View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
biffen Proff

|
Posted: 02.08.2011 20:34 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: | Bra deal om det skjer, men denne teller ikke som den andre overgangen.
Vil gjerne se Borges også (usikker om jeg begynner å bli kravstor her) |
Vi er veldig kravstore. Såpass ærlige må vi være. Det må man også være hvis målet er å bli topp 30 og spille i Europa hvert år. Noen som forresten vet hvilken plass Køben ligger på i Europa? Tror første-11 vår med de spillerne som jeg nevner er minst like god som Købens i fjor. Hvis vi får Issah, Dockal, Bjarnason og Borges har vi vel gjort et av tidenes beste overgangsvinduer i RBK og norsk fotball generelt, og da tror jeg ikke at jeg tar i. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 02.08.2011 20:43 Post subject: |
|
|
Henter vi inn Bjarnason må et par av våre andre sentrale midtbanespillere ut. Da tenker jeg på Svensson og Midtsjø, på utlån til henholdsvis annen tippeligaklubb og Ranheim. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.08.2011 20:46 Post subject: |
|
|
På lån? De skal sitte på benken og sørge for bredde. RBK skal ha bredde i stallen. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 02.08.2011 20:48 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig skal Rbk ha bredde i stallen, men med Bjarnason inn vil vi ha 6 sentrale midtbanespillere, hvis vi da teller med Midtsjø og ikke teller med tsjekkeren (som er kant, vår nye Beckham!). Sier seg selv at det blir for mange. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 02.08.2011 20:49 Post subject: |
|
|
Om vi skal spille med 4 på midten, så er ikke 6 for mange. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 02.08.2011 20:54 Post subject: |
|
|
Skal vi spille med 4 på midten da? Lite som tyder på det, Jönsson virker lite ladd. Innkjøpet av høyrekanten Dockal tyder også på at en flat firer er i mente. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 02.08.2011 20:59 Post subject: |
|
|
Kanskje de tenker noe a'la dette:
Ny spiller/Lustig - Larsen - Wangberg - Dorsin
Issah
Henriksen - Bjarnason/Svensson¨
Dockal
Prica - Holm/Bakenga/Moldskred
Det kan jo være et alternativ hvis byttehandelen går i orden, og at Borges ikke kommer før evt. til nyåret.
Hvis Borges/Ny offensiv spiller kommer kan det bli:
Lustig - Larsen - Wangberg - Dorsin
Dockal - Henriksen - Issah - Bjarnason/Svensson
Prica - Borges/Ny spiller |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 02.08.2011 21:03 Post subject: |
|
|
Ja se, Bjarnason/Svensson på venstreKANT! Argghhghh.. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 02.08.2011 21:09 Post subject: |
|
|
Har lett, men finner ikke noe aktiv forum for Hordene - hadde vær spennende å lese hva Viking-supporterne mener. Noen som vet om et aktivt forum? |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 02.08.2011 21:17 Post subject: |
|
|
Trond Drillo Olsen jr. wrote: | Pri 1: få ut Winsnes |
Han drar etter sesongen, frem til da funker han helt ok som back-up på midtbanen. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 02.08.2011 21:18 Post subject: |
|
|
Aiaiaia. Birkir også? |
|
Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 02.08.2011 21:25 Post subject: |
|
|
christianm wrote: | Har lett, men finner ikke noe aktiv forum for Hordene - hadde vær spennende å lese hva Viking-supporterne mener. Noen som vet om et aktivt forum? |
Vikingene på VGD har omtrent samme oppfatning av Bjarnason som vi har av Olsen. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
|
Posted: 02.08.2011 21:26 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Skal vi spille med 4 på midten da? Lite som tyder på det, Jönsson virker lite ladd. Innkjøpet av høyrekanten Dockal tyder også på at en flat firer er i mente. |
4 på midten kan bety flat firer, det. Og jeg regner med at Dockal tar høyresiden, og at Issah og Henriksen tar de to sentrale. Da har vi Svensson (venstre, høyre, sentralt), Winsnes (sentralt) og Åsen (venstre. sentralt) som backup. Det er såpass som det bør være. Dersom Birkir kommer, er han et alternativ på hele midtbanen.
Vi ser nå mot Plzen at vi trenger såpass med bredde. Ciljan er ute, og vi må mest trolig sette inn Åsen. Da har vi vel en 12-åring på benken eller noe. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
|
Posted: 02.08.2011 21:27 Post subject: |
|
|
magnus* wrote: | Vikingene på VGD har omtrent samme oppfatning av Bjarnason som vi har av Olsen. |
De er misfornøyde med innsatsen til Birkir. Vi er misfornøyde med ferdighetene til Olsen. Det er lettere å gjøre noe med førstnevnte. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.08.2011 22:30 Post subject: |
|
|
Jeg har ønsket meg Bjarnason til Rosenborg siden han spilte i B/G, og tror han, for stallen vår, kan være en super erstatter for Roar Strand. Han er løpssterk, bra teknisk, direkte, målfarlig og bekler alle posisjoner der disse ferdighetene passer.
For oss tror jeg han fort kan avlaste/konkurrere med Henriksen i alle formasjoner, samtidig som han kan være indreløper i 4-3-3 og kant i 4-4-2 og lignende. Gir oss litt tiltrengt tyngde og kraft begge veier, og er i gunstig alder.
Bytte med Olsen er helt supert for alle involverte, tipper jeg. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2011 22:33 Post subject: |
|
|
magnus* wrote: | Vikingene på VGD har omtrent samme oppfatning av Bjarnason som vi har av Olsen. |
Han er nok mer en Lustig for dem, enn en Trond Olsen. En fyr som har hodet helt andre steder, og som har levert drastisk dårligere samtidig som han har snakket om å flytte til en større klubb. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.08.2011 22:35 Post subject: |
|
|
...og nå får han jo komme til en større klubb. Litt større  |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 03.08.2011 00:38 Post subject: |
|
|
Bjarnason for Olsen hadde vært helt fantastisk. Har hatt lyst på Bjarnason i flere år. Passer også veldig bra nå, siden han vel også passer ganske bra på venstresiden, hvor vi mangler spillere. Har virkelig tro på Bjarnason i Rosenborg. Håper det går i boks! |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 03.08.2011 00:40 Post subject: |
|
|
Hvis vi først skal finne oss en venstrekant, som er det vi trenger, hvorfor skal vi nøye oss med en som passer "ganske bra" der? En som aller helst vil spille sentralt? Gir INGEN mening for meg!
Ikke at jeg sier nei takk til Bjarnason som back-up/utfordrer for Henriksen! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 03.08.2011 00:47 Post subject: |
|
|
fordi vi kan få han i en byttehandel mot Olsen, som er ubrukelig for oss slik som vi spiller nå. Bjarnason har spilt en del ute til venstre, og jeg tror faktisk han passer vel så godt der. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 03.08.2011 00:56 Post subject: |
|
|
Bjarnason i en rein byttehandel mot Olsen må være en av tidenes dealer i norsk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 03.08.2011 03:29 Post subject: |
|
|
Nei tidenes deal må nok være Morten Knutsen til 10 mill..... For en klassespiller han viste seg å være!! |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 03.08.2011 15:17 Post subject: |
|
|
Det er nok best for begge parter at dette går i orden. Olsen fungerer ikke i Rosenborgs' system, og holder heller ikke det nødvendige nivået. Og Bjarnason med et udiskutabelt talent vil ikke signere ny kontrakt med Viking. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.08.2011 18:58 Post subject: |
|
|
Bjarnason er altså vraket til fordel for denne Gyan, som så vidt fikk kontrakt med klubben.
Håper og tror at denne overgangen kommer i boks! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|