skyldes at vi ikke har noen andre å bruke. Og skal talenter slå til så bør de helst ha rutinerte spillere rundt seg som Skjelbred og Tettey hadde i 2005-2007 og Henriksen i 2009-2010.

Og om adecco-eksempelet ditt har jeg følgene å si;
Adeccoligaen duger knapt til noe som helst lenger, i motseting til hva som var tilfellet for 3-4 år siden.

Det er klart jeg er enig i at det er for tynt i stallen. Men det du her presenterer som en svakhet er jo noe som Hoftun selv gikk ut i avisa og sa at han ville satse på når han kom inn som sportsdirektør, nemlig at isteden for at de neste beste i rosenborg skal være importspillere på toppen av karrieren, så skulle de nest beste være unge egenutviklede spillere på vei frem. Så når Hoftun begynte å strippe ned stallen så var jo det endel av planen hans om å gi rom for slike spillere som du nevner her. Ikke alle vil ta steget helt opp, og selvsagt vil det bli mye bedre når vi nå i dette vinduet får inn forsterkninger, men på tross av dette så synes jeg å se en klar strategi fra Hoftun som jeg er sikker på at vil kaste av seg når Janne får satt sammen en solid stamme i laget. Kanskje vil det skje allerede denne høsten at vi ser denne solide grunnstammen som har manglet i vår.

Jmfr Adessa sommeren for 2 år siden:
http://fotball.adressa.no...141707.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 00:22    Post subject: Re: hallo!? Reply with quote

havardkj wrote:
Hoftun har hatt jobben som sportssjef i tidenes vanskeligste rbk periode, med både avgangen til Hamren, og sentrale spillere som har gjort max for å komme seg til en ny liga, helst som bosman-spillere for å få mest mulig i egen lomme.

Hva med Bratseth som i 2002 mistet Eggen og 2003 ble Hareide landslags sjef. Når det kommer til bosman-spillerne så burde alle spillere som ikke vil signere ny kontrakt 24 måneder får den de har utgår så skal Rosenborg SD gå aktivt ut for å selge spilleren, og samtidig ha en erstatter klar.

havardkj wrote:
Hoftun har gjort en kjempejobb med talentarbeidet vårt. Både i eget hus og i samarbeidet med Ranheim, som jo på sikt vil være genialit for å få frem trønderske talenter for Rosenborg(som jo er fundert på å i hovedsak være en klubb av og for trøndere) Når du ser hvor godt Svensson, Henriksen og Wangberg jobber, og hvor mange andre rbktalenter for tiden som tar steget opp til andre klubber i adecco og tippeligaen, så er jo dette også et resultat av Hoftuns styrker! Dét er langsiktig lurt.

Hvor mange av de spillerne som har gått til Ranheim har kommet tilbake?
De du nevner har ikke vært innom Ranheim, men de hadde aldri fått like mye spilletid om Hoftun hadde gjort jobben sin.

havardkj wrote:
Ansettelsen av Janne er også et tegn på at Hoftun evner å tenke strategisk og langsiktig. Isteden for å gå videre med Eggen, har han baller til å stå imot det massive presset fra omgivelsene til å kjøre inn Eggen som trener igjen. Å bygge klubben rundt en trener som Jønsson er mye mer langsiktig. Hvem vet kanskje vi har han her i 10-15 år fremover?

Jeg syns også Janne var et godt valg når de på brakka ikke orket å gjøre jobben sin. Vi burde bruke det nettverket Stig har til å finne en trener som har det lille ekstra. Men at Janne kommer til å være her i 10-15 år har jeg liten tro på. Vi trenger en sterk SD nettopp fordi de treneren vi søker etter kommer ikke til å være her lengere en 2-5 år før de går til et bedre lag i en større liga.

havardkj wrote:
Skuta er på rett vei, bare en ikke er så ensidig fokusert på her og nå situasjonen som endel av de siste kommentarene her på forumet er. Hadde den gjengen her styrt skuta så hadde all langsiktig klokskap vært kasta på sjøen for lengst.

Jeg forstår ikke hvordan du kommer til denne konklusjonen, vi har et lag med store mangler og med den mengden spillere vi trenger så er ikke vi samspilt før tidligst neste sesong (om de vi trenger er hentet innen februar neste år).

Last edited by Ryujin on 04.08.2011 00:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 04.08.2011 00:23    Post subject: Reply with quote

Akkurat det du skriver der er ikke forenlig med topp30. Det er motstridende. Det viser kunnskapsløshet lang vei når man sier at målet er blant de 30beste samtidig som man vil ha flere trøndere i A-stallen. Det er bare tull og tøys. Det er bare en spiller som er god nok for topp30, kanskje to. Det er Ciljan og Tettey. Ingen andre av de RBK har produsert.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 04.08.2011 00:24    Post subject: Reply with quote

Det er i og for seg greit at Hoftun uttrykte de prinsippene for driften av klubben, men at Hoftun " begynte å strippe ned stallen" er vel nærmest å tilegne ham en rådighet over situasjonen som har hersket jeg neppe tror han selv har hatt følelsen av å inneha.

Du har selvfølgelig helt rett i at det har kommet lokale talenter inn i A-stallen, men at innslaget av dem skulle være representert i så stor grad som de er nå har nok ikke engang Hoftun sett for seg eller ønsket seg. Det er nærmest en konsekvens av andre faktorer.

Dette overgangsvinduet har vært bra. Det skal SD ha kreditt for. Så lenge man er vitne til en utvikling og ikke en videre utfordring så stemmer jeg selvfølgelig for at Hoftun skal få muligheten til å vise at dette er liv laga.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 00:26    Post subject: Reply with quote

Hoftuns plan har ikke funka, og ekstra ille blei det da Goa og Jamtfall meldte seg inn i "foten i bærepose-klubben" samt at DFH, Høiland og Moldskred til stadighet hinker rundt med småskader. Skader er også noe man må regne med.

Med så mange ungutter som Åsen, Wangberg, Barli, Henriksen, Svensson, Bakenga og Midtsjø så blir det rett og slett for mange. Samtlige av disse skulle vært på juniorlaget og hospitert på A-laget med jevne mellomrom, eventuelt vært utleid.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 00:27    Post subject: Re: hallo!? Reply with quote

havardkj wrote:
Det er klart jeg er enig i at det er for tynt i stallen. Men det du her presenterer som en svakhet er jo noe som Hoftun selv gikk ut i avisa og sa at han ville satse på når han kom inn som sportsdirektør, nemlig at isteden for at de neste beste i rosenborg skal være importspillere på toppen av karrieren, så skulle de nest beste være unge egenutviklede spillere på vei frem. Så når Hoftun begynte å strippe ned stallen så var jo det endel av planen hans om å gi rom for slike spillere som du nevner her. Ikke alle vil ta steget helt opp, og selvsagt vil det bli mye bedre når vi nå i dette vinduet får inn forsterkninger, men på tross av dette så synes jeg å se en klar strategi fra Hoftun som jeg er sikker på at vil kaste av seg når Janne får satt sammen en solid stamme i laget. Kanskje vil det skje allerede denne høsten at vi ser denne solide grunnstammen som har manglet i vår.

Jmfr Adessa sommeren for 2 år siden:
http://fotball.adressa.no...141707.ece

Høres veldig bra ut, men hvis vi skal se tilbake så kan vi også se på de første kjøpene til Hoftun, disse var Miller, Pelu og Savolianen. Utenom Savolianen som ikke fikk tid grunnet flere skader så var de to andre dårligere en de vi allerede hadde så da blir dette bare tull.

Og hvis Hoftun virkelig vil få frem unge talenter så burde han ansette trenere med høy kompetanse på dette området. Han burde også gi faen i NFF's fairplay idiologi og startet et akademi sånn at vi kan hente de beste talentene i en yngre alder sånn at når/hvis de får sjansen er regnet som home grown spillere.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 00:35    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...206595.ece

På tide å tenke på å hente tilbake en evt. mental trener?

''- Dels handler det nok om psykologi. Vi hadde god tro på det når vi reiste ned. Vi tenkte at hvis vi presterte like godt som andreomgngenhjemme pluss litt til så hadde vi gode sjanser. Og det gjorde vi definitivt i første omgang.''

Flott rettskriving på rbk.no forøvrig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
havardkj
Junior

PostPosted: 04.08.2011 00:44    Post subject: Re: hallo!? Reply with quote

Ryujin wrote:

Høres veldig bra ut, men hvis vi skal se tilbake så kan vi også se på de første kjøpene til Hoftun, disse var Miller, Pelu og Savolianen. Utenom Savolianen som ikke fikk tid grunnet flere skader så var de to andre dårligere en de vi allerede hadde så da blir dette bare tull.

Og hvis Hoftun virkelig vil få frem unge talenter så burde han ansette trenere med høy kompetanse på dette området. Han burde også gi faen i NFF's fairplay idiologi og startet et akademi sånn at vi kan hente de beste talentene i en yngre alder sånn at når/hvis de får sjansen er regnet som home grown spillere.

Miller, Pelu og Savolianen er tilbakelagt stadium. De siste 3 "import" signeringene heter Issa, Larsen og Boti Goa(fritt etter hukommelsen)Dockal har vel strengt tatt ikke signert enda.

Etter mitt skjønn er den største bommerten til Hoftun på overgangsmarkedet at han sendte vekk Stig Torbjørnsen for en periode, men akkurat den tabben har han jo innsett og atpåtil rettet opp, og det gjør at de svakhetene Hoftun godt mulig har på dette området blir bedre dekket.

Har ikke så mye mer å tilføre denne debatten. Poenget mitt med innlegget er bare at jeg personlig tror Hoftun har en plan som er steikende god, og som jeg inderlig håper lykkes, og at en av de tingene jeg synes det står respekt av ved Hoftun er at han ikke ser ut til å snu kappa etter vinden, men kjører en linje selv om det kan ta litt tid. Håper at styret og de på brakka har like mye tæl som Hoftun og står bak han videre! Det virker det heldigvis som de gjør!
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 00:58    Post subject: Re: hallo!? Reply with quote

havardkj wrote:
Ryujin wrote:

Miller, Pelu og Savolianen er tilbakelagt stadium. De siste 3 "import" signeringene heter Issa, Larsen og Boti Goa(fritt etter hukommelsen)Dockal har vel strengt tatt ikke signert enda.

Etter mitt skjønn er den største bommerten til Hoftun på overgangsmarkedet at han sendte vekk Stig Torbjørnsen for en periode, men akkurat den tabben har han jo innsett og atpåtil rettet opp, og det gjør at de svakhetene Hoftun godt mulig har på dette området blir bedre dekket.

Har ikke så mye mer å tilføre denne debatten. Poenget mitt med innlegget er bare at jeg personlig tror Hoftun har en plan som er steikende god, og som jeg inderlig håper lykkes, og at en av de tingene jeg synes det står respekt av ved Hoftun er at han ikke ser ut til å snu kappa etter vinden, men kjører en linje selv om det kan ta litt tid. Håper at styret og de på brakka har like mye tæl som Hoftun og står bak han videre! Det virker det heldigvis som de gjør!

Helt greit at disse tre er et tilbakelagt stadium, men han burde hentet en erstatter for Annan allerede i januar/februar og ikke nå i august.
Ser vi på dagens stall så er det store mangler og disse manglene skyldes dårlig arbeid fra Hoftun sin side.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 00:58    Post subject: Reply with quote

Må dog si jeg ble veldig skuffet og rett og slett forbannet over prestasjonene i 2. omgang. Vi storspilte i 1. omgang, årsbeste etter min mening. Alt satt på punkt og prikke, bevegelsene var perfekte.
Men laget vårt er for urutinert og ungt enda, men disse matchene er fine å ta med seg videre, en fin erfaring å ta med seg.

Nå må det satses på Europa League, og gjøre det best mulig i Tippeligaen. Med et par nye spillere på plass nå har jeg tro på at Janne kan få til noe stort med Rosenborg. Han er en av skandinavias beste trenere, og med et annet spillemateriell kan han føre oss til nye høyder.
Forhåpentligvis blir det en gøyal høstsesong, i seriesammenheng og Europacup.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 03:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Akkurat det du skriver der er ikke forenlig med topp30. Det er motstridende. Det viser kunnskapsløshet lang vei når man sier at målet er blant de 30beste samtidig som man vil ha flere trøndere i A-stallen. Det er bare tull og tøys. Det er bare en spiller som er god nok for topp30, kanskje to. Det er Ciljan og Tettey. Ingen andre av de RBK har produsert.

ja vi må bare glemme Bratseth, Heggem, Skammelsrud,Hoftun,Ingebrigsen,Brattbakk m.fl.

Håper du siktet til nyere tid, for jeg er overbevist i om at hadde vi hatt samlet trupp av beste spillere 1990 - 2011 så hadde vi viterlig gjort kål på Køben og felre av storlagene.

DEt handler om å lykkes i øyeblikket, not RBK har vært uheldige med (quarbag lykkes i øyeblikket), mens rosenborg ofte fpr stang ut grunent udyktighet etc. Husk alt som skal til for å vinne en fotballkamp er å ha litt flaks og putte på et frispark o.l.

Nå blir vi sittende med ca.20mill om vi når Europaliaen. noe som er latterlig opp mot de 2--300 mill vi hadde fåt for CL.

Jeg er klar over at pr. i dag er vi ikke gode nok, men det hadde vært UTROLIG skapende for fremtida og få matche spillere som Svensson, Henriksen, midtsjø i CL. Pengene som hadde kommet in samt selvtilitten det hadde skapt hadde uten tvil løftet laget frem mot neste sessong. Men man kan ikke gråte over spilt melk, og det som gleder meg er at Henriksen og Svensson er BB i dag. Fantastisk. Om Åsen og Midtsjø kommer også nå eller idet mindste 1 av dem så har vi prestert utrolig bra. Bare å håpe Aasbakk Presser seg fremover så vi får en habil back opp også. HAdde heller ikke gjort noe med en egenproduser spiss, men ser ikke helt i dag hvem det skulel være hvuis da ingen av dem er late bloomers.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.08.2011 09:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
senador wrote:

ja vi må bare glemme Bratseth, Heggem, Skammelsrud,Hoftun,Ingebrigsen,Brattbakk m.fl.

Håper du siktet til nyere tid, for jeg er overbevist i om at hadde vi hatt samlet trupp av beste spillere 1990 - 2011 så hadde vi viterlig gjort kål på Køben og felre av storlagene.

Jeg skulle likt å se en gjeng med 40-åringen hemlet opp med FCK og resten av europas storlag i CL. BLir vi ikke fraløpt nå, så hadde vi i hvert fall blitt det da...

moomoo wrote:
Nå blir vi sittende med ca.20mill om vi når Europaliaen. noe som er latterlig opp mot de 2--300 mill vi hadde fåt for CL.

Godt du tar i så du tror det selv, i hvert fall. Skulle vi fått så mye ut av CL hadde vi vel måttet vunnet hele greia.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 10:11    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Fem kamper uten seier nå. Fire tap pluss uavgjort mot Sogndal viser hvor svakt dette laget er....

Jeg husker ikke helt hvordan det var man skulle dele opp sesongen, men det blir i alle fall feil å gjøre det slik du har gjort det her. Kristobal eller PerO kan bidra til å få dette riktig. Konklusjonen er at det ser bra ut, sammenlignet med alt det er relevant å sammenligne med.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 04.08.2011 10:12    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
senador wrote:

DEt handler om å lykkes i øyeblikket, not RBK har vært uheldige med (quarbag lykkes i øyeblikket), mens rosenborg ofte fpr stang ut grunent udyktighet etc. Husk alt som skal til for å vinne en fotballkamp er å ha litt flaks og putte på et frispark o.l.

Jeg er klar over at pr. i dag er vi ikke gode nok, men det hadde vært UTROLIG skapende for fremtida og få matche spillere som Svensson, Henriksen, midtsjø i CL. Pengene som hadde kommet in samt selvtilitten det hadde skapt hadde uten tvil løftet laget frem mot neste sessong. Men man kan ikke gråte over spilt melk, og det som gleder meg er at Henriksen og Svensson er BB i dag. Fantastisk. Om Åsen og Midtsjø kommer også nå eller idet mindste 1 av dem så har vi prestert utrolig bra. Bare å håpe Aasbakk Presser seg fremover så vi får en habil back opp også. HAdde heller ikke gjort noe med en egenproduser spiss, men ser ikke helt i dag hvem det skulel være hvuis da ingen av dem er late bloomers.

Hadde vi brukt disse spillerne i CL hadde vi tapt 15-0 hver eneste kamp. De er ikke gode nok per dags dato. Det er slutt på den tiden på 90-tallet, fotballen har utviklet seg på et enda høyere nivå. Det er også veldig usannsynlig at man skal samle opp alle de beste spillerne fra 1990 til 2011 i et lag. Det blir jo bare et hypotetisk lag.

Det er ikke tilfeldig at de tapte i går og tapte de 3andre kampene på rad heller (ser vi bort fra sogndalkampen). Det er for dårlig ferdigheter over hele linja. Hvilke andre lag er det som er av de 30beste, som har flust av egne talenter som spiller fast på A-laget? (og som er fra samme region)

Det er så enkelt, slår man ikke Sogndal = bye, bye Europa.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 11:02    Post subject: Reply with quote

Tusen takk til RBKs administrasjon og styre som har bidratt ocer flere år til at RBK tapte mot dette bakgårdslaget fra Tjekkia!!! Et normaltEggen-RBK hadde feid dette laget av banen både hjemme og borte. RBK er i dag søppellag. Trist Mad
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.08.2011 11:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har vanskelig for å tro at dette tsjekkiske laget faktisk ER så dårlig som mange av oss prøver å få det til. De er nok langt bedre en Quaraback (var det sånn?), f.eks., og jeg blir slett ikke overrasket om de lykkes med å slå relativt godt fra seg i CL/ evt. EL.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 11:25    Post subject: Reply with quote

En ting som dog slo meg i går var at det virket som om hele det tjekkiske laget, spiller for spiller, var bedre trent en Rosenborg på både styrke, kondisjon og hurtighet. Vi tapte dueler, blei løpt ifra, og etter Pricas utligning hadde vi pokker ikke kondis og ork nok til å holde fokus, og vips; 3-2.

Det virker som laget rett og slett er for dårlig fysisk trent i forhold til ambisjonene.
josinho
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 11:27    Post subject: Reply with quote

Noe stort lag er de ikke, okke som. FCK under Solbakken var feks langt bedre
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.08.2011 11:29    Post subject: Reply with quote

Møttes de?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.08.2011 11:30    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Quote:
og jeg blir slett ikke overrasket om de lykkes med å slå relativt godt fra seg i CL/ evt. EL.

Jeg blir mer enn overrasket, sjokkert faktisk, om Plzen slår godt fra seg i CL.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 11:38    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
En ting som dog slo meg i går var at det virket som om hele det tjekkiske laget, spiller for spiller, var bedre trent en Rosenborg på både styrke, kondisjon og hurtighet. Vi tapte dueler, blei løpt ifra, og etter Pricas utligning hadde vi pokker ikke kondis og ork nok til å holde fokus, og vips; 3-2.

Det virker som laget rett og slett er for dårlig fysisk trent i forhold til ambisjonene.

Inn med Kaggestad el i trenerapparatet?!
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 11:41    Post subject: Reply with quote

Noen som fikk med seg Rambo som klikket på kameramannen på 2-2-målet?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 11:47    Post subject: Reply with quote

Jepp, han blei litt sint der ja. Evil
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2011 12:42    Post subject: Reply with quote

Det var synd at det gikk på den måten når vi presterte årsbeste og var helt med i kampen i lange perioder. Når det er sagt så gjorde Rosenborg mye mer enn jeg hadde trodd de skulle gjøre, nemlig å gjøre kampen til en spennende affære, der man hadde håp om avansement.

Problemet er nok i stor grad en mentalt svak spillerstall med kronisk mangel på ledere og innpiskere, og en trener som virkelig trenger at innpiskerne finnes i stallen. Det er vanskelig å se om noen av nyervervelsene kan bidra på dette området, men vi henter i alle fall en kaptein, det burde bety noe.

Børs:

Örlund 4 - Ikke en kamp han vil huske med glede, blir utfordret på sitt svake feltarbeid, og slipper alt for mye til. Kan ta 2-1 på en god dag, og får resten midt på seg. Klarer ikke distribuere godt nok.

Lustig 6 - Bidrar meget godt offensivt, iskald scoring og heading som stryker stolpen, men sliter igjen veldig mot sin gode motspiller defensivt. Bedring på innleggskvalitet.

Larsen 4 - Slipper markeringen gang på gang, noe som bare delvis kan unnskyldes ved at det løp mange tsjekkere fri.

Wangberg 5 - Ser altfor mye på ballen, og det kan ikke begge midtstopperne gjøre samtidig. Tildels konstruktiv med ball.

Dorsin 5 - Sliter voldsomt med å komme oppi kanten og backen, noe som gir mange innlegg fra dypet, og mange avdriblinger. Flink til å bryte i første omgang.

Svensson 6 - Overtent i deler av første omgang, men vinner mange dueller, og holder nivået mer ved like enn mange andre utover i kampen.

Henriksen 6 - Styrer spillet godt i første omgang, og glimrende innlegg til 2-2. Flink til å komme først i dueller, men for sløv til å følge løp inn i boksen.

Winsnes 6 - Svært bra førsteomgang, når han får spille på styrkene sine, tilsvarende dårlig andreomgang, når han blir utfordret på tempo.

Moldskred 3 - Svakest på et godt lag i første omgang, svakest på et dårlig lag i andre omgang. Spiller helt uten selvtillit, og klarer ikke å utnytte ubalanse. Bør få trene på seg selvtillit nå.

Prica BB 7 - Står fram hele kampen som duellvinner og targetspiss, spiller seg pent til et par sjanser langs bakken, og får endelig et av de innleggene han er aller best på i andre omgang.

Fredheim Holm 6 - Best av alle i en halv time, sleip, presis og konstruktiv med ball, og god i duellspillet, før han går begredelig og forutsigbart tom når Rosenborg må jage ball. Men lovende takter.

Bakenga - Får ikke vist seg fram, burde vært inne for Moldskred på 1-0, det kunne vært forskjellen.

Midtsjø - Kommer inn fordi han må, og spiller minst en pasning.

Olsen - Rekker å bli dummet ut i forsvar en rekke ganger.

Jönsson 4 - Må ta ansvaret for at laget kommer ut med helt feil innstilling etter pause. Kunne ha gjort enkle grep, som å sette inn Bakenga for å løpe på kantene, men tør ikke.

Dommer Kroatia 7 - Retter opp Balkans ære med en uvant balansert kamp på bortebane i Europa, krydret med et meget billig frispark i farlig posisjon.
stolavs
Veteran

PostPosted: 04.08.2011 15:36    Post subject: Reply with quote

Denne kampen tapte vi på grunn av en dårlig hjemmekamp.
Kampen i går synes jeg er godkjent. En VELDIG bra 1omgang, men dårlig 2. Forsvarsspillet er bekymringsverdi. Jeg mener at alle målene i mot er pga elendig forsvarsspill, markeringsspill. Kan hende vi tapte denne kampen pga rutine, mangel på sådan.
Håper gutta tar med seg den gode førsteomgangen. Da syns jeg hele laget er bra.
En ting jeg er lei av er at alle tror at RBK hadde vært så mye bedre om Eggen hadde vært trener. Ja, det kan hende, men vi kan ikke tro at han skal være en reddende engel. Takker han selvsagt for alt han har gjort, men nå er JJ trener. Vi må slutte å snakke om Eggen hele tida.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb