View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fsnass Proff
|
Posted: 17.06.2011 21:30 Post subject: |
|
|
Litt artig at sportsdirektør, Morten Kræmer, er tilgjengelig for spørsmål vedrørende Høglis overgang til Brugge.
http://www.til.no/Nyheter...lub-Brugge |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 17.06.2011 21:38 Post subject: |
|
|
Haha. De fornekter seg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.06.2011 21:41 Post subject: |
|
|
Nummeret til Krämer ligger i de fleste sakene deres, har jeg inntrykk av. Har sett den linja der mange ganger tidligere, iallefall. De blir vel ikke nedrent av media når noe skjer, tenker jeg. |
|
Back to top |
|
 |
TIL-supporter Senior
|
Posted: 17.06.2011 22:17 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Haha. De fornekter seg ikke. |
Nei, noe dummere enn at sportsdirektøren er tilgjengelig for en kommentar i forbindelse med en overgang har jeg aldri hørt. På vegne av TIL vil jeg også beklage at Høgli ble solgt for en såpass høy sum. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.06.2011 22:29 Post subject: |
|
|
Hadde tatt Kræmer fremfor Hoftun som SD om jeg hadde fått valget, for å si det sånn.
At de har ting der som de godt kan kritiseres for er en ting, men han har jo tross alt lagt ganske godt til rette for at Høgmo og laget skal konkurrere på best mulige premisser.
At de ikke har solgt etter skyhøye, idiotiske bud fra bl.a oss er vel først og fremst styrets ansvar. Og Kræmer har vel - uten å kjenne alt for mange detaljer - skaffet et solid spillermateriell til en billig penge.
Sett i ettertid burde de slevfølgelig ha solgt Toreg til oss for 20 mill, fremfor å la han gå (på bosman?) billig (/gratis).
Når det er sagt, må det være lov å smile hvis de skulle gå konk som følge av de idiotiske priskravene deres. Men enn så lenge ser det jo ut til å gå mot seriegull på grunn av denne taktikken, |
|
Back to top |
|
 |
TILmann Junior
|
Posted: 17.06.2011 23:29 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Haha. De fornekter seg ikke. |
Hvem?
Kan du forklare hva du mener?
Skjønner at det er surt for alle hobbyekspertene at Høgli nå ble solgt for det dobbelte av det de mente han var verdt, men jeg kan faktisk ikke se hva galt TIL har gjort i denne handelen. Så jeg er meget spent på å høre hva du mener med "De fornekter seg ikke".
For øvrig vemodig for TIL å miste en klasseback, men sårt tiltrengte millioner i klubbkassa, noe som nok gjør det lettere å holde på Kara i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 17.06.2011 23:54 Post subject: |
|
|
Vel, jeg beklager, men det skal mye til for at TIL mister det småkomiske preget det har fått for min del. Det er en kombinasjon av pressekonferanser, prisforlangende, uttalelser, dialekt, Isberget, mindreverdighetskomplekser, Morten Kræmer, titalls med VGD-troll og så videre. Dette er 'de'.
Selvfølgelig er jeg klar over at flertallet av TIL-folket, om det så er supportere, spillere eller andre, er 'normale folk', men takket være førstnevnte elementers utstrakte eksponering, har jeg dessverre fått et par lettbeinte fordommer, som nok ikke bør tas altfor seriøst.
Det er mulig jeg er sær, men jeg finner det faktisk humoristisk at man i en hovedartikkel på til.no skriver at sportsdirektør er tilgjengelig for kommentar, med TLF-nr.. Spesielt i lys av pressehistorien til TIL. Det skulle liksom ikke være nødvendig. Når i tillegg adm.dir skriver artikkelen, får jeg noen artige bilder av to glade gutter som styrer sjappa mer eller mindre profesjonelt, og som synes det er stas å få spalteplass i avisa.
Når det gjelder selve salget av Høgli, bryr jeg meg bemerkelsesverdig lite. Synes TIL fikk en god pris for han. Flott. Legger for øvrig merke til at TIL-folket ikke er spesielt glad i verken 'eksperter', 'liksomeksperter' eller 'hobbyeksperter'. |
|
Back to top |
|
 |
TILmann Junior
|
Posted: 18.06.2011 09:09 Post subject: |
|
|
Hehe... En hver klubb har vel representanter som ikke akkurat representerer klubben på den beste måten. Trøndere og Nordlendinger er vel i små måte de befolkningsgruppene som det fleipes mest med, ikke minst dialekten.
Ja, og jeg ser det kuriøse med at sportsdirektørens mobilnummer er oppgitt i artikkelen. Ikke skjønner jeg hvorfor heller, mulig han liker spam.
Ang. Høgli-salget så må vel det sies å være meget gunstig for TIL økonomisk, men sportslig sett vil det merkes kraftig. Ingen reelle og direkte erstattere på hans plass. Ciss er den som ligger nærmest. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 18.06.2011 20:01 Post subject: |
|
|
Hvor mye av salgssummen antas å gå til å bedre den økonomiske situasjonen? Hadde ikke vært katastrofe om de ikke fikk så mye å kjøpe nytt for. |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 19.06.2011 03:00 Post subject: |
|
|
Fordomsfullt svar: 0 kr _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.06.2011 10:35 Post subject: |
|
|
God pris for Høgli, ja, men halvsamen fikk lav lønn  |
|
Back to top |
|
 |
TIL-supporter Senior
|
Posted: 19.06.2011 11:32 Post subject: |
|
|
Halvsame? "Halfcast" og "halfbreed" er nedsettende, rasistiske amerikanske begreper. Tenk litt over hva du skriver. |
|
Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
Posted: 19.06.2011 11:49 Post subject: |
|
|
Synes da ikke 3 millioner i året er så verst. Han mangedobler jo lønnen han hadde i TIL. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.06.2011 12:31 Post subject: |
|
|
Haha, er han ikke halvt same da?
Fin deal både for til og for Høgli. Og for molde, som nå seiler opp som gullfavoritt. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.06.2011 13:47 Post subject: |
|
|
Jo det er han, og Høgli har spilt for samelandslaget. Same og halvsame er ikke en nedsettende betegnelse i det hele tatt. Lapp eller finn er derimot det. Uansett kan man bortimot oppnå 3 mill i Norge også viss man er attraktiv, men det er vel kanskje ikke denne Høgli. Belgisk fotball er et halvsteg opp rent sportslig og overgangen er først og fremst gunstig for TIL pga en bra overgangssum. De har lært litt av Tore R sin overgang....det har derimot ikke RBK gjort som vil tape mange mill i høst når Lustig og Per drar (nesten)gratis  |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 19.06.2011 15:02 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Uansett kan man bortimot oppnå 3 mill i Norge også viss man er attraktiv, men det er vel kanskje ikke denne Høgli. |
Heldigvis finnes det spillere som søker utfordringen heller enn pengene, og 3 mill er da nok for enhver person med normalt forbruk...
Han er i hvert fall attraktiv nok til at en klubb betaler 10 miller for å få ham ut av kontrakten. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.06.2011 16:04 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Same og halvsame er ikke en nedsettende betegnelse i det hele tatt. |
Tja, PK-gjengen har jo klart å få 'neger' til å bli rasistisk, så det varer nok ikke lenge før 'same' også offisielt blir rasistisk... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
TIL-supporter Senior
|
Posted: 19.06.2011 16:08 Post subject: |
|
|
Høgli har ingenting imot å bli kalt same, ettersom han faktisk er det, og er stolt av det. Halvsame er like dumt som "halvnordmann". |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.06.2011 16:46 Post subject: |
|
|
Er det steindumt å si at Espen Baardsen er halvnorsk? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.06.2011 17:32 Post subject: |
|
|
NÃ¥r sier du at noen er "Halvnorsk", da?
"Halvt norsk", ja, men "Halvnorsk"? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.06.2011 18:18 Post subject: |
|
|
Hva er egentlig forskjellen? Selv om det ikke er noe man sier ordrett hver dag, så er det jo ikke nødvendigvis stygt å si det.
 |
|
Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 22.06.2011 18:32 Post subject: |
|
|
Quote: | [Alt jeg kan si til dette er at TIL ALDRI har forlangt slike summer for Reggie og Tom. Jeg finner det smått fantastisk at slike rykter i det hele tatt oppstår. |
Beklager sent svar, men her tror jeg du misforsto hva jeg mente med 50-60 millioner. Jeg slo sammen at de krevde 30mill for Reginiussen med minst 20 for Moldskred som = 50 mill tilsammen for disse to ikke hver for seg slik du tydeligvis har tolket meg, men dette var da også voldsomme overprisinger uansett. Dog virker det som at TIL nå har lært en lekse og ikke gjør dette like mye som i skrekkperioden ettersom at de lot Høgli gå for 10 mens det forrige styre sikkert ville krevd de dobbelte. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.06.2011 13:36 Post subject: |
|
|
Høgmo forklarer cuptapet mot Alta:
Quote: | – Jeg sa at vi ikke måtte bli liggende under 1-0, men det kan man aldri gardere seg mot. |
Hehe en fin uttalelse fra Høgmo.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.06.2011 13:53 Post subject: |
|
|
Var et langt intervju med Rekdal på NRK i går også, hvor han gjentok og gjentok at det er viktig å ta ledelsen i kamper, da slipper man å jage utligning  |
|
Back to top |
|
 |
TILmann Junior
|
Posted: 25.06.2011 17:11 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Jo det er han, og Høgli har spilt for samelandslaget. Same og halvsame er ikke en nedsettende betegnelse i det hele tatt. Lapp eller finn er derimot det. Uansett kan man bortimot oppnå 3 mill i Norge også viss man er attraktiv, men det er vel kanskje ikke denne Høgli. Belgisk fotball er et halvsteg opp rent sportslig og overgangen er først og fremst gunstig for TIL pga en bra overgangssum. De har lært litt av Tore R sin overgang....det har derimot ikke RBK gjort som vil tape mange mill i høst når Lustig og Per drar (nesten)gratis  |
For Tom handler nok dette mye om å oppleve noe nytt med fotballen. Han mangedobler lønna i forhold til i Tromsø (3 millioner i året er faktisk en meget god lønn for "normale folk", noe Tom absolutt er). Høgli uttalte på et intervju på NRK Nordnytt at han kommer til å avslutte karrieren i Tromsø hvis klubben vil ha ham tilbake når han kommer. Kan bli en meget god deal for TIL om de om 3 år henter han tilbake gratis.....
Han er 27 år og for prøve seg på et høyere nivå enn norsk fotball, får oppleve et nytt land og en ny by. I Brügge har han sjanse til å etablere seg fast på laget. Hadde han blitt kjøpt av en storklubb, hadde benken vært mye nærmere. |
|
Back to top |
|
 |
|