| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.07.2011 23:58 Post subject: |
|
|
Lykke til Per. dette er fortjent!
Jeg er sikker på at dette er et steg fremover for Ciljan, og at uansett om han skulle bli bankers på laget eller hva som hender vil det gjøre ham til en bedre fotballspiller!
Hvem som kommer inn og fyller rommet vet vi jo ikke enda, men det ser ialelfall ikke mørkere ut for Midtsjø!
For fremtida!
skål! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.07.2011 00:10 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | | LarsP wrote: | | Kommer egentlig Per til å få noe spilletid i Chelsea Sport-Verein? |
HSVs spillerstall pr. i dag: http://www.hsv.de/teams/b...a/spieler/
Litt usikker på hvilken formasjon de spiller men kaptein David Jarolim (sentralt/høyre) og Tomas Rincon (sentralt) er vel rimelig fast på laget antar jeg. Marcel Janssen (venstre) og Jonathan Pitroipa (høyre?) ser ut til å ha spilt mye på vingene. Gojko Kacar (sentralt?) ble kjøpt for €5,5M før fjorårssesongen. Blir spennende å se hvordan de ser på Skjelbred til €900k i denne sammenhengen... Håper og tror han vurderes som et alternativ sentralt og ikke på kanten. |
Rincon spiller ikke veldig mye, Jansen er primært en offensiv venstreback, Kajcar hadde ikke helt den store sesongen ifjor. Jarolim er i ferd med å fases ut. En god tid for Skjelbred å komme inn da HSV er i starten på noe som kan bli veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.07.2011 00:13 Post subject: |
|
|
| Kan jo ikke bare kjøpe nederlendere heller, så... |
|
| Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 05.07.2011 00:18 Post subject: |
|
|
| Kommer til å bli savnet!! Takk og lykke til! |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 05.07.2011 00:19 Post subject: |
|
|
| Rosenborg har gjort Skjelbred til stjerne. Rosenborg har (uforståelig nok) kastet flere millioner etter Skjelbred hvert eneste år. Stusselige 7 millioner er hva klubben får tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 05.07.2011 00:21 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Gratulerer med gullet til Molde eller Tromsø.
|
Nåja, ikke sikkert det er negativt at det blir en ekstra potensiell målscorer blant midtbanespillerne i forhold til da Skjelbred spilte. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.07.2011 00:35 Post subject: |
|
|
Hva skjedde med Nordens beste klubb som tiltrakk seg de største talentene fra hele Norge og som også hentet gode spillere fra andre land, hadde såpass lange kontrakter med spillerne at når de først dro så fikk man gode penger igjen for de og kunne både kjøpe inn nye gode talenter samt hadde dekning for de som dro?
Nå som vi endelig virker å få litt flyt i spillet, mye pga PCS så selger vi ham for småpenger... dette tror jeg var spikeren i kisten selv om jeg er sikker på at de andre lagene på topp kommer til å få formsvikt de også så vil vi ikke være gode nok til å kompensere for dette...
Og hva i alle dager skal vi kjøpe for 7 millioner når vi trenger ny høyreback, høyreving, DM, midtbanespiller og en spiss til??? _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 05.07.2011 00:36 Post subject: |
|
|
| Føler jeg ble enda mer nedtrykt etter å ha lest dette. Han fortjener det, men... Makan til en drittstall vi har, da... |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.07.2011 00:37 Post subject: |
|
|
Når det er sagt så er jeg enig i at PCS fortjener muligheten og jeg ønsker ham all lykke videre... bare så synd de høye herrer på Brakka faen ikke greier å gjøre en dritt før det er for sent...
Erstattere og backup skal hentes inn lenge FØR det er for sent... hvor god JJ er som trener kan vel diskuteres, men å få gull ut av dette her tror jeg knapt NAE hadde greid... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 05.07.2011 01:07 Post subject: |
|
|
| Skjelbred er såppass profesjonell at han ikke har valgt en klubb hvor han ikke vil bli satset på. Skal bli spennende å følge han, men jeg er utrolig bekymret for oss nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 05.07.2011 01:20 Post subject: |
|
|
Synes synd på Jönsson. Han har slitt med å få i gang et ungt, svekket og lite samspilt lag og så mister han sin kanskje viktigste brikke uten at en erstatter er på plass. En erstatter som allerede burde vært her.
Hmmph. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 05.07.2011 02:18 Post subject: |
|
|
| LarsP wrote: | | Kommer egentlig Per til å få noe spilletid i Chelsea Sport-Verein? |
Det er et helt betimelig spørsmål.
Redd for at det blir tøft å spille seg inn på laget.
Forøvrig blir betydningen av PCS overvurdert her inne av flere.
Jeg syns han de siste årene har skapt lite. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 05.07.2011 05:43 Post subject: |
|
|
7 mill for "arvesølvet" som Hoftun kaldte ham for noen år tilbake??
Btw: kunne RBK kjøpt samme kvalitet for 7 mill noen plass (selv med 6 MMS igjen av kontrakt). Neppe.
Lykke til, velfortjent og strengt tatt på overtid for både spiller og klubb |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 05.07.2011 07:29 Post subject: |
|
|
| Tror HSV kan bli et spennende sted å være de neste årene - Arnesen har raidet Chelsea sin ungdomsavdeling for interessante talenter; driblevingen Gokhan Tore, Michael Mancienne (som riktignok har stagnert litt de siste årene), Jacopo Sala og stopper Jeffrey Bruma på langtids lån. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 05.07.2011 08:13 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Synes synd på Jönsson. Han har slitt med å få i gang et ungt, svekket og lite samspilt lag og så mister han sin kanskje viktigste brikke uten at en erstatter er på plass. En erstatter som allerede burde vært her.
Hmmph. |
Hvis Hoftun mot formodning får hentet de erstatterne vi ønsker, kan dette bli bra
4-2-3-1
Issah - Winsnes
Svensson - Borges - Holm
Prica
4-4-2
Svensson - Borges- Issah - Holm
Moldskred - Prica
4-3-3
Svensson - Issah - Borges
Holm - Prica - Moldskred
Og hvis Per forsvinner allerede nå, blir det vel noe sånt ut juli:
4-3-3
Svensson - Henriksen - Winsnes
Holm- Prica - Moldskred |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 05.07.2011 08:20 Post subject: |
|
|
Dette måtte vel skje før eller siden uansett. Synes Per fortjener denne sjansen. Har vært her i klubben lenge til dagens fotballspillere å være. Dog synd at klubben sitter igjen med knapper og glansbilder men det er ikke bare hans skyld... _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 05.07.2011 08:22 Post subject: |
|
|
Poster en kommentar på adressa.no som jeg er fullstendig enig i:
"Skrevet av: Erland Rogeresen - 05.07.11 - 00:04
7 mill?! Helt latterlig lavt. RBK får langt mer igjen ved å la han gå ved sesongslutt. Det altfor mange viktige kamper fremover med millioner x 10 som står på spill.
Videre så blir det ikke billigere hente nye spillere mot et kobbel av europeiske klubber i neste transfervindu. I tillegg skal disse evt. nye spillerne spilles varme. Dette er en av de siste profilene du ikke klarer å holde på Hoftun og du duger ikke i ditt arbeid.
Nye spillere må spilles inn tidlig og hentes inn i desember/januar.
Selgere dere må erstatteren allerede være inne i laget. De unge spillerne er fortsatt for uerfarne. Dere gjorde ingenting for å gi Hamren og Eggen forsterkninger tidlig i forrige sesong og dere gjør like lite for Jönson i år. Det var ikke Eggen som feilet i fjor det var dere som ikke handlet forsterkninger i presesaon.
For all del send Torbjørnsen halve jordkloden rundt...i et halvt år til, mens Brann trenger ikke å se lenger enn til Nybergsund. Lillestrøm og Molde finner tydeligvis afrikansk kvalitet og klarer å inkludere spillerne med langt mindre ressurser. Dere gjør e.m.m en jobb langt under pari.
Men det er ikke det værste...Det værste er å se likegyldigheten til trønderpublikumet og tafattheten til adressa. Dette er ikke godt nok..og veien tilbake blir enda tøffere neste år. Man må gripe CL-muligheten mens den er der og utnytte fordelen. Dette mangler fullstendig i dagens styre og stell.
Hilsen oppgitt fan som har heiet på klubben i 23 år. Dere sløser bort fundamentene Eggen har gitt dere. RBKs hjemmekamper i EL i fjor var noe av det beste som er levert i Europa på lenge, selv om resultatene uteble. Jeg tror ikke dere ser hvilken retning dere går i og forlater suksessformelen som ligger rett foran dere. Snakk om å sløse bort arvesølvet dere var så heldige fikk være en del av." |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 05.07.2011 08:28 Post subject: |
|
|
Grattis Per dette fortjener du!
håper du får ett godt opphold med mye spilletid, meget synd hvis du får en bomtur. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 05.07.2011 08:33 Post subject: |
|
|
| Kjenner jeg ble utrolig lei mæ når æ leste dette.Har gruet mer til denne dagen.Tårene er ikke langt unna.Prisen er grei med tanke på kort tid igjen av kontrakten,men samtidig hadde jeg håpet på mer for vår arvestjerne.Kjenner jeg er litt delt på utspillet t ciljan.Han ønsker st rbk skal få igjen penger for han-hvorfor skrev Han ikke dæ under på ny kontrakt.Men samtidig er d rbk sun skyld,de kunne solgt Han for mange millioner tidligere...så rbk har dummet seg litt ut..Ønsker Ciljan lykke til.Håper han lykkes og at Han avslutter karrieren i Rbk om noen år |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.07.2011 09:09 Post subject: |
|
|
| Jondahl wrote: | Grattis Per dette fortjener du!
håper du får ett godt opphold med mye spilletid, meget synd hvis du får en bomtur. |
Håper du får hjemlengsel etter å ha cashet inn nåkk miller på konto.
Velkommen tilbake. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 05.07.2011 09:13 Post subject: |
|
|
det blir i alle fall dumt å hugge hodet av hoftun for denne overgangen. per var nestemann ut, og 7 mill for ham nå er en helt grei pris.
tipper desvere at han forsvinner ganske umiddelbart, noe som setter oss i en lei knipe fram til 1 august. breidablik skal være grei skuring, men vi har noen seirekamper, og vi rekker ikke å spille inn nytt lag med 2-3 nye spillere før europakampene hardner til. det blir spennende ...
august er ikke noen dum måned å handle spillere i. håper inderlig det dukker opp noen utenlandske godbiter. det norske markedet suger overpris-balle. |
|
| Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 05.07.2011 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg gråter blod, men visste at dette ville skje.
Samtidig: Nå blir det bedre plass til Svensson på banen, selv om vi forsterker på 1-2 plasser på midtbanen. Minner om at Svensson skåret flere mål i forrige kamp enn Ciljan har skåret de siste 18 månedene (eller noe sånn). |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 05.07.2011 09:36 Post subject: |
|
|
Lykke til, og tusen takk for mange gode stunder. Selv om du ennå er veldig ung (i hvert fall sett i forhold til meg) er du en legende i klubben. Nå må jeg begynne å holde øye med HSV.
Dette er en del av fotballen, og får bare sitere Einar Førde som ble spurt om det ikke var vanskelig at så mange uerstattelige personer skiftet fra NRK til TV2 for mange år siden.
"Det finnes mange uerstattelige personer på kirkegården." |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 05.07.2011 09:43 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | det blir i alle fall dumt å hugge hodet av hoftun for denne overgangen. per var nestemann ut, og 7 mill for ham nå er en helt grei pris. |
Det er vel ingen tvil om at Hoftun & Co har gjort en slett jobb når det kommer til å erstatte spillere og få i stand nye kontrakter. RBK har mistet altfor mange profiler de siste årene og har en meget tynn stall i øyeblikket. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
henningb Rutinert

|
Posted: 05.07.2011 09:50 Post subject: |
|
|
på tide at han får prøve seg i det vide utland, og kommer tilbake om noen år - bedre enn noen gang Lykke til Per! |
|
| Back to top |
|
 |
|