View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fjellgeit Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.07.2011 00:59 Post subject: |
|
|
Skulle akkurat til å poste den der. Har ikke peiling på om det er et troll eller om han har noen som helst kredibilitet. Skriver jo selv at "en i miljøet som kjenner en agent".... Lukter BS lang vei. Men morro om det var tilfelle da! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.07.2011 01:14 Post subject: |
|
|
Krysser fingrene her, tippeligaens beste midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.07.2011 01:19 Post subject: |
|
|
Jon Arne Kråkenes er jo tidligere Rosenborg-spiller, men tipper uansett dette er bullshit. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 22.07.2011 01:22 Post subject: |
|
|
Hvis en nyhet er for god til å være sann, så er den som regel ikke det.
Dog, ingen regel uten untak. Surprise me Brakka! _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2011 01:24 Post subject: |
|
|
De ville kranglene Nosa og Berg har hatt i det siste er jo eneste som åpner for en overgang, men det kommer uansett til å blø stygt av lommeboka. Ingen ved sine fulle fem selger denne klassespilleren for "vekslepenger". |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 22.07.2011 01:32 Post subject: |
|
|
Nja, Rosenborg greide jo å selge klassespilleren Didier Konan Ya for 4,4 millioner, og der er lite til tross for at han hadde 6mnd igjen. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2011 01:34 Post subject: |
|
|
Nå har Nosa kontrakt ut 2012 da, jeg nekter å tro at han går for noe under 8-10 millioner. Og det kan vi da bare ikke ha tilgjengelig? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.07.2011 01:35 Post subject: |
|
|
Folk på KFL-forumet mener jo at Nosa ikke er verdt mer enn 3-5 millioner kroner. Uvant at supportere er såpass beskjedne når de skal prissette sine spillere. Jeg ville tippet på det tredobbelte. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.07.2011 01:39 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Nå har Nosa kontrakt ut 2012 da, jeg nekter å tro at han går for noe under 8-10 millioner. Og det kan vi da bare ikke ha tilgjengelig? |
Nosa for 8 - 10 millioner er billigere enn VGP for 5. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.07.2011 01:47 Post subject: |
|
|
Nope Nosa vil i større grad opprettholde verdien sin og vil med større sannsynlighet gi ett betydelig regnskapmessig økonomisk gevinst ved salg. Om noe er dyrt eller billig kommer ikke bare an på prisen, men også verdien av det en kjøper. Moldskred for 4 millioner er grisedyrt imens Annan for 12 millioner er ett kupp. VGP for 5 millioner er svindyrt imens Nosa for 8 millioner vil være meget billig. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2011 02:08 Post subject: |
|
|
Du trenger ikke prøve å overbevise meg om at Nosa er et bedre kjøp enn VPG Keenoir, det er jeg enig i.
Men 10 millioner kr er dyrere enn 5 millioner kr uansett hvordan du vrir og vender på det. Etter dette kommer faktorer som videresalg og i hvilken grad spilleren kan forsterke/bidra i troppen.
Men kjøper du for 10 og kontrakter går ut så er det 5 millioner kr dyrere enn om du kjøper or 5 og spillere legger opp etter likt antall spilte år. Her i Rosenborg er det flere eksempler på spillere som drar uten å legge igjen penger.
Og kanskje viktigst her: Om du ikke har 10 mill så har de lite å si om det er et bedre kjøp. Sånn er det med alle kjøp her i livet, både for privatpersoner og bedrifter. Så er bare spm om vi har 10 mill å bruke, samt om spilleren koster dette. |
|
Back to top |
|
 |
C.Sativa Junior
|
Posted: 22.07.2011 09:09 Post subject: |
|
|
Quote: | PetterRH Petter Remen Hanssen
@ @Kraaakenes Dette kommer til å spre seg som ugress nå. Hvor sikker vil du si at kilden er, prosentvis?
Kraaakenes Jon Arne Kråkenes
Aldeles ikke sikker! Regner med at det er rykter.
Kraaakenes Jon Arne Kråkenes
Men så kommer spørsmålet: Hvem hører du på? Arne Erlandsen eller to uvitende Nardogutter med kort karriere?
|
Hadde satt mer pris på svaret: Bombesikker.... |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 22.07.2011 11:49 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Du trenger ikke prøve å overbevise meg om at Nosa er et bedre kjøp enn VPG Keenoir, det er jeg enig i.
Men 10 millioner kr er dyrere enn 5 millioner kr uansett hvordan du vrir og vender på det. Etter dette kommer faktorer som videresalg og i hvilken grad spilleren kan forsterke/bidra i troppen.
Men kjøper du for 10 og kontrakter går ut så er det 5 millioner kr dyrere enn om du kjøper or 5 og spillere legger opp etter likt antall spilte år. Her i Rosenborg er det flere eksempler på spillere som drar uten å legge igjen penger.
Og kanskje viktigst her: Om du ikke har 10 mill så har de lite å si om det er et bedre kjøp. Sånn er det med alle kjøp her i livet, både for privatpersoner og bedrifter. Så er bare spm om vi har 10 mill å bruke, samt om spilleren koster dette. |
Jeg er ikke enig, om bare Hoftu skriver en kontrakt med han som er på 4 eller 5 år så slipper vi slike situsajoner som Demidov/Lustig mm.. Da kan de gå i nye forhandlinger med 2 år igjen på kontrakten og om man ikke vil signere da så har man god tid til å selge før kontrakten er "utgåenede".. Blir forbannet hver gang RBK bruker store summer på spillere og kun skribver kontrakter på mellom 1-3 år.. Helt bak mål, da har spillerene får mye å true med når de vil ut..
heller 10 mill for Nosa på 4-5 års kontrakt enn 5 for VPG uansett kontraktslengde.. han er 31 år!!! men han er god han også ja.. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2011 13:32 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke noe å diskutere, det er fakta. 10 er mer enn 5. Så er det klart at den dyreste varen kan gi mest igjen i både videresalg og prestasjon så det kan lønne seg. |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 22.07.2011 13:41 Post subject: |
|
|
Ja, og RBK har ikke lengre råd til å tenke "billig" og kortsiktig, da er det bedre med dyrt/bedre som man kan tjene på på lang sikt.. Er en stor fan av VGP men sier heller gå for Borges/Nosa/Kara... |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 22.07.2011 14:10 Post subject: |
|
|
Tviler sterkt på at Nosa er innen rekkevidde rent økonomisk. Dessuten har han vist enkelte holdningsproblem i forhold til trener og medspillere. Tror ikke RBK er veldig fristet av en diva til 12 millioner.
Tror heller ikke det er mye hold i ryktene den tidligere jr spilleren til RBK kommer med, selv om jeg vet han har truffet med lignende påstander tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.07.2011 14:15 Post subject: |
|
|
Kan jo som Fjellgeit skrev på foregående side bli den nyere tids Trond Egil "Hansa" Soltvedt  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.07.2011 15:16 Post subject: |
|
|
Om noe er dyrt eller billig har selvsagt med hva en kjøper. 150 kroner er dyre bananer mens det vil være en billig konjakk. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2011 15:32 Post subject: |
|
|
Det er helt riktig Keenoir, og jeg/vi er enige om det aller meste her
Jeg bare påpeker to ting, nemlig at 10 er mer enn 5, og at hvis en ikke har så mye penger så har det lite å si om det er et bedre kjøp
Personlig så hadde jeg blitt glad om vi signerte VPG og jeg hadde blitt enda gladere om vi signerte Nosa. Selv tviler jeg på at vi signerer noen av dem, men det er alltids lov å håpe. |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 22.07.2011 15:35 Post subject: |
|
|
laff1 wrote: | Tviler sterkt på at Nosa er innen rekkevidde rent økonomisk. Dessuten har han vist enkelte holdningsproblem i forhold til trener og medspillere. Tror ikke RBK er veldig fristet av en diva til 12 millioner.
Tror heller ikke det er mye hold i ryktene den tidligere jr spilleren til RBK kommer med, selv om jeg vet han har truffet med lignende påstander tidligere. |
Tror nok du har rett i det, men lov å drømme litt også vel.. Men du er inne på noe med holdningsproblemene til Nosa, det gjør meg litt skeptisk til han om det skulle ligge noe i dette.. Har faktisk mer troen på at det er realistisk med Borges og håper også førøvrig at det er han RBK går for! |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 22.07.2011 15:36 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det er helt riktig Keenoir, og jeg/vi er enige om det aller meste her
Jeg bare påpeker to ting, nemlig at 10 er mer enn 5, og at hvis en ikke har så mye penger så har det lite å si om det er et bedre kjøp
Personlig så hadde jeg blitt glad om vi signerte VPG og jeg hadde blitt enda gladere om vi signerte Nosa. Selv tviler jeg på at vi signerer noen av dem, men det er alltids lov å håpe. |
Støtter deg fult ut her, men håper mest på Borges uansett.. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 22.07.2011 15:58 Post subject: |
|
|
Virker ikke som RBK har gjort noen fremstøt i forhold til FFK for Borges, så det er nok bare å legge fra seg. Nosa? Hadde overrasket meg veldig. Tenker at han blir dyr. Artig tanke, dog. Men, med tanke på integreringsproblemene i klubben er nok Borges et langt sikrere kjøp. Han virker som han har hodet på rett plass. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
jkrakene Senior
|
Posted: 22.07.2011 22:47 Post subject: |
|
|
Ops! Jeg må unnskylde og si at jeg egentlig skulle bruke spørsmålstegn om Nosa var klar for rbk. Ingen av de i rbk som har bekreftet dette, så er spent selv om dette stemmer! Men fikk høre det fra en pålitelig kilde, men rykter er rykter  _________________ Ståle Stensaas. |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
|
Back to top |
|
 |
|