English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TILmann
Junior

PostPosted: 16.06.2011 10:00    Post subject: Reply with quote

TIL-supporter wrote:
TILmann wrote:
"Problemet" til Høgli er at han spiller under to sjefer (Høgmo og Drillo) med høy fokus på det defensive. Jeg tror Høgli under en annen trener med annen filosofi absolutt kan gjøre sine saker bra. Man ser glimt av det han kan også i Tromsø, selv om det selvsagt er alt for sjelde å se han fosse nedover kanten.

TIL-mannen har skrevet mye fornuftig og oppklarende i innleggene ovenfor. Men akkurat dette er feil. TIL spiller med to offensive backer som skal doble på kantene, og to defensive midtbanespillere (Kara og Yttergård Jensen), som skal falle tilbake og dekke rommene backene forlater. Alle som har sett TILs hjemmekamper vet at Tom Høgli og Hans Åge Yndestad på hver sin side ofte kommer til innlegg. På bortebane spiller TIL som alle andre lag forsiktigere, spesielt mot god motstand. Har lest litt i denne tråden, og det er påfallende hvor lite folk vet om TIL, og hvor mye fordommer som finnes.

Vi er enige. Men hadde helst sett at dette skjer oftere.

Bakklandia wrote:
Høgmo var jo egentlig ganske spak, sett ift. denne kommentaren under saken:

Høgli kan gå inn på de fleste lag i Europa og mure igjen på backplass. Hans taktiske evner, rutine og fotballsmarthet er helt i toppklasse. I tillegg har han bra tempo og er god med ball i beina. Dersom (når) han forlater Alfheim, håper jeg vi sitter igjen med 10millioner (+) for ham. Håper på det beste, både for Høgli og for klubben.

Det er jo rene skjære Gale-Mathias (Høgmo)!

Sjekk for øvrig salgsummen en av deres TIL-supporterkollegaer forestiller seg, TIL-folk.

Dette er en uttalelse fra én TIL-supporter i et kommentarfelt i en avisartikkel......Enough said!
Back to top
View user's profile Send private message
TILmann
Junior

PostPosted: 16.06.2011 10:17    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
TILmann, dette ryktet har man først og fremst fått fordi man i særdeles liten grad har evnet å innse sine egne problemer og i enda mindre grad vært villig til å gjøre noe med dem.

Feks, høsten 2008 var det faktisk såpass ille at man ei god stund kjempet mot konkurs. Til slutt var det Sparebanken Nord-Norge og Troms Kraft som måtte steppe inn med rundt 15 millioner for å redde klubben.

Kun 2 måneder før denne hjelpen fra de lokale sponsorene så stod Brann klare med sjekkheftet og var villige til å betale nærmere 10 millioner for Morten Moldskred. Dette budet ble blankt avslått og ansett som direkte useriøst. Hvilket Tromsø også uttalte i en pressemelding. Steinar Nilsen som da var trener i Tromsø uttalte at 15 millioner var absolutt minimum.

Dette altså kun to måneder før Tromsø måtte ha nødhjelp fra sponsorer.
Samme år, før sesongen, sa man også blankt nei til et bud på over 20 millioner på Reginiussen fra Rosenborg. Jeg sier bare takk gud for at Tromsø sa nei.

I år så er situasjonen slik at Tromsø er avhengig av å selge spillere for et betydelig millionbeløp, eller nok en gang få hjelp av velvillige sponsorer for å unngå en ganske så seriøs likviditetskrise iløpet av sommeren eller høsten. Man står samtidig i fare for å trekkes for 1 poeng allerede i høst. Og opptil 9 poeng neste sesong. Likevel så hånlo man av RBKs bud på Kara som tross alt ikke var langt unna akseptabelt. Man ville ikke engang forhandle.

Tromsø er i stor grad en klubb som feier problemene under teppet, og av og til hopper på teppet for å gjøre det flatt istedet for å faktisk rydde opp i problemene.

Ellers så er den delen Prinsen fra Os siterer av senadors innlegg også et viktig punkt i kritikken. Men det gjelder flere enn Tromsø.

Som nevnt tidligere har TIL satt i gang en handlingsplan for å få økonomien på fote igjen. Jeg tviler overhodet ikke på at Tromsø IL innser alvoret i situasjonen. Poengtrekkene som lurer og lisensen som på sikt vil bli truet. Det er liten tvil om at det er en alvorlig sak.

Det betyr derimot ikke at man bare kan selge Kara til RBK for 6 millioner og Høgli til en annen klubb for 4 millioner, og vips så er problemet løst. Her snakker vi om mer langsiktige planer, hvor en av hovedingrediensene er kutt i utgifter, bl.a. ved å være med på å stanse lønnsgaloppen i norsk fotball.

Jeg er bekymret for TILs situasjon, ingen tvil om det, og jeg innser at man kanskje må selge de beste spillerne, og dermed gi opp kampen om gullet, men enn så lenge velger jeg å stole på ledelsen.

Når det er sagt og vi er inne på lederne i fotballklubbene som forvalter klubbenes økonomi, er jeg heller ikke akkurat imponert over din klubb. Pengene som RBK håvet inn på 90-tallet har RBK på en imponerende måte svidd vekk. Hadde det ikke vært for salget av Tettey, hadde RBK gått med vanvittige 80 millioner i underskudd i 2010.... Underskuddet ble vel "bare" på rundt 40 millioner etter salget, men det sier seg selv at det til slutt blir tomt i banken også for RBK om dette fortsetter.....
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 10:25    Post subject: Reply with quote

Regner med denne karen

kommer med en nytt brøl i retning RBKs pengebruk snart.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 11:13    Post subject: Reply with quote

Det er mange Rosenborg supportere som er missfornøyd med måten Rosenborg har forvaltet rikdommen på, men det er Rosenborg sine egne penger som blir brukt. TIL har holdte seg i toppen av tippeligaen igjennom økonomisk misslighold og tigging.
Grunnen til at de kan bli trukket 1 poeng i sommer er nettopp fordi de ikke klarer å følge sin egen handlingsplan.
Etter at TIL solgte Morten Gamst Pedersen så har de levd på drømmen om at alle stjernene deres skal bli solgt til utlandet for store summer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.06.2011 12:01    Post subject: Reply with quote

TILmann wrote:
Det bør vel kanskje ikke være så vanskelig å skjønne at Rushfeldt sier dette med et glimt i øyet og satt på spissen? Regner med at du skjønner hovedbudskapet til Rush? Kara er en verdifull spiller, punktum. Men det er jo nettopp slike utsagn som media tar tak i, blåser opp, og gjør en sannhet ut av.

Jeg kan f.eks. sitere Rune Skarsfjord etter seieren mot LSK, da Brann plutselig hadde tabelltopp:

"Det skal godt gjøres å rote bort dette i løpet av de siste 27 rundene"
Med samme logikk som bu bruker mot Rush, så kan man altså si her at Rune Skarsfjor seriøst proklamerte at Brann kom til å ta seriegull.

Jo, men det pleier da også Bergenserne å si hvert eneste år, også! OG BRann kan fortsatt ta gullet...
Strand
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 12:22    Post subject: Reply with quote

Du har en helt unik evne til å henge deg opp i bisetninger og metaforer.. Tommel'n opp!
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.06.2011 12:57    Post subject: Reply with quote

Mulig, men dette er jo ikke tull en gang! Brann er jo ALLTID seriemester hvis du spør Bergenserne - i hvert fall før sesongen. Og, det er bare tre poeng opp til 1. plassen på taballen for Brann - selv om både Godset og TIL har en kamp mindre spilt.
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 16.06.2011 13:39    Post subject: Reply with quote

Seiglivet myte akkurat det der.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2011 14:01    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Regner med denne karen

kommer med en nytt brøl i retning RBKs pengebruk snart.

Gleder meg til å se Kaptein Søtnos' skarpe penn om Tromsø skulle begynne å nærme seg Europa. I fjor høst var jo Europacup fandens verk, da den ga lag som lykkes og fikk penger en fordel som ødelegger norsk fotball. Tar det for gitt at dette gjelder uansett om det er Tromsø eller Rosenborg som ødelegger Tippeligaen.

Ser frem til mye god dobbeltmoral, som vanlig.
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 16.06.2011 15:03    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
TILmann wrote:
Endelig en som kan diskutere seriøst uten å slenge dritt og usakligheter om at Tromsø forlanger 120 millioner for Kara. her vil han selges for den rette summen. Og den rette summen er selvsagt ikke 40(!) millioner som mange hevder.

Sikker på det? Jeg siterer gjerne Rushfeldt etter 3-1 seiern mot Viking 19. mai.

- Slik Kara utvikler seg, er det jo også gode renter på han. I går var han vel verdt 40 millioner. I dag er vel verdien steget til 60 millioner.

Man må være ganske teit for ikke å skjønne at dette var en grov fleip fra Sigurds side. :D
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 16.06.2011 15:20    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Gleder meg til å se Kaptein Søtnos' skarpe penn om Tromsø skulle begynne å nærme seg Europa. I fjor høst var jo Europacup fandens verk, da den ga lag som lykkes og fikk penger en fordel som ødelegger norsk fotball. Tar det for gitt at dette gjelder uansett om det er Tromsø eller Rosenborg som ødelegger Tippeligaen.

Ser frem til mye god dobbeltmoral, som vanlig.

Jeg trodde denne saken var ferdigdiskutert; om man er i direkte konkurranse med et lag, vil man generelt ikke at dette laget skal doble sine inntekter, som ville vært resultatet av RBK i CL. Derimot ønsker man, i hvert fall fra mitt hold (VIF), at RBK skal gjøre det bra i europacupen for å plukke poeng, så laget mitt får bedre seeding ved senere deltakelse. Påstanden var at det ville være ca like enkelt å plukke poeng i EL som i CL, samtidig som RBK ikke ville få så ekstreme mengder økonomisk doping, kun 30-40 mill.

Altså; for konkurrerende klubber vil man ikke ha RBK i CL, men man vil ha RBK i EL, og vil at de skal nå relativt langt.

Når det gjelder dette med TIL, er det vanskelig for oss som ikke har god nok innsikt i regnskapet å vite noe om hva de bør gjøre. Likevel; tatt i betraktning at Heerenveen solgte Grindheim for 5-6 millioner, bør ikke TIL forvente særlig mer enn 8 mill for Høgli, som det blir påpekt har han sine begrensninger offensivt.

Og selvfølgelig skulle klubber som RBK og VIF måtte betale ekstra for en spiller som Kara; ikke bare er de konkurrerende klubber, men Kara har bevist at han mestrer å spille i TL, og ifht å kjøpe en lignende spiller fra utlandet, er det nærmest null risiko for TL-klubber å kjøpe Kara. Sånn det ser ut i dag kan jeg likevel vanskelig se for meg at han er verdt mer enn 15-20 millioner, det gjenstår mye arbeid før han evt blir en internasjonal stjerne.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 15:24    Post subject: Reply with quote

Høgli og 8 millioner får det til å blinke rødt.. Et bra kjøp i regionen 2-4 millioner, godt jobbet av Tromsø for 5 og alt over det er faktisk hårreisende mye.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2011 15:45    Post subject: Reply with quote

smeboe wrote:
Jeg trodde denne saken var ferdigdiskutert;

Meget mulig, men det blir ikke glemt av den grunn.

Det er i mine øyne forskjell på å ikke ønske at konkurrenter drar ifra økonomisk, og det å mene at det er ødeleggende for norsk fotball at en klubb lykkes sportslig og økonomisk i Europa. I hvertfall når man går ut med det offentlig som en slags talsmann for fansen.

Fotballen i Norge har ikke akkurat blitt bedre etter at Rosenborg har sluttet å tjene penger i Europa, og heller ingen andre har tatt plassen. Men slik blir det når omtrent alle klubber skal bli "best i Norge og unike i Europa i løpet av tre år". Men det har jeg (og andre) skrevet nok om før.

Uansett må det være lov til å gi et lite sleivspark i ny og ne.. Smile
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.06.2011 17:03    Post subject: Reply with quote

Hva skjer? Blir vi invadert av samer?

Vel, TIL's flaks fortsetter, Lillestrøm uten Sigurdason og Nosa i dagens kamp.

- Torgeir Børven
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 21:26    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle heiteste har Tromsø på sine 10 første kamper spilt 7 hjemmekamper og bare 3 bortekamper?
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 21:30    Post subject: Reply with quote

Tenker at det har noe med kunstgressunderlaget på hjemmebanen å gjøre?
Erlendr
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 21:41    Post subject: Reply with quote

Skulle tro det, men de 6 første serierundene foregikk H-B-H-B-H-B, det er på de 4 siste at de har hatt strake hjemmekamper.
Legger merke til at én bortekamp ble avlyst, men selv med denne i regnestykket så blir det 7+4 på de 11 første. Ikke rart at de gjør det bra, all den tid de får spille alle kamper på hjemmebane. Bortestatistikken er forøvrig ræva. 3 poeng på 3 kamper. Bare hakket bedre enn RBKs hjemmestatistikk det Razz
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 17.06.2011 00:02    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Skulle tro det, men de 6 første serierundene foregikk H-B-H-B-H-B, det er på de 4 siste at de har hatt strake hjemmekamper.
Legger merke til at én bortekamp ble avlyst, men selv med denne i regnestykket så blir det 7+4 på de 11 første. Ikke rart at de gjør det bra, all den tid de får spille alle kamper på hjemmebane. Bortestatistikken er forøvrig ræva. 3 poeng på 3 kamper. Bare hakket bedre enn RBKs hjemmestatistikk det Razz

VIF-TIL ble utsatt av samme grunn som RBK-SIF. NFF satte altså opp 7-5 i de 12 første rundene for TIL.

Zorac: Om det er gitt ved økonomiske betingelser at et bestemt lag vil ha to-tre ganger så mye midler som nummer to hvert år, vil dette ta bort spenningen hva gjelder seriegullet. Dette er negativt for interessen i TL.

I tillegg er jo CL denne gigantiske økonomiske gulroten, og i de årene RBK har slitt sportslig, var det for de nest største klubbene bedriftsøkonomisk smart å satse ekstra penger for å nå CL. Når VIF var én scoring i straffekonken unna CL og Brann røk i siste kvalikrunde, er disse to enkelttilfellene nok til å avgjøre at i stedet for å få 2-3 klubber på samme økonomiske nivå, lå to storklubber på randen av konkurs. Er det bra for norsk fotball?

Det blir som å forsøke å hoppe over et dypt juv for å få fatt på skatten på andre siden - RBK hadde klart hoppet 6-7 ganger ila 10 år, så da forsøkte like godt Brann og VIF å hoppe også, RBK hadde jo klart det så greit. Jeg hadde helst sett at den skatten var mye mindre enn den var, så ikke folk forsøkte så hardt.

Og ikke kom med den klassiske "Men vi bruker jo bare penger vi har", hadde rollene vært omvendt ville dere også brukt sjansen om en enerådende VIF/Brann/TIL lå nede med brukket rygg. Som sagt ville en økonom fort tatt samme sjansen.

Det var vel de to store punktene jeg hadde på hjertet. Regner med at ditt tilsvar blir et eller annet som viser at du egentlig ikke har forstått hva jeg mener, så jeg vil egentlig bare at vi skal enes om å være uenige.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2011 03:32    Post subject: Reply with quote

Helt fair, smeboe. Regner med vi kommer til å se forbi hverandres argumenter her uansett.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 10:05    Post subject: Reply with quote

smeboe wrote:
Det blir som å forsøke å hoppe over et dypt juv for å få fatt på skatten på andre siden - RBK hadde klart hoppet 6-7 ganger ila 10 år, så da forsøkte like godt Brann og VIF å hoppe også, RBK hadde jo klart det så greit.

Dettte skjønte jeg ingen ting av. RBK har aldri hoppet over noe juv.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 17.06.2011 19:03    Post subject: Reply with quote

Grattis med salg av Høgli? Venter spent på salgssum for å se reaksjoner utifra hva folk har synset.
Strand
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 19:35    Post subject: Reply with quote

Flott for ham at det blir Club Brugge og ikke en topp fem-klubb som kjøper han som forsøkskanin, kan jo hende det blir spilletid der.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.06.2011 19:42    Post subject: Reply with quote

Demolith wrote:
Grattis med salg av Høgli? Venter spent på salgssum for å se reaksjoner utifra hva folk har synset.

NRK mener det er snakk om 8 millioner.

- Torgeir Børven
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2011 21:24    Post subject: Reply with quote

VG "mener å vite" at det e snakk om overgangssum på 10 mill, med mulighet for økning til 12, sikkert etter antall kamper/e-cup-kvalifisering.

Bodø/Glimt skal ha 10%.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.06.2011 21:27    Post subject: Reply with quote

800 tusen - 1 million kroner kommer virkelig godt med for Bodø, som er det laget jeg liker best utenfor trøndelag.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 92, 93, 94  Next
Page 72 of 94

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb