| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robinla Veteran

|
Posted: 28.12.2005 17:25 Post subject: |
|
|
For dumt å selge en spiller som ikke slo an i en sesong der stort sett alt gikk feil veil med hele laget. Ødegaard var nok en skuffelse, men det var hele 2006-sesongen. Med unntak slutten av sesongen med Høgmo bak roret. Alex blir en suksess i Stavanger, det føler jeg meg skremmende sikker på. Liker ikke den følelsen, men:
Lykke til i Stavanger Alex! Utrolig pent og viktig mål mot Steaua, og en ting skal du ha: du kan det å vise glede ved scoringer! Noe flere spillere burde gjøre.. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 28.12.2005 18:41 Post subject: |
|
|
STORT tap å selge Ødegaard. Skamme seg burde naive folk på Brakka! Jeg er skuffet over at vi ikke har skjønt hvor stort potensiale Alexander har. Som Robin sier i siste post:
| robinla wrote: | | For dumt å selge en spiller som ikke slo an i en sesong der stort sett alt gikk feil veil med hele laget. Ødegaard var nok en skuffelse, men det var hele 2006-sesongen. |
Videre sier Robin:
| robinla wrote: | | Utrolig pent og viktig mål mot Steaua, og en ting skal du ha: du kan det å vise glede ved scoringer! Noe flere spillere burde gjøre.. |
Helt enig. Den type entusiasme og glede er virkelig det RBK trenger. Den feiringen minner meg om den feiringen han hadde da han pungterte en landskamp i fjor (Var det vel!?). Alexander er en lojal spiller som burde fått mer spilletid. Han kommer til å slå ann for siddisene. Jeg misliker det sterkt. Hvorfor kjøpte vi han foran nesene på Per Ove Ludvigsen og Mons Ivar Mjelde hvis vi ett år senere skulle sende de ned til Stavanger? Jeg kan ikke si at Alexander spilte så veldig stabilt for oss, men han(og resten av laget) kunne spilt festfotball og gledet et helt fotball-Norge som ingen andre. VIF er ikke i nærheten av det RBK var på 90-tallet. Jeg liker ikke å innse det, men vi minner om IF Göteborg! _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.12.2005 18:51 Post subject: |
|
|
Kan noen forklare mig hvordan 7 mill. kr er en god sum som vi betalte 10 for? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.12.2005 18:58 Post subject: |
|
|
| Fordi vanlig RBK-praksis ville ha tilsagt en overgangssum på 2-3 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 28.12.2005 19:09 Post subject: |
|
|
Uansett (norsk-)pris vi hadde fått er det totalt meningsløst å selge en så god spiller som Alexander Ødegaard. _________________ Dette er en blank signatur
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 28.12.2005 19:09 Post subject: |
|
|
Sånn jeg ser det var det en bra sum. Vi ga 10 for han, og fikk igjen 7mill. Dvs. 3 mill "tapt". Når vi kjøpte han var han landslagspiller og hadde nettopp putta 15 mål for et bunn lag. Hans nåværende status er en benksliter, ute av form som rett og slett ikke passer inn i Rosenborg stilen. Han var et feil kjøp. Han blir best som spiss i 4-4-2, sammen med en spiss med luftstyrke(les H. Flo). Han passer verken som "alene" midtspiss i våres 4-3-3, som ving eller indreløper. Tror ingen lag er villige til å betale mer for han pr dags dato, og siden han ikke passer inn -hadde verdien synket ytterligere hvis det hadde gått lengre tid før vi solgte han.
De 7 mill. kan gå med til å kjøpe en enda bedre midtspiss, som passer inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 28.12.2005 19:51 Post subject: |
|
|
Det du ikke har fattet er at Alex er som en tikkende bombe. Bare han får selvtillit og spilletid kommer han til å komme i en sensasjonell form og kommer til å score mål på mål.
PS! Jeg syns jeg husker Sogndal spilte med 4-3-3, er ikke det likt RBK? _________________ Dette er en blank signatur
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.12.2005 20:52 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Fordi vanlig RBK-praksis ville ha tilsagt en overgangssum på 2-3 mill. |
Sandt nok vi har tidligere solgt for langt værre summer. Men jeg synes stadig at det er utrolig latterlig at vi sælger en spiller for 7 når vi selv har købt ham for 10. Det havde været noget andet hvis det havde været i en god sesong hvor han var en af de eneste der ikke havde præsteret. Men han bliver solgt i en sesong hvor stort set alle vores spillere har været under parti. Når vi så også erfarer at han har været en af de mest effektive foran mål i forhold til spilletid, bliver det lidt for dumt synes jeg.
| Quote: | | Hans nåværende status er en benksliter, ute av form som rett og slett ikke passer inn i Rosenborg stilen. |
Hvem på det nuværende Rosenborg passer ind i Rosenborg stilen. Gør Solli? Braaten, Esidiri, Lago passer de ind? Helstad hvad med ham? Hvordan vil du definere vores NUVÆRENDE spillestil, er det den samme som for 3-4 år siden? Synes der har været utrolig meget snak om "rosenborgs spillestil", men er det overhovedet den samme under Høgmo som tidligere. Det synes jeg ikke den er. Indlægene fra vingene er af langt dårligere kvalitet, en spiller som Braaten hvis kvalitet på indlæg over bakken er meget lav bliver prioriteret, det passer da heller ind i Rosenborgs spillestil. Backene er ikke lige så offensive som før, i og med at vi er mye bakpå. Og på midtbanen mangler vi en spilfordeler. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 28.12.2005 21:13 Post subject: |
|
|
For det første snakket jeg om Ødegaard, og at han ikke passer inn i spillerstilen.
Og som sagt:
| bj_rn wrote: | | Han er best som spiss i 4-4-2, sammen med en spiss med luftstyrke(les H. Flo). Han passer verken som "alene" midtspiss i våres 4-3-3, som ving eller indreløper. |
| Harald wrote: | Hvordan vil du definere vores NUVÆRENDE spillestil, er det den samme som for 3-4 år siden?
|
Under Høgmo har den som du sier blitt litt mer utvisket, men ser fortsatt mange likheter fra tidliggere. Ving spillet er forandret litt, men prinsippet er der fortsatt.
Men jeg mener Ødegaard er best som spiss i 4-4-2, der får han utnyttet farten sin med en spiss med luftstyrke og blir ikke "alene" i sentrum -som midtspissen i våres 4-3-3 ofte blir. På samme måte som Berglund ikke fikk ut sitt potensiale i 4-3-3 i Roda, men blomstret i 4-4-2 i Esbjerg. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 28.12.2005 21:21 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Men jeg mener Ødegaard er best som spiss i 4-4-2, der får han utnyttet farten sin med en spiss med luftstyrke og blir ikke "alene" i sentrum -som midtspissen i våres 4-3-3 ofte blir. På samme måte som Berglund ikke fikk ut sitt potensiale i 4-3-3 i Roda, men blomstret i 4-4-2 i Esbjerg. |
4-4-2 passer alle, men da må du tilpasse 4-4-2 hver enkelt spiller. ALLE verdens spillere kan spille i 4-4-2, 4-5-1, 4-3-3 osv _________________ Dette er en blank signatur
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 28.12.2005 21:26 Post subject: |
|
|
Jeg må si at jeg synes det er veldig synd at klubben har solgt Alex. Ikke bare fordi han viste potensialet for Sogndal, men også fordi han var norsk og ikke minst UNG. Før man blir stemplet som rasist , så mener jeg med norsk at det er positivt så lenge en nasjonal klubb klarer å fylle på med nasjonale spillere uansett land og liga. Husker at Jan Derek også brukte lang tid på å virkelig slå ut i full blomst for RBK, så synes nesten han har fått alt for få muligheter og liten tid på seg, tatt i betraktning at han også ble hentet inn på et tidspunkt da absolutt hele laget har hatt store problemer, og til en viss grad har det fortsatt. Om trenden fra de to siste sesongene er snudd ser vi først i løpet av første halvdel av neste sesong.
Når det nå en gang er slik at klubben har valgt å selge så ønsker jeg Alexander lykke til. Det jeg lurer litt på er at synes jeg hørte at Sogndal skulle ha penger for overgangen...... Synes dette høres helt latterlig ut. RBK ga vel ca 10 millioner!!! Nå selger de med 3 millioners tap og fortsatt skal de ha MERE penger? Trodde kontrakter gjerne var slik at moderklubb fikk penger for videresalg høyere enn original sum. |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 28.12.2005 21:32 Post subject: |
|
|
| Ledelsen i Rosenborg... Trenger jeg å si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 28.12.2005 21:43 Post subject: |
|
|
| erlendmf wrote: | | Ledelsen i Rosenborg... Trenger jeg å si mer? |
Anført av herskeren Rune Bratseth. Jeg mener han er feil man til å være sportsdirektør i en klubb som RBK. Få inn en utenifra til den jobben!! _________________ Dette er en blank signatur
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.12.2005 22:57 Post subject: |
|
|
- Eg har heilt klart ikkje noko å tape på ein overgang til Viking. Det er ein klubb som satsar tøft, og vil i løpet av nokre år truleg vere med å kjempe heilt i toppen i norsk fotball, seier Ødegaard om sin nye klubb.
Les meir: Viking neste for Alex |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 28.12.2005 23:19 Post subject: |
|
|
Alexander Ødegaard har ingenting å tape på å gå til Vikig fordi han ikke er blitt vist tillit i RBK. Noe vi har tabbet oss ut med! _________________ Dette er en blank signatur
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 28.12.2005 23:21 Post subject: |
|
|
7 kamper fra start og han presterte ikke i noen av dem. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 29.12.2005 08:38 Post subject: |
|
|
Kunnskapsløsheten er stor blandt de som kritiserer Ødegaard.
Effektiviteten til Ødegaard var HØYERE enn snittet for kantspillere for RBK, både NÅ og TIDLIGERE.
Sug på den.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.12.2005 11:34 Post subject: |
|
|
| Det er mulig Ødegaard burde fått mer tid. Det er mulig han blir en suksess i Viking. Det får historien vise. Men det som er sikkert er at dette er nok et eksempel på den åpenbare inkompetansen som har herska på Brakka mhp spillerkjøp de siste åra. I alle andre bransjer ville det fått konsekvenser å gjøre så mange feilinvesteringer (de kjører den transferpolitikken jeg ofte kjører på CM/FM: "Oi, han ser god ut. Han kjøper jeg og håper han blir god!"). Håper Høgmo bringer med seg en viss systematikk på dette området. Det tyder uttalelsene hans nå etter Ødegaard-salget på siden han sier at Ødegaard var "feil type" og at Essediri er mer den kantspilleren han ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 29.12.2005 12:38 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Men jeg mener Ødegaard er best som spiss i 4-4-2, der får han utnyttet farten sin med en spiss med luftstyrke og blir ikke "alene" i sentrum -som midtspissen i våres 4-3-3 ofte blir. På samme måte som Berglund ikke fikk ut sitt potensiale i 4-3-3 i Roda, men blomstret i 4-4-2 i Esbjerg. |
| Høgmo wrote: | | - Det er to grunner til det. Den ene er at Alexander fikk lite spilletid. Han trives nok bedre som spiss i et 4-4-2-system og vil nok blomstre mer i Viking. Den andre grunnen er at vi trenger en mer typisk kantspiller. Nå har vi funnet det i Karim Essediri. Summen av dette gjør at vi kan selge Alexander, sier Høgmo til Aftenbladet. |
Derfor mener jeg det var riktig å selge han, og 7 mill er mere enn jeg forventet at de klarte å få til på Brakka. Og hans kvaliteter er som avslutter, ikke som tilrettelegger og ving. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 29.12.2005 12:58 Post subject: |
|
|
| Og derfor ble han et feilkjøp, ikke det største de siste årene, men fortsatt et feilkjøp. Og alle disse feilkjøpene må få konsekvenser for de som står ansvarlig for dem som Henning sier. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 29.12.2005 14:02 Post subject: |
|
|
Alexander Ødegaard:
7 kamper fra start, 744 minutter spilt har resultert i:
- 4 mål
- 1 Assist
Det vil si: 1 mål per 186 min. og 1 assist per 744 min.
Gjennomsnitt på børsen: 4
Bra, litjeggen? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 29.12.2005 14:20 Post subject: |
|
|
Kan sikkert sies mye om "Ødegaard-saken". Vet ikke helt hva jeg skal mene om alle de forskjellige sidene av saken. Men noen synspunkter har da jeg også gjort meg opp i løpet av jula. Subjektivt som søren, selvfølgelig
- Høgmo argumenterer godt for salget nå i etterkant. Han er trenern, og sier at Ødegaard ikke var den "kant-typen" han ville ha. Han ville heller ha en mer "gammeldags RBK-ving", og har allerede skaffet seg det i Essidiri. Høgmo er sjefen og jeg tror ikke Ødegaard hade blitt solgt om Høgmo hadde villet satse på han. Derfor synes salget sånn sett er helt legitimt og ikke noe å skrike voldsomt opp for.
- 7 mill for Ødegaard et år etter vi ga 10 for han er bra. Hvertfall når vi tar i betraktning RBKs tradisjon av salg av "feilkjøp". Husk på at han tross alt har spilt nesten hele sesongen på RBK2...Verdien blir vel ikke akkurat noe høyere av det...
- Så kan det så klart stilles spørsmål om det å selge Ødegaard i utgangspunktet er det riktige. Spilleren har uten tvil et stort potensial, og spørsmålet kan stilles om han har fått nok sjanser til å vise seg frem. Of samtidig så må det også legges til at han har spilt på et lag som kollektivt ikke har fungert noe særlig og det har vært mye turbulens. Og så kan det som flere andre her har nevnt stilles pørsmål om hvorvidt Ødegaard har blitt brukt "riktig".
- Men summa summarum for meg så kan dette salget forsvares, synes jeg. Han har ikke slått til, rett å slett. Sogndal hadde vel ingen praktsesong akkurat i fjor han heller, men da sto han frem og var meget god. I år har man kun sett glimtvis hva han kan. Da er fotballverdenen ofte sånn, at man heller velger å satse på andre typer som man tror passer bedre inn og som man antar det er større sjans innfrir de kravene som blir satt. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 29.12.2005 15:24 Post subject: |
|
|
| At Ødegaard ikke fikk det til å fungere på venstrekanten i Rosenborg kan ikke ha kommet som en bombe for noen. Helt latterlig av Perry å plassere ham der. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 29.12.2005 15:29 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: |
Det vil si: 1 mål per 186 min.
|