English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nosa Igiebor
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zeno
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:39    Post subject: Nosa Igiebor Reply with quote

Rosenborg vil hente Nosa.

Quote:
Nosa Igiebor kan være på vei fra Lillestrøm til Rosenborg. Nigerianeren har vært diskutert på Lerkendal en stund, og etter det TV 2 Sporten erfarer skal Rosenborg nå være svært interessert i å hente den offensive midtbanespilleren til Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:42    Post subject: Reply with quote

Ja, hva skal man egentlig si til dette?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:43    Post subject: Reply with quote

Hadde vært en drømmesignering.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:44    Post subject: Reply with quote

Det blir iallefall ikke billig.
Don Ernesto
Senior

PostPosted: 25.07.2011 15:45    Post subject: Reply with quote

Vi har vel litt for godt lagmiljø for tiden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Ryujin
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:48    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt, Lillestrøm vil bli kvitt han.
Hvis vi er villig til å betale opp mot 10 mill så ser jeg ikke bort fra at Nosa blir Rosenborg spiller første august. Hvis vi dobler så får vi kanskje Sigurðarson samtidig. Jeg vet at dette er mye nå, men tror at vi kan selge begge med store overskudd (så fremt de får 4 års kontrakter og ikke Rosenborgs 3 år standard)
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:51    Post subject: Reply with quote

Ja dette har vært et bra kjøp tror jeg, men har vi nok penger til han?
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:53    Post subject: Reply with quote

Hvis vi hadde penger til Larsen og samtidig ville ikke ha noen problemer med å overby VIF for Borges så tror og håper jeg vi har nok til Nosa.
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 25.07.2011 15:53    Post subject: Reply with quote

Skjeptisk!
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 15:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror alle husker Somen Tchoyi, sett på som et stort talent i Odd, men de klarte aldri å få noe ut av han, men Janne tok imot "vrakgodset" fra Odd og gjorde han om til en stjerne.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 16:16    Post subject: Reply with quote

Oddsking wrote:
Skjeptisk!

Utbroder.
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 25.07.2011 16:51    Post subject: Reply with quote

Sportslig sett er jeg ikke i tvil om at Nosa vil styrke dagens RBK-lag. Han er en av de mest spennende midtbanespillerne i Tippeligaen, sånn jeg ser det.

Så er det jo et spørsmål om pris og holdninger. Hvor mye vil RBK gi for en spiller som åpenlyst krangler med trener og medspillere i media? Og har RBK en god plan på hvordan spilleren vil tilpasse seg miljøet i RBK på en bedre måte enn hva som tydeligvis er tilfelle på Romerike? Dersom spilleren ikke er for dyr, er jeg i utgangspunktet svært positiv til dette.

DOG: de utenomsportslige spørsmålstegnene tilknyttet spilleren og vår dårlige historikk med å integrere afrikanske spillere gjør meg likevel noe skeptisk.. Men inntil jeg har helt kontroll over hva som er bakgrunnen til bråket han har rota seg inn i på Åråsen tør ikke jeg å felle en endelig dom over spillerens holdninger...
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 17:13    Post subject: Reply with quote

Så du mener at vi aldri skal signere urolige spillere fra Afrika igjen bare fordi vi har vært dårligere på det tidligere? Hvordan skal man noen sinne bli bedre på noe med en slik holdning? Det var nok nettopp dette Hoftun tenkte da han lanserte sin fantastiske trønder/nordmann/skandinav/resten tanke.
Rosenborg bør ikke bruke krefter og innsatst på å ungå afrikanere slik Hoftun har holdt på i flere vinduer nå, vi bør ta problemet ved rota, som er dårlig integreringsevene som bør/skal forbedres.
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 25.07.2011 17:31    Post subject: Reply with quote

Man bør alltid gjøre en grundig jobb i forkant for å bli kjent med spilleren og dens iboende holdninger. Videre så må man ha en plan for hvordan den nye spilleren skal integreres i klubben og miljøet. Dersom man ikke har blitt bedre på disse to punktene enn hva man tidligere har vist, stiller jeg spørsmål om hvorvidt man bør hente denne spilleren. Men som jeg også skriver, dersom du leste innlegget mitt, så er jeg positiv til et kjøp av Nosa. At det dog stilles en del spørsmålstegn rundt spillerens holdninger og historikk, samt RBK sin relativt uryddige historie når det kommer til spillere fra andre kontinent er en naturlig del av diskusjonen når denne mulige overgangen diskuteres.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2011 17:36    Post subject: Reply with quote

Haugevis av supportere fra andre norske lag har uttalt tusen ganger at de ALDRI kunne tenke seg å ha Anthony Annan på laget fordi han er en hestkuk. Just sayin'

Nosa hadde vært gull. Ikke rart han blir litt stormannsgal i bittelillestrøm. Er sikker på at vi skal få han godt ned på jorda, og i spilleform er han topp5 spillere i Norge, i tillegg til å være ung og ha høy (langt ord som starter med V).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oddsking
Proff

PostPosted: 25.07.2011 17:43    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Oddsking wrote:
Skjeptisk!

Utbroder.

f**n som alt skal utbroderes og forklares her da Razz Vel jeg får vel gjøre det da. Spillerens kvaliteter betviler jeg ikke, det er vel mere på det personlige plan jeg er skjeptisk. Men klarer vi å få satt han på plass og fått han litt på landjorda så kan det bli en bra spiller. Syns personlig at han syter litt for mye og virker litt kjepphøy. Kanskje en sånn mann vi trenger? For meg virker han som en spiller som er det stikk motsatte vi har pleid å hente når det gjelder personlighet.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.07.2011 18:19    Post subject: Reply with quote

JA TAKK!!!!!!!!!!!!!!!! VÆR SÅ SNILL OG FÅ DENNE MANNEN.

Issah
Henriksen - X
Nosa

Da mangler vi bare en midtbanespiller for at det skal lukte litt internasjonalt snitt av midbtanen vår igjen Smile
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 18:36    Post subject: Reply with quote

Quote:
i tillegg til å være ung og ha høy (langt ord som starter med V).

Verdalsfaktor?

EDIT: ah, videresalgspotensiale Cool
Back to top
Lukeh
Junior

PostPosted: 25.07.2011 18:40    Post subject: Reply with quote

Dette hadde vært en ekstremt bra signering, sett han i aksjon flere ganger. En av de beste playmakerne i tippeligaen, stort potensiale og kan tilbringe oss en sårt savnet kreativ offensiv drivkraft.

Men dette blir ikke billig, Lillestrøm må ikke selge med tanke på Ujah millionene. Må fort opp i 7-9 mill + div videresalgs klausuler.

Er vel bare et tidsspørsmål før Vålerenga legger inn bud på Nosa nå Razz

Krysser fingrene for at Nosa, Gunnarsson og Dure kommer!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 18:49    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg blander navn her, men var det slik at VIF hentet Ujah og Nosa til landet, men at LSK fikk tak i underskriften deres?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 25.07.2011 18:49    Post subject: Reply with quote

Nei.

Nosa, Borges, Dure. Og en back. Da har vi gjort vårt beste vindu på lenge. Men lite realistisk.

- Torgeir Børven
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 25.07.2011 19:37    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke klaget om Nosa hadde ankommet Lerkendal. Klassespiller. Får vi ham på en 4-årsavtale lukter det fremtidige penger i kassa.

Om vi i tillegg henter Borges billig, eventuelt gratis etter sesongen, så har vi en midtbane det lukter svidd av. Issah, Henriksen, Borges, Nosa, Svensson er kanondekning. Og alle har også muligheter for å spille, all den tid både Nosa, Borges og Svensson gjør sine saker bra også i andre posisjoner enn sentralt.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.07.2011 21:15    Post subject: Reply with quote

Klarer vi å hente Nosa blir jeg sykt fornøyd! Dette er en klassespiller, sannsynligvis blant topp 3-4 i Norge. Han har både fysikk og ekstreme offensive egenskaper, og han er bare 20 år.
Kom igjen Hoftun, overrask meg med Nosa, Borges og Hedenstad! samt et salg av Lustig som dekker inn endel!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.07.2011 22:47    Post subject: Reply with quote

Å håndtere vanskelige personligheter fra fremmede kulturer er en av Jönsson sine store styrker og hvordan spillere som Annan, Tchoyi, Alanzinho vokste frem under Jönsson sin ledelse var svært imponerende. Når det er sagt så har Henning Berg vært en annen som ofte har fått ut mye av potensialet i de afrikanerene han har hentet.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 26.07.2011 05:50    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Å håndtere vanskelige personligheter fra fremmede kulturer er en av Jönsson sine store styrker og hvordan spillere som Annan, Tchoyi, Alanzinho vokste frem under Jönsson sin ledelse var svært imponerende. Når det er sagt så har Henning Berg vært en annen som ofte har fått ut mye av potensialet i de afrikanerene han har hentet.

Men vi skal ikke glemme at Berg ser ut til å være typen som kan terge på seg gråstein. Nosa kan fort være en fin fyr det.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb