English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 85, 86, 87  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.06.2011 15:10    Post subject: Reply with quote

Da får vi bestemme oss for om vi ønsker å være en toppklubb som vinner gull hvert år og kvaller jevnlig til europa, eller om man ønsker å være en glimrende utviklnigsklubb som Godset.

På lang sikt så er det ikke mulig å ta opp flere spillere hvert år fra juniorlaget samtidig som man dominerer hjemme og i europa.

Jeg ønsker meg seriegull og europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 30.06.2011 15:43    Post subject: Reply with quote

Ingen hindret de som mente de ikke slapp til på RBKs alag å gå veien via andre klubber. Du kan ikke hyle og bælje om at et Champions League-lag ikke lar deg spille, da får du finne et passende nivå og ta det derfra. Det er først om spillere som Skjelbred, Henriksen og Tettey blir a-landslagsspillere via andre klubber at alarmbjellene bør ringe for vår del. Da har vi ikke sett talentet eller utviklet dem godt nok selv.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.07.2011 22:46    Post subject: Reply with quote

Fram til overgangsvinduet åpner 1 august så har vi følgende spillere å stille på 6 plasser på midtbanen og i angrep:

Fredrik Winsnes
Markus Henriksen
Jonas Svensson
Fredrik Midtsjø
Gjermund Ã…sen
Trond Olsen
Morten Moldskred
Mushaga Bakenga
Daniel Fredheim Holm
Rade Prica

* DFH, Prica og Åsen er i skrivende stund fortsatt skadet, de 2 førstnevnte forhåpentligvis tilbake til neste kamp. Dog høyst sannsynlig rustne. DFH er også svært skadeutsatt og må spilles tilbake forsiktig. Åsen ute i 2-3 uker.
* Morten Moldskred er tilbake etter skade og veldig rusten, må spilles tilbake i form.
* Jonas Svensson sliter med overbelastningsskade i bekkenet og kan ikke spille fulle kamper.
* Trond Olsen har vært en skygge av seg selv det siste året, har null selvtillit og mistrives tydelig.
Fredrik Midtsjø har spilt under 10 minutter tippeliga i sitt liv.

Vi har 10 mann som skal bekle 6 plasser,hvorav 3 enda er skadd, 1 akkurat er tilbake etter skade, en sliter med overbelastninger, og en har har knapt spilt på dette nivået noengang.

Fram til 1 august spilles det 7 kamper som sannsynligvis avgjør gullkampen i tippeligaen og vår skjebne i Europa. Kommer vi ikke fram til selve cl-kvalikken og vi ikke vinner TL i år har vi mistet enorme inntekter i flere år fremover.

Med maks flaks den neste måneden så får ikke Ciljan noen konsekvenser for Rosenborg. Men en skade eller to, kanskje et tilbakeslag for noen av de halvskadde så kan Ciljans avgang for 7 millioner kroner sette baller i bevegelse som på kort sikt knuser klubbens mål og posisjon i norsk fotball. I værste fall ryker Europa og gull i år, og derfor også Europa neste år.
Vi kan selvsagt kvalifisere til europa ligaen både i år og neste år, men spiller man ikke siste cl-kvalikk runden så er det så og si 0 kroner å hente.
Kanskje er dette på lang sikt akkurat hva klubben trenger da man er nødt til å foreta drastiske kutt alle andre steder enn i det sportslige, og kanskje blir det noen utskiftninger i ledelsen. På kort sikt, og for oss supportere så vil det uansett kunne bli hardt å være Rosenborg supporter i den nærmeste tiden.

Kanskje en svært dramatisk "what if", men i motsetning til tidligere år så er det ingenting som tilsier at Rosenborg vinner serien med 10-15 poeng. De 4 kampene uten noen erstatter kan derfor bli akkurat så skjebnesvangre. I tillegg er det ingen selvfølge at erstatteren(e) som forhåpentligvis kommer tidlig i august slår til umiddelbart.

Edit: Glemte Åsen i innlegget, snekret han inn nå.

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 04.07.2011 23:01; edited 1 time in total
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 04.07.2011 22:53    Post subject: Reply with quote

Meget bra innlegg. Du glemte av Gjermund Ã…sen som er ute med strekk for tida.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 04.07.2011 23:01    Post subject: Reply with quote

Kampene fremover hadde vært vanskelige nok uten Skjelbred. Tror vi selger oss til fant her. Eller, vi sparer oss til fant. En erstatter burde selvfølgelig allerede vært på plass (for helv...!), både for ham og for Annan for et år siden. Ingen overraskelse at de ble solgt.

Nå må erstatterne komme inn og ta nivået fra dag 1. Det blir dyrt.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.07.2011 23:12    Post subject: Reply with quote

Enkelt og greit et problem som i all hovedsak er grunnet elendig spillerlogistikk. Ser man på laget som gjorde det bra i Europa i 2007, er det vel omtrent bare Koné som er godt erstattet i form av Prica, og en midtbaneplass til Henriksen. Resten som har kommet inn er stort sett egne juniorer, "gamlinger", spillere med lang og omfattende skadehistorikk som fortsatt holder stikk, samt Trond Olsen. Ikke mye å slå i bordet med.

Jeg føler jeg har sagt dette hvert år i det siste, men har vi noen gang stilt med en så tynn stall med så lite slagkraft som vi har nå?
Awake
Proff

PostPosted: 04.07.2011 23:23    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske at vi noen gang ikke har hatt spillere nok til å fylle benken før i år.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 04.07.2011 23:30    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk så alvorlig nå at Hoftun bør ordne med et intervju med Adressa der han er ærlig med at de har gjort en for dårlig jobb over flere år, og at de nå jobber systematisk med å komme tilbake på rett spor i overgangsmarkedet og at de kommer til å ha flere forsterkninger klare allerede før overgangsvinduet åpner. Samtidig må han være klar på at det er flere enn bare Skjelbred som skal erstattes.

Han må også gjøre rede for hvilke prinsipper klubben jobber etter på overgangsmarkedet.

Det handler om troverdigheten til RBK som klubb. Hoftun må plukke opp hansken og det innebærer å kommunisere til omgivelsene, og å vise tegn på at han forstår kritikkpunktene.

Når tilhengere og medlemmer ikke har tillit til ledelsen er det et spørsmål om tid før det blir rabalder. Det vil være lurt av Hoftun også for egen del å gjøre et slikt grep.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 05.07.2011 08:02    Post subject: Reply with quote

Skjer ikke.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 05.07.2011 08:04    Post subject: Reply with quote

Kan da ikke skjønne annet enn at om folket som skriver i dette forumet virkelig er så engasjerte som de gir uttrykk for, så er det null problem å gjøre resten av sesongen så til de grader ubehagelig for Hoftun (og andre i klubbledelsen) at de rett og slett ikke _kan_ fortsette...

(Hint: Facebook, Twitter, TIFO, press gjennom media - det fins minst en journalist her på forumet)
Brandy
Proff

PostPosted: 05.07.2011 09:31    Post subject: Reply with quote

Til Miami Dolphins: Svensson er vel ikke skadet. Han skal ifølge Schwabe bare drive skuddtrening på 2 av 3 økter framover, ikke alle, så blir bekkenet hans som nytt.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 05.07.2011 09:31    Post subject: Reply with quote

[quote="1972 Miami Dolphins"]Fram til overgangsvinduet åpner 1 august så har vi følgende spillere å stille på 6 plasser på midtbanen og i angrep:

Fredrik Winsnes
Markus Henriksen
Jonas Svensson
Fredrik Midtsjø
Gjermund Ã…sen
Trond Olsen
Morten Moldskred
Mushaga Bakenga
Daniel Fredheim Holm
Rade Prica
---------------

toreinar:
Tar man med Goa og Jamtfall som desverre er ute, ser jeg fortsatt ikke noen TL-lag jeg ville bytta alle mot alle offensive spillere mot.

Selv for meg som er blandt de som vil savne Skjelbred veldig, er det ikke helsvart.
Referert til dine kommentarer videre nedover i innlegget;
Med litt godfotballteori kan ting se lysere ut på et par punkter:
Olsen kan om ønskelig spilles på selvtillitt ganske så fort.
Moldskred sin toppform kan være like rundt hjørnet.
Med topp innsats og litt stang inn, kan vi vinne de fleste kampene i dennne nevnte kritiske perioden.
RBK kjøper Alanzinho og en investorgruppe kjøper Annan og vips er vi uslåelige her hjemme så lenge øyet kan se...
Og det med historisk mange lokale unggutter som nærmer seg topp TL-nivå både denne sesongen og de neste sesongene.
kristobal
Legende

PostPosted: 05.07.2011 09:59    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Kan da ikke skjønne annet enn at om folket som skriver i dette forumet virkelig er så engasjerte som de gir uttrykk for, så er det null problem å gjøre resten av sesongen så til de grader ubehagelig for Hoftun (og andre i klubbledelsen) at de rett og slett ikke _kan_ fortsette...

(Hint: Facebook, Twitter, TIFO, press gjennom media - det fins minst en journalist her på forumet)

Nå har jeg liten interesse av å gjøre livet surt for klubbledelsen, da jeg ikke er blant de største kritikerne til dem akkurat nå. Jeg var mer kritisk for to til fire år siden.

Noen av de mest engasjerte her tidligere i vår som Larse65 og Konesseur har jo null innlegg på samvittigheten den siste måneden. Larse65 har ingen innlegg siden 4. juni, og etterpå har vi slått Aafk, TIL og Sarpsborg, samt spilt uavgjort mot Viking.

Konesseur har null innlegg siden det ble påpekt at Heldal faktisk hadde rett vedrørende egenkapitalen i klubben i sin blogg, en blogg som Konesseur brukte de siste innleggene hittil på å latterliggjøre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 05.07.2011 10:08    Post subject: Reply with quote

Kristobal, noen er agendakristisk når det er tid og sted for det, mens andre er det tilsynelatende hele tiden. Så får du tolke det som du vil Tommel'n opp!

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke likte ansettelsen av Jønsson. Hadde man fortsatt med Eggen så ville ståa vært annerledes pdd, ren synsing såklart, men med Eggens historikk også sannsynlig. Når det er sagt, ingenting gleder meg mer enn at RBK gjør det bra, og det skulle f... meg bare mangle at RBK er et topplag i noe som må være tidenes svakeste norske toppdivisjon.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.07.2011 10:18    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
tr0ndern wrote:

Nå har jeg liten interesse av å gjøre livet surt for klubbledelsen, da jeg ikke er blant de største kritikerne til dem akkurat nå. Jeg var mer kritisk for to til fire år siden.

Noen av de mest engasjerte her tidligere i vår som Larse65 og Konesseur har jo null innlegg på samvittigheten den siste måneden. Larse65 har ingen innlegg siden 4. juni, og etterpå har vi slått Aafk, TIL og Sarpsborg, samt spilt uavgjort mot Viking.

Konesseur har null innlegg siden det ble påpekt at Heldal faktisk hadde rett vedrørende egenkapitalen i klubben i sin blogg, en blogg som Konesseur brukte de siste innleggene hittil på å latterliggjøre.

Larse65 har uansett et identisk resonement i vært sitt innlegg, så trenger bare lese et av dem for å forstå budskapet i vært av hans innlegg.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.07.2011 10:21    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Kristobal, noen er agendakristisk når det er tid og sted for det, mens andre er det tilsynelatende hele tiden. Så får du tolke det som du vil Tommel'n opp!

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke likte ansettelsen av Jønsson. Hadde man fortsatt med Eggen så ville ståa vært annerledes pdd, ren synsing såklart, men med Eggens historikk også sannsynlig. Når det er sagt, ingenting gleder meg mer enn at RBK gjør det bra, og det skulle f... meg bare mangle at RBK er et topplag i noe som må være tidenes svakeste norske toppdivisjon.

Jepp, for hvis det ikke blir toppplassering eller cupgull slik at vi går glipp av E-cup til neste år så må det skje et eller annet, da må noen ta sin hatt å gå. Ser for meg at Hoftun og co sparker Jønsson, også fortsetter alt i det samme sporet. Tommel'n opp!
kristobal
Legende

PostPosted: 05.07.2011 10:41    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:

Stemmer nok det. Noen forsvinner når ting ikke stemmer overens med de ekstremt sterke oppfatningene og meningene og argumentasjonen de har brukt. Jeg er mer typen som synes det er redelig å ikke forsvinne selv om ting i perioder ikke skulle være akkurat slik jeg antok de ville bli.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.07.2011 11:51    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingenting nytt i hvordan RBK har fremstått som fotballag den siste måneden. Litt bedre struktur, og bedre resultater, men spillemessig er vi langt unna der vi burde vært, og potensialet til enkeltspillere er langt bedre enn hva de får vist på gressmatta.

Det er ikke så veldig lenge siden jeg kritiserte Jönsson etter kamp, og siden den gang er det lite nytt å melde.

Kristobal; jeg leser mellom linjene at du mener ting ser bra ut i RBK-land for tiden. Jeg kunne ikke vært mer uenig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.07.2011 12:05    Post subject: Reply with quote

Bra eller tja. Jeg har hele tiden vært klar på at vi mangler en Annan-erstatter, og har mer enn en gang skrevet at det er hovedforskjellen i nivå fra fjoråret. Når Ciljan drar må vi også ha på plass en istedet for ham.

Jeg skulle ønsket meg det enda bedre, men at det er så ille som enkelte vil ha det til er jeg uenig i. Blant annet siden vi etter vår trøblete start plukker poeng på nivå med 2010 og 2009, har slått lederlagene i serien, samt manges store gullfavoritt Vålerenga.

Ser man på laget vårt og stallen vår er det få navn som gjør at man får vann i munnen, og stallen er ubestridelig tynn. Samtidig tror jeg laget som lag har større potensial enn hva vi klarte å få ut i fjor og forrigfjor.

Bladet Fotball skrev at "Festen er over" i sitt seriestartnummer i 1993, da vi også var rimelig profilløse. Men det var jo bare starten på en veldig bra periode.

Kanskje har RBK-publikummet blitt for godt vant til stjerner og gode navn som strengt tatt ikke har gjort RBK så fryktelig gode de siste årene. Kanskje gjør vi det like bra med mindre profilerte navn, men enkelte etablerte, blandet med unge fremadstormende spillere.

Last edited by kristobal on 05.07.2011 12:08; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.07.2011 12:08    Post subject: Reply with quote

Kristobal wrote:
Quote:
Jeg har hele tiden vært klar på at vi mangler en Annan-erstatter, og har mer enn en gang skrevet at det er hovedforskjellen i nivå fra fjoråret.

Og hver gang du skriver det så tar du feil!!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.07.2011 12:09    Post subject: Reply with quote

Ja, det får vi svaret på utover høsten.

Jeg teller poeng og resultater, ikke antall spillere ut og inn.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.07.2011 12:13    Post subject: Reply with quote

Du tar like feil uansett om vi vinner seriegullet i år eller ikke. Om spillere har blitt erstattet eller ikke har ikke nødvendigvis en dritt å gjøre med seriegullet, noe du er klar over egentlig.

Og hvis du teller poeng og ikke spillere inn og ut, så hold deg for god til å snakke om erstatninger. Si heller noe sånn som: "Jeg tror at vi vinner gull selv om toppspillerne våre er solgt og 17 årige juniorspillere har overtatt." Men ikke skriv at eneste forskjell på laget i fjor og i år er Annan, for det er bullshit.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.07.2011 12:22    Post subject: Reply with quote

Så om vi skulle kvale inn i europaligaen eller i beste fall mesterligaen og ta flere poeng der enn i fjor, så er vi altså betydelig svekket uansett? Er det da sånn at hele fotballeuropa har blitt så mye dårligere at det er naturlig at vi gjør det bedre?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.07.2011 12:38    Post subject: Reply with quote

Du evner ikke å skille ting Kristobal. Vi ER betydelig svekket siden i fjor, det er det ingen tvil om. Vi kan fortsatt kvalifisere oss, men jeg har ingen stor tro på det. Etter 1 august så kommer det forhåpentligvis inn flere forsterninger, så om vi tar 12 strake seiere i TL og tar flere poeng i europa i høst så har det ingenting å si på hvorvidt dagens RBK er ekstremt svekket. Da er det jo styrket igjen...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.07.2011 12:55    Post subject: Reply with quote

Joda, men enkelte tegner jo et fullstendig krisebilde av laget som har 5-3-1 på de siste åtte seriekampene samt har kvalifisert seg til kvartfinale i cupen.

Jeg mener også vi er svekket, men tror en Annan-erstatter og en Skjelbred-erstatter er mer nok til å prestere som vi gjorde i fjor høst.

At ikke Henriksen (og Svensson) kan kalles en form for erstatning for spillere som har forsvunnet skjønner jeg ikke.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 85, 86, 87  Next
Page 59 of 87

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb