| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 31.12.2005 13:27 Post subject: |
|
|
| amess wrote: | | At steffen er beder en Frode, skal jeg gå med på... men nå har vi essidri,helstad,braaten og det mener jeg må være spissene.. at vi kjøper en midt spiss til er i orden, så lenge vi frode drar.. |
Av de tre du nevner, er det vel bare Helstad som er midtspiss. Og uansett hvor mye vi ønsker det så drar ikke Frode Johnsen.
| amess wrote: | Men med helstad på laget ser jeg ikke steffen i første 11er.
og kjøper vi karadas, så drar sikkert helstad, men jeg ser heller ikke at steffen er en bedre fotball spiller en Azar. |
Vi kan rullere fra kamper til kamper om hvorvidt vi bruker Iversen eller Helstad. Hva Karadas angår, så tror jeg har har større ambisjoner enn RBK. Han har vel signalisert at han gjerne vil spille under sin gamle sjef Trappatoni i Stuttgart? |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 31.12.2005 13:59 Post subject: |
|
|
Hvis han ikke får tilbud fra utlandet, hvorfor skal han velge oss foran VIF?
Rekdal har jo uttalt at han vil ha han hvis han ikke går utenlands, og jeg tror Høgmo sikter høyre enn Ivers som midtspiss, vi har Helstad -og han er bedre. Enkelt og greit.
Regner uansett at en bunn PL eller Championship klubb vil ha han. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.12.2005 14:09 Post subject: |
|
|
| Det sterkeste argumentet for ikke å hente tilbake Steffen Iversen er i mine øyne at han hittil bare har sett på RBK som en reserveløsning om alt annet skjærer seg. Signalene hittil tyder på at han fortsatt tenker på samme måte. Han ønsker seg utenlands, og RBK vil bare være siste utvei. |
|
| Back to top |
|
 |
amess Senior

|
Posted: 31.12.2005 15:06 Post subject: |
|
|
| staha wrote: |
Av de tre du nevner, er det vel bare Helstad som er midtspiss. Og uansett hvor mye vi ønsker det så drar ikke Frode Johnsen.
|
Det jeg mente med det var at det er mitt første valg på topp.. og da er det ikke plass til steffen.. greit nok at vi må ha backup, men da vil jeg heller ha inn øyvind på kant og skyve daniel inn i midten..
ergo: jeg vil heller se at harald spiller, så lenge jeg slipper å se steffen i drakta vårres igjen.. _________________ Allti, bestandi alt for RBK! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 31.12.2005 17:27 Post subject: |
|
|
| Men RBK må ha en mer komplett spiss enn Frode Johnsen og Torstein Helstad, de er ok i Tippeligaen, men internasjonalt er de for dårlig.. De ar så store minuser, at de få plussene de har veier ikke opp internasjonalt sett.. Spillerne er der, der bare for RBK å bruke tilstrekkelig med penger.. Og en spiss til 25 mill som spiller kamper og lager mål er en mye bedre investering enn hva Ødegaard, M.Knutsen, P.Belsvik var tilsammen, de kostet mye og satt 95% på benk.. Jeg mener at Steffen er mer komplett, men tviler på hans motiver, hvis RBK er siste utvei, så er det bortkastet penger... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.12.2005 18:19 Post subject: |
|
|
Iversen fort kunne blitt en het spiller for Brann dersom forholdene lå skikkelig til rette for en overgang. Det som gjør Brann avventende, er at Iversens kone Anna ønsker å bo i London med parets nyfødte barn.
– Vi tror ikke han kan prestere med den settingen, sier en sentralt plassert Brann-kilde.
Les mer: Lunken til Steffen |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 31.12.2005 18:22 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Det sterkeste argumentet for ikke å hente tilbake Steffen Iversen er i mine øyne at han hittil bare har sett på RBK som en reserveløsning om alt annet skjærer seg. |
Liten tvil om at han tenkte det samme om VIF da han gikk dit. Lite tvil om at han hadde stor positiv betydning for VIF.
Men nå har visst Brann budt hardt... jeg vil nesten ha ivers bare for å dukke brann. var for forsmedelig da andresen gikk dit. det kan ikke bli sånn i lengden at spillere vi vil ha drar til bergen. alle burde skjønne det. spillerne også. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 31.12.2005 18:38 Post subject: |
|
|
Staha: Og du tror Helstad og Iversen ville gått med på en slik rullering?
bj_rn: Intet jeg har sett av spekulasjoner og spillere som har vært linket til RBK siden Høgmo kom tyder for meg på at han sikter høyt i det hele tatt.
Enhver klubb som går inn i planlegging av spillererhvervelser med innstillingen: vi kan ikke konkurrere - får akkurat det de ber om: rester!
Primaten: Bidro en hel del høsten 2004. Heller lite i år. Hvilken var VIFs beste kamp i år, og hvem spilte ikke da? Hint: vi tapte 5-1 der. Selv Klansskallene som er verdens raskeste til å velte seg over med buken i været for en spiller har vært misfornøyde. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 31.12.2005 19:05 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | bj_rn: Intet jeg har sett av spekulasjoner og spillere som har vært linket til RBK siden Høgmo kom tyder for meg på at han sikter høyt i det hele tatt.
Enhver klubb som går inn i planlegging av spillererhvervelser med innstillingen: vi kan ikke konkurrere - får akkurat det de ber om: rester!
|
Ingen av spekulasjonene har blitt komentert av Bratseth/Høgmo heller.
SÃ¥ jeg tar det med en klype salt.
Vil gi Høgmo/Bratseth kombinasjonen en sjans først, hvis vi sitter igjen med Ivers i februar og andre spillere som ikke er i stand til å forsterke laget, så er jeg med på kampanjen din mot Bratseth. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.12.2005 20:27 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Staha: Og du tror Helstad og Iversen ville gått med på en slik rullering?
. |
Begge er vel vant med å spille sammen med gode spisser og rullere en del. Slikt blir et problem når prestasjonen er som i år. Hadde en hevdet seg i CL og blitt seriemester tror jeg spillere kan leve med rullering.
MEN en annen sak er jo at Høgmo selv tatt til orde for at han ikke vil gjøre, så uansett vil nok en bli førstevalg og den andre reserve.
Det som bekymrer meg mer med stahas inlegg er at han ikke tror på Karadas fordi han har større ambisjoner.
Hvis Høgmo kan presentere Karadas for ambisjoner på høyde med Stuttgart kan han ta sin hatt å gå.
Uansett Staha: Vi er fans, vi skal da forvente at vi skal bli et fast innslag i CL så snart som mulig, eller.... |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 31.12.2005 21:51 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Men RBK må ha en mer komplett spiss enn Frode Johnsen og Torstein Helstad, de er ok i Tippeligaen, men internasjonalt er de for dårlig.. De ar så store minuser, at de få plussene de har veier ikke opp internasjonalt sett.. Spillerne er der, der bare for RBK å bruke tilstrekkelig med penger.. Og en spiss til 25 mill som spiller kamper og lager mål er en mye bedre investering enn hva Ødegaard, M.Knutsen, P.Belsvik var tilsammen, de kostet mye og satt 95% på benk.. Jeg mener at Steffen er mer komplett, men tviler på hans motiver, hvis RBK er siste utvei, så er det bortkastet penger... |
Thorstein Helstad har jo scoret endel for Rbk i UEFA/CL i år!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 01.01.2006 00:53 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Thorstein Helstad har jo scoret endel for Rbk i UEFA/CL i år!!!! |
Ja, 1 mål + 1 i kvaliken... |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 01.01.2006 13:54 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Staha: Og du tror Helstad og Iversen ville gått med på en slik rullering? |
Grunnen til at jeg lanserer den ideen er at de to er såpass ulike i spillestilen (Helstad en bakromsspiss - Iversen er targetman, "møtende" spiss).
Det er vel strengt talt opp til Høgmo om de hadde gått med på en slik rullering. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 01.01.2006 14:01 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: |
Begge er vel vant med å spille sammen med gode spisser og rullere en del. Slikt blir et problem når prestasjonen er som i år. Hadde en hevdet seg i CL og blitt seriemester tror jeg spillere kan leve med rullering.
MEN en annen sak er jo at Høgmo selv tatt til orde for at han ikke vil gjøre, så uansett vil nok en bli førstevalg og den andre reserve.
Det som bekymrer meg mer med stahas inlegg er at han ikke tror på Karadas fordi han har større ambisjoner.
Hvis Høgmo kan presentere Karadas for ambisjoner på høyde med Stuttgart kan han ta sin hatt å gå.
Uansett Staha: Vi er fans, vi skal da forvente at vi skal bli et fast innslag i CL så snart som mulig, eller.... |
SÃ¥klart vi skal forvente oss at vi skal spille i CL igjen.
Men på papiret er Stuttgart en større klubb enn RBK. Desverre, men sant.
Jeg påstår ikke at Stuttgart har prøvd seg på Karadas, eller at de vil gjøre det. Men i og med at han lanserer seg selv (i følge medier..) så er det vel klart at han vil til den klubben han selv lanserer.
1. Han tjener mer penger i Stuttgart, noe som desverre har fått en for stor betydning for klubbskifter.
2. Han får spille i Bundesliga, en liga hvor nivået er høyere enn Tippeligaen.
3. Han blir gjenforent med Trappatoni, treneren som hentet han til Benfica.
4. Stuttgart har også CL ambisjoner.
Men for all del, om Høgmo klarer å overtale Karadas tilbake til RBK, er jeg fornøyd med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.01.2006 15:59 Post subject: |
|
|
| Jeg vil han en spiss av internasjonalt format, hverken Helstad, Johnsen eller Iversen er av internasjonalt format, men de ar av ok nasjonalt format. Jeg foreslår at de leter i de nordiske landene, baltiske statene,Hvisterusland,og øst-europa, gjerne på disse landenes ungdomslandslag (U18-U21),slik at de har spiss for fremtiden.. |
|
| Back to top |
|
 |
amess Senior

|
Posted: 01.01.2006 16:38 Post subject: |
|
|
Nå må du huske at RBK er ingen stor klubb i europa, de som har mest potensialet blir henta fra andre klubber som har et sterkere navn..
Nei vi må tebake te da laget besto av trøndera, husk at vi hva 9 trøndera som slo milan..
og det e den beste plaseringa vi noen gang har hatt i europa sammenheng...
Ja jeg vet det her er en ønske tekning.. vet også at det ikke er trøndere på marked nå som er goe nokk for RBK, utenom de som allerede er der..
Men vi ser lyst på framtiden.. Vi vart trosalt cupmestera med junior i fjor.. _________________ Allti, bestandi alt for RBK! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.01.2006 16:38 Post subject: |
|
|
| Alt annet enn Iversen. Heller 10 mann på banen! |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
| Back to top |
|
 |
Elise Junior
|
Posted: 02.01.2006 19:26 Post subject: |
|
|
Hva skal RBK med Iversen a? En som har glemt hvor han kommer fra nei sånne vil vi ikke ha i ROSENBORG.  |
|
| Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 02.01.2006 20:02 Post subject: Steffen Iversen |
|
|
ska faan mæ lov at ves hain klysa tørs å ta på sæ rbk-drakta igjen,ska æ faan mæ garanter at æ ska gjør oppholdet hains te et saint helvette æ veit kor hain ska bo,å æ ska offer livet mett fer å gjør hains liv surt,
æ kain nemlig vær ganske barnslig nånn gong.Hain har faan ingen ainnan ting å gjør i Trondheim einn å besøk familien sin.
Vi har Thorstein Helstad,stole på at Høgmo ikke glømme det  |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 02.01.2006 20:08 Post subject: |
|
|
| Flotte greier. Lurer på om det er flere som er villige til å ofre livet sitt for å irritere Steffen når han en gang flytter hjem til Trøndelag. For det tror jeg han gjør. Ikke før han har lagt opp, selvfølgelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.01.2006 21:24 Post subject: Re: Steffen Iversen |
|
|
| olivknob wrote: | ska faan mæ lov at ves hain klysa tørs å ta på sæ rbk-drakta igjen,ska æ faan mæ garanter at æ ska gjør oppholdet hains te et saint helvette æ veit kor hain ska bo,å æ ska offer livet mett fer å gjør hains liv surt,
æ kain nemlig vær ganske barnslig nånn gong.Hain har faan ingen ainnan ting å gjør i Trondheim einn å besøk familien sin.
Vi har Thorstein Helstad,stole på at Høgmo ikke glømme det  |
Hold deg til bokmål eller nynorsk, da kan vi som ikke har bodd i Trondheim på noen år forstå hva du mener  |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 02.01.2006 21:58 Post subject: |
|
|
| Hvordan kan svinersen komme tilbake til Trondheim etter det han gjort? Som Adam bodde han i paradis, men tabbet seg ut og kan nå aldri komme tilbake. Da eier han ikke skam i livet. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.01.2006 22:49 Post subject: |
|
|
Hvordan kunne Odd Iversen komme tilbake til RBK etter et Vif opphold? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.01.2006 23:15 Post subject: |
|
|
Herregud så slitsom du er din lille sullik! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|