View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 19.07.2011 21:57 Post subject: Sogndal - Rosenborg |
|
|
Lørdag 30.7, 20:00, TV2 Zebra
VS
Meld dere på tur! Påmeldingsfristen er nå på lørdag. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
Posted: 22.07.2011 16:23 Post subject: |
|
|
Bli med på tur! Fristen er i morgen  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2011 13:03 Post subject: |
|
|
- Det kan være at noen får litt avlastning og at vi får noen friske bein fra start, sier Jönsson.
Les mer: Roterer på laget
Daniel Fredheim Holm er trolig i troppen mot Sogndal, mens Per Ciljan Skjelbred er usikker foran oppgjøret på Fosshaugane.
Les mer: Fredheim Holm tilbake |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2011 14:05 Post subject: |
|
|
Kampen mellom Sogndal og Rosenborg er på fleire måtar spesiell for sogndølane. Den mykje omtala storskjermen er truleg klar til kampen, og det kan ligga an til publikumsrekord på nye Fosshaugane Campus.
– Me forventar 4000 tilskodarar til kampen. Billettsalet har vore litt dårleg i helga, men det er av heilt andre, forståelege årsaker, men har no teke seg opp att, seier Heggestad.
Les meir: Forventar publikumsrekord |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 15:04 Post subject: |
|
|
Åsen drillet inn på Skjelbreds plass på dagens trening. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2011 15:15 Post subject: |
|
|
- Ja, jeg spiller i alle fall om Per er ute. Han følte seg litt dårlig, slår Åsen fast.
- Sjøl om Awal Issah snart er spilleklar, er det teoretisk en ledig plass på laget når Skjelbred flytter til Hamburg?
- Jeg bare kjemper og står på. Jeg trener veldig godt - også en del på egen hånd for å komme i toppform. Jeg konsentrerer meg om treningene, og så får vi se om det blir startplass eller ikke.
- Etter å ha spilt fast i vinter, ble du et slags offer ved omlegginga fra 4-4-2 til 4-3-3?
- Jeg ser på det som en utfordring at det er én plass mindre. Hvis jeg kommer inn på midtbanen, føler jeg at jeg kan rollene: Det er egentlig 4-3-3 jeg har spilt hele livet. Så da kommer jeg rett inni det, og trenger ikke noe tid på å tilpasse meg, kommenterer Åsen.
Les mer: Ã…sen erstatter Skjelbred
Winsnes blir i så fall høyre indreløper mens Åsen spiller til venstre.
Jönsson ville ikke kategorisk slå fast at Skjelbred i beste fall havner på benken, men jeg tror nok ikke han starter uten å få trent.
Om legen gir klarsignal skal han likevel trene litt på egen hånd i kveld. Det tror jeg nok mest er for å finne ut om han skal være med charterflyet til Sogndal eller ei. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 15:21 Post subject: |
|
|
Åsen virker som en snakkesalig og fin fyr ut i fra intervjuer, stemmer det 2mas? Håper han gjør det bra nå som han får sjansen fra start igjen. Liker å høre at han trener hardt på egen hånd og også spiller uorganisert på løkka etter treningene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2011 15:57 Post subject: |
|
|
Gjermund snakker absolutt bra for seg, ja. Det har han gjort helt siden debuten. I likhet med Svensson og delvis Henriksen, Wangberg og Bakenga er det svært befriende i forhold til floskelkameratene, der jeg i øyeblikket faktisk føler Larsen fører an.
Elles i verda:
- Me spelar i ein formasjon som gjer det vanskeleg å score på oss, men det er ikkje den einaste grunnen. Me har solide forsvarsspelarar som gjer jobben sin, i tillegg til alle dei andre på laget. Cato og spelarane på topp får mykje pepper fordi dei ikkje scorar, men dei fortener skryt for den defensive jobben dei gjer, seier Isak Scheel.
Rade Prica og Rosenborg kjem til Fosshaugane Campus svoltne på mål og poeng, uten at det gjev den heilt store uroa.
- Prica er ein veldig god spiss, men me har klart å hamle opp med fleire andre gode spissar, så det er ikkje noko me tenkjer på. Ein kan jo seie at me møter eit Rosenborg ute av form, med tanke på at dei har tapt nokre kampar.
Les meir: - Det er ikkje berre på grunn av formasjonen |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 29.07.2011 17:31 Post subject: |
|
|
Noen som drar nedover i morgen med plass til en? Betaler selvsagt  |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 30.07.2011 03:56 Post subject: |
|
|
Tipper vi starter nogenlunde slik, sett utifra at Ciljan er skadet:
Örlund
Lustig - Wangberg - Larsen - Dorsin
Henriksen - Winsnes - Ã…sen
Svensson - Prica - Moldskred |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.07.2011 17:47 Post subject: |
|
|
Even Hovland spiller ikke ikveld, det hjelper oss endel. Kan vi håpe at både rbk og enga vinner ikveld? Alternativt U i molde? |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 30.07.2011 18:09 Post subject: |
|
|
Kjenner at jeg er småskeptisk. Etter tre dårlige kamper ville jeg foretrukket å møte et bedre lag. Sogndal vil få sjøltillit for hver duell de vinner, for hver sjanse de får, for hver mulighet de avverger, for hvert minutt uten baklengs. Det motsatte vil skje for oss.
Skal dette gå veien, må det spilles med kuken utenpå shortsen. Ellers blir dette en kjip kamp med et mulig kjipt resultat. Sogndal er på sitt beste et ganske ålreit lag. |
|
Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 30.07.2011 18:23 Post subject: |
|
|
Spille med kuken utenpå shortsen ja hehe. Lekkert det. Men jeg sitter med en god følelse i kveld. Tror vi kommer til å spille en god kamp, der vi vinner 2, 3-0. Prica setter to i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.07.2011 19:02 Post subject: |
|
|
Tror krisen blir komplett ikveld når vi taper med 1 mål for Sogndal etter å ha knapt produsert en eneste mulighet. Vi er en klubb uten kart, kaptein eller styring. Hadde vi hatt det hadde vi med våre ressurser ledet serien eller sett konturene av ett voksende storlag. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.07.2011 19:15 Post subject: |
|
|
Litt spesielt at Åsen går rett inn på laget egentlig. Han har vel ikke vært på banen siden juni en gang, mens de som idag sitter på benken både har startet kamper, og kommet innpå. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 30.07.2011 19:17 Post subject: |
|
|
Krisen er ikke komplett før EH kommer tilbake fra Dana Cup og uttaler at dette sommervinduet har vært deilig rolig, samt at han ser frem til noen rolige uker på hytta den kommende måneden. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.07.2011 19:19 Post subject: |
|
|
Ja, men jag tycker han han har vært bra på träning, trycker till och så får han visa då, att han vill nått ochså i kamp, men det får vi se. Andra halvleken mot Plzen var vi bra, men vi har inte riktigt hatt dom der marginerna i det sista. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 30.07.2011 19:34 Post subject: |
|
|
Litt trivia: Dette blir første kamp i Rosenborgs historie at ikke en eneste pasning fra indreløperne blir slått med høyrefoten. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 30.07.2011 19:55 Post subject: |
|
|
Hoftun hører nok kampen på radio adressa, så han plukker sikkert opp noen råd fra Petter Rasmus på veien.. |
|
Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
Posted: 30.07.2011 19:59 Post subject: |
|
|
Tore Andrè Flo på benken i kveld. Artig! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.07.2011 20:09 Post subject: |
|
|
Trist å se Winsnes' tempoproblemer igjen, igjen og igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.07.2011 20:13 Post subject: |
|
|
Trist og se på Winsnes. Punktum! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
Posted: 30.07.2011 20:14 Post subject: |
|
|
Pass dere. Snart kommer Brattbakk09 og kjefter dere huden full. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2791 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 30.07.2011 20:17 Post subject: |
|
|
Winsnes er utvilsomt limet i dette laget. Lim under skoene, altså. Når han får ballen, stopper alt opp. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 30.07.2011 20:18 Post subject: |
|
|
Synes ikke Winsnes er i nærheten av å være problemet her egentlig. Vi spiller en formasjon med TO vinger, men har ikke en eneste ving på banen. Moldskred har forsåvidt farten inne, og løpsstyrken hans er velkomment, men han mangler jo totalt dribleferdigheter og kreativitet. Vi har i flere år slitt med å ha spillere som kan gjøre det uventede, som kan skape magiske soloprestasjoner. Moldskred har VILJEN til dette, men evnene er stort sett fraværende. Få ham vekk, om ikke 4-4-2 lengre er aktuelt... _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
|