View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Anders Rutinert

|
Posted: 15.07.2011 12:51 Post subject: |
|
|
Unibet har Sparta Praha som favoritt til å vinne den Tsjekkiske ligaen denne sesongen (2 i odds), mens vår sannsynlige motstander er nestfavoritt med en odds på 3,5. Deretter følger Jablonec (7,5) og Mladá Boleslav og Sigma Olomouc med 15. Bwin har omtrent samme odds.
27. juli kl 20:45 på Viasat 4. Mod. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 15.07.2011 12:52 Post subject: |
|
|
Fancy stradion. Litt Briskeby over den.
Ble umiddelbart positiv til trekningen, men hadde v møtt Sparta Praha ville jeg nok blitt litt usikker på nivåforskjellen mellom oss og de, og dette Plzen er vel bedre enn SP pdd. Blir uansett spennende kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 15.07.2011 12:58 Post subject: |
|
|
Iziba Jaja wrote: | Vålerenga vant 1-0 hjemme mot FC Mika. Mika ble nummer fire i armensk liga sist sesong, mens seriemester i den armenske ligaen Pyunik tapte 0-4 hjemme for den tsjekkiske seriemesteren Viktoria Plzen som Rosenborg møter. |
NÅ skal det sies at VIF ikke klarer å løfte seg nevneverdig mot internasjonal mostand, noe RBK derimot evner år etter år. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 15.07.2011 13:10 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
EDIT: Ser andre omtaler det som en tøff oppgave. Er disse vanskeligere enn for eksempel Malmø, altså? |
Nei, de er et lag vi skal og bør slå. Det ville de vært for Malmö også.
"ganske elendige" er en rimelig presis beskrivelse. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 15.07.2011 13:23 Post subject: |
|
|
Vet lite om tsjekkerne.
Quote: | - Nå skal vi ta hånd om returmøtet først, men vi skal også studere dette laget og få rede på så mye vi kan om motstanderne, sier han, om er enig i at man kan ta utgangspunkt i at Rosenborg tar seg videre til den tredje kvalikrunden.
Og kartleggingen av Viktoria Plzen starter umiddelbart.
- Det gjør den. Uten at vi skal miste fokus på det vi har foran oss til helgen, sier Jönsson, og tenker på søndagens møte med Stabæk.
|
|
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 15.07.2011 13:36 Post subject: |
|
|
Tja...
Vi har vært ræva i Europa siden 2007, da er det bare logisk at vi ikke trekker Adecco-nivå lag hele veien til gruppespillet...
Ærlig talt, hvis vi er så bekymra (redde?) for Viktoria Plzen, vi har no business i å snakke om playoff og gruppespill...
Plzen skal være et desidert bunnlag i hvilken som helst CL gruppe (akkurat som RBK skal), altså hvis vi ikke klarer å slå dem det er like greit at vi vender hjem... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.07.2011 13:42 Post subject: |
|
|
Jeg driter i hvem vi møter, så lenge vi kvalifiserer oss. Om jeg kan velge Utleira J15, så velger jeg dem. Det har ingenting med at "vi har ingenting i CL å gjøre dersom ditt og datt". Jeg vil bare ha de jævla millionene, så får vi heller bare bli rævpult så det synger i selve gruppespillet. Kommer vi dit, er alt som skjer kun en bonus. |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 15.07.2011 13:49 Post subject: |
|
|
Iziba Jaja wrote: | hjemme først igjen... |
Helt OK det. Greier vi å holde nullen hjemme, får vi muligheten til å spille på bortemål i returen. Utrolig behagelig å være i den situasjonen i en avgjørende kamp, at ens egne mål teller mer enn målene til motstanderen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.07.2011 13:50 Post subject: |
|
|
Komplett enig, Hedon. Jeg gir blanke i stilkarakterene her. Om vi blir ydmyka er det samme fanden - en sjekk på 200 millioner + er greit plaster på såret uansett. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 15.07.2011 15:22 Post subject: |
|
|
Hva slags taperholdning er dette fra Nils Skutle? Den mannen blir bare mer og mer tafatt.
Faen meg den verste motstanden vi kunne fått ved siden av Genk
Tjekkere? det æ faaaaaaaaaalig det!
Jeg vil heller høre no mer: Tjekkerne skal vi alltids klare å fikse, eller: Dem Tjekkerne skal vi alltids klare å by opp til dans

Ludvigfaktoren på Brakka må ned! _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
Last edited by Vollrik on 15.07.2011 15:28; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 15.07.2011 15:26 Post subject: |
|
|
Det er jo sant. Hva er så taper-aktig med å si det? |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 15.07.2011 15:30 Post subject: |
|
|
Det er mye som er sant og usant, men hvor skal fokuset og uttalelsene ligge? De gjør vel et forsøk på å legge forutsetningene til rette for at det skal bli enklere å berge stumpene sine om vi skal finne på å ryke ut. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.07.2011 16:14 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Ludvigfaktoren på Brakka må ned! |
Hvem var det som fiksa seieren til Felgen da?
Mer Ludvig-faktor, sier jeg bare. Og det begynner jo å bli en stund siden vi tapte også.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2011 16:14 Post subject: |
|
|
I fjor spilte de 1-1 hjemme og tapte 0-3 borte mot Besiktas i 3. kvalifiseringsrunde til europaligaen. Tidligere hadde de bare spilt to fattige kamper mot Bayern München høsten 1971!
- Erfaring kan bety en del. Det er en pluss i margen å ha erfaringen som fins i Rosenborg. Det er likevel ganske dagsferske varer som gjelder, så vi må ha dagsformen inne, kommenterer Jönsson.
Les mer: - Meningen det skal være tøft
RBK tok rett etter trekninga forbehold om at det kan bli omvendte kamper, men alle de tre tsjekkiske lagene i europaliga starter borte. Kan heller ikke se at Plzen skal bli regnet å tilhøre samme byområde som noen av de andre, jf. §§ 12.05 og 12.06:
UEFA i CL-regelverket wrote: | If more than one club from the same city, or within a radius of 50km (31 miles) of each other, are taking part in the UEFA Champions League competition and/or play in the same stadium, and if the association and the clubs concerned explicitly declare when entering the clubs that their matches cannot be played on the same day, the UEFA administration may alter or confirm dates and kick-off times according to the principles set by the Club Competitions Committee.
...
If more than one club from the same city, or within a radius of 50km (31
miles) of each other, are taking part in any of the UEFA club competitions and/or play in the same stadium, and if the association and the clubs concerned explicitly declare when entering the clubs that their matches cannot be played on the same day, priority is given to UEFA Champions League matches and UEFA Europa League matches are reversed. |
Avstander:
Plzen - Praha 92 km
Plzen - Mlada Boleslav 156 km
Plzen - Jablonec nad Nisou 203 km
Praha ligger omtrent midtveis mellom Plzen og de to sistnevnte. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 15.07.2011 16:29 Post subject: |
|
|
Plzen er selvsagt stedet der ordet pilsner stammer fra, så det kan bli en spennende tur for Kjernen også!
Last edited by Forumsjef on 15.07.2011 17:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2011 16:32 Post subject: |
|
|
RBK har nå fått 100 prosent bekreftet at første kamp blir på Lerkendal.  |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 15.07.2011 17:08 Post subject: |
|
|
Zeno wrote: | En fordel for oss kan være at den tsjekkiske ligaen ikke har startet enda, den starter ikke før 30. juli. | Denne myten har eksistert i alt for mange år.
Dette må vel være en myte som kommer av FM/FIFA-tankegang.
Mens de norske lagene kjemper en desperat kamp i Tippeligaen, kan de andre møte opp ganske så uthvilt/kampklar etter en seriøs sesongoppkjøring.
Ha en fin sommerkveld videre!
EDIT: Ellers tipper jeg det blir grei match for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2011 17:23 Post subject: |
|
|
Experience from a Norwegian football midfielder has twenty-five years Victoria - Martin Fillo, he served for three years at Viking Stavanger. As he remembers the mutual Viking duels with Rosenborg?
"Those memories are not very pleasant. I played several matches against Rosenborg, but not once have won him over. The more I wish that it came out now," he laughs.
There is something specific Norwegian football?
"But Norway's Rosenborg is not a typical club. It is one class higher than the others and is a regular participant in European cups. The team has several foreigners, its budget is much higher than other clubs. These are all things that make it a European velkoklub."
Advantages and Trondheim?
"It's definitely fotbalovost. He can go for the result until the end of the match. Often play a balanced game, but it can just decide at the very end. Likewise, you can watch the result."
Rosenborg? Tak troÅ¡ku jsem si jej přál, řÃká Tomáš PaclÃk (Google translate)
Tsjekkiske nettaviser har allerede lest seg opp på hva som er forventet lag.
Quote: | Optimálnà sestava: Örlund - Lustig, Larsen, Wangberg (Höiland), Dorsin - Winsnes, Henriksen, Skjelbred - Moldskred, Prica, Svensson (Holm). |
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.07.2011 17:28 Post subject: |
|
|
Likte ikke denne trekninga i hele tatt, det er ikke at jeg tror tsjekkerne er sinnsykt gode (selv om jeg er litt overraska over hvor positive folk her er til trekninga), men jeg er fortsatt usikker på hvor bra vi egentlig er. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 15.07.2011 17:29 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg driter i hvem vi møter, så lenge vi kvalifiserer oss. Om jeg kan velge Utleira J15, så velger jeg dem. Det har ingenting med at "vi har ingenting i CL å gjøre dersom ditt og datt". Jeg vil bare ha de jævla millionene, så får vi heller bare bli rævpult så det synger i selve gruppespillet. Kommer vi dit, er alt som skjer kun en bonus. |
Javel, men det er mentalitet bak Skutles ord som jeg synes er merkelig og rett og slett pinlig...
Hvert år snakker man om CL-penger og om CL-gruppespill som en aktuell mulighet.
Da sutrer man som faen ved det første halv-dyktig lag vi trekker...
Kom igjen...
Det er som om vi ikke har "bestemt" hva RBk sin status er...
1) Er vi CL-kandidater?
2) Er vi outsiders?
3) Er vi long shots eller ekte lilleputtlag?
Hvis 1: da er det bare å slutte å klage og vi bør ta imot hvem som kommer neste.
Hvis 2: litt flaks er ønskelig, men vi må tenke positivt uansett
Hvis 3: i så fall slutt å snakke om gruppespill og penger og bare spille med "skjer hva som skjer" filosofi.
Det som jeg ikke forstår er den tvetydige mentaliteten mange har i klubben og om klubben...
Vi VIL være et CL-lag, vi tror vi fortsatt kan være et CL-lag men vi kan ikke slutte å se på oss som en liten klubb fra en liten fotballnasjon.
Det er vidunderlig at vi samtidig klarer både å overvurdere OG undervurdere RBK...
Som sagt, hvis vi ryker ut mot Plzen da betyr det vi er rett og slett ikke gode nok... og det å snakke om "tøff treknin" høres litt ut som en slags unnskyldning på forhånd...
Slik at ingen skal bli sjokkert som mot Qarabaq....
Likevel en slik "we told you so..." holdning er uakseptabel IMO... iallfall så lenge vi vil late som om Rosenborg er en klubb med noen europeiske ambisjoner.
Ellers vi kan si vi er bare en norsk klubb til som er fornøyd med å være med i E-cup... |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.07.2011 17:56 Post subject: |
|
|
Dette blir tight. Øst-Europeiske lag (da regner jeg også med et land som Tsjekkia) har den ubehagelige kombinasjonen av fenomenale ballferdigheter og null publikumstekke. Tror dette blir en tøffere motstander enn AIK i fjor.
Og selv om han ikke satte norsk fotball i brann kan det ikke være noen tvil om at Martin Fillo er en strålende spiller. Han var underpresterende gjennom mesteparten av tiden i Norge, i likhet med samtlige lagkamerater. Så har vi jo Pavel Horvath som begynner å bli en gammel mann, men han har fartstid fra europacupspill tidligere, og har dessuten spilt i større ligaer som Tyrkia og Portugal. Samlet seg også en del landskamper i "mellomrommet" mellom EM-sølvet i 96 og EM 04 og VM 06. Han var med regelmessig da Tsjekkia mislyktes i å ta seg til EM 00 og VM 02. Når han har dagen er han lei å håndtere. Er nok ingen Tsymbalar (for de som husker den første CL-høsten) men har fremdeles gode ballferdigheter selv om han er noe av en humørspiller. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.07.2011 18:02 Post subject: |
|
|
Dette er helt klart et lag vi bør kunne slå. Tsjekkia høres skummelt ut, men da snakker vi landslaget. Nivået i serien er lavt og ikke bedre enn Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 15.07.2011 18:33 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg driter i hvem vi møter, så lenge vi kvalifiserer oss. Om jeg kan velge Utleira J15, så velger jeg dem. Det har ingenting med at "vi har ingenting i CL å gjøre dersom ditt og datt". Jeg vil bare ha de jævla millionene, så får vi heller bare bli rævpult så det synger i selve gruppespillet. Kommer vi dit, er alt som skjer kun en bonus. |
Millioner er en ting. Ydmykelse noe annet. Hva som er så morsomt med å se laget sitt bli knust skjønner ikke jeg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2011 18:35 Post subject: |
|
|
160 mill. utgjør en viss forskjell... |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.07.2011 18:39 Post subject: |
|
|
Attach: Nettopp. De spillerne som har gjort det stort på landslaget deres har to ting ved seg: 1.) De spiller ikke i hjemlig serie og 2.) De er bare gode på landslaget men aldri på klubblaget.
Serbia (som vi hentet Issah fra) er en annen nasjon som har et sterkt landslag men en slett liga. |
|
Back to top |
|
 |
|