| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 20.07.2011 23:00 Post subject: |
|
|
| Haha, for et tåpelig og misvisende kampreferat på rbk.no."... Rosenborg stanget og stanget....." De hadde jo faen ikke ballen! Jeg slutter herved å besøke hjemmesiden. " |
|
| Back to top |
|
 |
el_magico Junior
|
Posted: 20.07.2011 23:00 Post subject: |
|
|
| Måtte melda meg inn i forumet, for å få ut litt frustrasjon. Makan til lite innsats og lavmål er det lenge sia eg har sett. I forhold til ambisjonen om topp 30 i europa; reality check! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.07.2011 23:01 Post subject: |
|
|
| Hoftun er vår Souness. Når det er sagt så er dagens kamp i hovedsak spillernes skyld. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 20.07.2011 23:02 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke at dere gidder å diskutere Hoftene eller evt. Nye spillere. Det er jo åpenbart at pr i dag finnes det ikke et system som spillerne kan forholde seg til. Ballen poles opp mot angripere som ikke aner hva de skal gjøre med den hvis de er så heldige å få tak i ballen. Vi må ha en klar angrepsfilosofi. Det er ikke JJ i stand til å formidle. Det første som må skje er at vi får inn en ny trener og det må skje nå.
Last edited by hansern on 20.07.2011 23:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 20.07.2011 23:03 Post subject: |
|
|
Dette kan ikke bortforklares. Dersom NOEN i klubben fremstiller dette som noe annet enn en skandale gir jeg opp.
Skjønner ikke hvem som skal klare å ta tak i dette. Spillerne? Hoftun? Jønsson? Ikke sjangs.
Ikke gruppespill i høst + utenfor e-cupplass i serien = kroken på døra. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
|
|
Hvordan kan dette komme som en overraskelse? Når man velger Jønsson foran Eggen så får man lengre dårlige perioder, og mindre erfaring i å slå enkel motstand i Ecup.
Heldigvis tenker man langsiktig da. Det er jo i det minste noe. Helt til SvFF ringer så klart.
Før noen sier: "man har jo mista én million av de beste spillerne før sesongen", så sier jeg:
Breidablik...
Last edited by Erlendr on 20.07.2011 23:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
raba1der Junior
|
|
|
| Supernils wrote: | | Tidenes svakeste e-cup kamp? |
For min del kan du bare droppe "e-cup" fra det utsagnet der.... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.07.2011 23:04 Post subject: |
|
|
| Det er dette vi sa på hele 2000 tallet også mens styret og ledelsen som ansatte disse "idiotene" gang på gang fikk sitte trygt. Treneren er vårt minste problem og det skal ikke være slik at vi er alt avhengig av å ha ett geni for at klubben skal fungere. Hva skal vi da med 100 ansatte hvis alt står og faller på 1 mann. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:04 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | | Haha, for et tåpelig og misvisende kampreferat på rbk.no."... Rosenborg stanget og stanget....." De hadde jo faen ikke ballen! Jeg slutter herved å besøke hjemmesiden. " |
Hehe. så det samme, og vurderte å lime inn hele greia i sin helhet, men regner med at folk leser det selv.
Det er nesten litt skamløst.
--
Mange som peker på at vi ikke prøvde også videre. Ikke enig, og jeg er heller ikke enig i at innsatsnivået/viljen var problemet. Det er direkte irrasjonelt. Selvfølgelig bryr spillerne seg, og de har det helt sikkert ikke bra nå. Derimot er ferdighetsnivået problemet, og det er et problem at det stokker seg ekstra i motgang, når basisferdighetene ikke er solide nok. De blir nervøse og sutrete, og det baller på seg.
Last edited by abjoern on 20.07.2011 23:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 20.07.2011 23:05 Post subject: |
|
|
| hansern wrote: | | Jeg skjønner ikke at dere gidder å diskutere Hoftene eller evt. Nye spillere. Det er jo åpenbart at pr i dag finnes det ikke et system som spillerne kan forholde seg til. Ballen poles opp mot angripere som ikke aner hva de skal gjøre med den hvis de er så heldige å få tak i ballen. Vi må ha en klar angrepsfilosofi. Det er ikke HJ i stand til å formidle. Det første som må skje er at vi får inn en ny trener og det må skje nå. |
Hvem da, Eggen igjen? Det som skjer nå har vært en tendens lenge, og spillernes motivasjon og innsats var det stor grunn til å stille spørsmålstegn ved også under Nils Arnes siste vikariat. Vi ble vel mest reddet av at stallen tross alt var vesentlig bedre. Nå sitter vi igjen med svenskerusket som har hodet alle andre steder enn der det skal være, og en del unge spillere hvor også flere av disse sliter med verdensstjernenykker... Stallen er ikke god nok, innsatsen er ikke god nok. Da får man ikke noe godt fotballag heller. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.07.2011 23:07 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | | En gang i tiden tok jeg deg seriøst, Kristobal og syntes faktisk det var mening bak de ting du skrev her inne. Nå har du kun elendig retorikk igjen. Hva om vi nå forsøker å ikke skremme deg ved å legge skylden på noen, men bare stiller et enkelt spørsmål: Synes du det Rosenborg har vist i år har vært tilfredsstillende? |
Tenker du på det innlegget du siterer, så får du kanskje ta en titt på det øverste innlegget på samme side da.
Klart at jeg mener dagens kamp er under en hver kritikk, og ser at det vi leverer er langt unna noe som helst.
Men samtidig blir det utrolig mye meningsløs hakking her inne. Sånn rett etter kampen kan man jo sette det på kontoen for øyevlikkets frustrasjon riktignok. Likevel blir det litt for tynt og enkelt å bruke en hver anledning etter et tap til å hudflette Hoftun.
Jeg synes også det blir litt lite sammenheng i tankene om hvor bra det liksom var for noen år siden, for det var det ikke. Da er det mer redelig med Senador, som er mer klar på nedturen helt fra slutten av 90-tallet. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:07 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Treneren er vårt minste problem og det skal ikke være slik at vi er alt avhengig av å ha ett geni for at klubben skal fungere. |
Tja, enig i at han kanskje ikke er det største og eneste problemet. Men jeg begynner å lure på om han er et problem. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.07.2011 23:09 Post subject: |
|
|
| hansern wrote: | | Det første som må skje er at vi får inn en ny trener og det må skje nå. |
Er vel neppe noen trener som ønsker å ta et så radikalt steg ned i karreire som å trene RBK... Måtte vel evnt være Otto Ulseth da... :/ _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
|
|
Pensjonisthjemmet for gamle sjømenn her på Nøtterøy - heter passende nok Breidablikk
Og vi kunne like gjerne blitt slått av bedriftslaget til Wilhelm Wilhelmsen rederier. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
|
|
Akkurat etter denne kampen er det lite vits i å rette fingeren (peke- eller langefingeren, alt etter hvordan man tolker det) mot Hoftun, selv om gudene vet at han ikke har gjort jobben sin. Men det er et tilnærmet toppet lag vi stiller med i dag, og laget vi mønstrer skal vinne mot Breidablikk any day.
Vi har et bunnivå jeg ikke trodde var mulig. Jeg hadde mitt forrige "all time low"-minne fra Åråsen 2007, men i dag ble det satt en ny milepæl. Dette overgår lett tapet mot Follo i cup-semien. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.07.2011 23:10 Post subject: |
|
|
| el_magico wrote: | | Måtte melda meg inn i forumet, for å få ut litt frustrasjon. Makan til lite innsats og lavmål er det lenge sia eg har sett. I forhold til ambisjonen om topp 30 i europa; reality check! |
Da kan du umiddelbart bli fortalt at RBKs ambisjon er å kjempe i toppen av eliteserien og kvalifisere seg for Europa hvert år. Det er feil begrep å kalle topp 30 for ambisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 20.07.2011 23:11 Post subject: |
|
|
Spikern i kisten i dag for mig, bliver at læse hvad spillerne og Jönsson har og sige om dagens indsats. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 20.07.2011 23:11 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Dew wrote: | | HOFTUN er den som skal dra den gråhåra bakdelen sin ut av brakka. Stikk til Bergen eller noe, der vil dine interesser stå mer i stil med ambisjonene til folkeslaget. |
Med andre ord at gullet ska hem?
Det er da vel ikke Hoftun sin feil at vi er videre til 3. kvalrunde, har to seriegull på rad etter to femteplasser, tidvis spilte ganske okay i Europa League i fjor og fortsatt kan vinne serien i år?
Vi vinner serien i år og kvaler inn til CL. Så har jeg sagt det også. |
Nei mann, det var ditt andre avsnitt jeg reagerte på. Ditt siste avsnitt ser jeg i sammenheng med det som ble skrevet øverst på forrige side. Ditt andre avsnitt derimot har ikke noe med det innlegget å gjøre. Det er bare et panisk og meningsløst avsnitt skrevet for proaktive formål. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:12 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner kritikken mot RBK veldig godt i dag, men ærlig talt, jeg fatter ikke helt at dere gidder akkurat nå. RBK var strengt tatt videre på forhånd, og bar trolig veldig preg av det. Klart man skal forvente mer innsats enn det som ble vist, men Islandturen har nok bare vært som en ferietur å regne for Rosenborg som klubb.
Om man først kan velge hvilke kamper RBK skal snuble i, er jo slike kamper som i dag de riktige kampene. Altså kamper som strengt tatt ikke betyr så altfor mye. Lite koeffisientpoeng er det også. Helt greit å tape disse kampene, om man først må tape...
Lettere for RBK å konsentrere seg når man møter motstand som Plzen. Skjønt de burde klare å konsentrere seg mot svak motstand også. Men dette ser man hele tiden med RBK. De sliter ofte i cupkamper mot første- eller andredivisjonslag. Blant annet tapte de med Eggen for Follo... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 20.07.2011 23:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.07.2011 23:12 Post subject: |
|
|
Topp 30 i Norge burde jo fortsatt være innen rekkevidde. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 20.07.2011 23:14 Post subject: |
|
|
| Vi skal iallfall være glad for at Issah har signert allerede, ellers hadde han vel løpt ut døra. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
|
|
| ^Mirth wrote: | Jeg skjønner kritikken mot RBK veldig godt i dag, men ærlig talt, jeg fatter ikke helt at dere gidder akkurat nå. RBK var strengt tatt videre på forhånd, og bar trolig veldig preg av det. Klart man skal forvente mer innsats enn det som ble vist, men Islandturen har nok bare vært som en ferietur å regne for Rosenborg som klubb.
Om man først kan velge hvilke kamper RBK skal snuble i, er jo slike kamper som i dag de riktige kampene. Altså kamper som strengt tatt ikke betyr så altfor mye. Lite koeffisientpoeng er det også. Helt greit å tape disse kampene, om man først må tape...
Lettere for RBK å konsentrere seg når man møter motstand som Plzen. Skjønt de burde klare å konsentrere seg mot svak motstand også. Men dette ser man hele tiden med RBK. De sliter ofte i cupkamper mot første- eller andredivisjonslag. Blant annet tapte de med Eggen for Follo... |
Dette er desverre en holdning man i dag ikke kan tillate seg. Det er akkurat slike kamper som dette rosenborg i et lengre perspektiv IKKE bør snuble i. Mener nå jeg da... |
|
| Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
|
|
| Iruretagoyena wrote: | | hendrix wrote: | | Recon wrote: | | Keenoir wrote: |
Mannen som satte endelig punktum for Rosenborg sin storhetstid. Glemmer ikke skaden han har gjort som SD og heller ikke mytteriet i 2005. |
|
|
|
_________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:15 Post subject: |
|
|
Topp 30 i Europa er da strengt tatt klubbens visjon. Skjønner ikke at så mange blander det sammen med målsetning. To ulike ting. Bra å ha en visjon som pusher jobben i det daglige. Målsetningen er som kristobal påpeker å ta medalje og kvalifisere seg for spill i Europa hvert år. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 20.07.2011 23:20 Post subject: |
|
|
| 3rl3nd wrote: | | Iruretagoyena wrote: | | hendrix wrote: | | Recon wrote: | | Keenoir wrote: |
Mannen som satte endelig punktum for Rosenborg sin storhetstid. Glemmer ikke skaden han har gjort som SD og heller ikke mytteriet i 2005. |
|
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
|