View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 30.07.2011 22:06 Post subject: |
|
|
Dårlige lag får avgjørelser mot seg ja.... Men tar en et blikk på tabellen har vi slått alle "medaljelagene" pr. i dag. Så
stallen er tynnere og dårligere enn normalt, men det går an p hente bedre prestasjoner ut av laget enn dette. |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:08 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Sjiraff wrote: | En elendig kamp igjen, men dommeren nok engang.
Ikke straffe, ikke rødt. Nå syns jeg at vi har dommerne mye imot oss og da tenker jeg ikke bare på dette og mot plzen, men i hele år. |
Jeg velger heller å se det sånn: Dårlige lag havner i mange merkelige situasjoner. |
Kan være enig i det, men rosenborg har blitt hardt straffet av dommerne i hele år. Klarer dog aldri å se om dommeren hadde rett eller feil i denne situasjonen. For meg ser det ut som om DFH holder henda foran kroppen og treffer ballen der så ville den jo ikke gått inn uansett. Da er vi tilbake til diskusjonen om det er hends og straffe bare ballen treffer handa eller om de blir fratatt en scoringsmulighet. Ballen ville ikke gått inn uansett og da mener jeg det er feil å dømme straffe. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.07.2011 22:10 Post subject: |
|
|
Å skylde på dommeren er forbeholdt lag som presterer. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.07.2011 22:10 Post subject: |
|
|
Vi havnet i mange merkelige situasjoner i 2009 og 2010 også, men klarte stort sett å vinne likevel. Unntaket var Start-kampen, men den fikk vi jo reprise av med motsatt fortegn i Stavanger året etterpå.
Ellers mye merkelig med Hagens livtak på Iversen, offsiden i Bodø da vi skulle hatt straffe og rødt på Londak, knottene i brystet på Olsen mot Brann på Lerkendal, stemplingen fra PVM på Dorsin i samme kamp osv, men få av dem ble avgjørende for resultatet av kampene. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.07.2011 22:11 Post subject: |
|
|
Vi ser effekten av TV2's, Arild Stavrums og Kjetil Rekdals gjentatte propaganda om at RBK alltid får dommerne med seg i eliteserien. Utrolig hvor mange rare dommersituasjoner RBK har fått mot seg denne sesongen. Eller er det bare generelt norske dommere som sliter voldsomt med når de skal dømme straffespark og ikke?
To svake dommere på to kamper (mot Plzen og Sogndal) og det fører ikke til noe særlig for RBK. Du vet noe er galt når man til og med ser Jan Jönsson fråder etter spørsmål fra Davy Wahtne om det var straffe eller ikke, samt hvem RBK skulle satt inn for å hvile spillere i en hektisk kampperiode. Sjeldent sett Jönsson så sint som i dag.
Når det gjelder RBK så er det fullstendig mangel på kreativitet på banen, forutenom Winsnes og Fredheim Holm. Trist.
Videre er stallen nå så tynn at vi snart må hente opp enda flere juniorspillere for å fylle benken når spillere soner karantener... Ikke mange spillere som kan komme inn og snu kamper her da. Dette er bare SÅ trist. Syns faktisk synd på Jönsson som takket ja til å være trener for dette laget her. Han så vel for seg at RBK fortsatt kom til å satse for å henge med i toppen. Lite visste vel han, og vi, at RBK ikke hadde planer om å erstatte spillere som forsvant, dersom erstatterne ville koste mer enn en million... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:11 Post subject: |
|
|
Et av problemene vedrørende hands-reglementet er at det virker som om det er litt uklart for de fleste dommere. De er jo faen meg ikke konsekvente i det hele tatt.
Det samme gjelder holding i feltet.
Før hver sesong sier dommerne at de skal slå mer ned på holding. Men det er jo samme regla hver eneste år. Skal de slå ned på det, må de begynne å bli konsekvente i dømminga si. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.07.2011 22:14 Post subject: |
|
|
Det er totalt håpløst av dommeren å dømme straffe der, Holm putter jo bevisst hendene inntil kroppen når ballen kommer, og har nøyaktig ingen fordel av dem, bortsett fra muligens å slippe å få ballen i nøttene, hvilket er tillatt bruk av hendene.
Enda mer håpløst er det at han lar assistentdommeren, plassert LANGT unna som han er, og antagelig av tvilsomt kaliber forståelsesmessig, som de aller fleste linjedommere, ta den avgjørelsen når han selv ikke klarer å bestemme seg.
Ellers så jeg bare ett kvarter av kampen, det var dritdårlig, og jeg gleder meg til vi får Issah inn, så jeg i det minste kan være spent på den nye spilleren vår. Fordelen var at Moldskred tilsynelatende var byttet ut rekordtidlig, så jeg slapp å rive ut alt håret. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 30.07.2011 22:15 Post subject: |
|
|
Vi slo ikke Sogndal. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.07.2011 22:16 Post subject: |
|
|
Når det gjelder holding i feltet, er jeg faktisk av den oppfatning at det er bare å tillate litt holding, all den tid man aldri får straffe imot i internasjonale kamper for dette her. Merker jeg er lei av at vi skal ligge på en hardere linje i Norge enn de har i Europa. Med en gang man møter klubber fra kontinentet florerer tyvtriksene, og norske lag klarer ikke å omstille seg.
Men uansett om RBK har hatt mange dommeravgjørelser mot seg i år, så har ikke spillet sittet i det hele tatt. Men jeg er usikker på om så veldig mange andre trenere hadde klart noe særlig mer med denne troppen. Selv Eggen hadde slitt nå, er jeg ganske trygg på... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:17 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Å skylde på dommeren er forbeholdt lag som presterer. |
Det spiller ingen rolle om de presterer eller ikke, enkeltsituasjoner er som regel det som avgjør. Laget presterte ikke en dritt i dag og fortjente kanskje ikke å vinne, men så lenge motstanderens lag trenger hjelp fra dommeren for å score ja så må en skylde på dommeren når han gjør feil. (sier ikke at han gjorde det nå for det ser en jo ikke av bildene). |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.07.2011 22:19 Post subject: |
|
|
Det blir helt feil fokus og blir en unnskyldning som hindrer oss i å tak i problemene vi helt åpenbart har. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.07.2011 22:19 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Søppellag! En helt latterlig dårlig præstation. |
|
|
Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:22 Post subject: |
|
|
At vi skaper ufatterlig lite er en større irritasjon enn dommeren.
Mot et lag som Sogndal (som er et nyopprykket lag) skal vi ha skapt og scoret såpass at straffen kun er et trøstemål. Vi kan takke oss selv. Gang på gang er det oss selv som gjør at vi havner i disse situasjonene.
Vi er rett og slett for dårlige. |
|
Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 30.07.2011 22:24 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
. Fordelen var at Moldskred tilsynelatende var byttet ut rekordtidlig, så jeg slapp å rive ut alt håret. |
Ja for etter at MM gikk ut så ble jo alt så jævla mye bedre... |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.07.2011 22:25 Post subject: |
|
|
Vi har jo faktisk et søppellag. Se på ferdighetene dette laget innehar, og minst like viktig, hvilke ferdigheter som er mangelvare. Kreativitet, dribleegenskaper, og faktisk en god dødballspesialist (hadde gitt noen gratispoeg det også). Hvem er det som skal stå for det her på laget vårt nå egentlig? Distanseskyttere har vi heller ikke.
Jeg ser ikke helt hva som er RBK's plan for å trenge igjennom motstandernes forsvar, for RBK har ikke ferdigheter til å gjøre det. Det blir bare å forsøke å opprettholde et trykk, hvor motstander til slutt gjør en miss, og håpe at en RBK'er klarer å utnytte dette. Vi kan knapt skape noe selv. Dette er bare trist. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:25 Post subject: |
|
|
Er fornøyd med resultatet. |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:26 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Det blir helt feil fokus og blir en unnskyldning som hindrer oss i å tak i problemene vi helt åpenbart har. |
Alle er jo enig i det, gidder ikke si mere. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.07.2011 22:27 Post subject: |
|
|
Distanseskytter har vi faktisk, problemet er bare at Henriksen ikke slipper til langt nok frem i banen. det endrer seg forhåpentligvis når Issah blir spilleberettiget. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
|
|
Brattbakk09 wrote: | Er fornøyd med resultatet. |
Det forundrer meg ikke, du har vel 10 poeng til winsnes i kveld og? |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
|
zaphod81 wrote: | Ellers så jeg bare ett kvarter av kampen, det var dritdårlig, og jeg gleder meg til vi får Issah inn, så jeg i det minste kan være spent på den nye spilleren vår. Fordelen var at Moldskred tilsynelatende var byttet ut rekordtidlig, så jeg slapp å rive ut alt håret. |
Gleder meg også til Issah kommer så du kanskje gidder å se 20min av neste kamp..... |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:28 Post subject: |
|
|
Oddsking wrote: | Brattbakk09 wrote: | Er fornøyd med resultatet. |
Bortebane. Vanskelig kamp. Jeg er fornøyd.
Hva har Winsnes med dette å gjøre? |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.07.2011 22:28 Post subject: |
|
|
Jeg merker jeg har begynt å glede med til neste overgangsvindu. Da mener jeg vintervinduet. Skal bli spennende å se hvilken totalt ukjent spiller RBK kjøper da, som skal hjelpe med nåsituasjonens problemer, og samtidig skal fungere som en erstatning for en tre-fire spillere. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 30.07.2011 22:29 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Oddsking wrote: | Brattbakk09 wrote: | Er fornøyd med resultatet. |
Bortebane. Vanskelig kamp. Jeg er fornøyd.
Hva har Winsnes med dette å gjøre? |
Du er vel hans største fan her på forumet om jeg ikke tar feil. Og 1 poeng borte mot saftlaget er rett og slett ikke bra nok! |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.07.2011 22:30 Post subject: |
|
|
Har sett 10 min fra en trening med izzah. Venter med å juble til han har prestert over tid...
Minner om at vi har tradisjon for å kjøpe fete katter i store sekker i RBK... |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.07.2011 22:32 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Distanseskytter har vi faktisk, problemet er bare at Henriksen ikke slipper til langt nok frem i banen. det endrer seg forhåpentligvis når Issah blir spilleberettiget. |
Sant, du har jo forsåvidt rett. Men selv om Issah går rett inn på laget og Henriksen flytttes fremover på banen, betyr ikke det at vi ikke fortsatt mangler en hel masse viktige kvaliteter som bidrar til å skape sjanser og bryte ned forsvarsspill... RBK MÅ han inn to-tre spillere til dette vinduet. Dette er vel svært tvilsomt at man klarer å få til når man ikke har råd til 3-4 millioner for en forsterkning som er ønsket og selv vil hit... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
|