| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:20 Post subject: |
|
|
Timmi!, jeg er helt enig i at man ikke bør tillate seg å ta lett på lettere motstand. Men historien til RBK viser at de har hatt en tendens til å gjøre det i mange år. Når de først skal få en smell er det bedre den kommer i kamper hvor konsekvensene er særdeles små, enn ellers. Det må du vel være enig i? Å krisemaksimere et tap for en svak motstander når man likevel går videre med klar margin sammenlagt, er liksom litt som å ergre seg mer over den ene dagen man hadde uvær på en ellers super ferietur. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 20.07.2011 23:20 Post subject: |
|
|
Eneste som topper dette er en "vi har god tid ..."-kommentar fra Hoftun i avisa imårra.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.07.2011 23:23 Post subject: |
|
|
| Mirth, poenget er at det er ydmykende å tape slike kamper og at det er skremmende å se hvor fantastisk lavt bunnivået til denne gjengen med søppel er. |
|
| Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 20.07.2011 23:23 Post subject: |
|
|
| Zeno wrote: | | 3rl3nd wrote: | | Iruretagoyena wrote: | | hendrix wrote: | | Recon wrote: | | Keenoir wrote: |
Mannen som satte endelig punktum for Rosenborg sin storhetstid. Glemmer ikke skaden han har gjort som SD og heller ikke mytteriet i 2005. |
|
|
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 20.07.2011 23:25 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Timmi!, jeg er helt enig i at man ikke bør tillate seg å ta lett på lettere motstand. Men historien til RBK viser at de har hatt en tendens til å gjøre det i mange år. Når de først skal få en smell er det bedre den kommer i kamper hvor konsekvensene er særdeles små, enn ellers. Det må du vel være enig i? Å krisemaksimere et tap for en svak motstander når man likevel går videre med klar margin sammenlagt, er liksom litt som å ergre seg mer over den ene dagen man hadde uvær på en ellers super ferietur. |
Enig i at det kunne vært værre. Absolutt. Utgangspunktet mitt er imidlertid at dette ikke skal skje fordi vi er så forbasket avhengig av enhver desimal vi kan få med oss i rankingpoebg. Konsekvensen av disse tapene er presumptivt større i dag enn tidligere.
Last edited by Timmi! on 21.07.2011 01:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
el_magico Junior
|
Posted: 20.07.2011 23:26 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | el_magico wrote: | | Måtte melda meg inn i forumet, for å få ut litt frustrasjon. Makan til lite innsats og lavmål er det lenge sia eg har sett. I forhold til ambisjonen om topp 30 i europa; reality check! |
Da kan du umiddelbart bli fortalt at RBKs ambisjon er å kjempe i toppen av eliteserien og kvalifisere seg for Europa hvert år. Det er feil begrep å kalle topp 30 for ambisjon. |
Vil ikkje akkurat kalla det feil begrep, men ambisjonen/målsetninga om topp 30 er ikkje akkurat realistisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
|
|
^Mirth, dette har med innstilling å gjøre. Jeg trodde kanskje helgas hvileskjær mot Stabæk var grunnet at spillerne hadde hodet i Europa. Men, det viser seg at det ikke er tilfellet.
Jeg kunne godtatt en under pari-kamp i dag. En knapp seier med mål imot hvor vi har full kontroll. Men alt av innsats er fraværende. Jeg gremmes. Vi er ikke i nærheten av å score, da spissene våre gir tilbakespill alene med keeper. Vi prøver flere offensive konstellasjoner i løpet av kampen, uten at det gjør noe annet enn at vi suger apekatt gjennom hageslange på en annen måte enn med forrige. Et par av spillerne er tilogmed inne på laget for å bevise at de fortjener mer enn en benketilværelse. Men de, på linje med et tosifret antall andre spillere der ute fortjener ikke en gang å sitte på benken i Trondheim.
Jeg ser 3-4 spillere som fortjener å starte neste kamp.
De med utgående kontrakt bør skiftes ut i vinduet som kommer. Ironisk nok er Lago den av disse som tar oppgavene sine i dag nogenlunde seriøst. Heller forlenging med han enn Lustig. Jeg er så forbanna lei alibi-pasningene til sistnevnte. Han spiller stor sett bare støttepasninger i etablert spill, er horribel en mot en defensivt, og slår innlegg med en gang han passerer midtbanen.
Skal vi fortsatt vente med å forsterke til vi kvalifiserer oss til CL, Hoftun? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
|
|
Noen bør sjekke om det ble spilt store penger på tomålstap i denne kampen...
Forøvrig er vel Teitur ledig som trener nå. Enhver tragikomedie skal jo ha en lykkelig slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.07.2011 23:27 Post subject: |
|
|
| Jeg må bare si det igjen, det finnes ikke ord for å beskrive hvor elendig Prica, Olsen, Bakenga, Moldskred, Lustig og Winsnes var i denne kampen. Angående Lustig, jeg er faktisk glad for at tosken ikke vil skrive ny kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
|
|
| ^Mirth wrote: | | Timmi!, jeg er helt enig i at man ikke bør tillate seg å ta lett på lettere motstand. Men historien til RBK viser at de har hatt en tendens til å gjøre det i mange år. Når de først skal få en smell er det bedre den kommer i kamper hvor konsekvensene er særdeles små, enn ellers. Det må du vel være enig i? Å krisemaksimere et tap for en svak motstander når man likevel går videre med klar margin sammenlagt, er liksom litt som å ergre seg mer over den ene dagen man hadde uvær på en ellers super ferietur. |
Sjitværet får man ikke gjort noe med. Men med et snev av innsats og vilje er det utrolig hva man kan utrette i fotball. Desverre ser det ikke ut til å spillerne bryr seg om den slags så lenge de får pengene sine... _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
|
|
Hva i helvete skjedd med den såkalte attityd'en?
Verste av alt er at ingen ser ut til å bry seg.. INGEN!
Skjerp dokk, ta ansvar og prøv ihvertfall. Våkn opp!!
Kommer det noen kommentarer a'la "nå er vi så sinte.." no så trur æ at æ klikke i vinkel..
Nånn ting e rav ruskende gæærnt når dæm bomme på store åpenbare sjanser og hva skjer? Ingenting, ikke EN jævla mine!! Bare lønningsposen sjæm så e det greit liksom.. Kvalmt!
Æ har skjedd my rælkampa opp igjennom åran, og selvfølgelig fortsatt å støtt opp om laget, men den innstillinga og innsatsen som legges ned her e respektløst så det hoill ovenfor vi som faktisk bruke tid og pæng på å møt opp på kamp i tykt og tynt!
...................................
Last edited by thoves on 20.07.2011 23:31; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.07.2011 23:28 Post subject: |
|
|
| Er på roadtrip med et kvalitetsklientell, så fikk ikke sett kampen. Kan noen lage en børs med karakterer og kommentarer? Gjerne med humor. På forhånd takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:29 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | Hva i helvete skjedd med den såkalte attityd'en?
. |
Den forsvant når Erik Hamrén forlot oss..
Last edited by Zeno on 20.07.2011 23:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 20.07.2011 23:29 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Er på roadtrip med et kvalitetsklientell, så fikk ikke sett kampen. Kan noen lage en børs med karakterer og kommentarer? Gjerne med humor. På forhånd takk. |
Zorac har allerede laget en passende børs. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:30 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Er på roadtrip med et kvalitetsklientell, så fikk ikke sett kampen. Kan noen lage en børs med karakterer og kommentarer? Gjerne med humor. På forhånd takk. |
Desverre. Karakterene går ikke lavere enn 1 på terningen.. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.07.2011 23:33 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Jeg synes også det blir litt lite sammenheng i tankene om hvor bra det liksom var for noen år siden, for det var det ikke. Da er det mer redelig med Senador, som er mer klar på nedturen helt fra slutten av 90-tallet. | Du er rimelig selektiv i det du tar innover deg om du virkelig mener han er den eneste som har messet om det i flere år her.
Overrasket er jeg dog ikke! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:34 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med dere i at dette var særdeles svakt, på grensen til pinlig*, men igjen, all den tid RBK gikk videre, klarer jeg ikke helt å bry meg like mye som resten av dere tydeligvis.
Forøvrig, dagens dårligste RBK'er etter min mening, av mange sterke kandidater, stikker Lustig av med en klar seier hos meg. Rundlurt på 2-0-målet, ellers skapes det meste for Bredablik fra hans side. Offensivt har han selvsagt de sedvanlige ballene som sjelden går mot en RBK'er, og daler ned med snø og engler på... Ikke lett for Prica her, selv om heller ikke han var bra.
Trond Olsen syns jeg faktisk var blant de minst dårlige i denne kampen for RBK. Ikke at han var stor, men han viste litt innsats, og forsøker litt ihvertfall. Her var det flere som knapt hadde innsats...
*Det er bare på grensen til pinlig, fordi dette tapet knapt har konsekvenser for det sportslige. Hadde dette betydd at RBK røk ut av Europa i år, hadde dette vært pinlig. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 20.07.2011 23:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.07.2011 23:34 Post subject: |
|
|
| Glad Guden Tor bestemte seg for å hindre meg i å få sett kampen. Rett og slett skammelig! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.07.2011 23:36 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 20.07.2011 23:37 Post subject: |
|
|
Ørlund: Som vanlig. 6
Lustig: Signerer mest sannsynlig for Follo i løpet av uken. 2
Larsen: Virker utilpass. Ser ut som han mest vil hjem til bulldogen sin. 3
Wangberg: Gikk i et par dueller, i det minste. 4
Dorsin: Som vanlig. Med andre ord: elendige innlegg, temposvak og alt det der. 3
Skjelbred: Eneste som faktisk løp litt og prøvde. Gleder seg nok vanvittig til å komme seg til en bedre klubb og liga. 5
Winsnes: Tragisk. 2
Henriksen: Nivået over Winsnes. 3
Olsen: LOL. 2
Prica: SÃ¥ lei seg ut. Tipper han vil en bedre klubb og liga. 3
Bakenga: Elendig. Utrolig bom på sjansen i 1. omgang. 2
Innbyttere:
Moldskred: {Insert funny Moldskred-navn-joke here] 2
Svensson: Fikk til lite, men hadde lysten. 4
Lago: Grei. Fikk opp tenningsnivået bittelittegrann. 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.07.2011 23:38 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Timmi!, jeg er helt enig i at man ikke bør tillate seg å ta lett på lettere motstand. Men historien til RBK viser at de har hatt en tendens til å gjøre det i mange år. Når de først skal få en smell er det bedre den kommer i kamper hvor konsekvensene er særdeles små, enn ellers. | Det er nå en gang slik at RBK ikke har råd til slikt lenger. Man trenger, og trenger DESPERAT, alle seedingpoeng man kan få, siden deltagelse og resultater i de jeveste turneringene er sparsommelige nå.
Mens dansk seriemester 2012 går rett inn i gruppespillet i CL, er det langt fra sikkert RBK får delta på noe vis i Europa, langt mindre at man er seedet mye over 2. runde innen få år. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:41 Post subject: |
|
|
Skjelbred, 2'ern på Olsen må du nesten forklare for meg. Han var blant de bedre RBK'erne, som også viste innsats. Kom også til et farlig skudd mot slutten. Hadde generelt flere gode involveringer som resulterte i hjørnespark. Olsen var i dag bedre enn for eksempel Prica, Moldskred og Bakenga av de på topp. Ellers var Lustig LAAAAANGT svakere, og klart RBK's dårligste spiller i dag, etter min mening. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 20.07.2011 23:43 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Skjelbred, 2'ern på Olsen må du nesten forklare for meg. Han var blant de bedre RBK'erne, som også viste innsats. Kom også til et farlig skudd mot slutten. Hadde generelt flere gode involveringer som resulterte i hjørnespark. Olsen var i dag bedre enn for eksempel Prica, Moldskred og Bakenga av de på topp. Ellers var Lustig LAAAAANGT svakere, og klart RBK's dårligste spiller i dag, etter min mening. |
Skjelbred løp og sto på, i det minste.
Olsen prøvde en del, men skapte fryktelig lite, til tross for at han faktisk var i farlig posisjon flere ganger. Mulig karakteren var noe urettferdig, men begynner å bli en smule lei av han. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.07.2011 23:43 Post subject: |
|
|
Svensson dro av et par mann, Lago hadde et par bra taklinger og var OK i pasningsspillet. Örlund var bra i luftrommet og hadde en god redning. Slår dog noen enkle tilbakespill utover sidelinja, noe som er en av hans svakheter. Disse nærmer seg vel midten av poengskalaen.
Henriksen har noen ålreite gjenvinninger og et par bra driv med ball. Har dog noen håpløse pasninger.
Knerten, der oppsummerte jeg vel egentlig det vi hadde av positive involveringer i løpet av kampen. Når jeg tenker meg om, var vel heller ikke Wangberg lobotomert.
Resten får stolpe.
EDIT: Bare meg som har lyst til å drekke seg dritings nå? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:47 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | ^Mirth wrote: | | Timmi!, jeg er helt enig i at man ikke bør tillate seg å ta lett på lettere motstand. Men historien til RBK viser at de har hatt en tendens til å gjøre det i mange år. Når de først skal få en smell er det bedre den kommer i kamper hvor konsekvensene er særdeles små, enn ellers. | Det er nå en gang slik at RBK ikke har råd til slikt lenger. Man trenger, og trenger DESPERAT, alle seedingpoeng man kan få, siden deltagelse og resultater i de jeveste turneringene er sparsommelige nå.
Mens dansk seriemester 2012 går rett inn i gruppespillet i CL, er det langt fra sikkert RBK får delta på noe vis i Europa, langt mindre at man er seedet mye over 2. runde innen få år. |
Nå er det svært lite seedingspoeng å hente for RBK i kvalifisering som det er. Såvidt meg bekjent teller vel bare kvalifiseringskampene til nasjonspoengene. Det RBK får ut av nasjonskoeffisienten er som regel en dråpe i havet likevel. Klart bittelitt blir det jo, men det viktigste er hva de selv klarer å skaffe i selve Europacupene, dersom de i det hele tatt kommer dit.
Men ja, generelt er jeg enig i at RBK ikke har råd til å miste selv noen desimaler på ratingen. Dog så lenge det BARE er et "hvileskjær" og ikke en exit ala Qarabag, så er det til å leve med.
Dersom dette er innsatsen som blir vist mot Viktoria Plzen, og RBK ryker ut av CL-kvalen på en slik måte, DA melder også jeg meg på og inn i hylekoret på første rad! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 20.07.2011 23:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|